Löparapp som fungerar offline? finns det

Permalänk
Medlem

Löparapp som fungerar offline? finns det

Tänkte springa lite på semestern i Spanien, idag kör jag Runkeeper men det programmet kräver datatillgång för kartan för att fungera. Kan bli dyrt i längden

Finns det någon löpapp som man kan tanka hem kartor i mobilen för att sedan köra appen endast med GPS?

Jag har tillgång till wifi i lägenheten så det skulle även fungera med något gps program som man sedan synkade med tex google maps i efterhand.

På förhand tack

Emil

Permalänk
Medlem

Kolla route tracker, kanske funkar.

Vet iaf att jag brukade inte ha data igång när jag använde den..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag använder Strava och jag tror att den fungerar offline.

Permalänk
Medlem

Tackar, jag får testa de.

Permalänk
Medlem

@EmilH: Köp klocka. Halva vikten och sitter smidigt på armen istället för i nån ful och potentiellt obekväm ficka på armen. Garmin, Polar och Suunto har jättebra modeller som inte kostar skjortan. GPS-tracking och aktivitetsprofiler och hela balunsen.

Permalänk
Medlem

Hmm jag använde heiaheia för många år sen till Maemo. Kanske finns till nyare os.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

@EmilH: Köp klocka. Halva vikten och sitter smidigt på armen istället för i nån ful och potentiellt obekväm ficka på armen. Garmin, Polar och Suunto har jättebra modeller som inte kostar skjortan. GPS-tracking och aktivitetsprofiler och hela balunsen.

Håller helt med Emil. Kör själv med Polar v800 sen några veckor. Köpte den på nätauktion så fick den ganska förmånligt. Skulle jag köpa från butik skulle jag ha kört på en Polar M400. Den rör sig väl runt 1500kr då ingår pulsbältet Polar H7, bältet kör med bluetooth och Wearlink. Bluetooth funkar med klockan och mobilen om man vill. Wearlink funkar med endel äldre polar klockor och därtill en mängd crosstrainern och dylikt.

Jag har fått utomordentlig koll på träningen sen jag började köra med Klockan. Baserar mina träningspass på hur utvilad jag är. Därtill batteritiden, v800 fixar 12-13h gps före den behöver laddas. 30 dygn med aktivitetsmätning.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

@EmilH: Om jag förstått det rätt så är det kartorna som behöver tankas hem, och dom går ju att ladda ner för offline bruk, borde det inte gå att tanka hem kartorna över de området i Spanien du ska besöka, och således inte behöva använda datatrafik, utan endast GPS?

https://support.runkeeper.com/hc/en-us/articles/201109416-How... kanske kan hjälpa?

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

@Wyver: Tjejen har en M400, och en av mina springkompisar också. Båda är supernöjda, så bra tips där. (Jag kör med Suunto Ambit 2.)

OT till TS: Alla tre tillverkare har onlineuppföljning med hemsida (Suunto har "Movescount", Garmin connect och Polar Flow) där du kan få all statistik du vill. Suunto har iallfall en app som kan synka med Bluetooth från klockan och så satellit till Internet, det har troligen de andra också.

Permalänk
Medlem

Använder den google maps kanske det kan gå att ladda ner aktuellt område offline från google maps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

@EmilH: Om jag förstått det rätt så är det kartorna som behöver tankas hem, och dom går ju att ladda ner för offline bruk, borde det inte gå att tanka hem kartorna över de området i Spanien du ska besöka, och således inte behöva använda datatrafik, utan endast GPS?

https://support.runkeeper.com/hc/en-us/articles/201109416-How... kanske kan hjälpa?

Sedär ja, då finns det ju ett enkelt sätt. Tack som fan som dom brukar säga på tv nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

@EmilH: Köp klocka. Halva vikten och sitter smidigt på armen istället för i nån ful och potentiellt obekväm ficka på armen. Garmin, Polar och Suunto har jättebra modeller som inte kostar skjortan. GPS-tracking och aktivitetsprofiler och hela balunsen.

Det har jag faktiskt inte tänkt på, jag använder ju aldrig musik när jag springer, tycker om o lyssna på naturen. jag springer ju aldrig några längre pass, sällan mer än 40-45min. Betydligt smidigare än min stora klumpiga telefon.
Jag skall ta o kolla klockarna som tipsas om här.

Trevlig helg

Emil