Gammalt Diablo-like spel?

Permalänk
Medlem

Gammalt Diablo-like spel?

Har ställt denna fråga ett par år sen, tänkte försöka igen. Det finns ett spel som liknar diablo 1/2 med grafik som Diablo 1. Som jag kommer ihåg det fick man inte välja vilken sorts char man ville va itan fick warrior eller hunter direkt. Sedan gick man runt precis som i D1/2 och gjorde olika quests och hittade nya medhjälpare. Den första var en mage som kastade frostbolt ( som jag kommer ihåg det ). Sen var inte HP och Mana baren de typiska röda och blåa kulorna utan HP indikerades av något grenliknande. Hoppas det finns någon som vet vilket spel det är för jag håller på att bli galen xD

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

Det närmsta jag kan komma på är Nox http://www.gog.com/game/nox

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Baldurs gate?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Dungeon siege ?
Torchlight ?

Permalänk
Medlem

Sacred tänkte jag på. Annars har u lite fler förslag här: http://gameslikefinder.com/games-like-diablo/

Permalänk
Medlem

Nightstone kanske?
Har aldrig spelat det men storyn stämmer in delvis på din beskrivning, hittar ingen bild på "gren" liknande health bars.

"Players start as Terak the warrior class character and as the game progress's Rhelia the archer and Aisat the enchantress become available. The three characters start at different points in the story as well as different areas."

Länk till infon jag hittade
http://www.giantbomb.com/nightstone/3030-6585/

Permalänk
Medlem

Kanske Divine Divinity?

Permalänk
Medlem

Nightstone är ganska nära men det är inte det... tror inte att det är något jättestort bolag som gjort det. Fick detta i pressent typ år 2004 så de kan va från den tiden ungefär.. fan va svårt det ska vaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan du komma på något mer om spelet? Var det ett action-RPG eller tur-baserat? Kunde man styra medhjälparna, eller hängde de bara med och gjorde som de ville?

Permalänk
Medlem

När jag var liten körde jag Darkstone istället för Diablo 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Kan du komma på något mer om spelet? Var det ett action-RPG eller tur-baserat? Kunde man styra medhjälparna, eller hängde de bara med och gjorde som de ville?

det var exakt som diablo, inget tur baserat utan med skills. sen när man väl hittade några medhjälpare kunde man byta mellan hjältarna.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

@Ask0o: Kan det vara darkstone

Permalänk
Medlem

@Dyllan80: nej det var inte de heller.. men som jag kommer ihåg det så hette spelet något liknande.. det var ett ganska enkelt namn.. dock så är det inte darkstone eller nightstone.. börjar misstänka att spelet inte ens existerar utan att jag inbillat mig det hela

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ask0o:

@Dyllan80: nej det var inte de heller.. men som jag kommer ihåg det så hette spelet något liknande.. det var ett ganska enkelt namn.. dock så är det inte darkstone eller nightstone.. börjar misstänka att spelet inte ens existerar utan att jag inbillat mig det hela

Ok synd, men kom ett till men är väl ingen direkt diablo klon utan mer ett äventyrs spel Silver heter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyllan80:

Ok synd, men kom ett till men är väl ingen direkt diablo klon utan mer ett äventyrs spel Silver heter det

har kollat upp det också, har kollat alla jag kunde hitta via google. sist jag hittade det var genom google bildsök där jag skrev ungefär "diablo like rpg" och letade i kanske en-två timmar..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

Dink Smallwood?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights?

Permalänk
Medlem

Titan Quest?