Permalänk

775 moderkort köpes

Jag är på jakt efter ett socket 775 moderkort till syrrans LoL burk, den får inte ha nForce chipset då detta krånglar till det med grafikkortet. Intel chipset fungerar perfekt. Märke spelar heller ingen roll bara det fungerar felfritt och har 4-8 pin cpu ström kontakt (helst 8), 4 DDR2 RAM platser.

hör gärna av er om det är så att ni har nått liggandes så får vi se om det är av intresse.

/Stefan

Läs hela annonsen här

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

hör gärna av er om det är så att ni har nått liggandes så får vi se om det är av intresse.
Läs hela annonsen här

Jag har ett MSI P35 Neo2 med 4st minnen om du är intresserad. Det finns en 8-pin till CPU men det finns också en sån där gammal strömkontakt till något som jag glömt bort vad det var till för. Inte heller vet jag om det är nForce eller ett Intel-chipset. När jag bytte ut min 775-rigg så lade jag det i en låda i garderoben och där har det legat sedan dess, med minnena fortfarande i. Tog ur dem nu för en "snyggare" bild: edit: Kan ta en bättre bild på moderkortet om det är något du inte riktigt kan tyda då jag tog en snabb bild.

Har också ett Fractal Design R2? R3? ståendes tomt som jag tänkt spara till något kul bygge framöver men om någon är intresserad så kan ju det diskuteras.

Permalänk
Medlem

Har ett Asus P5B Deluxe WiFi liggandes i kartong med alla tillbehör.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Skrivet av onekind:

Jag har ett MSI P35 Neo2 med 4st minnen om du är intresserad. Det finns en 8-pin till CPU men det finns också en sån där gammal strömkontakt till något som jag glömt bort vad det var till för. Inte heller vet jag om det är nForce eller ett Intel-chipset. När jag bytte ut min 775-rigg så lade jag det i en låda i garderoben och där har det legat sedan dess, med minnena fortfarande i. Tog ur dem nu för en "snyggare" bild: edit: Kan ta en bättre bild på moderkortet om det är något du inte riktigt kan tyda då jag tog en snabb bild.
http://ladda-upp.se/files/2016/b179542.jpg

Har också ett Fractal Design R2? R3? ståendes tomt som jag tänkt spara till något kul bygge framöver men om någon är intresserad så kan ju det diskuteras.

Jag är endast ute efter ett moderkort om inte minnena följer med för en mindre summa, annars är det bra. ditt kort har intel chipset så det är av intresse. dock är jag väldigt försiktig när det gäller intel moderkort då många inte tänker på att pinnarna i cpu sockeln böjs lätt, kan du kolla så att allt ser bra ut är du snäll, är inte intresserad ifall nån av pinnarna är eller har varit böjda.

MvH Stefan

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Har ett Asus P5B Deluxe WiFi liggandes i kartong med alla tillbehör.

hur har den använts och hur mycket skulle du släppa den för?

Mvh Stefan

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

kan du kolla så att allt ser bra ut är du snäll, är inte intresserad ifall nån av pinnarna är eller har varit böjda.

2st pinnar var väldigt litet böjda, hände antagligen när jag tog ur Q6600an, pinnarna som är böjda är vid mitten men det syntes inte när man kollade ovanifrån eller lite snett. Tog jag upp moderkortet och kollade rakt från sidan så märkte jag att de var böjda väldigt lite.

Antar att du inte är intresserad utav kortet med ovanstående information, men är det helt odugligt då? Direkt på tippen med kortet? Hur lider en processor utav detta?

Permalänk
Skrivet av onekind:

2st pinnar var väldigt litet böjda, hände antagligen när jag tog ur Q6600an, pinnarna som är böjda är vid mitten men det syntes inte när man kollade ovanifrån eller lite snett. Tog jag upp moderkortet och kollade rakt från sidan så märkte jag att de var böjda väldigt lite.

Antar att du inte är intresserad utav kortet med ovanstående information, men är det helt odugligt då? Direkt på tippen med kortet? Hur lider en processor utav detta?

Svårt att säga exakt men bra är det absolut inte. vissa pinnar gör inget andra skapar problem, har ingen aning vilka som är vilka dock. om jag köpte så vore det en ren chansning för min del. ska fundera lite dock.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

hur har den använts och hur mycket skulle du släppa den för?

Mvh Stefan

Köptes nytt av mig och användes fram till början på 2014 tillsammans med en C2Q Q6600. Ligger i antistatpåse i original låda med alla tillbehör.

300kr inklusive spårbar frakt med Schenker? (Frakten kostar minst 69kr)

MVH
P-H

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Köptes nytt av mig och användes fram till början på 2014 tillsammans med en C2Q Q6600. Ligger i antistatpåse i original låda med alla tillbehör.

300kr inklusive spårbar frakt med Schenker? (Frakten kostar minst 69kr)

MVH
P-H

Du vi kör på den, syrran måste få igång sin dator. jag PM'ar.

Visa signatur

- Citera för svar -