Hej! Förlåt för att det tog så lång tid, min kompis har vart bortrest i Sydamerika och träffat släkt.
För 2 dagar sedan var han hemma hos mig och testade kortet igen. Han ominstallerade grafikkort, drivrutiner, allting. Efter några benchmarks uteslöt han att det kunde vara något fel på något annat än grafikkortet, bilden frös sig och hackade, det var massa "lagspikes", så han kollade hur varmt kortet var, han tog av sidan av chassit och kände lite snabbt på kortet och brände sig direkt.
Fläktarna gick inte.
Han körde några fler benchmarks, och fläktarna gick ibland och ibland bara slutade de.
Vi tog nu bild på benchmark resultat (Unigine Valley med 1920x1080, 0 antialiasing, 'ultra quality'), resultaten var alla mellan 2100-2200, och vi hade sedan innan kollat precis de inställningar vi skulle ha innan vi gjorde benchmarken. (http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2015/07/10/sapphire...). Vi körde exakt samma inställningar som dem på denna benchmarken och de fick dubbelt så mycket poäng.
Jag har nu kontaktat inet igen, via telefon och tydligen arbetar inte han som har testat kortet och sa att det inte var något fel på det på helgerna. Men ja, nu har jag iallafall bevis på att kortet har mindre än hälften de poäng som den ska ha, och jag kan även filma med mobilen igen, medans vi kör benchmarks, att fläktarna slutar snörra.
Jag tror att han som testade kortet bara satte in det i hans dator, körde en snabb benchmark för att kolla att kortet fungerade och sedan tyckte att det inte var något fel på det.
På måndag ska jag iallafall åka in med kortet, videofilm och kort på resultat och jag ska även skicka in en reklamation om detta.