Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Acer predator XG270HU lite frågor hjälp.

Permalänk
Avstängd

Acer predator XG270HU lite frågor hjälp.

Tjena jag fick hem min nya acer predator XG270HU idag från inet och har läst ett test på sweclockers testlabb om att skärmen har eftersläpningar då man använder sig av display port kabeln och aktiverat freesync och jag undrar vad är det igentligen för eftersläpningar dom menar? hur ser det ut? tänkte att jag ville veta det så att min skärm inte har det problemet fast jag inte har märkt nått flimmer då jag kör med freesync igång när jag spelar. Finns det någon här på sweclockers som kan vara skysst och visa hur det kan se ut med eftersläpningar med freesync aktiverat? mvh gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Bildexpert 📺

Skärmen är ett år gammal och Acer hade fixar på gång redan i april förra året. Så köpte du skärmen ny bör detta vara ordnat. BenQ XL2730Z som led av exakt samma problem och deras nya firmware gick vi igenom här:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20534-snabbtitt-benq-xl2730z...

Det ska vara samma åtgärd genomförd på Acer XG270HU.

Annars är det lätt att kontrollera med www.testufo.com:
http://www.testufo.com/#test=ghosting&background=004040&separ...

Ifall overdrive-reglaget inte har någon effekt på eftersläpen när du kör Freesync-kapabel GPU är det gammal firmware i skärmen och då bör du kontakta Acer för åtgärd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

Skärmen är ett år gammal och Acer hade fixar på gång redan i april förra året. Så köpte du skärmen ny bör detta vara ordnat. BenQ XL2730Z som led av exakt samma problem och deras nya firmware gick vi igenom här:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20534-snabbtitt-benq-xl2730z...

Det ska vara samma åtgärd genomförd på Acer XG270HU.

Annars är det lätt att kontrollera med www.testufo.com:
http://www.testufo.com/#test=ghosting&background=004040&separ...

Ifall overdrive-reglaget inte har någon effekt på eftersläpen när du kör Freesync-kapabel GPU är det gammal firmware i skärmen och då bör du kontakta Acer för åtgärd.

Tjena jag köpte skärmen för några dagar sen och jag har inte märkt nått underligt eller så utan allt går så mycket smoothigare med freesync å så men vill bara vara säker på att man inte själv är drabbad av fenomenet! jag har en inställning som heter OD i menyn som går att ändra till off - normal - extreme vilket ska vara på? extreme eller normal?

Vad har den nya firmwaren för nr? eftersom jag kan kolla upp det i menyn vad jag har för firmware.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Bildexpert 📺

Kontakta Acer om du vill kolla upp firmware-versioner. Annars, gör jämförelsen som jag skrev. Har OD-reglaget effekt är det ingen fara.

Valet av OD-läge handlar om att välja det läge som bäst passar det du sysslar med. Normal-läget är det som ger minst artefakter i rörelser. Extreme ger tydligare rörelser men mer skuggor i rörelser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

Kontakta Acer om du vill kolla upp firmware-versioner. Annars, gör jämförelsen som jag skrev. Har OD-reglaget effekt är det ingen fara.

Valet av OD-läge handlar om att välja det läge som bäst passar det du sysslar med. Normal-läget är det som ger minst artefakter i rörelser. Extreme ger tydligare rörelser men mer skuggor i rörelser.

Min har nog den nyaste firmwaren eftersom när jag går ifrån off till extreme på den länken du skicka så syns det att det blir skuggor på extreme läget men inte på normal.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

@gamerfreak87: Då har du en fixat firmware!

Ja sicken jäkla tur man hade där. Köpte skärmen för snart en vecka sen på inet

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5