Ta bort automatisk radbrytning word 2013

Permalänk
Medlem

Ta bort automatisk radbrytning word 2013

Hej!

Håller på att skriva ett Word dokument.
Problemet är att när jag trycker på returknappen så blir det att avstånd mellan raderna.
Har försökt hitta vart man kan ta bort denna funktion.
Skall skriva en adresslapp till en resväska, därför så får adresslappen inte vara för stor.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt ute och cyklar kan du hålla in shift samtidigt så hamnar du på raden under. Löser problemet tillfälligt allafall!

EDIT:

Skrivet av Alling:

Då skapar man en ny rad, till skillnad från Enter utan Shift som ger ett nytt stycke. De skiljer sig såpass mycket åt att man ska vara medveten om vad man faktiskt är ute efter.

Mvh Jonathan Andersson

Permalänk
Medlem

Du ska använda en annan "style". Gissar att du kör "Normal" testa "No Spacing" så borde det bli rätt

Permalänk
Medlem

Hej!

Tusen tack för tipsen.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
99:e percentilen

I Word 2007 fungerar det så här: Högerklicka på markerad text och välj Stycke... så finns allt du behöver där. Prova dig fram om det inte är uppenbart vad du är ute efter. Hoppas det går att göra på liknande sätt i Word 2013.

Skrivet av Pompaz:

Om jag inte är helt ute och cyklar kan du hålla in shift samtidigt så hamnar du på raden under. Löser problemet tillfälligt allafall!

Mvh Jonathan Andersson

Då skapar man en ny rad, till skillnad från Enter utan Shift som ger ett nytt stycke. De skiljer sig såpass mycket åt att man ska vara medveten om vad man faktiskt är ute efter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

I Word 2007 fungerar det så här: Högerklicka på markerad text och välj Stycke... så finns allt du behöver där. Prova dig fram om det inte är uppenbart vad du är ute efter. Hoppas det går att göra på liknande sätt i Word 2013.

http://i.imgur.com/JCmPX6S.png

Okej, tack för rättelsen! Redigerade mitt inlägg för förtydligande!

Mvh Jonathan Andersson

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för alla fina svar.

Med vänlig hälsning

Putte333