Hackat Origin/EA konto! EA support enbart tillgängliga Vardagar!

Permalänk
Medlem

Hackat Origin/EA konto! EA support enbart tillgängliga Vardagar!

Hej

Det är som så att i natt har någon kapat/hackat mitt EA/Origin konto efter massa strul så fick jag tillbaka kontot.
Det var någon ryss som stulit kontot och satt allt på ryska så var väldigt svårt klicka sig fram då jag skulle återställa så stod allt på ryska.

Nu har jag kontot tillbaka för tillfället MEN kan inte ändra något alls då ryssen har ändrat min säkerhetsfråga till något på ryska.

Så kan inte ändra tillbaka mitt namn och kan inte ändra säkerheten alls så är ju bara tillfälligt jag har kontot i min ägo igen.
Rätt vad det är så lär ryssen ta tillbaka då han har säkerhetsfrågan.

VAD gör jag? har försökt på EA med support osv hittar ingen chat eller mail funktion, blir enbart vidarebefodrad till telefon nummer som enbart har öppet mån-fre.

Hoppas någon här besitter någon information som kan hjälpa mig.
tack på förhand.

mvh Andreas

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

@S2Andy:

Vet inget om EA, men kanske finns något alternativ där du kan låsa kontot till din mobil på något sätt. Det kan ryssen inte ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hej

Det är som så att i natt har någon kapat/hackat mitt EA/Origin konto efter massa strul så fick jag tillbaka kontot.
Det var någon ryss som stulit kontot och satt allt på ryska så var väldigt svårt klicka sig fram då jag skulle återställa så stod allt på ryska.

Nu har jag kontot tillbaka för tillfället MEN kan inte ändra något alls då ryssen har ändrat min säkerhetsfråga till något på ryska.

Så kan inte ändra tillbaka mitt namn och kan inte ändra säkerheten alls så är ju bara tillfälligt jag har kontot i min ägo igen.
Rätt vad det är så lär ryssen ta tillbaka då han har säkerhetsfrågan.

VAD gör jag? har försökt på EA med support osv hittar ingen chat eller mail funktion, blir enbart vidarebefodrad till telefon nummer som enbart har öppet mån-fre.

Hoppas någon här besitter någon information som kan hjälpa mig.
tack på förhand.

mvh Andreas

Ett tips är ju att aktivera två stegs verifiering(https://help.ea.com/en/article/origin-login-verification-info...) och sedan vänta tills på måndag då du kan prata med EA, och med hjälp av EA verifiera din identitet via en 6 siffrig kod via e-post. Har själv behövt göra det och det gick bra. När du har verifierat din identitet med EAs kundtjänst kan dom återställa din säkerhetsfråga

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

@S2Andy:

Vet inget om EA, men kanske finns något alternativ där du kan låsa kontot till din mobil på något sätt. Det kan ryssen inte ta.

Ja, det finns så att man kan aktivera 2 stegs verifiering: https://help.ea.com/en/article/origin-login-verification-info...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det har jag testat men då Ryssen har ändrat säkerhetsfrågan så kan jag inte ändra det, då säkerhetsfrågan kommer upp på ryska @jnsson:

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Det har jag testat men då Ryssen har ändrat säkerhetsfrågan så kan jag inte ändra det, då säkerhetsfrågan kommer upp på ryska @jnsson:

Trodde bara man behövde verifiera lösenordet. Då är det nog inte mycket mer du kan göra. Du bör/ska aktivera 2 stegs verifiering när du har fixat säkerhetsfrågan på måndag med EA support. Jag har 2 stegs verifiering på, på alla ställen som stödjer det. Och använder Authy som håller alla kontons 2 stegs verifieringskod

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hej

Det är som så att i natt har någon kapat/hackat mitt EA/Origin konto efter massa strul så fick jag tillbaka kontot.
Det var någon ryss som stulit kontot och satt allt på ryska så var väldigt svårt klicka sig fram då jag skulle återställa så stod allt på ryska.

Nu har jag kontot tillbaka för tillfället MEN kan inte ändra något alls då ryssen har ändrat min säkerhetsfråga till något på ryska.

Så kan inte ändra tillbaka mitt namn och kan inte ändra säkerheten alls så är ju bara tillfälligt jag har kontot i min ägo igen.
Rätt vad det är så lär ryssen ta tillbaka då han har säkerhetsfrågan.

VAD gör jag? har försökt på EA med support osv hittar ingen chat eller mail funktion, blir enbart vidarebefodrad till telefon nummer som enbart har öppet mån-fre.

Hoppas någon här besitter någon information som kan hjälpa mig.
tack på förhand.

mvh Andreas

Hej,
Använd den engelska supporten istället: https://help.ea.com/en/
Live-chat med under fem minuters väntetid!

Permalänk
Medlem

Ironiskt att du också blev hackad på Origin/EA - Blev det av en ryss för några månader sedan. Gick dock utan problem att chatta med den engelska supporten och få tillbaka kontot.

Läskigt att det är bara på Origin detta har hänt för mig..

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Ironiskt att du också blev hackad på Origin/EA - Blev det av en ryss för några månader sedan. Gick dock utan problem att chatta med den engelska supporten och få tillbaka kontot.

Läskigt att det är bara på Origin detta har hänt för mig..

Det är därför man använder 2 stegs verifiering då Origin stödjer det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Aktivera två-faktor mot er e-post eller till er mobiltelefon. Det kostar inget. Bättre att tänka säkerhet innan olyckan är framme än efter. Men men..

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Testade den men väljer jag vad det är det gäller så blir jag skickad till en sida där det står dom helst tar detta via telefon och jag ska återkomma monday to saturday så kommer aldrig till chatten. @vrmlnd:

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Du har väl inga kort/bank konton kopplat till det ? Man vill ju inte bli av med en massa pengar också när sådana här tråkiga saker händer.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Ironiskt att du också blev hackad på Origin/EA - Blev det av en ryss för några månader sedan. Gick dock utan problem att chatta med den engelska supporten och få tillbaka kontot.

Läskigt att det är bara på Origin detta har hänt för mig..

Vad är det som är ironiskt med det?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tror inte det men bra du sa det. ska genast kontrollera.@Mega-Dark:

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

TACK! för eran hjälp.

Jag gick via den engelska supporten men valde man vad det gällde så ville dom man skulle ringa.
Jag valde något i högen bara som inte var så allvarligt då kom Chatten upp.
Dom lyckades hjälpa mig med hjälp av information från mig.
Så nu har jag säkerhetsfråga,nytt lösenord och verifikations appen så nu ska det väl inte hända igen.

Dom spårade han som gjort det till Ryssland och hans eget konto hette Saneeks080, dom skulle skicka vidare ärendet och förhoppningsvis blir han permanent bannad.

Tack ännu en gång för eran hjälp.

Trevlig söndag.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran

Ja, ironiskt att det bara var Origin han blivit hackad på. Precis som mig, av en ryss.

@jnsson

Har lärt mig nu

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tror nån ukrainare hade kapat mitt Originkonto för några år sen. 5 kanske.

Brydde mig faktiskt inte ett tag då jag trodde Origin var nere. Fick tillbaka det efter ett samtal till svenska supporten. Tog knappt 10min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

@Jonny Myran

Ja, ironiskt att det bara var Origin han blivit hackad på. Precis som mig, av en ryss.

@jnsson

Har lärt mig nu

Har precis återfått mitt konto. Blev hackad för typ 2 månader sedan, orkade inte ringa tidigare.
Ryssen bjöd på ett par spel =D

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

TACK! för eran hjälp.

Jag gick via den engelska supporten men valde man vad det gällde så ville dom man skulle ringa.
Jag valde något i högen bara som inte var så allvarligt då kom Chatten upp.
Dom lyckades hjälpa mig med hjälp av information från mig.
Så nu har jag säkerhetsfråga,nytt lösenord och verifikations appen så nu ska det väl inte hända igen.

Dom spårade han som gjort det till Ryssland och hans eget konto hette Saneeks080, dom skulle skicka vidare ärendet och förhoppningsvis blir han permanent bannad.

Tack ännu en gång för eran hjälp.

Trevlig söndag.

Det intressanta här är ju att de talade om vem som gjorde det? Sådant brukar de hålla för sig själva "tills vidare".

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt hackat för någon månad sedan, efter att jag använt samma anv/pass som på 000webhost. De jävlarna blev hackade och där var allas lösenord lättsaltade (höhö) så det gick att knäcka de snabbt och lätt.

Men det tog inte många minuter att få tillbaka accessen till mitt Originkonto, jag hade fått ett e-mail från de om att jag ändrat lösenord och e-post m.m. och om det inte var jag som utfört dessa ändringar så skulle jag trycka på ett länk i e-mailet, vilket återställde tillbaka allt igen. Hackaren var från Ukraina och han hade spelat lite BF3 som mig tydligen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det intressanta här är ju att de talade om vem som gjorde det? Sådant brukar de hålla för sig själva "tills vidare".

Nej Ea sa att det var en " ryss mail". Sedan har ju hackaren använt sina egna uppgifter på mitt origin.
Allt kvar som man får ändra själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Inaktiv

Skönt att det löste sig för dig. En påminnelse för de av oss som inte aktiverat tvåstegsverifiering dessutom. Fick meddelande on det i helgen men hade inte tid att aktivera då eftersom jag rensade datorn för ominstallation. Blir att fixa idag.

Fick mitt Uplay-konto kapat för något år sedan, självklart en rysk parasit även i detta fall, och tog flera dagar innan jag fick tillbaks mitt konto. Skedde vid nyår vilket drog ut på det hela. Borde dubbelkolla även det kontot, vad jag vet har de fortfarande ingen tvåstegsverifiering där.

Säkra era konton, finns trots allt folk som försöker komma åt dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur kan dom egentligen sno ens konto? Har inte Origin något som att om du skriver fel lösen x antal gånger så blockeras inloggningsförsöken i 20 minuter eller liknande?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har precis fått ett suspekt mail från en ea adress och tänkte höra om någon här vet om det är en riktig adress eller inte för mailet är lite suspekt men adressen ser inte helt suspekt ut.
Adressen det kommer från är: EA@e.ea.com

Är ju smått orolig att det kan ha blivit hackat.

Texten i mailet är:
Hej ******,

Den den 30 mars 2016 08:09:24 GMT, ändrades e-postadress som är kopplat till ditt EA-konto tagits bort.

r******9@gmail.com "- Ej min email verkar som det ska vara ändrat till denna om det är riktigt."

Om du inte har bytt adress klickar du här för att ändra tillbaka till den gamla adressen och byta lösenord. Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.

Mycket nöje,
EA-teamet

Du har fått det här e-postmeddelande som en följd av en transaktion eller som en del av en uppdatering om en pågående transaktion med EA eller någon av dess dotterbolag. Om du vill avbryta eller ändra dina e-postmarknadsföringspreferenser, kan du göra det här. Du kommer dock fortsätta att ta emot viktiga e-postmeddelanden som denna.

Bara för att se till så att din kontoinformation verkligen stämmer så kollar vi med dig om något ändras.
Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.
INTEGRITETSPOLICY: Vår certifierade onlineintegritetspolicy gör att du kan känna dig trygg när du spelar EA-spel. Om du vill läsa vår integritets- och cookiepolicy kan du gå till privacy.ea.com/sv eller skriva till: Privacy Policy Administrator, EA Swiss Sarl, Place du Molard 8, Geneva 1204, Schweiz

© 2016Electronic Arts Inc. All Rights Reserved.
Om EA | Integritets- och cookiepolicy | Användarvillkor | www.pegi.info | Juridisk information
EA | Origin
Origin ingår i EA Network

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOfInK3n:

Har precis fått ett suspekt mail från en ea adress och tänkte höra om någon här vet om det är en riktig adress eller inte för mailet är lite suspekt men adressen ser inte helt suspekt ut.
Adressen det kommer från är: EA@e.ea.com

Är ju smått orolig att det kan ha blivit hackat.

Texten i mailet är:
Hej ******,

Den den 30 mars 2016 08:09:24 GMT, ändrades e-postadress som är kopplat till ditt EA-konto tagits bort.

r******9@gmail.com "- Ej min email verkar som det ska vara ändrat till denna om det är riktigt."

Om du inte har bytt adress klickar du här för att ändra tillbaka till den gamla adressen och byta lösenord. Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.

Mycket nöje,
EA-teamet

Du har fått det här e-postmeddelande som en följd av en transaktion eller som en del av en uppdatering om en pågående transaktion med EA eller någon av dess dotterbolag. Om du vill avbryta eller ändra dina e-postmarknadsföringspreferenser, kan du göra det här. Du kommer dock fortsätta att ta emot viktiga e-postmeddelanden som denna.

Bara för att se till så att din kontoinformation verkligen stämmer så kollar vi med dig om något ändras.
Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.
INTEGRITETSPOLICY: Vår certifierade onlineintegritetspolicy gör att du kan känna dig trygg när du spelar EA-spel. Om du vill läsa vår integritets- och cookiepolicy kan du gå till privacy.ea.com/sv eller skriva till: Privacy Policy Administrator, EA Swiss Sarl, Place du Molard 8, Geneva 1204, Schweiz

© 2016Electronic Arts Inc. All Rights Reserved.
Om EA | Integritets- och cookiepolicy | Användarvillkor | www.pegi.info | Juridisk information
EA | Origin
Origin ingår i EA Network

Jag skulle säga att det är fake. @>e<.ea.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bOfInK3n:

Har precis fått ett suspekt mail från en ea adress och tänkte höra om någon här vet om det är en riktig adress eller inte för mailet är lite suspekt men adressen ser inte helt suspekt ut.
Adressen det kommer från är: EA@e.ea.com

Är ju smått orolig att det kan ha blivit hackat.

Texten i mailet är:
Hej ******,

Den den 30 mars 2016 08:09:24 GMT, ändrades e-postadress som är kopplat till ditt EA-konto tagits bort.

r******9@gmail.com "- Ej min email verkar som det ska vara ändrat till denna om det är riktigt."

Om du inte har bytt adress klickar du här för att ändra tillbaka till den gamla adressen och byta lösenord. Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.

Mycket nöje,
EA-teamet

Du har fått det här e-postmeddelande som en följd av en transaktion eller som en del av en uppdatering om en pågående transaktion med EA eller någon av dess dotterbolag. Om du vill avbryta eller ändra dina e-postmarknadsföringspreferenser, kan du göra det här. Du kommer dock fortsätta att ta emot viktiga e-postmeddelanden som denna.

Bara för att se till så att din kontoinformation verkligen stämmer så kollar vi med dig om något ändras.
Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.
INTEGRITETSPOLICY: Vår certifierade onlineintegritetspolicy gör att du kan känna dig trygg när du spelar EA-spel. Om du vill läsa vår integritets- och cookiepolicy kan du gå till privacy.ea.com/sv eller skriva till: Privacy Policy Administrator, EA Swiss Sarl, Place du Molard 8, Geneva 1204, Schweiz

© 2016Electronic Arts Inc. All Rights Reserved.
Om EA | Integritets- och cookiepolicy | Användarvillkor | www.pegi.info | Juridisk information
EA | Origin
Origin ingår i EA Network

Provat logga in på kontot via Origin-klienten? Är det ändrat och du kommer in, ändra tillbaks, byt lösenord och aktivera tvåstegsverifiering. Kommer du inte in bör du kontakta EA.

"e" i epost-addressen kan stå för europe, ea.com låter väl rätt rimligt om det ser ut som att länkarna i eposten också pekar rätt. Personligen klickar jag aldrig i sådanna mail utan går via websidan, mjukvaran eller vad nu kontot är kopplat i.

EDIT: Kollade min mail, orderbekräftelser skickas från @em.ea.com. Men det borde kvitta, viktigaste är ju just domänen ea.com. Är du osäker så kontakta deras kundtjänst oavsett, använd inte kontaktinformationen i mailet bara för säkerhetsskull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Provat logga in på kontot via Origin-klienten? Är det ändrat och du kommer in, ändra tillbaks, byt lösenord och aktivera tvåstegsverifiering. Kommer du inte in bör du kontakta EA.

"e" i epost-addressen kan stå för europe, ea.com låter väl rätt rimligt om det ser ut som att länkarna i eposten också pekar rätt. Personligen klickar jag aldrig i sådanna mail utan går via websidan, mjukvaran eller vad nu kontot är kopplat i.

EDIT: Kollade min mail, orderbekräftelser skickas från @em.ea.com. Men det borde kvitta, viktigaste är ju just domänen ea.com. Är du osäker så kontakta deras kundtjänst oavsett, använd inte kontaktinformationen i mailet bara för säkerhetsskull.

Nej har inte provat logga in i klienten, sitter på jobb atm. Men provat att logga in på sidan gick ej och försök återställa lösen men får inget mail :/
Har ej tryckt på länkar då jag blev misstänksam direkt lite för hur det var skrivet på svenska meningsbyggnaden va sådär på nått ställe.

Precis slutar nog med att få ringa dom, är kass att dom inte har någon generell email för support utan man måste logga in för att komma åt supportcenter...

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOfInK3n:

Har precis fått ett suspekt mail från en ea adress och tänkte höra om någon här vet om det är en riktig adress eller inte för mailet är lite suspekt men adressen ser inte helt suspekt ut.
Adressen det kommer från är: EA@e.ea.com

Är ju smått orolig att det kan ha blivit hackat.

Texten i mailet är:
Hej ******,

Den den 30 mars 2016 08:09:24 GMT, ändrades e-postadress som är kopplat till ditt EA-konto tagits bort.

r******9@gmail.com "- Ej min email verkar som det ska vara ändrat till denna om det är riktigt."

Om du inte har bytt adress klickar du här för att ändra tillbaka till den gamla adressen och byta lösenord. Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.

Mycket nöje,
EA-teamet

Du har fått det här e-postmeddelande som en följd av en transaktion eller som en del av en uppdatering om en pågående transaktion med EA eller någon av dess dotterbolag. Om du vill avbryta eller ändra dina e-postmarknadsföringspreferenser, kan du göra det här. Du kommer dock fortsätta att ta emot viktiga e-postmeddelanden som denna.

Bara för att se till så att din kontoinformation verkligen stämmer så kollar vi med dig om något ändras.
Om du behöver teknisk assistans kontaktar du EA Help.
INTEGRITETSPOLICY: Vår certifierade onlineintegritetspolicy gör att du kan känna dig trygg när du spelar EA-spel. Om du vill läsa vår integritets- och cookiepolicy kan du gå till privacy.ea.com/sv eller skriva till: Privacy Policy Administrator, EA Swiss Sarl, Place du Molard 8, Geneva 1204, Schweiz

© 2016Electronic Arts Inc. All Rights Reserved.
Om EA | Integritets- och cookiepolicy | Användarvillkor | www.pegi.info | Juridisk information
EA | Origin
Origin ingår i EA Network

Hej. Det är skickat ifrån samma som mitt jag fick. Trycker du länken så återställer du till din email.
Hos mig så fick jag återställt emailen men killen i fråga hade ändrat säkerhetsfråga mm det fick en hjälpa mig med. Klarar du inte av att få tillbaka kontot själv så ring ea 👍👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hej. Det är skickat ifrån samma som mitt jag fick. Trycker du länken så återställer du till din email.
Hos mig så fick jag återställt emailen men killen i fråga hade ändrat säkerhetsfråga mm det fick en hjälpa mig med. Klarar du inte av att få tillbaka kontot själv så ring ea 👍👍

Skickades från m.sweclockers.com

Jo blev samtal till ea och hjälpen där var suverän och löstes enkelt, dock blir man lite irriterad att de inte har någon form av states av save games att gå tillbaka till år 2016 när spel data lagras online!? Så man blir tvungen att börja om på ett spel helt...

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Hej

Det är som så att i natt har någon kapat/hackat mitt EA/Origin konto efter massa strul så fick jag tillbaka kontot.
Det var någon ryss som stulit kontot och satt allt på ryska så var väldigt svårt klicka sig fram då jag skulle återställa så stod allt på ryska.

Nu har jag kontot tillbaka för tillfället MEN kan inte ändra något alls då ryssen har ändrat min säkerhetsfråga till något på ryska.

Så kan inte ändra tillbaka mitt namn och kan inte ändra säkerheten alls så är ju bara tillfälligt jag har kontot i min ägo igen.
Rätt vad det är så lär ryssen ta tillbaka då han har säkerhetsfrågan.

VAD gör jag? har försökt på EA med support osv hittar ingen chat eller mail funktion, blir enbart vidarebefodrad till telefon nummer som enbart har öppet mån-fre.

Hoppas någon här besitter någon information som kan hjälpa mig.
tack på förhand.

mvh Andreas

Slå Origin en signal, de är kanon att prata med.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: