Har inte läst igenom tråden utan bara senaste sidan här och jag har inte heller följt valet eller Trump speciellt noga.
Men jag tycker det är oroväckande att läsa inlägg där folk tycker och tänker att bara för att något rör om i grytan och "leder till förändringar" så är det automatiskt bra. Hur mycket har det inte rörts om i grytan i arabvärlden senaste årtiondena och hur har det slutat? Inte så bra va?
Ändå är det just det S, MP, V, och högerpartierna utom SD vill se och arbetar starkt för.
För att citera vänstern "Vill vill se ett helt nytt samhälle födas. En revolution där allt gammalt rivs ner, där tankar om länder, olika människor, folkslag rivs bort." Det är precis samma tankar som Marxister alltid har haft. Det är revolution de vill ha, ett samhälle där folket härskar, i någon form av smältgryta. Där olika etniska grupper och religioner ska hållas på mattan av staten, och polisen. Det har ofta historiskt inte gått. Leder ofta till inbördeskrig.
Hur mycket förändringar blev det i Tyskland senare halvan av 30-talet? Folket valde fram en man som lovade stora förändringar och framgång åt Tyskland. Förändringar blev det verkligen, men inte speciellt bra sådana.
Nja, till en börjar gick landet bra. Sedan blev det krossat militärt.
Att röra om i grytan och få förändringar är inte alltid så bra som det låter. Saker kan förändras åt det sämre hållet om man rör om för mycket eller inte tillräckligt försiktigt. Detta gäller både USA som i Sverige. Därför vill jag varna er och be er tänka till en gång extra innan ni förespråkar Trump eller SD.
S har gått från ett socialkonservativt parti, som pratade om folkhemmet, folket, kulturen
Till att bli ett mångkulturellt förespråkande, kommunistiskt, samhällsomvälvande part. Denna förändring inträffade på 70 talet.
En vändning av 180 grader. Så SD är inget nytt helt annorlunda parti, det är en återgång till den politik Sossarna hade för landet före 1970. Den som var så bra efter WW2.
Ni vill ha förändring, ni är missnöjda med dagens situation. Eran röst är otroligt viktig och värdefull och släng den inte på den som lovar mest guld och gröna skogar åt folket. Ifrågasätt deras påståenden. Inte bara Socialdemokraterna, Moderaterna, Vänsterpartiet och alla andra partier utan även SD. Vad är det för politik partierna egentligen för? Läs mellan raderna. Kolla upp vad det är för personer som sitter högt upp inom partiet. Skulle du vilja att dom personerna styr ditt land? Styr över dina barns skolor, över dina sjukhus, osv?
Avslutningsvis så vill jag citera Olof Palme: "Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
Tänk igenom vad dom där orden egentligen betyder.
Det betyder att människor är naturligt emot förändringar, för det har historiskt visat sig rätt och riktigt. Varför går katten, försiktigt fram till det okända. För det är ganska troligt att det kan vara farligt.