Bestämde mig för ett till MSI 980ti Gaming ändå, installerade det igår och hade då ingen som helst aning om att SLI inte stödjs i "windowed mode", jag brukar alltid spela i borderless windowed mode. Tyckte väl att prestandan var hyfsad ändå, förutom i Witcher 3 där jag inte fick en endaste frame mer med SLI.
Tills idag!
Läste på och insåg att det är fullscreen som gäller.
Witcher 3 gick direkt från 60-70% GPU usage på båda korten till 80-95%, med ett fps påslag på 41% jämfört med ett singel-kort.
Tomb Raider från 2013 har bra skalning, ca 85%.
Testade även i character creator till spelet Black Desert Online, ca' 50% fler frames i SLI.
Sen kommer vi till Dragon Age Inquisition, helsefyr alltså, 98.18% fler frames med SLI påslaget! Och inte heller några blinkande texturer vad jag kunde se i det ganska lilla områden jag sprang runt i. Det var... som en våt nörd-dröm :3
Lite små saker med Witcher som återstår bara, men jag antar att det inte finns något att göra åt det? I vissa tätbefolkade områden som mitt i Novigrad tex, så har jag inte mer än 60 FPS, och det spelar ingen roll om jag slår av eller slår på hairworks på max, jag har fortfarande runt 60 FPS. CPU ligger på ca' 50-80% load medans GPUerna inte ligger på mer än 50-70%.
Vad kan detta bero på tror ni?
Temperaturerna tycker jag är helt ok. I Tomb Raider från 2013 så når det övre kortet 84 grader medans det undre inte går över 70, runt 15 grader skillnad. Ska testa att byta plats på de i helgen.
Jag har en 1440p 144hz skärm som referens. Med 4770k som går i 4.2ghz.