Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ska köpa en ny dator man vet ej vad man ska ha i den :)

Permalänk
Medlem

ska köpa en ny dator man vet ej vad man ska ha i den :)

Hej som rubriken ska jag köpa en ny dator men vet ej vad jag ska ha jag vill inte heller lägga ut mer en 8000 kr på datorn. Så om nu vill hälpa mig att hitta en bra dator för 8000 skulle det va super snällt!

Permalänk
Medlem

Lite mer info om vad du ska ha den till skulle hjälpa.
Annar blir det vilda gissningar
Sen AMD eller Intel cpu

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv

Vad ska du ha den till?
Svårt att välja ut en dator, alternativt dator delar om man inte vet vad den/dem ska användas till.
Är det en gaming dator du är ute efter? Ska du endast surfa och kolla film på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalteFPS:

Hej som rubriken ska jag köpa en ny dator men vet ej vad jag ska ha jag vill inte heller lägga ut mer en 8000 kr på datorn. Så om nu vill hälpa mig att hitta en bra dator för 8000 skulle det va super snällt!

Vad har du idag? Något kanske kan återanvändas
Har du OS? Monterar du den själv?

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

@MalteFPS: Användnings område? Vad har du idag som du kan återanvända i en ny pc?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Skrivet av MalteFPS:

Hej som rubriken ska jag köpa en ny dator men vet ej vad jag ska ha jag vill inte heller lägga ut mer en 8000 kr på datorn. Så om nu vill hälpa mig att hitta en bra dator för 8000 skulle det va super snällt!

Vad ska du använda datorn till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag spelar mycket minecraft och några små spel typ brawlhalla. Datorn jag kör på nu är en laptop
så tror jag inte kan använda nåt från den. Dator kan jag inte bygga så tror jag får köpa en färdig.

Permalänk
Medlem

Ska det ingå skärm, tangentbord, mus, OS osv? Behövs även allt detta plus att du inte kan bygga själv lämnas du med en budget på 3-4k för själva datorn och då är det snålt tilltaget på t.ex skärm.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag ska inte köpa nån mus tangentbord skärm det har jag. Sen titta jag på webhallen om dom hade någon dator för runt 8k och hittade denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/232456-l...
och undrar om den är bra?

Permalänk
Skrivet av MalteFPS:

Jag ska inte köpa nån mus tangentbord skärm det har jag. Sen titta jag på webhallen om dom hade någon dator för runt 8k och hittade denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/232456-l...
och undrar om den är bra?

Den ser bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd

@MalteFPS: nackdelen med den är att du inte kan klocka processorn, framgår inte heller vad för nätagg det är i den om du tänkt köpa ett nytt grafikkort i framtiden.

Permalänk

@MalteFPS: inet kan ju bygga ihop valfria komponenter för 799 kr annars

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

Ser rätt bra ut faktiskt, tror inte att det går att plocka ihop något eget som dessutom är färdigbyggd och har Windows för det priset.

Sen finns det såklart nackdelar med att köpa färdigbyggda, som att det kan vara svårt att uppgradera, dock så ser det ut att vara en vanlig atx dator så ska nog gå att byta lite delar ändå.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

tack för ni hjälpte mig
<3

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/235630-w...

990:- för dyr, men 2 generationer nyare CPU + du kommer kunna uppdatera delar i den under flera år framåt

// LZ

Permalänk
Skrivet av MalteFPS:

tack för ni hjälpte mig
<3

Jag är en fantastisk människa jag vet.
Det här är en AMD-rigg, lär dig bygga själv Annars kan du lägga till ihopbyggnad och nedgradera processorn till en annan AM3+.
Du får även fraktfritt via sweclockers, googla upp en länk! Datorn kommer vara ganska varm men du kan lägga till en annan CPU-kylare senare och överklocka! Brukar ofta finnas snälla sweclockers som hjälper till att bygga, kan vara smart att nämna vilket område du bor i!
Swag dator 1337

Visa signatur

i5 3570k - Cryorig H7 Universal - Corsair 1600 MHz 8GB
ATI r9 290 - Chieftech (GPS) 500 watt