Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

Kingston USB 3.1 HyperX Savage 64GB

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Två små fläktar till min Microserver Gen8.

Permalänk
Medlem

Witcher 3 expansion pack och skor

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Två små fläktar till min Microserver Gen8.
http://hem.bredband.net/zarxan/IMG_20160229_180916.jpg

jisses vilken stor förpackning till 40mm fläktar..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Inaktiv

@ficklampa: Ja det är samma förpackning som 120mm. Rätt punchigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

jisses vilken stor förpackning till 40mm fläktar..

Skrivet av anon246659:

@ficklampa: Ja det är samma förpackning som 120mm. Rätt punchigt!

Är väl ganska smart för att spara på produktionskostnad och slippa göra fler förpackningar i olika storlekar.
kan de lägga sina pengar på att fortsätta göra bra fläktar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Inget Colonial Marines här inte. Glömde av hur jobbiga Aliens är i detta spel. Inge vidare prestanda på min V2 SLI burk.

Jämfört med spelaren jag hade innan, så är denna en Ferrari i jämförelse....skojar inte.

Inviga den med lite irländsk folkrock som jag hämtade ut samtidigt.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk

Trodde jag skulle klara mig på en vettig nas men så var inte fallet....så.... början på nya filservern hämtades idag!

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Trodde jag skulle klara mig på en vettig nas men så var inte fallet....så.... början på nya filservern hämtades idag!

http://monkee.se/upload/042-39745400_filserver.jpg

Vad är specs och kostnad för detta?

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk

@CaptainGixer: Det är rätt mycket gammalt och väldigt lite nytt
Det som är nytt är
Chassi: SM SC825
MB: X11SSH-LN4F-O
RAM: 2xSamsung 8GB ECC
CPU: Core i3 6100+passiv kylare

Det jag har sen innan i lagringsväg är:
4st Seagate 4TB
4st HGST 4TB
2st Intel något-något ssd 250Gb(cache diskar)
Intel 910 PCI-e ssd 800Gb

Diskarna kommer sitta kopplade på en LSI 9207-8i HBA

Så lagringsmässigt blir det ett riktigt hopkok på prylar jag samlat på mig under de senaste åren.
Det jag betalade idag var 11k men vill inte tänka på vad hela kalaset kostat...

Permalänk
Medlem

En ny accesspunkt och början på hemautomation.

Permalänk
Medlem

Fick bli en klocka.
En Casio F105W-1A närmare bestämt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Lite blocketfynd.

Permalänk
Avstängd

10kr för båda Star Wars spelen.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Var dags för en ny plånbok, blev en Exentri Wallet (cognac/sand-färgad), så jävla nöjd, fick den för 388 kr hos CDON.

Microsoft Wireless Display Adapter för 490 kr från Elgiganten till min Surface Pro 4 så att jag kan streama Antikrundan till TV:n.

Bonusbild: Döpte om den till något annat, bara för att förvirra..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Lite lagring till den "nya" lekdatorn.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Införskaffade ett handledsstöd från våran kära swecmedlem @Laine

Samt en sån här lite biff till router
Hoppas jag inte behöver oroa mig om seg wifi nu :S

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Först av allt så måste jag be om ursäkt för om det fick bli en skärmdump. Men då det inte finns så mycket annat alternativ, så får det bli så här. Även om jag personligen inte gillar att behöva lägga upp skärmdumpar på vad man har köpt.

Men jag passade ändå på att utöka spelbibliotetket med spelet,"Just Cause Collection" då det var så pass bra pris på det.

Helgen är räddad!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Wohoo, väldigt bra start på fredagen. Förutom att man är sjuk.

Costume made skinnmusmatta 900mmx400mm
Halo 5 samt Tomb Raider - Rise of the Tomb Raider
Samsung Galaxy S7 Edge Clear View Cover

MYCKET nöjd

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://i.imgur.com/ZyVsdka.jpg
Först av allt så måste jag be om ursäkt för om det fick bli en skärmdump. Men då det inte finns så mycket annat alternativ, så får det bli så här. Även om jag personligen inte gillar att behöva lägga upp skärmdumpar på vad man har köpt.

Men jag passade ändå på att utöka spelbibliotetket med spelet,"Just Cause Collection" då det var så pass bra pris på det.

Helgen är räddad!

Det där såg ju trevligt ut. Det får man kika på när man kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Costume made skinnmusmatta 900mmx400mm

Har du beställt denna eller gjort själv/någon du känner? Riktigt fräsig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det där såg ju trevligt ut. Det får man kika på när man kommer hem!

@Shimonu:

Jag tror att gillar man spel som tex "Far Cry" så gillar man nog också "Just Cause". Det känns lite som att det bygger på samma spel idé.
Det var lite det som gjorde att jag nappade på erbjudandet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Wohoo, väldigt bra start på fredagen. Förutom att man är sjuk.

http://i.imgur.com/9nW4sYM.jpg

Costume made skinnmusmatta 900mmx400mm
Halo 5 samt Tomb Raider - Rise of the Tomb Raider
Samsung Galaxy S7 Edge Clear View Cover

MYCKET nöjd

Wut? Köpte du spelen på Elgiganten? Var nyss där och de skrev att det jag endast kunde beställa dessa via nätet för deras uberbilliga pris :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pompaz:

Har du beställt denna eller gjort själv/någon du känner? Riktigt fräsig!

Måtten beställde jag. Dom sålde 700x500mm. Så dom fick ta hem längre bit för att fixa mig.
Och tack, jaa jag köpte ändå runt 3st musmattor per år så nu tänkte jag att jag kunde
fixa något som jag kan ha flera år ist.

Skrivet av Icte:

Wut? Köpte du spelen på Elgiganten? Var nyss där och de skrev att det jag endast kunde beställa dessa via nätet för deras uberbilliga pris :/

Japp jag var där 10:00 o hänvisade till deras hemsida. Där står det tillomed att det gäller i butik.

"Superhelg är aktiv! Nedanstående erbjudanden gäller på Elgiganten.se och i butik. Observera att viss leveranstid förekommer i våra butiker."

så tönten som tog emot dig blåste dig tyvärr.. du skulle ha visat honom första sidan på superhelgen för där står det.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Måtten beställde jag. Dom sålde 700x500mm. Så dom fick ta hem längre bit för att fixa mig.
Och tack, jaa jag köpte ändå runt 3st musmattor per år så nu tänkte jag att jag kunde
fixa något som jag kan ha flera år ist.

Japp jag var där 10:00 o hänvisade till deras hemsida. Där står det tillomed att det gäller i butik.

"Superhelg är aktiv! Nedanstående erbjudanden gäller på Elgiganten.se och i butik. Observera att viss leveranstid förekommer i våra butiker."

så tönten som tog emot dig blåste dig tyvärr.. du skulle ha visat honom första sidan på superhelgen för där står det.

Det konstiga var att när jag var där (kl 12:00) så visade tönten (!!!) hemsidan där det stod "Gäller endast via nätet". Nu verkar det stå så där också:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...

Fy fan att de gör så, hade tänkt ha Halo 5 som present till brorsan på söndag. Nu blir det att leta efter annat!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det konstiga var att när jag var där (kl 12:00) så visade tönten (!!!) hemsidan där det stod "Gäller endast via nätet". Nu verkar det stå så där också:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...

Fy fan att de gör så, hade tänkt ha Halo 5 som present till brorsan på söndag. Nu blir det att leta efter annat!

Jaa väldigt märkligt. Varför skriva en sak på reklamsidan och en annan på en viss vara. Och inte nog med det så stod inte det förut.

Jag knäpper alltid kort innan så jag kan bevisa det jag pratar om.
Har träffat på allt för ofta såna säljare du stötte på.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Jaa väldigt märkligt. Varför skriva en sak på reklamsidan och en annan på en viss vara. Och inte nog med det så stod inte det förut.

http://i.imgur.com/tMTVb3h.jpg

http://i.imgur.com/F7098c3.jpg

Jag knäpper alltid kort innan så jag kan bevisa det jag pratar om.
Har träffat på allt för ofta såna säljare du stötte på.

Kommer nog göra så framöver också, tack för tipset!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Embu:
För att de ändrade sanbbt, är inte så konsigt ändå. Butikerna har andra inköpspriser troligtvis

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Embu:
För att de ändrade sanbbt, är inte så konsigt ändå. Butikerna har andra inköpspriser troligtvis

Allt kommer ju från deras centrallager i Jönköping. Så det är inte en enskild butik som köper in saker.

Oavsett så får dom ju stå för det dom skrev. Tex här i sthlm så får man resa en bit för att komma till
Elgiganten. Att åka i en timme o komma till den butiken som deras hemsida säger har varan i lagret och
sen få det svaret skulle inte vara acceptabelt för mig. Därför knäpper jag kort så jag kan bevisa vad det stod.
Och oftast när dom får se det så ger dom med sig. O det är ju en fin gest från dom, för att få en nöjd kund.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.