Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

@Jerkanftw: Ja det finns ett Season Pass som ger tillgång till 16 nya kartor. Totalt 4 DLC med förmodligen 4 kartor vardera. Deluxe Edition ger dig främst tillgång till en del saker i spelet redan från start. Annars måste man låsa upp dem. Ultimate Edition är Deluxe Edition med Season Pass inkluderat.

Bara så att jag inte missförstår nu - menar du att man kan låsa upp fler banor / kartor igenom att bara spela, eller är kartorna enbart inbakade i DLC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Walker assault är ju den som är roligast och nästan den enda spelbara moden. Däremot så lessnar man rätt snabbt när alla bara kör sitt egna race och satsar på att få så många kills istället för att försöka göra det man ska.

Helt ok, men som jag sa, ledsnade på den då det är samma om och om igen...men jag betonar igen att alla delar vi olika smaker, på vad vi tycker är bäst
annars hade vi ju alla gått runt i One piece dräkter...och druckit hallon cupprachini med grädde. om vi tyckte likadant.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

Helt ok, men som jag sa, ledsnade på den då det är samma om och om igen...men jag betonar igen att alla delar vi olika smaker, på vad vi tycker är bäst
annars hade vi ju alla gått runt i One piece dräkter...och druckit hallon cupprachini med grädde. om vi tyckte likadant.

Alltså, om du klär dig i one piece och dricker hallon cupprachini, så är det ingen större risk att vi är lika, men jag håller med dig om spelet

Men visst kan även ett uttjatad spel-läge i SW:BF underhålla när kvällshumöret slår till och man får ett SW sug

Permalänk
Medlem

Vart köper jag Battlefront billigast? Någon som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Alltså, om du klär dig i one piece och dricker hallon cupprachini, så är det ingen större risk att vi är lika, men jag håller med dig om spelet

Men visst kan även ett uttjatad spel-läge i SW:BF underhålla när kvällshumöret slår till och man får ett SW sug

Tusan också, jag hade hoppats på att värva en till, till mitt tycke för hallon och onepieces... gott nytt år

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Just nu på Instant Gaming skulle jag tro 403:-

https://www.instant-gaming.com/en/413-review-star-wars-battle...

men för de pengarna tycker jag inte det är värt det.... vänta

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blacksheep:

Tusan också, jag hade hoppats på att värva en till, till mitt tycke för hallon och onepieces... gott nytt år

Tack detsamma!

Permalänk

Älskar verkligen heros vs villains! Det är riktigt trevligt, lite för få banor dock men de kommer väl så småningom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av biorrith:

Finns på GMG för 34.99£.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får slow/bad connection hela tiden? Börjar bli på gränsen till ospelbart... Jag har försvarat det här spelet länge nu för att jag tycker att multiplayerläget är kul men de här problemen är skräp. Förövrigt anser jag att folk som spelar med homing shot borde få spela på egna servrar, det är ju värre än smart pistolen i titanfall.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av wounds:

Någon mer än jag som får slow/bad connection hela tiden? Börjar bli på gränsen till ospelbart... Jag har försvarat det här spelet länge nu för att jag tycker att multiplayerläget är kul men de här problemen är skräp. Förövrigt anser jag att folk som spelar med homing shot borde få spela på egna servrar, det är ju värre än smart pistolen i titanfall.

Fast du får ju en varning i UIt för när nån har en låsning på dig? Hoppa in bakom nånting så smäller skottet i skyddet istället för i din panna. Jag lärde mig ganska snabbt att komma undan dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@wounds: Jag håller helt med om att det börjar bli störigt med bad connection, förut hade jag det aldrig men senaste gångerna jag spelat har det varit hela tiden. Angående homing shot så prova spela med body guard star card. Hjälper mot både homing shot och explosive shot vilka jag tycker känns som några av de mest OP grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast du får ju en varning i UIt för när nån har en låsning på dig? Hoppa in bakom nånting så smäller skottet i skyddet istället för i din panna. Jag lärde mig ganska snabbt att komma undan dem.

Jo, så till vida att det finns något skydd, på vissa öppna kartor blir det väldigt svårt. Ibland funkar det att hoppa och studsa åt sidorna men inte alltid. Sen har folk börjat använda den på mycket korta avstånd på sista tiden vilket gör att man har extremt lite tid på sig. Dessutom blir det tråkigt när många använder den, folk sitter och campar på någon sten med den och T-21B, blir ingen action alls...

Skrivet av zaarx:

@wounds: Jag håller helt med om att det börjar bli störigt med bad connection, förut hade jag det aldrig men senaste gångerna jag spelat har det varit hela tiden. Angående homing shot så prova spela med body guard star card. Hjälper mot både homing shot och explosive shot vilka jag tycker känns som några av de mest OP grejerna.

Ja, det är extremt irriterande, i ett spel nyss satt vi och skojade i chatten om att servern låg i nord korea... Ok, trodde inte body guard skyddade mot den men jag får prova.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Mer info om kommande gratis DLC och Season Pass. Blir i alla fall 2 till gratis kartor för de stor 20vs20 spellägena vilket då gör att det kommer att finnas 7 kartor för dessa spellägen mot 4 som det var från början. Sen tycker jag Season Pass ser lite fattigt ut som det presenterades här. Ska det verkligen bli 16 nya kartor i Season Pass?

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/star-wars-battlefront-the-road-ahead

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mer info om kommande gratis DLC och Season Pass. Blir i alla fall 2 till gratis kartor för de stor 20vs20 spellägena vilket då gör att det kommer att finnas 7 kartor för dessa spellägen mot 4 som det var från början. Sen tycker jag Season Pass ser lite fattigt ut som det presenterades här. Ska det verkligen bli 16 nya kartor i Season Pass?

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/star-wars-battlefront-the-road-ahead

Tycker att det ser bra ut. Verkar som att de fått med det mesta som spelarna vill ha (om man lyssnar på reddit ia alla fall): https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/42si8l/...

Om det är 4 kartor per expansion så kan det ju bli 16 nya kartor.

Jag tycker att det är grymt att de öppnar för private matches också, trodde inte dice skulle gå med på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Tycker att det ser bra ut. Verkar som att de fått med det mesta som spelarna vill ha (om man lyssnar på reddit ia alla fall): https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/42si8l/...

Om det är 4 kartor per expansion så kan det ju bli 16 nya kartor.

Jag tycker att det är grymt att de öppnar för private matches också, trodde inte dice skulle gå med på det.

Spelar spelet och gillar det men. Fått in det mesta? De har usel matchmaking. Ping problem och lag kompensation. Stängt av "Network.PerfOverlay.Enable true" då det det förutan åt den inte var synkade på skärmen visade vad man själv hade för ping efter matchmakingen. Så jag vet inte ricktigt hur de har lyssnat på vi som klagat skrivit om buggar på forum.

Edit:
Tror du att det är dice som bestämmer om de få lägga ut privat? Det är inte dice som är utgivare. Ring EA och Disney så får vi se hur mycket dice kan bestämda om utan godkännande från dem.
Har inte spelat idag men på PC för mig så är matchmaking och ping det stora problemet. Inte förtjust över med crossfirebuggen och ovelay program som t.ex msi afterburnar eller om det är riva tuner och amd drv men vi får se om de fixat det nu i senaste patchen som som kom nu. Kan inte testa crossfire fören om 1-2 dagar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Spelar spelet och gillar det men. Fått in det mesta? De har usel matchmaking. Ping problem och lag kompensation. Stängt av "Network.PerfOverlay.Enable true" då det det förutan åt den inte var synkade på skärmen visade vad man själv hade för ping efter matchmakingen. Så jag vet inte ricktigt hur de har lyssnat på vi som klagat skrivit om buggar på forum.

Edit:
Tror du att det är dice som bestämmer om de få lägga ut privat? Det är inte dice som är utgivare. Ring EA och Disney så får vi se hur mycket dice kan bestämda om utan godkännande från dem.
Har inte spelat idag men på PC för mig så är matchmaking och ping det stora problemet. Inte förtjust över med crossfirebuggen och ovelay program som t.ex msi afterburnar eller om det är riva tuner och amd drv men vi får se om de fixat det nu i senaste patchen som som kom nu. Kan inte testa crossfire fören om 1-2 dagar.

Jag förstår inte vad du menar riktigt? Har du laddat ner uppdateringarna men du har fortfarande problem? Dålig matchmaking och taskig anslutning håller jag med om men åtminstone det förra skulle väl åtgärdas i och med denna uppdatering? Anslutningsproblemen borde de verkligen ta tag i för det kan vara oerhört irriterande.

Min kommentar angående dice har att göra med att de inte vill öppna upp battlefield för privata matcher på något smidigt sätt. Med smidigt sätt menar jag typ som i Titanfall där man bara klickar private match, sätter egna regler och kör.

Antar att CFX-support inte är högprioriterat tyvärr eftersom det är förhållandevis ovanligt. Har själv kört det tidigare och känner till vilket bekymmer det kan vara. Hoppas bara att de fixar det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelade två matcher får ca 1h sedan och märker ingen skillnad förutom de ny achivments. Körde TDM. Ena matchen var för lätt de verkade ha svårt att träffa mig precis som jag dem men jag könade på att ha pistolen vad den nu heter. Den Han Solo har. Nästa runda så träffade inte hälften skotten trotts att de gick igenom target. Fick nästan +stats men kändes inte som någon skillnad.

Edit:
Har inte Testat titanfall. Så den biten kan jag inte referar till, tyvär, Men att man inte kan joina på en kompis om den har blivit diskonektad så man måste lämna är iriterande, att det fortfarande efter nya patchen är så samt att den går på origin vänner och inte ett sepparat system. Så de jag inte spelar med ofta måste läggas till manuelt i Origin.

Så konsolligt. Men gillar starwars så spelar 2-3 ggr i veckan. Men jag tycker det hade varigt bättre om de hade haft som BF. En liknande, kanske inte webläsare med plugin men en separat meny för vänner i Starwars Univers. De har ju utrustningen så varför inte bara iplementera. Sätt det under advanced matchmaking som inte finns och med en Do accept that you may have a better experince than ppl pressing can i play now and have to wait. X yes i mark it.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Bara jag som haft väldiga problem med lagg igår och idag? Läste på reddit att det kunde bero på nvidias senaste driver. Låter konstigt tycker jag men faktum är att jag installerade den igår så jag ska prova att rulla tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Battlefront på Origin rean igår kväll och är bra sugen på att lämna tillbaka det. Försökte köra MP (lite varierande typer men mestadels de två vanligaste som jag glömt namnet på nu). Tog 12 försök innan jag äntligen kom in på en server. Sen när jag skulle köra en till match så var det återigen så att jag inte kunde hitta matcher så jag gav upp och gick till sängs. Ska det vara såhär? En polare som äger spelet säger att det tyvärr är så.

Känns ju onödigt att lira det om det tar 20 minuter att komma in på en match?

Det som var positivt var att det flöt på väldigt bra (runt 100fps på Ultra) och var hyfsat skoj (förutom OP heroes som dödar en många gånger på raken men har förstått att det är en del av spelet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka: Tycker inte det brukar vara så stora/några problem att hitta matcher om man spelar kvällstid. Jag spelar främst Blast och Walker Assault. Men om man väljer vilken karta man ska spela så kan det direkt bli svårare att hitta matcher.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Konstigt att det fungerade så dåligt för mig. Klockan var ju iofs midnatt, kanske är därför? Alla har lagt sig eller nåt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

@fantomsmurfen: Konstigt att det fungerade så dåligt för mig. Klockan var ju iofs midnatt, kanske är därför? Alla har lagt sig eller nåt.

Kan hända att det var för sent. Men har du laddat ner Battle of Jakku expansionen som är gratis för alla. Efter att man har den kan man välja om man vill spela på servrar som har den eller på servrar som inte har den. De flesta spelar nog på servrar som har den eftersom den var gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan hända att det var för sent. Men har du laddat ner Battle of Jakku expansionen som är gratis för alla. Efter att man har den kan man välja om man vill spela på servrar som har den eller på servrar som inte har den. De flesta spelar nog på servrar som har den eftersom den var gratis.

Nej det har jag faktiskt inte gjort eftersom jag inte ville upphäva returrätten men kanske ska installera och testa. 300kr var väl ändå ett okej pris även om det säkert blir billigare framöver. Samtidigt finns risken att ingen spelar det om 6 månader. Kollar man http://swbstats.com/ så är det få som spelar spelet på PC (i jämförelse med t ex BF4).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nej det har jag faktiskt inte gjort eftersom jag inte ville upphäva returrätten men kanske ska installera och testa. 300kr var väl ändå ett okej pris även om det säkert blir billigare framöver. Samtidigt finns risken att ingen spelar det om 6 månader. Kollar man http://swbstats.com/ så är det få som spelar spelet på PC (i jämförelse med t ex BF4).

Hade dom släppt alla kartor i season pass under 3 mån hade jag hoppat på det.
Fick nya kartor till Bf hardline premium,för några veckor sen.
Har provat 1.Finns inga servrar med dom nya.,Så totalt utslängda pengar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Hade dom släppt alla kartor i season pass under 3 mån hade jag hoppat på det.
Fick nya kartor till Bf hardline premium,för några veckor sen.
Har provat 1.Finns inga servrar med dom nya.,Så totalt utslängda pengar.

Jag installerade Jakku tillägget och plötsligt så hittade jag matcher varje gång så jag behöll spelet. Dock inser jag att det nog inte kommer att vara ett speciellt långlivat men måste säga att grafiken är superb, stämningen är Star Wars och det är rätt skoj när man väl kör.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Jag installerade Jakku tillägget och plötsligt så hittade jag matcher varje gång så jag behöll spelet. Dock inser jag att det nog inte kommer att vara ett speciellt långlivat men måste säga att grafiken är superb, stämningen är Star Wars och det är rätt skoj när man väl kör.

Tydligen har det sålt över förväntan men det är väl mest PS4 och XBONE.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tydligen har det sålt över förväntan men det är väl mest PS4 och XBONE.

Kollar man på online stats just i detta ögonblick så är PS4 helt klart överrepresenterat med 21,563 online, sen XBONE med 7,305 online och tillsist PC med ynka 3,410 online. Dock totalt 32,278 online just nu med en peak på 105,879 online de senaste 24 timmarna vilket är en respektabel siffra.

Källa: http://swbstats.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kollar man på online stats just i detta ögonblick så är PS4 helt klart överrepresenterat med 21,563 online, sen XBONE med 7,305 online och tillsist PC med ynka 3,410 online. Dock totalt 32,278 online just nu med en peak på 105,879 online de senaste 24 timmarna vilket är en respektabel siffra.

Källa: http://swbstats.com/

Det kan väl inte vara över hela världen?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Det kan väl inte vara över hela världen?

Det ska vara legitimt. Jag vill minnas att jag läste på deras forum att de hämtar spelarsiffrorna direkt från DICE/EA's servrar.