Permalänk
Medlem

Även jag tackar @CrazyBlueberry

Vågar man lita på att komplett får in och kan leverera till oss som bokar nu?
Har en bokning hos spelbutiken men gjorde den sent och läste i tråden att någon var skeptiskt till att spelbutiken (tror även CDON tog emot bokningar samtidigt) skulle kunna leverera.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Discovery (Wii U)

Skulle vilja slå ett litet slag för spelet Discovery till Wii U.
Kom ut i Januari på E-shoppen och kostar 69 kr.

Det är ett Minecraft-liknande spel, men går bara ut på att man ska bygga.

Gillar detta spel oväntat mycket! Det är snyggt (fina texturer, skuggor och växlingar mellan dag/natt) och musiken är trevlig, om än lite repetitiv. Det finns ett hyffsat urval med olika block att välja på, man kan även bygga upp ljuskretsar med switchar/kabel, laddningstiderna är nästan obefintliga..

Men! Det är känslan jag får av spelet som gör det till något speciellt. Världen är så förbannat inbjudande, det är extremt avkopplande att spela och det är en härlig känsla av att sätta igång ett "projekt" (stort eller litet).

Underbart spel helt enkelt, absolut värd pengarna! Rekommenderas om du gillar sånt här.

Permalänk
Skrivet av Segge:

Även jag tackar @CrazyBlueberry

Har en bokning hos spelbutiken men gjorde den sent och läste i tråden att någon var skeptiskt till att spelbutiken (tror även CDON tog emot bokningar samtidigt) skulle kunna leverera.

Du kan lita på komplett, jag beställde Hyrule Warriors Limited Edition därifrån när det var slutsålt överallt och då fick jag min leverans redan två dagar före release och extremt bra förpackat så att kartongen inte skadades. Om du frågar mig, skulle jag hellre förlita mig på komplett än på cdon och spelbutiken, säger inte att de två butikerna är dåliga utan tvärtom men deras leveranstid kan tendera att krångla

Permalänk
Medlem

Bokade nyss från komplett så får vi se hur det går.

Har använt spelbutiken förut och det har funkat, men spelbutikens prisgaranti suger. När spelbutiken sänker priset på en vara innan förbokningarna skickas ut så har man att välja på att släppa sin bokning och beställa på nytt (och kanske inte få spelet) eller betala det pris man fick när man förbokade.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Tack för info, har som fått känslan av att komplett har lite bättre koll än många andra då dom skriver ut antal i lager eller förväntad leverans samt datum osv. Tidigare beställningar har dessutom alltid funkar klockrent, dock inga spel utan endast PC hårdvara. Då släpper jag min bokning hos spelbutiken.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Isåfall är chansen minimal för dig, jag råkade av en slump se att Komplett fortfarande har få bokningar kvar, det är isåfall den enda butiken som har bokningar kvar. Antalet minskas hela tiden så passa på

https://www.komplett.se/product/884890/spel-konsol/nintendo-w...

Tack! Bokade den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segge:

Tack för info, har som fått känslan av att komplett har lite bättre koll än många andra då dom skriver ut antal i lager eller förväntad leverans samt datum osv. Tidigare beställningar har dessutom alltid funkar klockrent, dock inga spel utan endast PC hårdvara. Då släpper jag min bokning hos spelbutiken.

Lite osäker på hur det är nu men tidigare köpte Komplett in sitt sortiment direkt från tillverkare och liknande, de hade inte mellanhänderna många andra butiker brukar ha. Så de har nog rätt bra koll på vad de har i sina (robot)lager men också hur det ser ut hos tillverkarna för de varor de saluför. Bör vara lugnt att få sin beställning, som flera innan förvisso redan påpekat.

Permalänk
Konsolgrävare

@CrazyBlueberry verkade göra många glada

Jag var lite orolig att missa first print så jag är väldigt tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

@CrazyBlueberry verkade göra många glada

Jag var lite orolig att missa first print så jag är väldigt tacksam!

Ja, där ser man. Det uppskattades mer än jag kunde föreställa mig, det värmer att många blev glada för sin bokning, jag vet att jag hade blivit det. Jag hade faktiskt tur gällande Star Fox, precis som du hade jag redan bokat vanliga versionen flera månader bakåt vilket får en glömma bort att det kunde komma ut en speciell version av spelet, men tydligen befann man sig på rätt ställe vid rätt tid då jag av en slump hittade reklam på First Edition på Webhallens egna hemsida när jag var där och väntade i butiken, då hade de nyligen lagt in den men några dagar efteråt blev det direkt fullbokat. Detta påminner mig lite om när Bayonetta 2 First Print Edition kom ut, som jag tyvärr aldrig hann eftersom jag var fortfarande ny till Wii U och jag kände inte till Nintendos begränsade upplagor. Fast skillnaden mellan de här två First Print var att Bayonetta byggde upp mer spänning då vart man än läste avslöjades det hur många exemplar som hade skapats och hur endast 15,000 kopior skulle exklusivt spridas över hela Europa, medan om Star Fox står det i princip inte alls så mycket. Ganska nyligen fick jag också se på Nintendo UK sida att även en t-shirt ska ingå i First Print vilket är väldigt dålig marknadsföring att Nintendo inte upplyser så mycket om sina spel som de gjorde förut, men uppenbarligen har de inte satsat lika fullhjärtat som de brukar, förhoppningsvis får vi se mer engagemang inför nästa generation, jag kan fortfarande inte förstå hur Donkey Kong Country Tropical Freeze inte såldes lika bra som man hade hoppats. Total skandal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Fick leveransbesked från Komplett idag, så med lite tur ligger det i brevlådan imorgon

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare

fick också mitt leveransbesked! tackar åter igen @CrazyBlueberry

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Fick leveransbesked från Komplett idag, så med lite tur ligger det i brevlådan imorgon

Samma här
Dock är det nog mer troligt att det ligger i brevlådan imorgon, men går ju alltid att hoppas. Har varit med om beställningar (dock inte komplett) som jag gjort en söndag och fått det på måndag.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Kan nu hämta mitt exemplar gick fort! Är inte releasen på fredag?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Kan nu hämta mitt exemplar gick fort! Är inte releasen på fredag?

Releasen är på fredag, men du fick det två dagar tidigare vilket har hänt mig också. Det visar att komplett är väldigt generösa på den fronten, eftersom andra butiker får inte släppa ut en produkt innan dess release till sina kunder enligt deras policy. Hur som helst, vad kul att ni fick era spel i tid.

Vad gäller Star Fox Zero, har betygen tydligen kommit ut:

7/10 - Gamespot

7/10 - Gamereactor

7,5 - IGN

72 - Metacritics

Då kan man dra slutsatsen att i snitt ligger betyget på 7/10 enligt de stora spelhemsidorna, vi får se vad alla andra tycker när spelet har kommit ut imorgon

Permalänk
Inaktiv

Någon av er som hunnit spela redan? Jag har tittat på recensionerna lite och verkar som sagt inte få några toppbetyg direkt. Men runt 70 är inget dåligt betyg heller förstås.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Någon av er som hunnit spela redan? Jag har tittat på recensionerna lite och verkar som sagt inte få några toppbetyg direkt. Men runt 70 är inget dåligt betyg heller förstås.

kunde hämta mitt exemplar igår men fick jobba över och idag så kommer jag hem sent så blir att ändå hämta ut det på releasedagen. :/

Men vad jag har läst på reddit så gillar dom flesta spelet dock så är kontrollerna dåligt lagda. Men så fort man lär sig dom så skulle spelet vara riktigt roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt ex kom idag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Mitt ex kom idag

Blir inte din partner svartsjuk om du ska spela med ditt "ex"?

Permalänk
Konsolgrävare

Bra start på helgen!

Förresten hur ser eran spelsamling ut? Här är min:

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Bra start på helgen!

http://i.imgur.com/Rmd0jWPh.jpg

Förresten hur ser eran spelsamling ut? Här är min:

http://i.imgur.com/KDJf73kh.jpg

Härlig samling där!

Så här ser min samling ut i dagsläget:

Nu har jag en hel del digitala titlar med (tyvärr), Wonderful 101, Pikmin 3, Donkey Kong: Tropical Freeze, Mario Kart 8 och Rayman: Legends. Föredrog digitala titlar tidigare och då priset ofta var bättre på dessa så köpte jag mina spel så. Men på senare tid har det blivit fysiska utgåvor istället.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt för kontrollerna i Starfox, blev rätt frustrerad efter att ha försökt i 5 minuter. Som modellflygare sen 30+ år tillbaka så fixar jag helt enkelt inte att man styr med vänsterspaken. Mina ryggradsreflexer är intränade på att höjd/skev sitter i högerspaken och så fort det händer nåt så tar reflexerna över och allt blir fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen: Håller med, men tycker framför allt att siktet med Gamepaden är helt hopplös. Känns sjukt ointuitivt att behöva växla mellan att kolla på TV:n och Gamepad-skärmen. Också svårt när man ska styra skeppet med spakarna samtidigt som man aimar genom att vicka runt på kontrollen. Tycker de borde lägga in stöd för att kunna skippa Gamepaden helt och tillåta oss att bara köra med pro-controllern.

Permalänk

För er som inte har hunnit till en bokning av ett exemplar kanske borde skynda på, nu är #FE Tokyo Mirage Fortissimo Edition ute på hittills tre hemsidor där två av de redan har fullbokat bara efter max två dagar. Oavsett om det skulle komma fler bokningar eller ej, är det en risk så jag tar mig friheten att dela med mig av informationen, CDON är den enda butiken för tillfället som har bokningar kvar och även för hittills billigaste priset. Klicka här and enjoy

Permalänk
Medlem

För er som inte har hunnit till en bokning av ett exemplar kanske borde skynda på, nu är #FE Tokyo Mirage Fortissimo Edition

Altså vad handlar det ens om, trailern verkar väldigt rörig, speciellt om man inte kan japanska.. ser mest ut som någon japansk tecknad serie

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Altså vad handlar det ens om, trailern verkar väldigt rörig, speciellt om man inte kan japanska.. ser mest ut som någon japansk tecknad serie

Helt ärligt vet jag inte heller, det ska vara ett RPG spel som är en crossover mellan Fire Emblem och Shin Megami Tensei. Det ska finnas engelsk röst och text till spelet om jag inte misstar.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Fan, skulle precis posta!

Till skillnad från förra gången en Nintendo-bundling var med så gäller denna vår region med. Riktigt trevligt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Fan, skulle precis posta!

Till skillnad från förra gången en Nintendo-bundling var med så gäller denna vår region med. Riktigt trevligt.

haha Jo var tråkigt att man inte kunde köpa föra

Visa signatur

Permalänk

Vad exakt är det här? Om man köper, överförs spelet till din Wii U eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det här? Om man köper, överförs spelet till din Wii U eller hur funkar det?

Du får koder som du kan regga på din maskin.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller