Antivirus till Samsung Galaxy S6 Edge

Permalänk
Medlem

Antivirus till Samsung Galaxy S6 Edge

Tja alla Sweclockers!

Jag har en fråga angående antivirus till min nya lur, fick nyligen hem en Samsung Galaxy S6 Edge. Ska testa denna ett tag framöver och se hur den fungerar.

Nu till min fråga, tycker ni att det skall finnas något antivirus på min telefon?

Såg att avast hade fått en hel del kritik, att man senare inte kunna komma åt sina sparade filer och vissa appar kunde man ej använda för att avast blockerade detta (Förmodligen inställningar). Har i nuläget AVG på luren, tänker mestadels ifall majoriteten utav dem som kör android använder sig utav antivirus.

/Oliver

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Ska det inte finnas inbyggt antivirus skydd i Galaxy s6 serien? Finns under appen "Smart Manager" som enhetssäkerhet! Har det på min Galaxy S6 Edge+

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin.lundstroem:

Ska det inte finnas inbyggt antivirus skydd i Galaxy s6 serien? Finns under appen "Smart Manager" som enhetssäkerhet! Har det på min Galaxy S6 Edge+

Tack för tipsen, gick in och så det nu!

Kör du med "My Knox"?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Oliveeer96:

Tack för tipsen, gick in och så det nu!

Kör du med "My Knox"?

Jag har det aktiverat så jag kan ha privata filer avskilt från resten av mobilen, behöver fingeravtryck för att komma åt dessa filer. Men för en "vanlig" användare så kanske det är lite onödigt att aktivera. Du kan testa och använda det men jag vet inte om du kan avaktivera det om du aktiverar det i första hand :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin.lundstroem:

Jag har det aktiverat så jag kan ha privata filer avskilt från resten av mobilen, behöver fingeravtryck för att komma åt dessa filer. Men för en "vanlig" användare så kanske det är lite onödigt att aktivera. Du kan testa och använda det men jag vet inte om du kan avaktivera det om du aktiverar det i första hand :/

Eftersom att jag inte kommer att använda mig speciellt mycket utav telefonen i mitt arbeta eller pluggande i nuläget så hoppar jag nog detta för tillfället. Men hur funkar det ifall man connectar telefonen med datorn, kommer man åt filer hur som helst eller måste man kunna låsa upp själva "My Knox"?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Oliveeer96:

Eftersom att jag inte kommer att använda mig speciellt mycket utav telefonen i mitt arbeta eller pluggande i nuläget så hoppar jag nog detta för tillfället. Men hur funkar det ifall man connectar telefonen med datorn, kommer man åt filer hur som helst eller måste man kunna låsa upp själva "My Knox"?

Bra fråga, jag vet faktiskt inte. Har inte testat. Ska göra det imorn och återkommer då om jag kan komma åt filerna direkt på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Eftersom att jag inte kommer att använda mig speciellt mycket utav telefonen i mitt arbeta eller pluggande i nuläget så hoppar jag nog detta för tillfället. Men hur funkar det ifall man connectar telefonen med datorn, kommer man åt filer hur som helst eller måste man kunna låsa upp själva "My Knox"?

Vad jag vet så kan du inte komma åt filer/bilder som finns i Knox.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad jag vet så kan du inte komma åt filer/bilder som finns i Knox.

Jag har ingen alls kunskap om detta men det borde vara som du säger, annars hade man inte tänkt tillräckligt långt när man skapade denna funktion..

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vad jag vet så kan du inte komma åt filer/bilder som finns i Knox.

När man är inne i Knox appen så kan man iallafall flytta över bilder till det vanliga galleriet och på så sätt få ut som om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin.lundstroem:

När man är inne i Knox appen så kan man iallafall flytta över bilder till det vanliga galleriet och på så sätt få ut som om man vill.

Jo men detta är alltså genom telefonen? Tänker mestadels ifall man har luren inkopplad till datorn och sedan kan ha tillgång till alla filer som ligger i Knox.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar "360 Security", kör den på min S5:a, frugans S6:a och svärmors S5:a och alla är väldigt nöjda!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Jag rekommenderar "360 Security", kör den på min S5:a, frugans S6:a och svärmors S5:a och alla är väldigt nöjda!

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara något man ska kolla upp! Tack för tipset

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015