datorbygge för 3d-modellering och spelmotorer

Permalänk
Medlem

datorbygge för 3d-modellering och spelmotorer

Jag söker experttips för att bygga en så liten, tyst och diskret, men ändå högpresterande dator som möjligt, till ett vettigt pris.
Det kanske låter som en jobbig kombination, men det är också därför jag ber om hjälp.
Jag jobbar med Maya, Zbrush, Photoshop, Substance Painter, After Effects, Unreal Engine, Unity etc, så det krävs både ganska mycket RAM, bra grafikkort och bra processor. Jag hade tänkt mig ett GTX 970, MINST 16 GB RAM(DDR3 el 4 vet jag inte, tar gärna råd) och en vettig i7:a(behöver inte gå att överklocka). Detta i ett så snyggt(minimalistiskt, gärna vitt), litet och tyst paket som är möjligt till en vettig peng, ca 10-12k helst, men det går att tänja på rätt rejält om det blir nödvändigt, pris/prestanda är fokus. Nätverkskort för wifi är önskvärt, dongle brukar enl min erfarenhet krångla. Jag är väldigt dålig på datorer (hårdvaran) själv. Sitter på en mac i nuläget, men då jag behöver kunna köra spelmotorer med vettig FPS, känner jag att PC är ett bättre alternativ.

Tacksam för tips och råd.

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag.
Lådan är en mindre mITX, som är ljuddämpad.
Hjärtat är Core i7, den 'bästa' processorn.
Moderkortet har Wi-Fi och det kommer med en antenn för det.

Priset är 12.500 kr. Det är nog svårt att få ner det.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9242793/2016-03-08-nanos-mitx

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Tack!
Det är ingen fara med priset. Är det det minsta caset som skulle funka? Har en äldre PC med define R4-case, som känns alldeles för stor, men den här är ju väsentligt mycket mindre, så jag bara undrar, tror den är liten nog. Vill ju att den ska vara tyst också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@halojoy: Hej igen! Tänkte bara säga att jag gick på din linje i stort sett. Bytte ut lådan till en Node 304 och satte i en större ssd och tog bort hdd. Blev en mkt lyckad kombo! Tack för din hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sailor77:

@halojoy: Hej igen! Tänkte bara säga att jag gick på din linje i stort sett. Bytte ut lådan till en Node 304 och satte i en större ssd och tog bort hdd. Blev en mkt lyckad kombo! Tack för din hjälp!

Roligt!

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4