Permalänk
Medlem

Här finns också ATSMP (multiplayer). Man måste ha spelat single-player i minst 2 timmar för att MP ska fungera. Använd inga mods i MP.
https://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/26206-american-truc...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det nån annan mer än mig som inte kan komma in på ATSMP? står offline uppe i högra hörnet, har försökt gå in på alla tre servra men kommer inte in. hitta dock ingen info om att serverna ska vara nere.

jag spelade hela natten tills idag o det fungera fint då iaf.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Här finns också ATSMP (multiplayer). Man måste ha spelat single-player i minst 2 timmar för att MP ska fungera. Använd inga mods i MP.
https://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/26206-american-truc...

En fråga: Är det 2 riktiga timmar som man måste genomföra?

Jag tog hem spelet nu på Ef så jag har inte spelat 15min änns men jag prövade att försöka spela MP men jag kom inte in. Kan det bero på att jag inte spelat 2tim eller kan jag ha missat något?

Permalänk

Har precis startat detta spelet, riktigt kul faktiskt. Äger ETS2 men har knappt spelat det alls faktiskt.
Tänkte dra till med stream, men är det värt att göra i början eller ska man vänta tills man har blivit bra på spelet?
Hur mycket mer bitar kommer presenteras? Har kört ungefär en timme och det var ju bara att köra på med en gång. En snabb tutorial i början och man var redo att ge sig ut i världen.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Har precis startat detta spelet, riktigt kul faktiskt. Äger ETS2 men har ,knappt spelat det alls faktiskt.
Tänkte dra till med stream, men är det värt att göra i början eller ska man vänta tills man har blivit bra på spelet?
Hur mycket mer bitar kommer presenteras? Har kört ungefär en timme och det var ju bara att köra på med en gång. En snabb tutorial i början och man var redo att ge sig ut i världen.

Finns inte så mycket att lära i spelet, kör på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Precis som ETS2 har man även lagt upp en demo for ATS.
http://store.steampowered.com/app/270880/

The demo is limited by the number of jobs taken and only contains the state of California, but technically it's identical with the game itself.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Gillar spelet.

Men!

Fartböter! Glor konstant på gpsen och har hänt några gånger att hastigheten gått ner på den vilket resulterar i att jag panikbromsar och ändå får böter för en polisbil ligger bakom eller bredvid.

Största irritationsmomentet nu är att när jag har köpt egen bil så har jag problem att hitta "sovplatser" Levererade till San Fransisco. Lasten skulle vara framme någon timme innan min arbetstid var över.

Lämnade av lasten och såg sovplats och verkstad på andra sidan stan (vill reparera efter varje last, ovana). Rullade ditåt, på vägen tog min arbetstid slut. "Sängen" röd och gubben gäspandes. Reparerade och upptäckte att "sovplatsen" bredvid verkstan var inhägnad. Kom inte in! Fick köra tillbaks till andra sidan stan på övertid för att hitta sovplats!

Det var lättare i Euts2 där sovplatser och verkstäder var "samma".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Jag är bara intresserad, kan någon förklara varför man vill spela det här? Jag är förvånad att det finns :/

Men det kanske bara är jag.

Tja, antar att det kan ge en stunds avkoppling och vara annorlunda mot andra spel. Finns också de som t.ex. spelar Desert Bus...

Permalänk

Igår kom en liten uppdatering samt en ny lastbil. W900 dök upp äntligen!

Permalänk

Har ej riktigt förstått om det går spela online? Alltså med polare och skapa ett åkeri etc... Finns det?? Och hur funkar det då isf?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gurrasson:

Har ej riktigt förstått om det går spela online? Alltså med polare och skapa ett åkeri etc... Finns det?? Och hur funkar det då isf?

Ja.. Ang. VTC (Virtuellt företag) så besitter jag ett.

http://truckersmp.com/en_US

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ja.. Ang. VTC (Virtuellt företag) så besitter jag ett.

http://truckersmp.com/en_US

Jag har sätt andra skrivit om detta (virtuellt företag) kan någon förklara hur ni gör med dessa?
Jag har förstått att man inte kan dela på företag i spelet, så hur gör ni?? Sitter ni med papper och penna och skriver vad ni kört och mm eller?
Förklara gärna så jag förstår, för jag är väldigt sugen själv på att bilda ett företag ihop med någon/några andra.

Permalänk

Så de är bara göra ett account och koppla sitt spel till det, och sen ge sej ut med andra spelare och köra?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Jag har sätt andra skrivit om detta (virtuellt företag) kan någon förklara hur ni gör med dessa?
Jag har förstått att man inte kan dela på företag i spelet, så hur gör ni?? Sitter ni med papper och penna och skriver vad ni kört och mm eller?
Förklara gärna så jag förstår, för jag är väldigt sugen själv på att bilda ett företag ihop med någon/några andra.

Man kör en transport i spelet. Noterar all info såsom lasttyp, vikt, från till var etc. Sen fyller man i rapport på myvtc.net
När den är ifylld och ivägskickad till chefen (mig) så godkänner eller nekar jag den.

Allt är hittepå.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gurrasson:

Så de är bara göra ett account och koppla sitt spel till det, och sen ge sej ut med andra spelare och köra?

Allt är virtuellt och i nuläget finns ingen automatisk rapportering.
Myvtc som vi använder kan användas till vilket spel somhelst egentligen.

Vad gäller http://truckersmp.com/en_US så loggar man in/autentiserar med sitt steamkonto.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Man kör en transport i spelet. Noterar all info såsom lasttyp, vikt, från till var etc. Sen fyller man i rapport på myvtc.net
När den är ifylld och ivägskickad till chefen (mig) så godkänner eller nekar jag den.

Allt är hittepå.

Ok men hur hittar jag ditt företag på myvtc då? Och vad menar du med godkänner eller nekar? Att jag inte får köra den lasten eller inte få betalt av dig?
Men som jag skrev allt är bara med penna och papper och en hitta på sak, så allt jag gör på min gubbe går bara till mig? Och du får bara en papper av mig vad jag kört?

Permalänk
Medlem

kolla på swec-vtc så du hittar där

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Ok men hur hittar jag ditt företag på myvtc då? Och vad menar du med godkänner eller nekar? Att jag inte får köra den lasten eller inte få betalt av dig?
Men som jag skrev allt är bara med penna och papper och en hitta på sak, så allt jag gör på min gubbe går bara till mig? Och du får bara en papper av mig vad jag kört?

#14728288

Om du får pröjs eller inte. Jag är dock snäll i detta så jag tillåter lite småfel sålänge en bevisbild är bifgoad.
Japp. Det rekommenderas att man spelar in resan om man spelar MP, underlättar om nåt händer (ex påkörd)
Du får ju såklart din vanliga credit i spelet men också på sidan med div. avdrag för bränsle, färja osv.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

#14728288

Om du får pröjs eller inte. Jag är dock snäll i detta så jag tillåter lite småfel sålänge en bevisbild är bifgoad.
Japp. Det rekommenderas att man spelar in resan om man spelar MP, underlättar om nåt händer (ex påkörd)
Du får ju såklart din vanliga credit i spelet men också på sidan med div. avdrag för bränsle, färja osv.

Ok låter lite intressant, men spela in resan? Hur gör man det? Och mestadels av er som kör spelar MP eller? Jag har inte börjat med det ännu på ATS

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Ok låter lite intressant, men spela in resan? Hur gör man det? Och mestadels av er som kör spelar MP eller? Jag har inte börjat med det ännu på ATS

Jag spelar alltid in (Använder fraps) Finns flera olika program bla nvidia Shadowplay och OBS.
Ser att det är lite blandat. Tyvär är det några väldigt få som kör ETS2 så aktiviteten måste höjas.

Permalänk

Detta ska då göras när man spelar online? Eller kan jag sitta spela singelplayer och göra samma?

Skrivet av tcntad:

Man kör en transport i spelet. Noterar all info såsom lasttyp, vikt, från till var etc. Sen fyller man i rapport på myvtc.net
När den är ifylld och ivägskickad till chefen (mig) så godkänner eller nekar jag den.

Allt är hittepå.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Man kör en transport i spelet. Noterar all info såsom lasttyp, vikt, från till var etc. Sen fyller man i rapport på myvtc.net
När den är ifylld och ivägskickad till chefen (mig) så godkänner eller nekar jag den.

Allt är hittepå.

Wow, der här tar det ju till en helt annan nivå, häftigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag spelar alltid in (Använder fraps) Finns flera olika program bla nvidia Shadowplay och OBS.
Ser att det är lite blandat. Tyvär är det några väldigt få som kör ETS2 så aktiviteten måste höjas.

Är det flera som spelar ATS nu då eller?
Om man kör MP kan man använda moddar då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Är det flera som spelar ATS nu då eller?
Om man kör MP kan man använda moddar då?

Nej till båda frågor.

Permalänk

Hur gör ni som spelar MP ??
Använder ni 2st "konton" eller kör ni en lastbil i SP först tills ni kan köpa eran egen och sedan hoppar över MP med den??

Känns lite tråkigt tycker jag att byta från min SP till MP då man tappar alla modds man har på den "gubben"

Permalänk
Medlem

@Akepouchen:

Rekommenderar dig verkligen att inte "modda" din sparprofil, den kan crasha.
Om du kör med den i sp går det utmärkt att köra med den i MP.

Annars kan du skapa en heöt ny profil och köra cheatengine så du får xp och pengar.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gurrasson:

Detta ska då göras när man spelar online? Eller kan jag sitta spela singelplayer och göra samma?

Absolut. Det är ju inte anslutet till varandra på nåt sätt.

Skrivet av Akepouchen:

Hur gör ni som spelar MP ??
Använder ni 2st "konton" eller kör ni en lastbil i SP först tills ni kan köpa eran egen och sedan hoppar över MP med den??

Känns lite tråkigt tycker jag att byta från min SP till MP då man tappar alla modds man har på den "gubben"

Två profiler.

Lyckades använda en och samma mapp med två profiler men det sket sig efter ett tag så nu är det en ETS2-mapp för och SP och en för MP.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Nästa uppdatering är modifiera däcken. Detta kommer både till ATS och ETS2. Med den nya uppdateringen släpps även lite DLC.

On top of it, we'll soon release a small but cool DLC with extra wheel tuning options - things like paintable metal parts or crazy nut designs.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Ni som har spelat x antal timmar av ets2 samt deras multiplayerfunktion med mera. Hur tycker ni spelet har varit nu på en skala 1-10?