Permalänk
Medlem

Det mest uppenbara intresset är väl spel med tanke på forumet. Tidigare har jag bara spelat de spelen som varit aktuella för stunden, men efter två relativt dåliga spelår vad gäller nysläpp har jag fått blodad tand för retro-gaming. Just nu spelar jag igenom Final Fantasy IX och Advance Wars, och har en lång lista över andra spel som väntar på att bli spelade.

Jag har dessutom varit intresserad av cykling sedan så långt jag kan minnas. Det började med Mountain Bike, och jag deltog i min första cykeltävling när jag var runt 7 år gammal. Mot tonåren övergick jag till BMX och Downhill, och nu på senare år har jag blivit alltmer intresserad av cykelcross och landsvägscykling istället. Nu till sommaren ser jag fram emot att följa mitt första Tour de France-lopp, så det ska bli kul. Just nu går jag i banorna att resa till antingen Danmark eller Holland för att cykla, och funderar även på att söka jobb som cykelbud eller cykelmekaniker över sommaren.

Utöver cyklingen skulle jag vilja lära mig att behärska något grafiskt program för 3D-animationer, men det har inte blivit särskilt mycket av det utöver att titta på lite videos där det förklaras hur olika funktioner och program fungerar. Jag är även intresserad av Photoshop, men där är jag nästan helt exklusivt självlärd, så min kunskap och erfarenhet är något begränsad.

Slutligen har jag börjat kika lite smått på börsen, men det får vänta tills min ekonomi är lite mer stabil.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen börjat lära mig teckna. Annars brukar jag spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Hundaktiviteter såsom agility, rallylydnad och nu ska jag testa på utställning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Everyday hobby är väl datorspel (lol&CS sena kvällar), saxofon och träning (gymkort med innebandy badminton m.m.). Tjejen får också sin tid.
Hänga med kompisar är väl också everyday life.

Lite mer sällan
-----------------------

När vädret tillåter:
*Vågsurf (vind 15+ m/s från väst).
*Kitesurf (7-13 m/s)
*Vindsurf (på sommaren när det är klart och blåser 5-9 m/s).

Kan tipsa folk att prova vind- och kitesurfing! Beg utrustning för omkr 6000kr (och sen är det gratis efter det). Väldigt avslappnande "sporter" utan tävlingshets. Riktigt go känsla att glida omkring med hjälp av vind och man kopplar verkligen bort allt annat när man kör! Väldigt bra community dessutom och man träffar nästan alltid sköna människor när man är ute. Du behöver iofs bo relativt nära nånstans du kan köra och antagligen ha tillgång till bil...

Longboard är en bra hobby - har dock trappat ner och använder det mest som transportmedel nu. Gött att köra med vänner.

Alternativa saker beroende på säsong:
----------------------------------------------
Ta med kompisar ut med segelbåten! (GRYMT på sommaren - vindsurfingbrädan åker med).
Snowboard på vintern (om man har råd och man är ett gäng som åker).

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Bowling, resa och foto samt dattaspel

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Då tid och möjlighet finns så gäller sportfiske.

Permalänk
Inaktiv

Just nu, PC-byggande och spelande - där det mest blir Witcher 3.

Permalänk

Du kan få låna min sambo ett tag? Lovar du har inte en lugn stund över!
Minst 16 timmar gnäll/dygn, du har fullt upp med att försvara dig så du glömmer tillochmed äta!

Mvh Bitter_kille_30

Permalänk
Medlem

Dator"mixtrande", spela, bygga ljudsystem i både bilar och hemma.
Det är väll det jag gör och tycker är kul oftast i sälskap/tillsammans med den bättre hälften

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Lego Master

Spel, som så många andra.
Tabletop-spel (inte Monopol, mind you, lite mer invecklade grejjor).
Bordsrollspel som D&D, DnD, Shadowrun, Aeon Trinity, Kult, Cthulhu, Mutant, Vampire, Werewolf...you name it. Har vi regler för det, så spelar vi det. Har vi inte regler så hittar vi på några och spelar ändå.
Sen allmänt teknikpyssel, senast satte jag upp en Tellstick med schemalagda aktiviteter, triggers och sånt där. Har jag inget att göra så hittar jag på något projekt för att göra livet lite enklare eller prylbögigare.

Sen har man ju fasta punkter på fritiden med, som husägare och småbarnsförälder, men det kan väl knappast kallas "hobby".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av limpanofdoom:

Du kan få låna min sambo ett tag? Lovar du har inte en lugn stund över!
Minst 16 timmar gnäll/dygn, du har fullt upp med att försvara dig så du glömmer tillochmed äta!

Mvh Bitter_kille_30

Kanske dags och gå skilda vägar? Låter inte som ett direkt givande förhållande :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Förr spelade jag spel mycket, mesta tiden gick åt till att hålla igång mina karaktärer i World of Warcraft och resten av speltiden gick åt till CS 1.3-1.6. Sen kom CS Source och expansioner till WoW som jag inte gillade så mycket och jag slutade spela.

Sedan 10 år tillbaks i tiden sportfiskar jag. Jag är ute så ofta jag har möjlighet och fiskar efter alla möjliga arter, inte enbart sådana som man kan äta då jag släpper tillbaka all fisk bortsett från någon enstaka Gös när jag lyckas fånga sådana.

Så Sportfiske är min hobby, mitt fritidsintresse och mitt allt för tillfället. Det är riktigt roligt och man träffar många vänner genom det. Frisk luft får man också

Permalänk

Min hobby var nog cs 1.5 slutade ganska på topp inom cs 1.6 innan jag kände att jag blev rövknullad av ett nytt csgo med lågt skillroof ett spel med dålig hitbox/tickrate etc många fuskare kom. (hur många som än inte vill erkänna det så är csgo inte cs. csgo är inte competetive för 5 öre och även prospelarna har grova problem att träffa och skillroofet ställer till det för alla som blivit sjukt mycket sämre än i cs 1.6 och tro mig då är vi alla globals ändå)

Under tiden har jag alltid spelat gitarr och sjungit och börjat äntligen få en ganska mäktig röst 10 år senare. (detta är väl min största hobby sen jag sluta spela cs 8+ timmar om dagen.)

Annars är väl jag en av de knäppa furriesarna. (come join the dark side we have cookies.)

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Tränar mycket, det är nog min huvudsakliga hobby. Utöver det gör jag en podcast, där blir det mycket klippning osv som kräver tid och träning för att bli bra.

Annars lägger jag i perioder massor av tid på att planera inköp av allt från mobilskal till möbler och läser in mig på minsta detalj. Förmodligen nån form av neuros.

Permalänk
Medlem

Diverse elektronikprojekt. Senast var en binär väggklocka med en klappsensor för temperatur och datumvisning.
För tillfället väntar jag på grejer för att slutföra en hängande väggplotter.
Jag har tusen små projekt jag skulle vilja göra men nästa kommer nog bli att konvertera en gammal 80-tals Roland plotter till en GRBL-styrd PCB-skrivare eller lasergravyrmaskin.

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Medlem

PC-spel är helt klart hobby numero uno. Annars är det alltid kul att promenera på stranden, köra motorcykel eller bara spendera en kväll med att klicka sig vidare bland obskyra Youtube-videor. Att dra ut och leta reda på någonstans att sitta med god öl och något att käka är också trevligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Linuxadministration är min hobby. Kör min blogg lite allt möjligt på egna "lågenergiservrar".

Sen gillar jag gamla spel och datorer, jagar efter delar till mina två 486:or. Sen brukar det bära av till nästa projekt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Foto, programmering & kompetetivt videospel

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

jag hade programmering tills det att jag började jobba med det.
nu har jag endast skapande av bottar och att sy.
hade jag varit rikare och hade mer utrymme hade jag även snickrat massvis.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Knivmakeri, bygga lite elektronik (effektpedaler till elgitarr, RIAA-steg, högtalare mm), löpning, sportdykning, datorer och IT, stereo & hembio, datorspel osv.

Allt i olika stora portioner beroende på tillfälle.

Permalänk
Föredetting

Historiskt sett har jag nog aldrig varit såpass slö som jag varit de senaste åren. Det började med hockey, som senare parades med motocross, sedan ersatte jag hockeyn med överklockning. Crossåkandet avtog en aning, så jag gav mig på bilar istället och det är väl min huvudsakliga hobby även nu. Parar ihop det med lite MTB-cyklande och whisky, typ (dock absolut inte whisky i samband med fordonsrelaterade aktiviteter).

Försöker hitta motivation till att spela, speciellt nu när jag har ett par månader dötid att slå ihjäl, men finner det helt omöjligt. Drar igång ett spel och kör i typ tio minuter innan jag kroknar och stänger ner.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Paintball som sport (speedball, inte skogsmulle) är annars lite av en prylbög

Permalänk
Medlem

Började med radiostyrt i alla dess formen när jag var en liden påg för 20 år sedan och det har jag fortsatt med.
Mkt lödande och trixande blir det. Sen har man ju alltid hållt på med datorer i olika omfattning, inte så mkt spel dock.
Sen har man gått å köpt hus för ett par år sedan, kanske inte så mkt hobby utan mer ett måste(fast vissa grejer e kul ,som att hålla på med rör å grejer i källarn).

Permalänk

själv sysslar jag med hydroponisk odling på vintern och sommar, och växthus på sommaren då med förstås

(nu kommer säker folk tro det är olagligheter jag odlar xD)

EDIT: ja och datorer då förstås
kör dessutom enduro på medelnivå

Visa signatur

finns det inte ... skapa det!!

Permalänk

Har ju rätt många men nämner några stycken.

Innebandy
Bygga datorer
Datorspel
Longboard
Golf
MTB och Cross i en skog i närheten

Finns mycket mer som jag inte kan komma på just nu

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av limpanofdoom:

Du kan få låna min sambo ett tag? Lovar du har inte en lugn stund över!
Minst 16 timmar gnäll/dygn, du har fullt upp med att försvara dig så du glömmer tillochmed äta!

Mvh Bitter_kille_30

Är du säker på att de är sambon det är fel på?

@Oskar.
Vad handlar din pod om träning?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Är du säker på att de är sambon det är fel på?

@Oskar.
Vad handlar din pod om träning?

Det gör den inte. Den handlar om politik, tiggare, män som vill eller velat stoppa in den i mig och.. ja. Det är nog det. Många fula ord, ofta väldigt rolig. Länk i signatur.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnare finns det många olika hobbys man sysslar med till och från, senaste tre åren har jag tränat thatboxning och gym varje hösttermin, så blir runt 5 träningspass i veckan, sedan har jag varje vår avslutat boxningen och gått fullt ut gym för att göra om samma process.

På fritiden blir det en hel del läsande om träning generellt, matlagning som jag tycker är roligt, skapande av simpla hemsidor och en del sökmotoroptimering när tiden tillåter mest för att det är intressant.

Sedan blir det lite grafisk design. På sommaren blir det en hel del golf och nu mot vintern blir det många bastupass med någon god öl.

Och tycker inte tiden räcker till alls att fylla mina dagar, men det är mest för att jag har så många olika sysslor så att tiden bara rinner iväg innan man knappt börjat fokusera på något av de, men jag älskar det!

Mest tid går helt klart åt aktier, swing och långsiktiga aktier. För er som är intresserade av aktiemarknaden rekommenderar jag Unga Aktiesparare, vart så jag lärt mig grunderna inom detta enorma ämne. (Aldrig läst någon ekonomisk linje men genom UA så finns det grundläggande kurser)

Skulle helt klart vilja prova på MTB eller cross om jag får möjlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Det gör den inte. Den handlar om politik, tiggare, män som vill eller velat stoppa in den i mig och.. ja. Det är nog det. Många fula ord, ofta väldigt rolig. Länk i signatur.

Det lät ju spännande
Skulle du kunna ge mig länken? Sitter på mobilen så signaturer dyker inte upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Just nu är det ingenting förutom lite spelande som tar upp min fritid, förutom att kolla på ishockey. Men förut, innan jag köpte lägenhet här i höstas, höll jag på en del med hockeykort. Barnsligt kan många nog tycka, men kul. Tyvärr, som med mycket annat, har priserna börjat skena iväg och folk är inte längre intresserade av att byta, utan det är i princip bara köp/sälj som gäller i den hobbyn nu. Men det är kul. Får se om man kan ta upp den igen när/om ett fast jobb dyker upp så man har lite kapital att röra sig med.

Ska väl ta upp träningen här också vad det lider hade jag tänkt.