Permalänk
Medlem
Skrivet av rockmanforever:

Hej!

Jag köpte nyligen ett par hörlurar som såg finfina ut men jag kan bara inte använda dessa. Jag får så otroligt ont i huvudet och vänstra örat hur jag än gör. Har nu packat ner lurarna igen för jag vet inte vad jag ska göra av dessa. Jag antar att det inte går men kan vara värt att fråga här. Känns just nu som bortkastade pengar bara.

Någon här som har erfarenhet av att lämna tillbaka / byta en produkt som är öppnad? (dock i princip oanvänd). Jag vet att går i alla stora elektronikkedjor här där jag bor men det är ju fysiska butiker dock....

Tack förhand.

Förpackningen är bruten enligt din beskrivning, sedan beror det nog på vad det är för lurar, in-ear brukar de väl inte ta retur på om förpackningen är bruten pga hygienskäl.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av KKay:

När du handlar över internet så har du 14 dagars ångerrätt, och du har rätt till att undersöka varan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Litenskit:

Förpackningen är bruten enligt din beskrivning, sedan beror det nog på vad det är för lurar, in-ear brukar de väl inte ta retur på om förpackningen är bruten pga hygienskäl.

Tack för svar!

Det är ett par "on-ear" lurar. Förpackningen är "öppnad med omsorg" om man nu kan uttrycka det så. Allt är helt och rent och komplett. Dock så var hela förpackningen inplastad från början. Tror ni jag kan utnyttja ångerrätten under dessa omständigheter?

Permalänk
Skrivet av rockmanforever:

Tack för svar!

Det är ett par "on-ear" lurar. Förpackningen är "öppnad med omsorg" om man nu kan uttrycka det så. Allt är helt och rent och komplett. Dock så var hela förpackningen inplastad från början. Tror ni jag kan utnyttja ångerrätten under dessa omständigheter?

Ja, om förpackningen måste förstöras för att komma åt innehållet ska ångerrätten ändå gälla så det ska inte vara några problem för det. Så länge du anmäler att du vill ångra dig till butiken inom 2 veckor (distansköp inte från fysisk butik).

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av rockmanforever:

Hej!

Jag köpte nyligen ett par hörlurar som såg finfina ut men jag kan bara inte använda dessa. Jag får så otroligt ont i huvudet och vänstra örat hur jag än gör. Har nu packat ner lurarna igen för jag vet inte vad jag ska göra av dessa. Jag antar att det inte går men kan vara värt att fråga här. Känns just nu som bortkastade pengar bara.

Någon här som har erfarenhet av att lämna tillbaka / byta en produkt som är öppnad? (dock i princip oanvänd). Jag vet att går i alla stora elektronikkedjor här där jag bor men det är ju fysiska butiker dock....

Tack förhand.

Hej Rockmanforever,

Du har minst 14 dagars ångerrätt vid köp över nätet, dock finns det vissa undantag för ångerrätten. Dessa undantag kan vara t ex hygienartiklar likt en tandborste eller livsmedel. Inear-hörlurar går också under kategorin hygienartiklar av förklarliga skäl, men om jag förstod dig korrekt så handlade din fråga inte om Inear-lurar utan hörlurar med kåpor?
Då har du 14 dagars ångerrätt, vänligen observera dock att du som konsument står enligt ångerrätten själv för returfrakten. Vi rekommenderar att du då först kontrollerar fraktkostnaden tillbaka till företaget, lite beroende på vikt och storlek på produkten så kan priserna för frakten ibland bli något dyra. Företag har också rätten att göra värdeavdrag för om tex kartongen är öppnad eller om produkten är sliten. Man gör då oftast en bedömning baserat på värdeminskningen som orsakats produkten.

Har du fler frågor kring ångerrätt och hur CDON sköter sina returer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Rockmanforever,

Du har minst 14 dagars ångerrätt vid köp över nätet, dock finns det vissa undantag för ångerrätten. Dessa undantag kan vara t ex hygienartiklar likt en tandborste eller livsmedel. Inear-hörlurar går också under kategorin hygienartiklar av förklarliga skäl, men om jag förstod dig korrekt så handlade din fråga inte om Inear-lurar utan hörlurar med kåpor?
Då har du 14 dagars ångerrätt, vänligen observera dock att du som konsument står enligt ångerrätten själv för returfrakten. Vi rekommenderar att du då först kontrollerar fraktkostnaden tillbaka till företaget, lite beroende på vikt och storlek på produkten så kan priserna för frakten ibland bli något dyra. Företag har också rätten att göra värdeavdrag för om tex kartongen är öppnad eller om produkten är sliten. Man gör då oftast en bedömning baserat på värdeminskningen som orsakats produkten.

Har du fler frågor kring ångerrätt och hur CDON sköter sina returer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Mvh
Robin
CDON.COM

Tack för svaret!

Jag ska omgående kolla upp hur det blir med frakten.

Ha det bra

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

http://cdon.se/mobiltelefoni/tillverkare/apple/ borde inte iPhone SE finnas med här?

Den går att hitta ifall man söker visserligen men väljer man mobiler efter filter så finns den som sagt inte med.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cr0wN:

@CDON.COM

http://cdon.se/mobiltelefoni/tillverkare/apple/ borde inte iPhone SE finnas med här?

Den går att hitta ifall man söker visserligen men väljer man mobiler efter filter så finns den som sagt inte med.

Hej Cr0wN,

Tack för att du tog dig tid att påpeka detta!

Vi har nu uppdaterat sidan och inom en halvtimme borde SE dyka upp!

Som tack har jag lämnat en liten present i PM till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Rockmanforever,

Du har minst 14 dagars ångerrätt vid köp över nätet, dock finns det vissa undantag för ångerrätten. Dessa undantag kan vara t ex hygienartiklar likt en tandborste eller livsmedel. Inear-hörlurar går också under kategorin hygienartiklar av förklarliga skäl, men om jag förstod dig korrekt så handlade din fråga inte om Inear-lurar utan hörlurar med kåpor?
Då har du 14 dagars ångerrätt, vänligen observera dock att du som konsument står enligt ångerrätten själv för returfrakten. Vi rekommenderar att du då först kontrollerar fraktkostnaden tillbaka till företaget, lite beroende på vikt och storlek på produkten så kan priserna för frakten ibland bli något dyra. Företag har också rätten att göra värdeavdrag för om tex kartongen är öppnad eller om produkten är sliten. Man gör då oftast en bedömning baserat på värdeminskningen som orsakats produkten.

Har du fler frågor kring ångerrätt och hur CDON sköter sina returer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Mvh
Robin
CDON.COM

Du "glömde" säga att det går utmärkt att beställa en fraktsedel ifrån cdon (som man skriver ut heller får skickad till sig) och sen drar cdon av den avgiften från den utbetalning som görs (om cdon ej vill stå för den vill säga).
Fördelen är att kunden får en betydligt billigare fraktkostnad på detta sättet.
Heller det HAR i alla fall gått att göra det förr men ni kanske har snålat in på det med nu?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Du "glömde" säga att det går utmärkt att beställa en fraktsedel ifrån cdon (som man skriver ut heller får skickad till sig) och sen drar cdon av den avgiften från den utbetalning som görs (om cdon ej vill stå för den vill säga).
Fördelen är att kunden får en betydligt billigare fraktkostnad på detta sättet.
Heller det HAR i alla fall gått att göra det förr men ni kanske har snålat in på det med nu?

Hej Grizzly666,

Vi hjälper gärna våra kunder med fraktsedlar, då har vi lite olika pris beroende på storlek och vikt men oftast billigare än om man skulle frakta det själv. (Brev är billigast men då har man ingen spårning och om paketet då försvinner så går det inte att reklamera till posten/återförsäljaren).
Jag svarade mer generellt gällande ångerrätt till Rockmanforever, CDON har sedan sina egna rutiner men de gick jag inte in på i tidigare meddelande.

Om du vill veta mer kring CDON's returer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice, vi hjälper dig gärna!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Hej igen

Kan man inte få ett kort i samma prisklass? Ex ett 290x kostade lika mycket som ett 390 idag, vilket gör att det inte blir någon dyr lösning.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Teicaus:

@CDON.COM:

Hej igen

Kan man inte få ett kort i samma prisklass? Ex ett 290x kostade lika mycket som ett 390 idag, vilket gör att det inte blir någon dyr lösning.

Hej Teicaus,

Kan du återkomma via PM med ditt ordernummer/ärendenummer så återkommer vi!

Tack!
Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Om ni kollar min tidigare post här: #16082449
Så ser man att jag har haft massa problem med CDON och även att support lovade att kontakta Qliro åt mig så jag inte får någon påminnelse av dom eller någon anmärkning pågrund av något CDON har klantat sig.

Men inte helt chockad är jag inte, när denna dyker ner i brevlådan.

Vad ska man säga? CDON fortsätter med att inte göra som dom säger och lovar.
CDON är verkligen duktiga kan man säga....

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har köpt ett grafikkort från er i augusti och till några dagar sen det fungerade utmärkt. Men då släpptes nvidia deras senaste drivrutiner, och så klart uppdaterade jag, och sedan dess kortet har slutat fungera. Kan ej boota i Windows alls och fick tom ominstallera två gånger. Har avinstallerat i safe mode alla drivrutiner med DDU och efter omstart uppstår på skärmen sträck i olika färger som inte försvinner. Går ej att installera andra drivrutiner eftersom skärmen byter färg väldigt ofta och då startar om windows och går tillbaka till loppet.

Min fråga är: täcker garantin såna problem?

Har kontaktat er och ni lovar att ni hör av er inom 24h men efter 48h har inte jag hört ett ord.

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tricitum:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Om ni kollar min tidigare post här: #16082449
Så ser man att jag har haft massa problem med CDON och även att support lovade att kontakta Qliro åt mig så jag inte får någon påminnelse av dom eller någon anmärkning pågrund av något CDON har klantat sig.

Men inte helt chockad är jag inte, när denna dyker ner i brevlådan.

http://i65.tinypic.com/i2kifp.jpg

Vad ska man säga? CDON fortsätter med att inte göra som dom säger och lovar.
CDON är verkligen duktiga kan man säga....

Hej Dr.Spike,

Vad jag kan se så krediterades din fakturan den 5/4-2016, gissningsvis så har förmodligen fakturan hunnit skickas ut innan krediteringen kom in till Qliro. Jag har skrivit till Qliro och jag ser till att få bekräftat att fakturan för order 52373681 är helt krediterad. Därefter återkopplar jag med en bekräftelse till dig via PM.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av haiPA:

Hej. Jag har köpt ett grafikkort från er i augusti och till några dagar sen det fungerade utmärkt. Men då släpptes nvidia deras senaste drivrutiner, och så klart uppdaterade jag, och sedan dess kortet har slutat fungera. Kan ej boota i Windows alls och fick tom ominstallera två gånger. Har avinstallerat i safe mode alla drivrutiner med DDU och efter omstart uppstår på skärmen sträck i olika färger som inte försvinner. Går ej att installera andra drivrutiner eftersom skärmen byter färg väldigt ofta och då startar om windows och går tillbaka till loppet.

Min fråga är: täcker garantin såna problem?

Har kontaktat er och ni lovar att ni hör av er inom 24h men efter 48h har inte jag hört ett ord.

Hej DntBSme,

Det är svårt för oss att uttala oss om det kommer gå på garantin eller inte, då den bedömningen skall göras utav en auktoriserad servicetekniker och vi besitter tyvärr inte den nödvändiga kompetensen. Om ditt kort fortfarande är under garantin så kan vi ta in det för kontroll. Vilket ärendenummer/ordernummer har du? Återkom med det antingen här eller via PM så återkopplar vi i ditt ärende.

Generellt kan man säga att mjukvarofel sällan går på garantin men det finns undantag. Som sagt tidigare det är svårt att uttala sig kring detta utan att man har fått kortet undersökt utav en auktoriserad servicetekniker. Om kortet är under garantin dock så är det återförsäljarens uppgift att påvisa eller dementera felet vilket betyder att du har rätt att få ditt kort undersökt. (Kan under vissa omständigheter tillkomma avgifter om det påvisas handhavandefel etc) Däremot under reklamationsrätten så står konsumenten för detta ansvar och då måste du själv förskaffa dokumentation för felet, servicerapport ifrån auktoriserad servicetekniker dvs.

Återkom gärna om du har några som helst frågor eller funderingar.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Önskemål på sortiment

Hejsan.

Vet inte om man kan lägga in önskemål på sortiment men det hade varit trevligt om det gick att köpa Dungeons & Dragons 5e version (wizards of the coast) av er. Kommer ihåg att ni hade 4e förut men ni kanske avvecklat den delen.

Fler strategiska brädspel hade också varit intressant. Verkar vara mest familjespel just nu.

tack för mig!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av raecer:

Hejsan.

Vet inte om man kan lägga in önskemål på sortiment men det hade varit trevligt om det gick att köpa Dungeons & Dragons 5e version (wizards of the coast) av er. Kommer ihåg att ni hade 4e förut men ni kanske avvecklat den delen.

Fler strategiska brädspel hade också varit intressant. Verkar vara mest familjespel just nu.

tack för mig!

Hej Raecer,

Jag skall undersöka möjligheten och återkommer i detta svar!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjorde också en retur eftersom ngt nöt från antagligen Finland eftersom det var på finska, använt en surfplatta jag köpte och skapat en användare med lösenord. win 10 platta. Så en rma.

"En ny faktura avseende ordern har skapats men denna ska inte betalas då den endast används som ett underlag för att vårt lager ska kunna registrera returen."

Tack för påminnelsen och förseningsavgiften. Jag betalade iaf min samt förseningsavgift eftersom man vill ju ett inkassoföretag efter sig Just ja, tack för att ni skcikade ut en begagnad platta också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

När du handlar över internet så har du 14 dagars ångerrätt, och du har rätt till att undersöka varan.

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller detta alltid?

Tycker ibland står det att man får undersöka varan men inte bryta förpackningen

Ibland att man får undersöka men inte använda varan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Gäller detta alltid?

Tycker ibland står det att man får undersöka varan men inte bryta förpackningen

Ibland att man får undersöka men inte använda varan.

14 dagars ångerrätt där du får undersöka men inte använda varan utan att riskera prisavdrag.

Lyckades bara få fram företagsversionen nu men där står vad som gäller i alla fall.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Semjonov:

Gjorde också en retur eftersom ngt nöt från antagligen Finland eftersom det var på finska, använt en surfplatta jag köpte och skapat en användare med lösenord. win 10 platta. Så en rma.

"En ny faktura avseende ordern har skapats men denna ska inte betalas då den endast används som ett underlag för att vårt lager ska kunna registrera returen."

Tack för påminnelsen och förseningsavgiften. Jag betalade iaf min samt förseningsavgift eftersom man vill ju ett inkassoföretag efter sig Just ja, tack för att ni skcikade ut en begagnad platta också...

Hej Semjonov,

Självklart skall du inte behöva betala förseningsavgift på en faktura som skall makuleras.
Kan du återkomma via PM med ordernummer och ärendenummer så ser jag till att någon återkopplar till dig.

Tack!
Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Larsp777:

Gäller detta alltid?

Tycker ibland står det att man får undersöka varan men inte bryta förpackningen

Ibland att man får undersöka men inte använda varan.

Hej Larsp777,

Det finns undantag för tex hygienartiklar och liknande varor som absolut inte kan säljas vidare. Men i övrigt ja, företaget kan inte neka dig att ångra köpet inom 14 dagar(Köp över internet), företaget har dock rätten att ta ut värdeavdrag för tex bruten förpackning, borttappad originalförpackning, sliten produkt, returfrakt osv.

OBS, du måste dock ha skriftligt och med tydlighet skrivit till företaget att du vill utnyttja ångerrätten inom 14 dagar. Om du återkopplar efter 14 dagar eller om du inte varit tydlig med att du vill ångra köpet i text (dvs att du har skrivit frasen "jag vill utnyttja min ångerrätt" inom 14 dagar) så behöver inte företaget acceptera din ånger.

Konsumentköplagen: https://lagen.nu/1990:932

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Larsp777,

Det finns undantag för tex hygienartiklar och liknande varor som absolut inte kan säljas vidare. Men i övrigt ja, företaget kan inte neka dig att ångra köpet inom 14 dagar(Köp över internet), företaget har dock rätten att ta ut värdeavdrag för tex bruten förpackning, borttappad originalförpackning, sliten produkt, returfrakt osv.

OBS, du måste dock ha skriftligt och med tydlighet skrivit till företaget att du vill utnyttja ångerrätten inom 14 dagar. Om du återkopplar efter 14 dagar eller om du inte varit tydlig med att du vill ångra köpet i text (dvs att du har skrivit frasen "jag vill utnyttja min ångerrätt" inom 14 dagar) så behöver inte företaget acceptera din ånger.

Konsumentköplagen: https://lagen.nu/1990:932

Mvh
Robin
CDON.COM

Mitt inlägg var egentligen ett svar på annans post men bra att veta

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Semjonov,

Självklart skall du inte behöva betala förseningsavgift på en faktura som skall makuleras.
Kan du återkomma via PM med ordernummer och ärendenummer så ser jag till att någon återkopplar till dig.

Tack!
Mvh
Robin
CDON.COM

Glömde helt bort den här tråden men fick iaf en återbetalning inkl. förseningsavgiften.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Semjonov:

Glömde helt bort den här tråden men fick iaf en återbetalning inkl. förseningsavgiften.

Hej Semjonov,

Vad skönt att det löste sig!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skäggig legend

Hej!

Klimatkompensera med oss på Green Friday!

Tänker ni vänta med att paketera produkter ifall man skall köpa fler än en under kvällen/dagen? Annars känns det rätt så jävla idiotiskt med tanke på hur (ursäkta) jävla dåligt ni skötte det under BF.

Samt att det inte känns så miljövänligt att använda så många paket och tejp (som inte är nedbrytningsbar) istället för ett lite större paket kanske?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av XHI:

Hej!

Klimatkompensera med oss på Green Friday!

Tänker ni vänta med att paketera produkter ifall man skall köpa fler än en under kvällen/dagen? Annars känns det rätt så jävla idiotiskt med tanke på hur (ursäkta) jävla dåligt ni skötte det under BF.

Samt att det inte känns så miljövänligt att använda så många paket och tejp (som inte är nedbrytningsbar) istället för ett lite större paket kanske?

Hej XHI,

Varje paket som går ut kommer klimatkompenseras genom "Rädda regnskogen", dessvärre går det inte att sammanpacka systemmässigt, men vi arbetar på att göra det möjligt framöver.
Vi har även vidtagit åtgärder för att paketen skall skickas i tid och enligt kundernas förväntningar.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då dom flesta av cdon´s tidigare "löften" som har gjorts och brutits i denna tråd så är "Vi har även vidtagit åtgärder för att paketen skall skickas i tid och enligt kundernas förväntningar." absolut inget som i alla fall JAG tror ett skit på förrens ni har bevisat att ni FAKTISKT har förbättrat er.
Dvs efter 2-3 liknande försäljningar så kanske jag börjar funderar på att handla nåt av er vid liknande evenemang.

Sen erat påstånde "Black Friday var en succé förra året" är ju så långt ifrån saningen man kan komma det var ju ett av det största fiasko som i alla fall JAG har sett en nätbutik lyckas ställa till.
Och då handlade jag inget hade jag gjort det så hade ju betyget högst troligen varit betydligt sämre då jag troligen hade fått vänta i en evighet för att i bästa fall få nåt hemskickat heller i värsta fall en styrken order utan någon som helst info om att ni strök den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Då dom flesta av cdon´s tidigare "löften" som har gjorts och brutits i denna tråd så är "Vi har även vidtagit åtgärder för att paketen skall skickas i tid och enligt kundernas förväntningar." absolut inget som i alla fall JAG tror ett skit på förrens ni har bevisat att ni FAKTISKT har förbättrat er.
Dvs efter 2-3 liknande försäljningar så kanske jag börjar funderar på att handla nåt av er vid liknande evenemang.

Sen erat påstånde "Black Friday var en succé förra året" är ju så långt ifrån saningen man kan komma det var ju ett av det största fiasko som i alla fall JAG har sett en nätbutik lyckas ställa till.
Och då handlade jag inget hade jag gjort det så hade ju betyget högst troligen varit betydligt sämre då jag troligen hade fått vänta i en evighet för att i bästa fall få nåt hemskickat heller i värsta fall en styrken order utan någon som helst info om att ni strök den.

Men herregud om det nu var det största fiaskot du sett varför sitter du här för och gnäller? Handla någon annanstans och gå vidare. Finns andra kunder som blev nöjda och kommer att fortsätta handla från CDON.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Då dom flesta av cdon´s tidigare "löften" som har gjorts och brutits i denna tråd så är "Vi har även vidtagit åtgärder för att paketen skall skickas i tid och enligt kundernas förväntningar." absolut inget som i alla fall JAG tror ett skit på förrens ni har bevisat att ni FAKTISKT har förbättrat er.
Dvs efter 2-3 liknande försäljningar så kanske jag börjar funderar på att handla nåt av er vid liknande evenemang.

Sen erat påstånde "Black Friday var en succé förra året" är ju så långt ifrån saningen man kan komma det var ju ett av det största fiasko som i alla fall JAG har sett en nätbutik lyckas ställa till.
Och då handlade jag inget hade jag gjort det så hade ju betyget högst troligen varit betydligt sämre då jag troligen hade fått vänta i en evighet för att i bästa fall få nåt hemskickat heller i värsta fall en styrken order utan någon som helst info om att ni strök den.

Hej Grizzly,

Det var en mindre procentsats av alla order som drabbades utav förseningar och makuleringar under Black Friday, men när det är så högt orderantal så blir den minsta procent även det ett högt antal kunder i slutändan och självklart är det inget vi vill utsätta våra kunder för, därav jobbar vi aktivt med att förhindra att detta sker igen.

Vi tycker det är tråkigt att du känner som du gör men vi jobbar hårt för att kunna bevisa dig fel.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur