Permalänk
Medlem

Farcry Primal

Yes vad tror vi om denna utgåva då?
Jag tycker de verkar skoj med att gå tillbaka i tiden istället för fram.

Grabbarna på let's play har provspela spelet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Roligt koncept, men jag tycker att det påminner alldeles för mycket om de senaste spelen de gjort Lånat animationer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

jo, tycker jag med att ubisoft mer och mer bara gör ett spel / plattform och sen bara pressar ut spel på samma bas med nästan samma resurser och knappt nån skilldnad i gameplay förutom nån / några gimmicks.

jag köpte 3an och 4an men denna blir nog att stå över

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ja det kändes nästan mer som expansion istället för ett nytt spel,
se bara på Assassins creed nya karaktärer och vapen men spel upplägget har de inte hänt sten mycket med tyvärr.

Hur som helst verkar det riktigt skoj nu får man får leka ännu mer ninja.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Roligt koncept, men jag tycker att det påminner alldeles för mycket om de senaste spelen de gjort Lånat animationer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

personligen har jag inte så mycket problem för att dom lånar animationer. varför återuppfinna hjulet? ser hellre att dom återanvänder animationer och sånt och kan därmed lägga pengarna och tiden på storyn och saker som har fungerat mindre bra i dom tidigare spelet. vilket leder till för oss konsumenter att vi kanske får en ännu bättre kopia.

kommer troligen köpa detta spelet, är otroligt intresserad av denna tidsålder. dock är jag rädd för att spelet får denuvo DRM och då kan dom fetglömma att jag köper spelet

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

personligen har jag inte så mycket problem för att dom lånar animationer. varför återuppfinna hjulet? ser hellre att dom återanvänder animationer och sånt och kan därmed lägga pengarna och tiden på storyn och saker som har fungerat mindre bra i dom tidigare spelet. vilket leder till för oss konsumenter att vi kanske får en ännu bättre kopia.

kommer troligen köpa detta spelet, är otroligt intresserad av denna tidsålder. dock är jag rädd för att spelet får denuvo DRM och då kan dom fetglömma att jag köper spelet

Problemet är ju att det kan kännas som att man spelar en expansion till Far Cry 4 och inte ett nytt spel när de återanvända animationer, dessutom är jag trött sedan länge på animationen när man avhudar ett djur

Kan nog bli ett köp här med, bara på grund av tidsåldern och fokuseringen på jakt och djur som companions.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara riktigt kasst optimerat iaf.

Var lite sugen men nu vetifan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Körde 3:an och 4:an, men nån måtta på mjölkande får det vara. Ubisoft och Bethesda får lov att investera i nya spelmotorer innan jag köper ett spel till av dem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Har hört MYCKET dåligt om Primal, jag tror inte att det blir ett köp för mig i alla fall.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite "let´s plays" är inte direkt imponerad. Sen så skulle jag aldrig köpa nått som Ubisoft är inblandade i då jag ogillar dem som företag.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Verkar ju vara riktigt kasst optimerat iaf.

Var lite sugen men nu vetifan.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVp0x_eaMVs

läste du det var pre-release kod.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

läste du det var pre-release kod.

ja och inga nvidia drivers. Men hur mkt bättre kan det bli med 1-day patch, vi får se.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Flyter på extremt bra på PS4 iaf, men 30 fps såklart. Bara kört introt hittills men det verkar lovande
Blev besviken direkt jag startade FC4 för att det va så likt FC3, men det här kändes fräscht.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Oneone:

ja och inga nvidia drivers. Men hur mkt bättre kan det bli med 1-day patch, vi får se.

verkar inte så bra

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Inaktiv

Jag har spelat Far Cry: Primal under eftermiddagen och kvällen, gillar det skarpt.

Väldigt likt tidigare spel på många vis av självklara anledningar men samtidigt en del nytt med. Det kanske mest förvånande är att spelet inte har några torn att klättra i. Typ vartenda Ubisoft-spel sedan Assassins Creed som släpptes typ 2007 eller något har haft torn att klättra upp i. The Crew hade radiotorn, inget klättrande hehe.

Ser fram emot när jag får möjlighet att fortsätta spela imorgon. Spelat väldigt lite av storyn och utforskar och samlar på diverse grejer istället för tillfället. Jag kommer nog lägga ner rätt många timmar i detta spel...

Kan tillägga att PC-utgåvan rullar på fint på mitt system i signatur. Strax under 60 FPS med 2560x1440 med alla inställningar på high, motion blur avstängt och shadows på medium eller något. Borde bli lite bättre med drivare. Spelet ser bra ut och har inte märkt av några direkta buggar eller liknande.

Permalänk
Avstängd

Ser egentligen inte så tilltalande ut för mig. Kanske spelar Blood Dragon istället. Har i och för sig inte spelat igenom Far Cry 4 ännu men det tröttnade jag på när jag närmade mig slutet.

Det som tilltalar mig är att utforska stenåldersmiljöerna men känner på mig att jag skulle tröttna fort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Far Cry, första spelet i serien var ett riktigt bra/kul/snyggt/krävande spel, om man klarar av att bortse från de där förbaskade mutanterna som totalt förstörde spelet. Det började bra, sedan sket det sig.

Här kan man säga att de gått "back to basic" verkligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

Far Cry, första spelet i serien var ett riktigt bra/kul/snyggt/krävande spel, om man klarar av att bortse från de där förbaskade mutanterna som totalt förstörde spelet. Det började bra, sedan sket det sig.

Här kan man säga att de gått "back to basic" verkligen.

När mutanterna kom dök verkligen det spelet. Inledningsvis var det riktigt riktigt nice. Galet bra såg det ut när det kom.

Jag brukar även tycka att Crysis var bra fram tills berget sprängdes. Spårade ur även då.

Dock hade både spel trevliga biter även efter dessa punkter. Föredrar personligen Ubisofts Far Cry titlar då det är mindre sci-fi och mer Heart of Darkness. Jag gillar till och med FC2 (trots vägspärrarna).

FC3an är nog den jag hitills föredrar mest men gillade mycket av nyheterna i FC4 och spinofftemat i Blood Dragon (vilken förvisso också är sci-fi, men retroinspirerad).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Heyy.

Jag fick precis Primal skickat till mig (nytt). Kan jag regga det i uplay/steam och ladda hem det eller måste jag använda skivorna för installation?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Körde någon halvtimme igår efter att ha testat olika grafikkonfigurationer. Grafiskt sett är det rätt grötigt och det är inte svårt att hitta lågupplösta texturer trots Ultrainställningen. Ljudet låter bra och världen känns levande. Animationerna är som alltid gällande FC extremt välgjorda. Surt att inte ha skjutvapen men tror man kommer vänja sig vid pil och båge samt att bussa på sitt lejon på någon stackars snubbe. De intryck jag fått av andra är att det inte är perfekt men ändå har många trevliga element som gör det till ett bra spel. Finns fortfarande ett gäng buggar men som alltid hoppas jag de försvinner allt eftersom. Exempel är en get som fastnade i ett berg, örnar vars pip upprepas i supersnabb takt, djur som attakerar NPCer som då fastnar någonstans och inte lyckas döda varandra. NPCer som flyger runt i vatten.

Tips - Kör inte benchmarken, den är värdelös eftersom den visar samma FPS oavsett vilken grafikinställning man har på. Bättre att testa ingame istället.

Ultra @ 2560x1440p ger mig 95-115fps med systemet i sign. Skall testa singel GPU ikväll och se hur det blir. Antagligen får jag hoppa ner till Very High men ärligt talat såg jag knappt någon skillnad mellan dem.

Skrivet av Soljaerd:

Heyy.

Jag fick precis Primal skickat till mig (nytt). Kan jag regga det i uplay/steam och ladda hem det eller måste jag använda skivorna för installation?

Tack på förhand!

Nuförtiden bör man kunna registrera koden i Uplay och ladda ner det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soljaerd:

Heyy.

Jag fick precis Primal skickat till mig (nytt). Kan jag regga det i uplay/steam och ladda hem det eller måste jag använda skivorna för installation?

Tack på förhand!

Tjaba!

Fick du möjligtvis CD-key skickat till din e-post i och med beställningen? Då behöver du inte vänta tills du har fått spelet fysiskt utan du kan ange CD-key på Steam eller Uplay och sedan ladda ned och installera det på en gång!

Permalänk
Medlem

@RAPAPPA: Jag fick det som gåva på posten med skivor i förpackningen och cd-key. Så jag tycker att jag borde kunna regga det i uplay och ladda ner det utan att behöva röra skivorna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soljaerd:

@RAPAPPA: Jag fick det som gåva på posten med skivor i förpackningen och cd-key. Så jag tycker att jag borde kunna regga det i uplay och ladda ner det utan att behöva röra skivorna.

Jag skrev bara in nyckeln i uplay. Inga problem

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Radeon Software Crimson Edition 16.2.1

Radeon Software Crimson Edition 16.2.1 Highlights
Crossfire Profile available for Far Cry Primal.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

nvm

Permalänk
Medlem

Måste säga att det flyter på riktigt bra.
Än så länge är jag riktigt nöjd med spelet, och då har jag inte ens kört mer än 1a main questet.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Verkar vara otroligt fin grafik

Permalänk
Medlem

Nä hör ni! Det här var ingen höjdare tycker jag. Visst ser fint ut och allting men det är ju så himla segt, tycker jag. Ok, man slaktar djur hela tiden medan man tar sig fram och sen lite sidospår som man får lösa men nog kunde de ha gjort det mera intressant!?

Stenåldern....surt!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Skitkul, skitsnyggt å ett himla swing i stenklubban, lite mer utmaning istället för att stoppa i nytt mag och fräsa iväg en näve bly. Andvänder senaste nvida driv 362.00 och gfe-optimering, flyter fint strax under 60 fps.
Have a nice gamingkväll!

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus