Problem med Asus RT-AC68U och Apple-produkter

Permalänk
Medlem

Problem med Asus RT-AC68U och Apple-produkter

Hej,
Jag har problem med denna router tillsammans med Apple-produkter.
Till routern används två bärbara med win 7, en stationär med usb-modem, en iPad, två iPhone och en macbook pro.
Med samtliga apple-produkter upplever jag till och från att nätverket stannar upp och slutar ladda sidor. Stänger man av och på wifi i enheterna fungerar det igen.

I pc-datorerna upplever jag aldrig detta problem.

Har senaste uppdateringen till routern, har inte gjort några särskilda konfigureringar utan detta felet har bestått sedan ett år när den den köptes.

Nån som har en aning om vad detta kan handla om?

Permalänk
Avstängd

@Foggy: Japp haft samma problem men efter 3st Asus routrar gav jag upp. Tror det är ett känt faktum att problem finns.

Permalänk
Medlem

Har du testat/kollat om det finns någon ny mjukvara till att börja med?
Annars kanske testa göra en reset på routern och se om det kanske löser det, för det låter skumt att det bara skulle ske på vissa enheter har använt många asus routrar och aldrig varit med om att någon med Apple har klagat hittills.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|