Origin Access för PC Sverige-lanseras

Permalänk
Inaktiv

Något jag glömde nämna i mitt tidigare inlägg är att det finns en till nackdel, utöver att priset inte ger åtkomst till EA Access både på PC och Xbox One så är avsaknaden av sportspel rätt trist. Personligen spelar jag inte sportspel men om man tittar på Xbox Ones utbud där EAs sportspel finns representerade så känns tjänsten till PC just nu inte lika lockande.

Problemet är att EA släpper färre sportspel till PC än till konsol. På konsol så har man ju fördel, speciellt som sportfan, att kunna skaffa en Xbox One samt EA Access och få tillgång till flera sportspel för en ganska låg månadskostnad. Har man vänner man spelar med så blir kostnaden för att komma igång låg också. Vore nog bra om sportspel kunde återkomma till PC vilket även skulle göra just EA Access till en bättre tjänst. Sedan kan jag undra varför inte Titanfall finns med på PC-varianten. Nåja, spel lär nog läggas till förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Detta hade varit väldigt intressant om de 1) hade gett tillgång till ALLA sina spel och inte bara ett fåtal som det är just nu 2) börjar erbjuda fler titlar såsom Steam och inte bara EAs egna titlar.

Fixar de dessa 2 saker så kommer denna tjänst att vara RIKTIGT bra. Om det däremot inte gör det så luktar det flopp lång väg tyvärr.....synd bara att de inte kan få tummen ur och göra något vettigt och helhjärtat...

Permalänk
Medlem

Gillar inte Origin men det är en bra idé, framtiden inom spel kanske? Abbonemang likt Spotify/Netflix? Hoppas Steam tar efter för då kan jag tänka mig att haka på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket intressant! Personligen kan jag säga att de flesta spelen som jag har köpt har jag inte spelat mycket nog för att det ska vara värt 600kr. Detta kommer jag definitivt nyttja.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / Tomahawk Max B450 / KFA2 RTX 2070 Super / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Fractal Design Arc

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag skaffade det direkt, tycker 40kr för att få spela Hardline kampanjen är ett jäkligt bra pris. Sen vet jag dock inte om jag kommer fortsätta betala om det inte kommer fler intressanta titlar. Men idén tycker jag är kanon.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

40:- är väldigt överkomligt. Det enda frågetecknet jag har är kring DLC till allt och jag antar att man då för köpa till alla som saknas själv till fullpris?

Detta bäddar för ett märkligt upplägg, om det inte är jag som missuppfattat eller det kommer ändras senare.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Utan att veta så tror jag att det är varje genomlyssnad låt artisterna får pengar för.

Det skulle ju kunna vara att man per timme spelad så får det bolaget som ligger bakom titeln en peng.

Jo men om någon startar ett spel och låter det stå igång i 3 veckor utan att spela? Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Men vilka utvecklare ska få pengarna då? Hur ska dom fördelas? Ska indie utvecklare få lika stor del som större? Om jag testar 30 spel under månaden och spelar dom precis lika länge, ska alla få en lika stor del av kakan då? Önskedrömma går men tror inte det skulle funka.

Precis detta ser jag som ett problem. Man måste ju ta hänsyn till utvecklingskostnader om det system som detta ska implementeras...Och förmodligen även hur länge man kommer spela det innan man klarat det. Finns ju superspel man klarar på säg, 10h. Ska det gå runt måste spel som detta få mycket mer pengar /h än tex Skyrim eller något, men de kostade kanske lika mycket att utveckla. Skulle bli extremt svårt att reglera detta. Så jag säger som dig. Önskedrömma går ju men det är inte realistiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Håller med ovan ^
|

Permalänk
Avstängd

Jag måste leva i fel informationsbubbla, idag mer än ett år senare upptäcker jag det här för första gången
Är det nån hake med det eller är det så bra som det verkar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag måste leva i fel informationsbubbla, idag mer än ett år senare upptäcker jag det här för första gången
Är det nån hake med det eller är det så bra som det verkar?

Ingen hake såvitt jag vet. Jag hade Origin Access en månad och var bara att låta det avslutas så det är inget finstilt att du skriver upp dig på ett år eller något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.