Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ska skicka ett paket till tyskland

Paketet är ungefär lika stort som 4 mjölk packet och väger ungefär lika mycket. (Nej, jag skickar inte mjölk LOL)

Ni som skickar saker utomlands som till tyskland, har ni koll på vilka frakt alternativ som är bäst i pris?

Jag vill att det ska vara så billigt som möjligt.

Permalänk
Medlem

@Tequilla:

Det finns en hemsida vid namn "fraktjakt.se". Där kan man få uppgifter om vad fraktkostnader kan gå på till valfritt land världen över.
Ta och kolla där.

http://www.fraktjakt.se

§9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

@Liv&helvete Tack för tipset ang sidan
Letat efter något liknande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tequilla:

Packetet är ungefär lika stort som 4 mjölk packet och väger ungefär lika mycket. (Nej, jag skickar inte mjölk LOL)

Ni som skickar saker utomlands som till tyskland, har ni koll på vilka frakt alternativ som är bäst i pris?

Jag vill att det ska vara så billigt som möjligt.

Packet du ska skicka stavas paket.

Billigaste alternativet att skicka paket är som vanligt brev.

http://postguiden.se/

MVH

Permalänk
Medlem

@RaBlack: Skriver dagligen på engelska, har mixat upp det med ordet "Package".

Permalänk
Medlem

@Liv&helvete: Ska kolla upp länken, tack för det.

Permalänk
Medlem

Den där fraktjakt vart ju inget bra.

"Ingen reguljär frakttjänst hittades för din sökning.
Fyll i uppgifterna nedanför, så återkommer vi till dig inom kort med ett svar kring din fraktförfrågan. "

Var inne direkt på dhl istället och landade på 299 kr verkar vara det bästa så långt, 415 kr skulle schenker ha för mindre packet. JO TJENA!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite.

Jag köpte i förra veckan ett par nya bromsok ifrån bildelar24. Dessa ok är s.k. "utbytesdelar" och nu vill företaget ha tillbaka de gamla oken för att jag ska få tillbaka en "låne-peng".

Jag hittar dock inget bra alternativ för att skicka mina gamla ok till Tyskladn och alternativet jag har hittat är för det mesta förbannat dyra. Börjar kännas som att det bara är att hiva de gamla oken istället.

Billigast hittills har det blivit via http://www.fraktjakt.se/ - vilka får ner priset till skäliga 260:-. Detta är för att skicka med UPS, men man verkar inte kunna lägga samma beställning via UPS själva, så det hela verkar aningen suspekt.

Någon med erfarenhet?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather