Permalänk
Medlem

Den tid som inte spenderas på plugg läggs på träning och spelande. På spelfronten just nu gäller en vanilla private server till wow samt lite CSGO. På träningsfronten är det klättring jag kör.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Träning; det kan vara gym, cykling, löpning eller vad jag nu känner för att göra just då.

Datorspel; mitt intresse har svalnat av pågrund av skola, träning och ungdomsgrupp i kyrkan, men det blir några games med grabbarna på helgerna.

TV Serier; jag älskar att komma ifrån skolan och bara sätta mig ner och kolla någon episod av någon serie. Har stärkts medans mitt spel intresse har svalnat.

Kyrkan; som jag nämnde tidigare så går jag i en ungdomsgrupp i kyrkan med ett gäng härliga människor.

Böcker; även fast det inte händer så ofta så älskar jag att läsa en bra deckare.

Musik; att sitta och bara lyssna på musik med mina hörlurar eller gå på konsert är otroligt skönt och troligtvis ett intresse jag har fått ifrån min far. Spelar även trummor.

Fiske; otroligt lugnade att sitta själv ute i en båt och bara lyssna efter havets ljud.

Ja det är väl i princip mina fritidsintressen.

Glömde bort några saker ;)
Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Blir verkligen avis på er som knappt får tiden att räcka till!

Själv dör alla hobbies ut efter 2-3 dagars intensivt jäktande. Det enda som lever kvar någorlunda är väl intresset för datorer även fast det inte läggs speciellt mycket tid på det heller nu för tiden.
Har väl inte hittat min grej än helt enkelt, men hoppas göra det åtminstone någon gång i framtiden.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Jag varierar lite men mestadels elektronik, just nu håller jag på att göra en vågformsgenerator från grunden annars stjärnskådning, programmering m.m.

Generellt sett med en Hobby är väl att man hittar något som är ganska intressant och sätter sig in i det mer och mer, ju mer du lär dig ju mer intressant blir det samt att du hittar din egen nisch inom just det ämnen. Youtube är ett ganska bra forum att hitta hobbies på, kolla runt lite efter sådant som verkar intressant, med 99% säkerhet har någon lagt upp videos om just det ämnet m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Discgolf is life.

Man kommer ut och behöver inte vara så seriös. Kaffe, fika och folköl passar in perfekt. Motion får man också. Life.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det lät ju spännande
Skulle du kunna ge mig länken? Sitter på mobilen så signaturer dyker inte upp

Skickades från m.sweclockers.com

Länkar till youtube, itunes etc finns på http://ooa.nu/

Permalänk

Själv har man väl ingen direkt hobby "kvar". Mycket tid går åt till programmering och allmänt ekonomitjafs samt familjen (vilket är väldigt roligt dock). Brukade spela/kolla en del fotboll,lira ps4/PC, fota, löpning etc men känns inte som tiden räcker till.. eller så är jag lat..

Har flyttat till ny stad så man har inte samma sociala liv (än) som tidigare, vilket säkert är en bidragande orsak.

Så, om nån släpar runt i Mölndal och har tråkigt. Hojta till

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Lite av mina övriga hobbies

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det har blivit otroligt spretigt på sistone.
Arduino - koppla ihop och programmera mer eller mindre onödiga prylar, mest för att lära mig hur det fungerar.
3D - köpte en 3D-skrivare, nu modellerar och skriver jag ut allt möjligt krimskrams. Jag har även börjat efterbehandla det jag skriver ut och skapar gjutformar av de utskrivna modellerna för att kunna gjuta i andra material.

När jag inte är ute och reser, eller planerar nästa resa...

Permalänk
Medlem

spela gitarr

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Utöver datorintresset så är det Bordsrollspel, anime och design.

Bordsrollspel är en sådan underbar hobby, den sväljer upp ens helger med hull och hår. Vi spelar främst hemma byggda spel som är baserade på andra, men ibland blir det D&D osv. Nu senaste var det Maid RPG, extremt roligt för de som trös... hehe.

Anime är väl en väldigt stark hobby hos mig, följer flera serier och det bli väl 1-2 avsnitt om dagen om sänsongens serier har tillräckligt att bjuda på. Det är väl inte för alla, men alla bör ändå leta och se om de hittar något som passar dom, för sannolikheten är ca 100% att du gör det... det är så varierat och brett, det finns något för alla.

Design är hobby jag sysslar med när inspirationen slår till, det kan handla om speldesign (bordsrollspel) eller att sätta mig och rita ett par timmar. Men det är skönt och meditativt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Resa (brukar bli 3 utlandsresor per år), foto (fotar heeela tiden, men saknar proffskamera), mat (älskar att laga mat till släkt och vänner och går på olika restauranger varje vecka), film/serier (Science fiction är favoriten). Och så datorer/teknik/spel så klart

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Datorer, datorspel, bågskytte, snöskoter, skidor & snowboard, Cyckel både downhill och enduro.

Har helt för många hobbys och för lite fritid

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bilar och brudar, och dator när man inte har råd med dem 2 första hobbysarna

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

Har några hobbies: datorspelande, mest onlinespel. T.ex CS: GO och FIFA16, vart ett intresse sen jag var liten.

Styrketräning, brukar bli 4-5 pass i veckan. Gillar även de flesta sporter, brukar köra innebandy på jobbet minst 1 gång i veckan, sen fotboll&basket kan det bli under sommaren.

Att titta på fotboll är också en hobby, de få lördagar man är ledig är det irktigt gött att ta en bärs och kolla igenom matcherna som är på stryktipset. Brukar även titta Celta Vigos matcher där Guidetti spelar och toppmatcher med PSG, annars följer jag premier leauge sporadiskt.

Har även nyligen (2-3 månader sedan) börjat med aktier, riktigt kul att försöka hitta guldkorn. Ett evigt sökande! Dock går ju börsen som en berg-och-dalbana förtillfället så kunde ju vart lite roligare siffror!

Annars har jag genom åren kollat väldigt mycket på TV-serier. Blivit lite mindre mot slutet dock!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skäggig legend

På sommaren motorcykel, annars är det väl teknik överlag. Allt från att pilla loss med multi fjärrkontroller till att få allt att fungera i hemmet. Utöver det så är ju CSGO om kvällarna med pojkarna som bor lite överallt i dagsläget samt sexlivet med sambon, det tar upp en del av tiden! x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Köra motorcykel, det är nog det bästa jag börjat med. För den nyfikne kör jag en Honda CBR600FS från 2002. Blir mest landsvägar, men även bankörning.

Jag är också väldigt intresserad av kost, så en del tid hamnar på att läsa på sig eller att pröva och se resultat av det man stoppar i sig (eller inte stoppar i sig).

Tidigare har jag hållt på med foto och retrospel. Händer fortfarande att jag kör retrospel, men det är sällan jag orkar bära runt på systemkameran, hur kul det än är. Jag är mer inne i att uppleva, än att spara tillfällen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Musik. Så fort jag har ett piano, bas eller trummor i närheten så vill jag försöka utvecklas. Vill spela i ett band någon gång i framtiden. Är över 25 bast men hoppas fortfarande hehe :). Intresset började när jag köpte mig ett digitalt trumset när jag var typ 17 år.

Annars är det retro spel med Nintendo och tjockskärm
Datorbygge

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Programmering - Kör mest Java och C++, brukar labba runt lite med Arduino ibland.
3D printing - Byggde ihop en 3D skrivare för ett tag sen och burkar skriva ut lite allt möjligt.
Linux - Skoj att hålla på med mina servrar som kör CentOS. Mycket lärorikt och kul!
Elektronik - Otroligt kul att pyssla med. Bygger mig en dac just nu och håller på att reparera en gammal Onkyo receiver.
Datorspel - Spelar mest eu4 och Victoria 2 just nu, men spelar lite allt möjligt.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Barn om man kan se det som en hobby Annars så gym, filmtittande, datorer (bygga och spela), matlagning och bilar.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Efter jag jobbat mellan 8-13.5h framför 15 stycken datorskärmar så pendlar jag hem och sätter mig framför min enda datorskärm. Undrar om min hobby har med datorer att göra.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Datavetare
  • Programmering, inte helt fel att få betalt för sin hobby även om det är olika fokus och nivå på hemma programmeringen vs jobbet

  • Hundar

  • Gymmet

  • Skidor utför

  • Skönlitterära böcker

  • Spel, även om jag numera mer spelar för att studera tekniken än att spela själva spelet

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Inte tid för mycket hobbys tyvärr, den mesta går åt till plugg och familjen. Har jag tid över blir det oftast spel eller film.

Permalänk
Medlem

Dyr jäkla hobby som innebär allt vad det gäller välljud.

HiFi.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

* Raspberry Pi's.. (man kan inte ha för många)
* Meta-amfetamin.
* Explosives.
* Ping-Pong/Pingis... spelar helst speedad asså så att det går undan lite!
* Justin Bieber... skulle kunna ha den pojken i knät och krama honom och mata honom med choklad medan jag sjunger "Brown Eyed Girl" av Van Morrison, fast "Brown Eyed Boy"..

typ..

Permalänk
Medlem

Håller på mycket med webbutveckling och design. Sen har jag även börjat få stort intresse för oldschool runescape igen, det är det enda jag faktiskt spelar nu för tiden.

Permalänk

Musik är utan tvivel den hobby jag ägnar mest tid åt, cirka 10-15 timmar spenderas i en svettig replokal med fyra andra grabbar där hård och arg musik utövas.

Utöver det är det väl såklart datorspelandet och teknikintresse, om man kan kalla detta för hobby.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem

Datorspel, just nu är det Elderscrolls Online. Om jag har tråkigt så provar jag röstigenkännings system. Min mobil ringer med förkärlek Försäkringskassan när jag provar den. Försäkringskassans system gissar nej när man vill tala med telefonist mm. Bilen vill slå på radion när man säger svara telefon. Hysteriskt kul. Måste bara hitta fler att testa.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Haha har ett nytt hobby varje vecka.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]