Donald Trump: kan han vinna presidentvalet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Har inte läst igenom tråden utan bara senaste sidan här och jag har inte heller följt valet eller Trump speciellt noga.
Men jag tycker det är oroväckande att läsa inlägg där folk tycker och tänker att bara för att något rör om i grytan och "leder till förändringar" så är det automatiskt bra. Hur mycket har det inte rörts om i grytan i arabvärlden senaste årtiondena och hur har det slutat? Inte så bra va?

Ändå är det just det S, MP, V, och högerpartierna utom SD vill se och arbetar starkt för.
För att citera vänstern "Vill vill se ett helt nytt samhälle födas. En revolution där allt gammalt rivs ner, där tankar om länder, olika människor, folkslag rivs bort." Det är precis samma tankar som Marxister alltid har haft. Det är revolution de vill ha, ett samhälle där folket härskar, i någon form av smältgryta. Där olika etniska grupper och religioner ska hållas på mattan av staten, och polisen. Det har ofta historiskt inte gått. Leder ofta till inbördeskrig.

Citat:

Hur mycket förändringar blev det i Tyskland senare halvan av 30-talet? Folket valde fram en man som lovade stora förändringar och framgång åt Tyskland. Förändringar blev det verkligen, men inte speciellt bra sådana.

Nja, till en börjar gick landet bra. Sedan blev det krossat militärt.

Citat:

Att röra om i grytan och få förändringar är inte alltid så bra som det låter. Saker kan förändras åt det sämre hållet om man rör om för mycket eller inte tillräckligt försiktigt. Detta gäller både USA som i Sverige. Därför vill jag varna er och be er tänka till en gång extra innan ni förespråkar Trump eller SD.

S har gått från ett socialkonservativt parti, som pratade om folkhemmet, folket, kulturen
Till att bli ett mångkulturellt förespråkande, kommunistiskt, samhällsomvälvande part. Denna förändring inträffade på 70 talet.
En vändning av 180 grader. Så SD är inget nytt helt annorlunda parti, det är en återgång till den politik Sossarna hade för landet före 1970. Den som var så bra efter WW2.

Citat:

Ni vill ha förändring, ni är missnöjda med dagens situation. Eran röst är otroligt viktig och värdefull och släng den inte på den som lovar mest guld och gröna skogar åt folket. Ifrågasätt deras påståenden. Inte bara Socialdemokraterna, Moderaterna, Vänsterpartiet och alla andra partier utan även SD. Vad är det för politik partierna egentligen för? Läs mellan raderna. Kolla upp vad det är för personer som sitter högt upp inom partiet. Skulle du vilja att dom personerna styr ditt land? Styr över dina barns skolor, över dina sjukhus, osv?

Avslutningsvis så vill jag citera Olof Palme: "Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
Tänk igenom vad dom där orden egentligen betyder.

Det betyder att människor är naturligt emot förändringar, för det har historiskt visat sig rätt och riktigt. Varför går katten, försiktigt fram till det okända. För det är ganska troligt att det kan vara farligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Jag tror att Bernie fundamentalt påverkat den amerikanska politiken genom att få med så många högutbildade i sin vänsterpolitk. De friska vänstervindarna som blossat upp kommer att fortsätta trots att han själv förmodligen gjort sitt.

Det roligaste med detta valet är att vi har både Bernie och Trump som båda har visat att man kan komma in från olika sidor som en outsider och vinna folkets förtroende, trots att dom är så totalt olika.

~26 timmar kvar till de fösta siffrorna börjar trilla in och jag sitter redan preppad och redo
Utan att ens gilla Trump speciellt mycket håller jag på honom mest för hans unika debattstil och att han varit uträknad av så många.
Hillary känns väl förutsägbar för mig så hennes politik lockar mig inte alls.

Håller med dig om Bernie, han har nog gjort sitt nu för han är ju alldeles för gammal för att kunna köra ett race till om 8 år.

Vad det gäller Trump så tycker jag att han är ett oärligt kräk så jag har svårt för honom. Å andra sidan har jag ingen större respekt för Clinton heller. Stackars jänkare om det kommer stå mellan dom två, det är liksom som att välja mellan pest eller kolera

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Att Trump ens är betraktad som en seriös presidentkandidat gör mig besviken. Att han dessutom fortsätter gå framgångsrikt fram i valet gör mig otroligt ledsen. Den ledande orsaken till att detta har skett och fortsätter att ske är enligt mig pga bristande politiskt intresse och kunskap hos de amerikanska väljarna.

I övrigt så verkar en del väljare endast höra det dem vill höra för att sedan sluta lyssna på vad Trump säger när det inte passar dem. Hyckleriet från rasisten Trump, vilket bör vara allt annat än positivt i väljarnas ögon, har gett honom stöd från alla möjliga håll pga detta.

Nä, jag vet fan inte vad som kommer att hända.

Permalänk
Inaktiv

Trump är ingen idiot, han vet mycket väl hur man styr media och att vad han säger skapar rubriker, vilket gör att han är väldigt synlig.

Tyvärr tvivlar jag dock på att han skulle tillföra världen något som president, USA skulle nog ta några år tillbaks om han vann.

60-80-tals revival verkar han sikta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Du länkar på riktigt till en hemsida som ägs av Tampa Bay Times, detta ger mindre trovärdighet än Wikipedia..

EIA är ett erkänt bra institut med kanske de mest exakta siffrorna inom energi som finns att tillgå.

Du kommer inte ifrån det faktum att oljeanvändningen har gått upp sen Hillarys man satt vid posten. Trots att de tror på globala uppvärmningen verkar de inte bry sig ett skit om den.

Alltså tomma löften som vanligt. Och om jag får gissa så har stora delar av folket tröttnat

Vet inte riktigt om du förstod mitt inlägg, men länken var inte menad som något bevis på mina argument utan snarare intressant kuriosa.

Jag fortsätter att tycka att det är bedrövligt hur man kan stödja någon baserat på att den personen är annorlunda istället för att basera sitt stöd på sanningsenlighet, seriositet och erfarenhet.

Upprepar även min indirekta frågeställning hur man kan ta någon seriöst som förnekar den globala uppvärmningen och dess problematik.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Någonting jag "får aids av" är hycklare.

Du använder samma angrepp som Trump när du kallar hans sympatisörer för dumma och okunniga för att de röstar på honom. Därmed sjunker du precis lika lågt själv och blir den värsta sortens hycklare.

Vidare anser du att vissa inte borde få rösta för att de har fel åsikter? Hur tänker du ens.. Flytta till en diktatur så blir din önskan uppfylld (och vi blir glada för varje diktaturälskare som lämnar oss).

Dessutom, varför skulle Hillary eller någon annan "låta vetenskapen leda mänskligheten" mer än vad Trump skulle göra? Vad betyder det ens?

Fast dom är dumma och okunniga, det är skillnaden :).

Hycklare anser jag inte att jag är, man måste kunna kalla saker vid sitt rätta namn, eller hur?

Häromdagen lyckades han inte ens klanka ner på KKK, och skyller därefter dagen senare på "media" och att han fick en dålig hörsnäcka. Hörde intervjun själv, han fattade självklart frågan men vågade inte jävlas med vitmaktfolket dagen innan röstning. Bara där bör vi bli oroliga.

Detta med alla andra katastrofala uttalanden gör att jag anser honom som "dum", och hans väljare likaså. Finns inget smart med att rösta på en kille som konsekvent ljuger och kränker andra. Han är som ett levande youtubekommentarsfält.

Ja vissa borde kanske inte få rösta. Lite lojt hur folk som säger sig värna om demokratin samtidigt röstar fram politiker som inte gör det alls. Det sätter oss andra i en riktig farligt sits. Titta på hur politiken utvecklas i västländerna numera. Samtidigt går ett land som Iran faktiskt åt demokratins håll medans "väst" går bakåt. Sett ur synvinkeln att alla människor har lika mycket värda, du vet dom här pk-flosklerna, rösträtt, fria medier osv sitter vi illa till. Och det innebär att andra medborgare, även här i Sverige, röstar bort _mina_ demokratiska rättigheter. Det kan givetvis inte accepteras.

Rösta fram rasister, fascister och kommunister i "demokratins namn", eller bara för att man har möjligheten att göra det på sin röstsedel är inte rätt bara för att det kan göras av många. Att få rösta in en diktatur är din demokratiska rättighet, men visst fan skär det sig i logiken. Tyskland är ett klassiskt exempel på vad som inte borde ha tillåtits.

Ang min kommentar om vetenskap så förklarade Stoff3th3m4n läget ganska så enkelt och kort vad som gäller.
Men för att förtydliga i lekmannatermer så bör fakta, kunskap och vetenskapliga bevis gå före fördomar, anekdotisk bevisföring och allmänt hittepå. Så är det inte idag. Se på USA och debatten om vaccin och växthuseffekten (även i Europa). Det om något är dumt och sätter oss alla i fara, oavsett om man "tror" på det eller inte. Men det är själva grejen, det händer oavsett om någon "tror" på det eller inte. Givetvis förändras vetenskapen och gamla sanningar ersätts av nya, men då har vi nya bevis och diskussion runt det hela. Hos en fördomsfull politiker har vi inget alls och då kan blunda, kasta en sten och hoppas att vi träffar rätt.

Dvs har vi en överhängande majoritet av forskare runtom i världen som säger något, och dessutom har bevis för det bör vi ta det på allvar istället för att lita på enstaka stollar med konspirationsteorier.

Skrivet av Kalium:

Har inte läst igenom tråden utan bara senaste sidan här och jag har inte heller följt valet eller Trump speciellt noga.

Men jag tycker det är oroväckande att läsa inlägg där folk tycker och tänker att bara för att något rör om i grytan och "leder till förändringar" så är det automatiskt bra. Hur mycket har det inte rörts om i grytan i arabvärlden senaste årtiondena och hur har det slutat? Inte så bra va? Hur mycket förändringar blev det i Tyskland senare halvan av 30-talet? Folket valde fram en man som lovade stora förändringar och framgång åt Tyskland. Förändringar blev det verkligen, men inte speciellt bra sådana.

Att röra om i grytan och få förändringar är inte alltid så bra som det låter. Saker kan förändras åt det sämre hållet om man rör om för mycket eller inte tillräckligt försiktigt. Detta gäller både USA som i Sverige. Därför vill jag varna er och be er tänka till en gång extra innan ni förespråkar Trump eller SD.

Ni vill ha förändring, ni är missnöjda med dagens situation. Eran röst är otroligt viktig och värdefull och släng den inte på den som lovar mest guld och gröna skogar åt folket. Ifrågasätt deras påståenden. Inte bara Socialdemokraterna, Moderaterna, Vänsterpartiet och alla andra partier utan även SD. Vad är det för politik partierna egentligen för? Läs mellan raderna. Kolla upp vad det är för personer som sitter högt upp inom partiet. Skulle du vilja att dom personerna styr ditt land? Styr över dina barns skolor, över dina sjukhus, osv?

Avslutningsvis så vill jag citera Olof Palme: "Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."

Tänk igenom vad dom där orden egentligen betyder.

Bästa inlägget i tråden, och visst är det väldigt oroväckande. Är dock rädd att du pratar för döva öron. Det är enklare rakt av köpa att hela samhället är korrupt och att man själv bär offerkoftan än att kritiskt granska alla partier, även dom man själv har sympati för. Om SD/Trump vinner så blir det intressant att se när väljarna själva får sota för sina misstag. När dom ska kritisera i sin tur något beslut som tas, för dom kommer ju att komma så är det redan kört. Då är det den trogna väljaren, som gnäller om politisk korrekthet på nätet som plötsligt är den som är "pk" och "landsförrädare". Tvekar man på sanningshalten i det jag säger kan man se hur partiet internt tar hand om avvikande åsikter, knappast "demokratiskt".

Men vi är många som skrattat, varnat och försökt få våra medmänniskor att förstå vad man tar fram för något, utan någon som helst framgång. Dags att bryta strategi. Eller som jag läste på SvDs ledarsidor, löstryckt citerat: "nationalismen har aldrig stoppats genom att informera folk om vad som är på väg att hända"

Permalänk
Medlem

Donald Trump kommer med största sannolikhet gå upp mot Hillary Clinton om presidentposten. Men där lär det ta stopp skulle jag tro. Hur som haver blir det ett spännande val senare i år.

Noterar också att ett flertal dömer ut Donald Trump utifrån vad media skriver. Jag tog mig tid och läste en biografi av Donald Trump från 1974. Det ger en annan bild än den som florerar i media idag. Han är mycket duktig retoriker och vet väl hur han ska hantera media efter många år i fastighetsbranschen. Att driva på en form av hatkampanj mot honom gynnar honom endast då han dels står på sina egna pengar och är oberoende av politiska lobbygrupper (något som är mycket vanligt i USA) och dels kan använda just media och lobbygrupper som något negativt mot sina motståndare.

Populism är även något som ses med negativa ögon i vår del av världen medan det är något mer positivt i t.ex. USA. Användningen av populism är intressant och någon man bör titta närmare på för att förstå dess genomslagskraft är Huey Long, helt klart lästvärt för den som intresserar sig för populism från en bit längre bak i historien. https://en.wikipedia.org/wiki/Huey_Long

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Det är inte Trump som person som person utan hans väljare jag försvarar. I mångas ögon saknas det ett bra alternativ.
Edward showen skrev i helgen att dom väljer på en kvinna köpt av bankerna eller en Trump, jag tror att det ligger något i det.

Båda två är väldigt bra på att fara med osanningar och det är alla politiker.

Hillary

The Don:

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173292:

Trump är ingen idiot, han vet mycket väl hur man styr media och att vad han säger skapar rubriker, vilket gör att han är väldigt synlig.

Tyvärr tvivlar jag dock på att han skulle tillföra världen något som president, USA skulle nog ta några år tillbaks om han vann.

60-80-tals revival verkar han sikta på.

Att backa tillbaka till 60 talet vore väl inte fel? Det gick fantastiskt bra ur alla synvinklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Att backa tillbaka till 60 talet vore väl inte fel? Det gick fantastiskt bra ur alla synvinklar.

Utbredd rasism, segregation och miljöförstöring är kanske något bra enligt dig?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Noterar också att ett flertal dömer ut Donald Trump utifrån vad media skriver. Jag tog mig tid och läste en biografi av Donald Trump från 1974. Det ger en annan bild än den som florerar i media idag. Han är mycket duktig retoriker och vet väl hur han ska hantera media efter många år i fastighetsbranschen. Att driva på en form av hatkampanj mot honom gynnar honom endast då han dels står på sina egna pengar och är oberoende av politiska lobbygrupper (något som är mycket vanligt i USA) och dels kan använda just media och lobbygrupper som något negativt mot sina motståndare.

Personligen dömer jag inte ut honom, jag bara ogillar honom och hoppas att det ska ta stopp. Men visst gör jag det pga av den bild som man får av honom genom media och vad man kan läsa sig till på nätet, men inte för att jag tror att han är korkad, utan just för att jag tror att han är rätt slipad och troligtvis kan hantera medier rätt bra. Därmed så tror jag att bilden jag fått av honom genom media åtminstone delvis är den bild som han själv vill förmedla.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Fast dom är dumma och okunniga, det är skillnaden :).

Eller så är det du som är okunnig?
Problemet med PK-folk/vänstern är att de faktiskt tror att de är smartare än andra. Och svenskar i extremt mycket högre grad än andra länder.
Jag var själv en vänstermänniska, men jag fortsatte att lyssna på den andra sidans argument. Lyssnade på poddar från mises.org , osv.
Det tog mig 10 år av avprogrammering innan jag insåg precis _var jag tänkt fel, och hur saker verkligen funkar. Debattera gärna med mig, om du tror att dina argument kommer att vinna.

Citat:

Häromdagen lyckades han inte ens klanka ner på KKK, och skyller därefter dagen senare på "media" och att han fick en dålig hörsnäcka. Hörde intervjun själv, han fattade självklart frågan men vågade inte jävlas med vitmaktfolket dagen innan röstning. Bara där bör vi bli oroliga.

Jag tror att du inte ens vet va KKK är och hur de funkar. Det gjorde inte jag, till jag lyssna på dem själva vad de säger. Visste du tex att de har haft svarta KKK grupper? Nej, troligen inte. KKK är långt mycket mindre demoniska än vad du tror.

Citat:

Detta med alla andra katastrofala uttalanden gör att jag anser honom som "dum", och hans väljare likaså. Finns inget smart med att rösta på en kille som konsekvent ljuger och kränker andra. Han är som ett levande youtubekommentarsfält.

Han säger sanningar. Nu har jag inte lyssnat på han något direkt alls. Men vet ungefär vad han säger och varför. Klart att det låter märkligt när man lever i en rosa pk bubbla. Där man matas med halvsanningar hela dagarna.

Citat:

Ja vissa borde kanske inte få rösta.

Där kom den. Kommunismen.

Citat:

Lite lojt hur folk som säger sig värna om demokratin samtidigt röstar fram politiker som inte gör det alls. Det sätter oss andra i en riktig farligt sits. Titta på hur politiken utvecklas i västländerna numera. Samtidigt går ett land som Iran faktiskt åt demokratins håll medans

Ditt problem här är att du inte förstår demokrati. Du tror att bara man inför demokrati som arbiska våren. Så löser det alla problem. Nej, så är det inte. Det är tvärtom.
En förutsättning för att kunna ha demokrati, är att man du har etniskt homogent land, med samma språk, samma tro och en samsyn bland människor. Har du inte det, så fungerar inte demokrati, då måste man övergå till diktatur. Vilket alltid händer, i de länder som inte har de förutsättningarna. Irak hade diktatur pga nödvändighet, Syrien lika så. Annars blir det bara som i Libyen, eller så går det som Egypten, totalt åt fanders när folket ska ta över och demokrati införas. Då börjar inbördeskriget. Det var det som hände i Egypten och militären fick till slut gå in och ta över för att undvika ett blodbad.
Inbördeskriget i Irak, med sin demokrati kommer att fortsätta, då olika etniska grupper nu krigar emot varandra.

Citat:

Ang min kommentar om vetenskap så förklarade Stoff3th3m4n läget ganska så enkelt och kort vad som gäller.
Men för att förtydliga i lekmannatermer så bör fakta, kunskap och vetenskapliga bevis gå före fördomar, anekdotisk bevisföring och allmänt hittepå. Så är det inte idag. Se på USA och debatten om vaccin och växthuseffekten (även i Europa). Det om något är dumt och sätter oss

tja de har ljugit om hur farligt fett i maten är, när de hela tiden har vetat att det är socker som är farligt. Och du går fortfarande omkring och tror att vaccin är ofarligt, när den enda "vetenskap" som undersöker det är sponsrad av läkemedelsbolagen som säljer dessa vacciner. Kom in i matchen och var inte så naiv.

Citat:

Men vi är många som skrattat, varnat och försökt få våra medmänniskor att förstå vad man tar fram för något, utan någon som helst framgång. Dags att bryta strategi. Eller som jag läste på SvDs ledarsidor, löstryckt citerat: "nationalismen har aldrig stoppats genom att informera folk om vad som är på väg att hända"

Inte heller införandet av en ny kommunistisk stat, verkar det som. För det är det du och dina PK vänner jobbar hårt för. Och vi är snart där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolight:

Problemet med PK-folk/vänstern är att de faktiskt tror att de är smartare än andra. Och svenskar i extremt mycket högre grad än andra länder.
Jag var själv en vänstermänniska, men jag fortsatte att lyssna på den andra sidans argument. Lyssnade på poddar från mises.org , osv.
Det tog mig 10 år av avprogrammering innan jag insåg precis _var jag tänkt fel, och hur saker verkligen funkar. Debattera gärna med mig, om du tror att dina argument kommer att vinna.

Jag tror att du inte ens vet va KKK är och hur de funkar. Det gjorde inte jag, till jag lyssna på dem själva vad de säger. Visste du tex att de har haft svarta KKK grupper? Nej, troligen inte. KKK är långt mycket mindre demoniska än vad du tror.
Han säger sanningar. Nu har jag inte lyssnat på han något direkt alls. Men vet ungefär vad han säger och varför. Klart att det låter märkligt när man lever i en rosa pk bubbla. Där man matas med halvsanningar hela dagarna.

Ditt problem här är att du inte förstår demokrati. Du tror att bara man inför demokrati som arbiska våren. Så löser det alla problem. Nej, så är det inte. Det är tvärtom.
En förutsättning för att kunna ha demokrati, är att man du har etniskt homogent land, med samma språk, samma tro och en samsyn bland människor. Har du inte det, så fungerar inte demokrati, då måste man övergå till diktatur. Vilket alltid händer, i de länder som inte har de förutsättningarna. Irak hade diktatur pga nödvändighet, Syrien lika så. Annars blir det bara som i Libyen, eller så går det som Egypten, totalt åt fanders när folket ska ta över och demokrati införas. Då börjar inbördeskriget. Det var det som hände i Egypten och militären fick till slut gå in och ta över för att undvika ett blodbad.
Inbördeskriget i Irak, med sin demokrati kommer att fortsätta, då olika etniska grupper nu krigar emot varandra.
tja de har ljugit om hur farligt fett i maten är, när de hela tiden har vetat att det är socker som är farligt. Och du går fortfarande omkring och tror att vaccin är ofarligt, när den enda "vetenskap" som undersöker det är sponsrad av läkemedelsbolagen som säljer dessa vacciner. Kom in i matchen och var inte så naiv.
Inte heller införandet av en ny kommunistisk stat, verkar det som. För det är det du och dina PK vänner jobbar hårt för. Och vi är snart där.

Nja vill gärna inte diskutera med ett klassiskt forumtroll, någon som snackar om PK, avprogrammering och tror att KKK är något helt annat än vad dom är. Du har inte lyssnat på Trump men säger ändå att han säger sanningar? Hur vet du det då? Såhär kommer vår diskussion att snurra på. Och där kom konspirationen om vaccin, som har räddat oss från en massa sjukdomar (hepatit, polio, kolera etc etc)..vi gör nog bäst iatt hålla oss ifrån varandra. Vi har diskuterat innan vill jag minnas och du hugger mest hit o dit med alla möjliga påhitt för att få respons, men detta är det sista från mig till dig.

Tack hej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Det är inte Trump som person som person utan hans väljare jag försvarar. I mångas ögon saknas det ett bra alternativ.
Edward showen skrev i helgen att dom väljer på en kvinna köpt av bankerna eller en Trump, jag tror att det ligger något i det.

Båda två är väldigt bra på att fara med osanningar och det är alla politiker.

Hillary
https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI

The Don:
https://www.youtube.com/watch?v=DnpO_RTSNmQ

Jesus, bara det klippet borde få folk att avstå från att rösta på henne. Har läst en del om att hon ljuger men inte sett det såhär helt öppet. Otroligt. Tror att många inte bryr sig om en politiker ljuger så länge man själv har någorlunda samma uppfattningar, om en eller flera frågor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolight:

Måste läst andra historie böcker..

Propagandan var dock på topp.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Trump vinner i USA. Om det händer, är ett Svenskt medlemskap i NATO ej realistiskt längre. yippie!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Utbredd rasism, segregation och miljöförstöring är kanske något bra enligt dig?

Det går alltid att hitta 100 bra och 100 dåliga saker med allting. Nu menar jag rent allmänt och i det stora hela. Det gick bra ekonomiskt och folk mådde bra. Nu tror jag inte att någon vill ha tillbaka de dåliga sakerna. Men det som var bra kan man längta till.

Permalänk
Medlem

Trump citerar Mussolini och vägrar ta avstånd från Ku Klux Klan eftersom han "inte vet vilka de är". Helt otroligt att folk ger honom sin röst.

Det är ju samma skit där som här. Efter järnrörskandalen trodde man att vettigt folk skulle förkasta SD och efter alla kopplingar som gjorts mellan SD och diverse så kallade alternativa nyhetssidor så antog man att folk skulle förstå bättre. Men inte. Denna anti-intellektuella våg som sveper över världen får gärna gå över snarast innan någonting riktigt otrevligt inträffar.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Nja vill gärna inte diskutera med ett klassiskt forumtroll, någon som snackar om PK, avprogrammering och tror att KKK är något helt annat än vad dom är. Du har inte lyssnat på Trump men säger ändå att han säger sanningar? Hur vet du det då? Såhär kommer vår diskussion att snurra på. Och där kom konspirationen om vaccin, som har räddat oss från en massa sjukdomar (hepatit, polio, kolera etc etc)..vi gör nog bäst iatt hålla oss ifrån varandra. Vi har diskuterat innan vill jag minnas och du hugger mest hit o dit med alla möjliga påhitt för att få respons, men detta är det sista från mig till dig.

Tack hej.

Det är enkelt att kalla någon för forumtroll, när argumenten tryter. Sedan förvränger du mina ord, för att passa dig.
Om du inte har förstått det så är ord, likt "KKK" något som är väldigt personligt, och för alla människor betyder ord olika saker. Gå ut och fråga 10 människor kring valfritt ord och du får 10 olika svar. Det jag menade är att du har troligen inte alla fakta kring vad KKK är och vad de står för. Det var det hela. Jag hade det inte tidigare, och har det inte heller nu. Men jag vet mer än vad standard personer i Sverige vet. Och jag vet att media osv gärna tenderar till att antingen är något bra eller något dåligt och då ska dessa saker överdrivas. Därför får man en obalanserad syn på saker.
Trump säger sina "sanningar". Det är så som han jobbar. Han ska vara tuff, säga saker som ingen annan vågar osv. Med det säger jag inte att han har rätt i det han säger, eller hur. Men inte heller att han alltid har fel heller. Hur har jobbar kan vi väl vara överens om.

Men du kanske vill demonisera mig och inte lyssna på mina argument?
Här känns det som att du fått Kognitiv dissonans.
"Kognitiv dissonans är en (obehaglig) känsla som uppstår när man har flera motsägelsefulla idéer samtidigt. Teorin om kognitiv dissonans är att människan har en drift att minska sin dissonans genom att ändra sina attityder, åsikter och handlingar. Dissonansen minskar genom att människan motiverar, klandrar och förnekar saker. Kognitiv dissonans är ett av de mest inflytelserika och omfattat undersökta områdena inom socialpsykologi."

konspirationen om vaccin? Du läser saker fel. Allt har biverkningar, tar man för mycket vaccin blir det dåligt. Och det är viktigt att vi inte blir duperade av läkemedelsbolag.
Jag kommer fortsätta att svara på det du skriver varken du vill eller ej. Så bemöt mig gärna konstruktivt. Jag argumenterar med er för ert eget och allas bästa. Då jag inte önskar se mer lidande och död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

........

Moving on...
Känns som att hela det amerikanska presidentvalet kommer att sluta i besvikelse då det verkar bli en kamp mellan två minst sagt icke-optimala kandidater i form av Trump och Clinton. Som tidigare nämnts så är det som ett val av pest eller kolera. Synd att Bernie Sanders inte fått det stöd som han förtjänar, då jag anser att han är en mycket bättre kandidat än Clinton och en mycket bättre människa än Trump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Det fortsätter gå bra för Trump vilket är kul!
Skulle liva upp politiken lite genom att få in någon som inte är en del av etablissemanget

Jo. Hitler var ju också kul. Rörde om lite i grytan så att säga. Och vart kommer Hitlerjämförelsen ifrån? Jo Trumps kraftigt rasistiska uttalanden, och hans ytterst svaga avsägning från KKKs stöd.

Den bild som Trump har målat upp kring sig själv, och den som hans väljare tar som gospel har gång på gång visat sig vara falsk. Vi pratar om en person som ärvt miljarder och haft en egen reality serie på den gigantiska kanalen NBC. Hur är inte det att vara en del av etablissemanget? Vad han inte är är self made. Han har idag mindre pengar än han hade haft om hans investeringar följt index, han är inte heller en stor eller influerande del av NYCs bostadsmarknad, även om han gillar att säga säg vara det.

Det enda sättet Trump är utanför etablissemanget på är att han är så kraftigt rasistisk att republikanerna knappt vill nudda han med tång. Men på alla andra sätt så är han etablissemanget.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ackwell:

........

Moving on...
Känns som att hela det amerikanska presidentvalet kommer att sluta i besvikelse då det verkar bli en kamp mellan två minst sagt icke-optimala kandidater i form av Trump och Clinton. Som tidigare nämnts så är det som ett val av pest eller kolera. Synd att Bernie Sanders inte fått det stöd som han förtjänar, då jag anser att han är en mycket bättre kandidat än Clinton och en mycket bättre människa än Trump.

Bernie Sanders är en ren kommunist. Lyssna gärna på Stefan Molyneux Sandersdär han förklarar varför Sanders är så fel.
Eller The Truth About Bernie Sanders

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det går alltid att hitta 100 bra och 100 dåliga saker med allting. Nu menar jag rent allmänt och i det stora hela. Det gick bra ekonomiskt och folk mådde bra. Nu tror jag inte att någon vill ha tillbaka de dåliga sakerna. Men det som var bra kan man längta till.

Det gick bra för ett få tal kanske. Det är ju dessa fåtal som skriver historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det hade varit kul att träffa någon som dig i verkligheten. Synd att man bara träffar på er på forum på internet.. Undrar varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Bernie Sanders är en ren kommunist. Lyssna gärna på Stefan Molyneux Sandersdär han förklarar varför Sanders är så fel.
Eller The Truth About Bernie Sanders

Fast Molyneux är väl nån form av anarkist/kapitalist? Han har ju från början en väldigt vinklad syn på Bernie Sanders och det är självklart att de två inte går ihop. Men visst, Bernie Sanders har vissa åsikter som kan kännas naiva och verklighetsfrånvända. Trots hans brister är han ett betydligt bättre alternativ än Trump och Clinton, enligt mig.

Som alltid så finns det inte en enda kandidat som är helt klockren, vilket betyder att man själv får väga deras positiva egenskaper mot deras negativa egenskaper och se vilket som väger tyngst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Trump citerar Mussolini och vägrar ta avstånd från Ku Klux Klan eftersom han "inte vet vilka de är". Helt otroligt att folk ger honom sin röst.

Det är ju samma skit där som här. Efter järnrörskandalen trodde man att vettigt folk skulle förkasta SD och efter alla kopplingar som gjorts mellan SD och diverse så kallade alternativa nyhetssidor så antog man att folk skulle förstå bättre. Men inte. Denna anti-intellektuella våg som sveper över världen får gärna gå över snarast innan någonting riktigt otrevligt inträffar.

Minsta motståndets lag.
Du behöver inte vara bäst eller ofelbar, bara upplevas bättre än alternativet (vilket säger en hel del).

Jag tycker att antiintellektuell låter väldigt skitnödigt.
Kan du förklara vad du menar med det, och hur en så kallad våg skulle ställa till med mer bekymmer än vad vi upplever idag?

Permalänk
Medlem

@henkiii: Det är anti-intellektuellt att ha en världsbild som stämmer illa överens med verkligheten och sedan när man inte hittar stöd för den i konventionell media så brännmärker man denna som "PK", korrupt m.m. Sedan så letar man med ljus och lykta efter källor som stödjer denna världsbild, helt okritiskt och utan att ta hänsyn till om det man läser faktiskt är grovt vinklat och endast har som syfte att agitera för just den skeva världsbild man har.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

uff. Att vara anti-PK är det nya PK. Så grattis, du är PK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Allt har biverkningar, tar man för mycket vaccin blir det dåligt. Och det är viktigt att vi inte blir duperade av läkemedelsbolag.

Att det är farligt att skjuta in 10 liter vaccin i en person är självklart, men det där låter som att du påstår att man inte ska vaccinera sig mot olika sjukdomar eller för ofta, så du får gärna förtydliga vad du menar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@FabriciusRex: Vems verklighet är måttstocken för den intellektuella världsbilden som är mer värd än pöbelns?

Att avfärda folk som upplever en annan verklighet med skitnödiga härskarmetoder känns lite småaktigt för en egenutnämnd intellektuell varelse som alltid kritiskt väger in alla källor.