Netonnet är ett billigt skämt

Permalänk
Medlem

Netonnet är ett billigt skämt

Köpte en dator i delar med ganska dyra komponenter. Seg leverans, tog över en vecka att få produkterna. När paketet väl kom så såg det ut att blivit överkört. Postens hantering men också väldigt dåligt packat av Netonnet.
Inget trasigt så jag börjar bygga... men... hade köpt ett nätagg som fyndvara. Agget var fyllt med damm. Någon annan hade tydligt använt det i ett bra tag och ingen genomgång av returen från Netonnet.
Jag suckade och fortsatte bygga. När datorn är klar så känner jag en tydlig lukt av bränd plast. Inte "ny dator lukt". Bränd plast. Netonnet har tydligt inte gått igenom returen och skickat en dammig samt felaktig produkt. Nu måste jag plocka ut alla kablar ur bygget och skicka tillbaka skräpet. Samt få en ny levererad. Det kommer väl ta ytterligare en dryg vecka. Samt några timmar till i att bygga ihop igen. Blev inget filmredigerande denna helgen heller pga. Netonnets slarv. Kundtjänst beklagar men kan inte göra något åt det annat än retur.

Köpte andra halvan av datorn på Dustin som jag har goda erfarenheter av tidigare.

Har ni andra erfarenheter av Netonnet?

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

Bara goda erfarenheter men å andra sidan brukar jag inte beställa från dem utan bara prisjakta skiten ur saker och handla i butik om de är billigast

Permalänk
Medlem

Om du upptäckte damm i nätaggregatet direkt, varför ens montera det?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Har handlat hos Netonnet en gång, aldrig mer.
Man får vad man betalar för helt enkelt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har personligen inet haft några sånna problem, men sen kan jag nog tycka att du skulle tagit upp sånt innan du ens började bygga. Frågan är om agget tog med sig något, eller om allt annat klarade sig?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en fyndvaru skärm på Webhallen nu i veckan och när jag fick hem den så var hela panelen helt spräckt så den hade dom inte heller kollat. Men men dom lovade att skicka en ny så det blir ju win win för mig.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har handlat hos Netonnet en gång, aldrig mer.
Man får vad man betalar för helt enkelt.

Jag handlar dock alltid i deras butik och jag har märkt att man får samma varor som på andra ställen fast billigare eller är exakt samma varor på andra ställen bättre för att dom är dyrare=?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av carlitoman:

Köpte en dator i delar med ganska dyra komponenter. Seg leverans, tog över en vecka att få produkterna. När paketet väl kom så såg det ut att blivit överkört. Postens hantering men också väldigt dåligt packat av Netonnet.
Inget trasigt så jag börjar bygga... men... hade köpt ett nätagg som fyndvara. Agget var fyllt med damm. Någon annan hade tydligt använt det i ett bra tag och ingen genomgång av returen från Netonnet.
Jag suckade och fortsatte bygga. När datorn är klar så känner jag en tydlig lukt av bränd plast. Inte "ny dator lukt". Bränd plast. Netonnet har tydligt inte gått igenom returen och skickat en dammig samt felaktig produkt. Nu måste jag plocka ut alla kablar ur bygget och skicka tillbaka skräpet. Samt få en ny levererad. Det kommer väl ta ytterligare en dryg vecka. Samt några timmar till i att bygga ihop igen. Blev inget filmredigerande denna helgen heller pga. Netonnets slarv. Kundtjänst beklagar men kan inte göra något åt det annat än retur.

Köpte andra halvan av datorn på Dustin som jag har goda erfarenheter av tidigare.

Har ni andra erfarenheter av Netonnet?

Bra erfarenheter bara enkel simpel retur om inget funkade, bra service ,trevliga sedan att du köper en fyndvara är lite av ditt eget fel SEDAN SKA du anmäla direkt till Netonet att packetet är fraktskadat inte ens ta det från utlämningsställe , dokumentera öppningen osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har handlat av dem ett antal gånger och aldrig haft några problem. Skall hämta ett paket från dem idag som dom levererade sjukt snabbt. Får väl återkomma om det visar sig vara något skumt.

Returnerade produkter kan ibland vara riktigt bra köp. Har en skärm som jag köpte på Inet för över 10 år sedan som fortfarande tuffar på. Där sade man att den var genomgången och reparerad och i praktiken den enda skärmen som dom kunde garantera var felfri.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Skulle säga att om man köper något som är "fyndvara" så måste man först testa och inspektera det noga, detta oavsett vem man köpet det av. Och man kan inte förvänta sig att allt bara fungera när man köper sånt.

Men visst, Netonnet är lite... halvdana på att gå igenom återlämnade saker, det ska jag hålla med om. Detta är något de måste bli bättre på, då det både kostar dem pengar och förstör nästa kunds förtroende. Du får en ny dock, så förlorarna är ju NetonNet hur man än vänder det. Men personen som lämnade tillbaka detta ska ju få betala ersättning för att rengöra och funktionstesta det. (Är så ångerrätt och återköp fungerar.)

Personligen så brukar jag handla på NetonNet, men precis som Spiffman, handla när jag ser något billigt jag behöver. Har sett mina trådar av NetonNet packet med totalt idiotiska paketeringar, där de lägger allt från hårddiskar till 10k+ kr CPUer, lite löst i en låda... hf dessa paketerare inte fått sparken än förstår jag inte, då ett sånt paket som måste ersättas är flera veckors lön. Finns inget dummare att "spara pengar på"...

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara bra erfarenheter av netonnet, har köpt en hel del där, senast köpte jag en skärm som var fyndvara, fast den var helt ny och oöppnad. Den har fungerat ypperligt bra.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Paddanx:

Skulle säga att om man köper något som är "fyndvara" så måste man först testa och inspektera det noga, detta oavsett vem man köpet det av. Och man kan inte förvänta sig att allt bara fungera när man köper sånt.

Men visst, Netonnet är lite... halvdana på att gå igenom återlämnade saker, det ska jag hålla med om. Detta är något de måste bli bättre på, då det både kostar dem pengar och förstör nästa kunds förtroende. Du får en ny dock, så förlorarna är ju NetonNet hur man än vänder det. Men personen som lämnade tillbaka detta ska ju få betala ersättning för att rengöra och funktionstesta det. (Är så ångerrätt och återköp fungerar.)

Personligen så brukar jag handla på NetonNet, men precis som Spiffman, handla när jag ser något billigt jag behöver. Har sett mina trådar av NetonNet packet med totalt idiotiska paketeringar, där de lägger allt från hårddiskar till 10k+ kr CPUer, lite löst i en låda... hf dessa paketerare inte fått sparken än förstår jag inte, då ett sånt paket som måste ersättas är flera veckors lön. Finns inget dummare att "spara pengar på"...

NetonNet har tagit fram paketen med posten, det är posten som står för alla fraktskador.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag handlar dock alltid i deras butik och jag har märkt att man får samma varor som på andra ställen fast billigare eller är exakt samma varor på andra ställen bättre för att dom är dyrare=?

Har över tjugo mil till deras närmsta butik.
Men paketera varor i paket är då något de fan inte kan. Kartongen var 4ggr större än varan och inget packmaterial. Inre kartongen var mer skadad än den yttre...

Antagligen är det några kronor billigare eftersom de skiter i att packa ordentligt. Även om det är varor för flera tusen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Alltså man ska väl undvika tyyp andersson även om siba och ICA har börjat sälja dom och faktiskt på många ställen så är det så att det är dyrt att köpa billigt.

hittar man en bra produkt med känt märke i butik funkar det bra som med min lilla lg 22 tummare som hänger med en idag som status skärm.

som sagt tidigare skulle jag inte köpa ett våffel gärn som det står andersson på utan blir nog bättre om man kan spara en månad extra och köpa ett dyrare märke.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

NetonNet har tagit fram paketen med posten, det är posten som står för alla fraktskador.

Endast om paketet varit packat ordentligt. Annars vägrar de stå för något...
Men som kund ska det inte spela dig någon roll, du ska självklart få en hel produkt eller ersättning oavsett vem det är som står för det.

Permalänk
Medlem

@carlitoman: Varför godkänna paketet om det såg överkört ut?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med dem heller, men har aldrig köpt fyndvaror.

Jag förstår att man blir besviken, men att kalla dem för "ett billigt skämt" känns ju att ta i för en enstaka händelse. Sånt kan ju missas av alla firmor även om vissa är bättre på det.

Det är som redan sagt fortfarande samma grejer man köper när vi snackar nytt, till ibland lägre priser, men inte alltid.

Jag handlar också delar där det är billigast för tillfället om det skiljer tillräckligt mycket. Är det någon hundralapp hit och dit bara och jag ska ha andra saker samtidigt kan jag ofta köpa från samma ställe.

Sen varierar packningen hos olika företag helt klart. Sist jag köpte av netonnet var nog på Black Friday och då var det en HDD och en SSD. Paketet såg helskumt ut med lite vinklar och så, men inuti var det tight plastat så att inget kunde röra sig, såg jättebra ut

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Köpte en dator i delar med ganska dyra komponenter. Seg leverans, tog över en vecka att få produkterna. När paketet väl kom så såg det ut att blivit överkört. Postens hantering men också väldigt dåligt packat av Netonnet.
Inget trasigt så jag börjar bygga... men... hade köpt ett nätagg som fyndvara. Agget var fyllt med damm. Någon annan hade tydligt använt det i ett bra tag och ingen genomgång av returen från Netonnet.
Jag suckade och fortsatte bygga. När datorn är klar så känner jag en tydlig lukt av bränd plast. Inte "ny dator lukt". Bränd plast. Netonnet har tydligt inte gått igenom returen och skickat en dammig samt felaktig produkt. Nu måste jag plocka ut alla kablar ur bygget och skicka tillbaka skräpet. Samt få en ny levererad. Det kommer väl ta ytterligare en dryg vecka. Samt några timmar till i att bygga ihop igen. Blev inget filmredigerande denna helgen heller pga. Netonnets slarv. Kundtjänst beklagar men kan inte göra något åt det annat än retur.

Köpte andra halvan av datorn på Dustin som jag har goda erfarenheter av tidigare.

Har ni andra erfarenheter av Netonnet?

Mina lådor såg också rätt överkörda ut. Valde du möjligen att Postnord skulle köra hem grejerna till dig? De skickade mitt chassi utan någon låda runt om, det hade sitt eget och de skickade chassit till Gävle först trots att jag bor i Göteborg..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Fyndvaror är ofta varor som någon lämnat tillbaka = begagnade och använda saker.
Ofta har dessa varit vårdslösa med prylarna och lurar NetonNet genom att inte säga att prylen inte funkar som den skall. Det betyder att om man köper en fyndvara spelar man på lotto. Troligtvis finns det en väldigt bra andledning till att varan blivit återlämnad, och har nedsatt pris. Köp inte fyndvaror om du vill ha hela saker. Det spelar ingen roll om butiken skall ha kontrollerat varan, det finns som sagt en anledning till att den blev återlämnad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Mina lådor såg också rätt överkörda ut. Valde du möjligen att Postnord skulle köra hem grejerna till dig? De skickade mitt chassi utan någon låda runt om, det hade sitt eget och de skickade chassit till Gävle först trots att jag bor i Göteborg..

Skickades från m.sweclockers.com

Att paketet skickas över halva Sverige för sortering är dock inget ovanligt. Jag, t.ex. bor i norra Värmland och skulle Schenker köra paket till mig, skickas det ner först ner till Göteborg för sortering. Till och med om paketet skulle ha skickats norr ifrån.

Ont: Man får vad man betalar för. Köper man en vara till ett betydligt lägre pris än normalt finns det ju givetvis hakar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Köpte en dator i delar med ganska dyra komponenter. Seg leverans, tog över en vecka att få produkterna. När paketet väl kom så såg det ut att blivit överkört. Postens hantering men också väldigt dåligt packat av Netonnet.
Inget trasigt så jag börjar bygga... men... hade köpt ett nätagg som fyndvara. Agget var fyllt med damm. Någon annan hade tydligt använt det i ett bra tag och ingen genomgång av returen från Netonnet.
Jag suckade och fortsatte bygga. När datorn är klar så känner jag en tydlig lukt av bränd plast. Inte "ny dator lukt". Bränd plast. Netonnet har tydligt inte gått igenom returen och skickat en dammig samt felaktig produkt. Nu måste jag plocka ut alla kablar ur bygget och skicka tillbaka skräpet. Samt få en ny levererad. Det kommer väl ta ytterligare en dryg vecka. Samt några timmar till i att bygga ihop igen. Blev inget filmredigerande denna helgen heller pga. Netonnets slarv. Kundtjänst beklagar men kan inte göra något åt det annat än retur.

Köpte andra halvan av datorn på Dustin som jag har goda erfarenheter av tidigare.

Har ni andra erfarenheter av Netonnet?

Köpte ett 290x vid jul. Kortet var helt nytt samt plomberat. Körde med kortet i 2 dagar tills det började uppstå märkliga krasher, ingen skärmsignal och BSOD's. Jag tar kontakt med kundtjänst och ber om att få skicka in kortet på RMA. Det beviljas, inget konstigt. Jag blir även informerad om det inte är något fel på kortet så debiteras jag 400kr. Tänkte att det inte var lönt väntan och besväret. Samt en möjlig risk att få ett söndrigt kort tillbaka.

Jag bestämmer mig för att utnyttja öppet köp istället. Tar 3-4 veckor när jag får ett mail som lyder i stil med: "er retur har mottagits, testats och godkänts. Pengarna betalas tillbaka inom 3-10 bankdagar.

Jahopp tänker jag, tur att jag slapp dem 400 kronorna

Permalänk
Medlem

Kan hålla med alla om att fyndvaror är av naturen ett lotto. Men samtidigt är det ett finger på pulsen i hur leverantören hanterar dessa varor. Att inte kolla upp ett återköpt nätagg är under all kritik. Samma sak med paketeringen av varorna. Anledningen till att jag godkände paketet var att jag hade deadline på när datorn skulle vara ihopplockad, samma sak med nätagget när det var damm i det. Miss, helt klart, nu i efterhand. Blir inga fler inköp för min del från Netonnet, även om de håller bra priser.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

NetOnNet ligger bland de bättre. Både när man handlar över nätet och i fysiska butiken.
Klart det kan gå fel någon gång, precis som det kan med alla butiker.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Köpte en dator i delar med ganska dyra komponenter. Seg leverans, tog över en vecka att få produkterna. När paketet väl kom så såg det ut att blivit överkört. Postens hantering men också väldigt dåligt packat av Netonnet.
Inget trasigt så jag börjar bygga... men... hade köpt ett nätagg som fyndvara. Agget var fyllt med damm. Någon annan hade tydligt använt det i ett bra tag och ingen genomgång av returen från Netonnet.
Jag suckade och fortsatte bygga. När datorn är klar så känner jag en tydlig lukt av bränd plast. Inte "ny dator lukt". Bränd plast. Netonnet har tydligt inte gått igenom returen och skickat en dammig samt felaktig produkt. Nu måste jag plocka ut alla kablar ur bygget och skicka tillbaka skräpet. Samt få en ny levererad. Det kommer väl ta ytterligare en dryg vecka. Samt några timmar till i att bygga ihop igen. Blev inget filmredigerande denna helgen heller pga. Netonnets slarv. Kundtjänst beklagar men kan inte göra något åt det annat än retur.

Köpte andra halvan av datorn på Dustin som jag har goda erfarenheter av tidigare.

Har ni andra erfarenheter av Netonnet?

Har köpt många gånger från netonnet, har alltid fungerat klockrent. Aldrig köpt några jättestora grejer, men leveransen av mindre komponenter har gått snabbt och smidigt.

Returnerade en router jag använt någon vecka förr då jag fick dåliga hastigheter, gick förvånadsvärt smidigt och jag fick byta mot en ny som fungerade (bättre). Hittade att felet var någon helt annanstans sedan, men det är en annan historia xD

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Har handlat hos Netonnet en gång, aldrig mer.
Man får vad man betalar för helt enkelt.

De är ju inte speciellt billiga, och de säljer ju "märkesprodukter" så det är ju äkta grejer.
Vad menar du med "man får vad man betalar med" han har väll knappast köpt ett nätagg från Andersson?

handlar oftast från inet, men då jag har netonet så nära mig går jag dit ibland och köper prylar har alltid fått bra grejer och det har kanon garanti.

Permalänk
Medlem

Köper mycket av min hemelektronik på netonnet, och har gjort så i många år... Inga dåliga erfarenheter än så länge.

@Ryckarn34: Köper också det mesta datorrelaterat från inet, men om jag behöver något från en fysisk butik är det alltid netonnet.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Netonnet har väl samma produkter som alla andra, det är kontrollen av produkterna som brister. Det och paketeringen. Tyvärr luftblåste jag genom agget när jag fick det så numera ser det nytt ut... Självklart dokumenterade jag allt, från uthämtning av skadat paket till dammigt nätagg.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

@carlitoman: Bad du om att få kompensation? Tycker de borde ge dig rabatt eller nåt.

Permalänk
Medlem

@MinusDrummel: De erbjöd ett nytt agg av samma modell. Bättre än inget, men för att jag skulle blivit helt nöjd så är det direktbud som gäller över dagen. Nu måste jag vänta en vecka (minst) på leverans in och nytt tillbaka. Många dagar utan dator helt enkelt.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

@carlitoman: Surt. Så onödigt sånt här... De har ett jobb lixom.