Fullskärmsvisualiseringar (F11) - likt Google Trends?

Permalänk
Inaktiv

Fullskärmsvisualiseringar (F11) - likt Google Trends?

Tjena!

Jag är av den typen som gärna lämnar TV- och datorskärmar på för att visa exempelvis ett trevligt bildspel eller andra roliga ting som fräschar upp; typ som tavlor. Även "Plasma Art"-serien på bluray med brasor, stränder med vatten som forsar in och dylikt kan vara väldigt trevligt, imo.

För länge sedan upptäckte jag dock att Google har en visualiseringstjänst Google Trends som är riktigt häftig. Den visar alltså realtidssökningar som "trendar" över världen. Man kan även få specifikt för exempelvis Sverige. (Med knappen längst upp till vänster väljer man antalet rutor)
Lägger man F11 på detta har man en cool, spejsig full-screen-animering som höjer ett antal ögonbryn och ser allmänt fräsch ut.

Likaså Flightradar24, som länge varit känt i (nörd-) och flygkretsar, har en rätt schysst tjänst där man slipper menyer och liknande och (nästan) bara får en ren karta över världens flygplan med live-uppdatering Flightradar24 Simple.

Ett par halvcoola klockor finns såklart, t.ex. Ticke-tack (anpassningsbar) och RL.se.

Efter ett långt intro - nu till poängen - finns det fler sådana här coola tjänster; i form av webbsidor, program eller dylikt? Något som fräschar upp och är riktigt snyggt i fullskärm?
Antar att det är någon sorts märklig fetish jag har - men det kanske finns någon annan där ute som också är intresserad?

Permalänk
Inaktiv

Bump?

Hittade spontant detta underbara tillägg till Google Chrome: Momentum som ger en riktigt snygg sida med klocka då man öppnar en ny tabb.