Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Någon skillnad på att köpa ett spel i sverige eller i england mer än ev. texten på baksidan?
För de ingår väl i samma region?

http://www.base.com/buy/product/legend-of-zelda-wind-waker-hd...
Wind Waker (Selects) hamnar på strax över 200kr där. 250kr som billigast i sverige.

Nej det är ingen skillnad, däremot kan jag lära dig en sak om hur man ser vilken region ett Wii/WiiU spel kommer ifrån och det ser du om du tittar längst ner på ryggen på fodralet av spelet så märker du att det är en färgad triangel där, färgen indikerar på var spelet är tillverkat eller producerat från. Till exempel, Grönt är UK, Lila är Svenskt, Blått är Tyskt, Gult är Spanskt, även Rött kan vara antingen Tyskt eller Franskt, alla Limited Edition exemplar har oftast Röd triangel och till sist har vi Gröngul som är Nordiskt.

Angående priset tycker jag det är billigare i Sverige eftersom inte nog med att du måste betala frakt, men de tar även växlingsavgift och leveranstiden blir längre också. Därför köp från Sverige.

Permalänk

Nu gäller visserligen detta 2DS men hur funkar det när man köper spel i eshop? Knyts dom till kontot eller hårdvaran?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Angående priset tycker jag det är billigare i Sverige eftersom inte nog med att du måste betala frakt, men de tar även växlingsavgift och leveranstiden blir längre också. Därför köp från Sverige.

Priset var med frakt. Leveranstid är nog jämförbart med spelbutiken, då de inte direkt är snabba.

Finns än så länge bara hos spelbutiken (250kr) och cdon (280kr), spelbutiken anger att baksidan är på engelska så jag misstänker att det är import. Hos Cdon står inget.

Jämför man då med Cdon så är det ca 25% billigare, vilket ändå är en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu gäller visserligen detta 2DS men hur funkar det när man köper spel i eshop? Knyts dom till kontot eller hårdvaran?

Dom knyts till kontot men eftersom kontot är knutet till hårdvaran gör det inte så stor skillnad, dvs det är ett jävla meck att röra sig mellan hårdvara. Vet inte heller om det är möjligt att göra software-migration från 2DS:en som det går från exempelvis 3DS-> N3DS. Kort sagt: förvänta dig ett jävla meck och anta att allt du köper endast är till din nuvarande 2DS så slipper du framtida besvikelse (eller bojkotta e-shop tills Nintendo fixar sin online-skit).

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Priset var med frakt. Leveranstid är nog jämförbart med spelbutiken, då de inte direkt är snabba.

Finns än så länge bara hos spelbutiken (250kr) och cdon (280kr), spelbutiken anger att baksidan är på engelska så jag misstänker att det är import. Hos Cdon står inget.

Jämför man då med Cdon så är det ca 25% billigare, vilket ändå är en hel del.

Jaså? Jag såg bara priset på 200kr utan frakt då, men sedan är vi återigen inne på växlingsavgiften vilket inte visar när man handlar på hemsidan utan det syns i utdraget efteråt. Vad gäller leveransen tvekar jag att spelbutiken är långsammare än base, det tar minst 5 dagar för en utländsk hemsida att leverera till dig i Sverige och enligt min erfarenhet är det tvärtom, spelbutiken har varit blixtsnabba för mig, oftast har det inte tagit mer än två dagar att få hem mina spel. Tror faktiskt de alltid säger att spelets baksida är på engelska, eftersom spelbutiken brukar alltid ha svensksålda spel gällande Wii / Wii U titlar, både CDON och Spelbutiken borde ha samma leverantör vilket är Bergsala, isåfall om det är brittisk version, då tvivlar jag på att CDON har annorlunda. I slutändan är det helt upp till dig, men jag personligen hade valt spelbutiken men sen kan du alltid boka om du hittar ett bra pris och fundera på saken innan releasen då du enkelt bara kan avboka spelet om du ändrar dig eller helt enkelt hittar bättre erbjudande någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

. Vet inte heller om det är möjligt att göra software-migration från 2DS:en som det går från exempelvis 3DS-> N3DS. Kort sagt: förvänta dig ett jävla meck och anta att allt du köper endast är till din nuvarande 2DS så slipper du framtida besvikelse (eller bojkotta e-shop tills Nintendo fixar sin online-skit).

Det är fullt möjligt och enkelt att föra över sitt konto från 2DS till New 3DS, i.a.f. om man har tillgång till båda enheterna. Gjorde så själv när jag skaffade min N3DS XL. 2DS betraktas på så sätt precis som en vanlig 3DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tror faktiskt de alltid säger att spelets baksida är på engelska, eftersom spelbutiken brukar alltid ha svensksålda spel gällande Wii / Wii U titlar, både CDON och Spelbutiken borde ha samma leverantör vilket är Bergsala, isåfall om det är brittisk version, då tvivlar jag på att CDON har annorlunda.

är det här något du själv kollat med någon slags statistisk säkerhet?

för det verkar ju rätt bananas om de anger alla sina spel med svensk omslagstext som engelsk på ett format med tanke på att de skiljer på import och svensk version på allt annat, och dessutom väldigt detaljerat anger sånt på dessa olika versioner.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

är det här något du själv kollat med någon slags statistisk säkerhet?

för det verkar ju rätt bananas om de anger alla sina spel med svensk omslagstext som engelsk på ett format med tanke på att de skiljer på import och svensk version på allt annat, och dessutom väldigt detaljerat anger sånt på dessa olika versioner.

Nej jag är inte säker, det är lätt att missa sånt eller vara slarvig med informationen. Om man vill vara helt säker på detta får man bara höra av sig till spelbutiken.se, och fråga de vem deras leverantör för detta specifika spel är. Jag har många gånger ställt frågor till just spelbutiken angående spelets region, därför ifrågasatte jag beskrivningen på hemsidan för jag har inte alltid litat på källan. Den sortens information om spelet är svenskt eller inte brukar oftast inte dyka upp på samtliga hemsidor heller, inte vad jag har märkt i alla fall. Men däremot kan du ha tur och hitta i specifikationen vilken leverantör det är, fast som sagt är det säkrast att höra av sig till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Nej jag är inte säker, det är lätt att missa sånt eller vara slarvig med informationen. Om man vill vara helt säker på detta får man bara höra av sig till spelbutiken.se, och fråga de vem deras leverantör för detta specifika spel är. Jag har många gånger ställt frågor till just spelbutiken angående spelets region, därför ifrågasatte jag beskrivningen på hemsidan för jag har inte alltid litat på källan. Den sortens information om spelet är svenskt eller inte brukar oftast inte dyka upp på samtliga hemsidor heller, inte vad jag har märkt i alla fall. Men däremot kan du ha tur och hitta i specifikationen vilken leverantör det är, fast som sagt är det säkrast att höra av sig till dem.

givetvis kan man alltid kontrollera först, men nu undrade jag om du har beställt några av dessa engelska WiiU-spel och de visat sig vara svenska versioner ändå. eller fått det bekräftat på annat vis. som du säger tex genom att hört av dig för att kontrollera.

just Spelbutiken sticker ju som sagt ut rejält mot alla andra med den ingående information de har om språk och härkomst på spelen. exempel:

https://www.spelbutiken.se/produkt/bloodborne-game-of-the-yea...

https://www.spelbutiken.se/produkt/bloodborne-game-of-the-yea...

det verkar mindre vanligt på WiiU med flera versioner, men det har ivf förekommit:

https://www.spelbutiken.se/produkt/zombiu-nordic/AR2H4J

https://www.spelbutiken.se/produkt/zombiu/AZ4923

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

givetvis kan man alltid kontrollera först, men nu undrade jag om du har beställt några av dessa engelska WiiU-spel och de visat sig vara svenska versioner ändå. eller fått det bekräftat på annat vis. som du säger tex genom att hört av dig för att kontrollera.

just Spelbutiken sticker ju som sagt ut rejält mot alla andra med den ingående information de har om språk och härkomst på spelen. exempel:

https://www.spelbutiken.se/produkt/bloodborne-game-of-the-yea...

https://www.spelbutiken.se/produkt/bloodborne-game-of-the-yea...

det verkar mindre vanligt på WiiU med flera versioner, men det har ivf förekommit:

https://www.spelbutiken.se/produkt/zombiu-nordic/AR2H4J

https://www.spelbutiken.se/produkt/zombiu/AZ4923

Isåfall verkar de inte ha så många svensksålda Wii U spel eftersom jag vet att Super Smash Bros och Twilight Princess ska vara Nordiskt om du köper i andra butiker som till exempel Spel och Sånt och Webhallen. Vad gäller Shovel Knight står det att spelet har engelska på förpackningen, det må vara sant men spelet i sig är inte varken tillverkat i England eller i Norden då jag har kollat in Shovel Knight förut, detsamma gäller Bayonetta 1+2 Special Edition som jag vet är verkligen inte engelskt eller nordiskt, utan språket på baksidan ska vara antingen franska eller tyska, fast även engelska såklart. Men inget av det där står på hemsidan, därför blir jag tveksam. Om du läste mina tidigare inlägg kring "färgade trianglar" längst ner på ryggen av fodralet på ett Wii eller Wii U spel, de olika färgerna specificerar var spelet är tillverkat. Alla Limited Edition spel (Wii/WiiU) har USK märket på kartongen och en RÖD triangel som står för antingen Tyskland eller Frankrike, men språket i spelet ska vara på engelska och språket på baksidan är blandat. Jag har fortfarande inte sett någon som vet eller uppmärksammat dessa "trianglar", men i själva verket förklarar de allting. Jag brukade ställa frågor om triangeln hos spelbutiken förut, för att jag skulle vara säker på att spelet var från landet jag ville ha. Återigen, antingen väntar man tills titlarna kommer in i Webhallen då de nästan alltid har svensksålda spel eller så kör man bara på

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Isåfall verkar de inte ha så många svensksålda Wii U spel eftersom jag vet att Super Smash Bros och Twilight Princess ska vara Nordiskt om du köper i andra butiker som till exempel Spel och Sånt och Webhallen.

Vad gäller Shovel Knight står det att spelet har engelska på förpackningen, det må vara sant men spelet i sig är inte varken tillverkat i England eller i Norden då jag har kollat in Shovel Knight förut, detsamma gäller Bayonetta 1+2 Special Edition som jag vet är verkligen inte engelskt eller nordiskt, utan språket på baksidan ska vara antingen franska eller tyska, fast även engelska såklart.

Men inget av det där står på hemsidan, därför blir jag tveksam. Om du läste mina tidigare inlägg kring "färgade trianglar" längst ner på ryggen av fodralet på ett Wii eller Wii U spel, de olika färgerna specificerar var spelet är tillverkat.

Alla Limited Edition spel (Wii/WiiU) har USK märket på kartongen och en RÖD triangel som står för antingen Tyskland eller Frankrike, men språket i spelet ska vara på engelska och språket på baksidan är blandat. Jag har fortfarande inte sett någon som vet eller uppmärksammat dessa "trianglar", men i själva verket förklarar de allting.

de flesta större säljare håller sig nog med de sk "Nordic" när de finns. Spelbutiken verkar köra på båda sorterna sålänge tillgång finns av någon anledning. antar de får bättre villkor än de som Bergsala eller vad det är tullar.

Shovel Knight är nog en för marginell titel för många regionala utgåvor. när det gäller specialversioner så är det oftast samma sak, eftersom upplagan är mindre så får vi nöja oss med den "centraleuropeiska versionen".

japp, såg det. det du sagt om trianglarna för vilken marknad det hör hemma på stämmer säkert, verkar passa på det jag sett iaf. det anger däremot inte var det är tillverkat, för det lär oftast vara Tyskland eller nått oavsett pyramidfärg.

språket i nästan alla WiiU-spel i EU brukar vara på de handfull stora språken, och där är svenska ytterst sällan med tråkigt nog. men lite märkligt ändå är det att Nintendo som skulle tjäna mest på att vara bäst här istället är helt klart överlägset sämst, en resursfråga såklart men lite trist är det. för annat än av samlarskäl eller liknande är det inte mycket poäng med att envist leta rätt utgåvor efter språk egentligen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Kan jag köra mina snes spel jag köpt på wii u på en 3DS om jag köper en sådan, eller måste jag löpa dem igen på 3DS:en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Kan jag köra mina snes spel jag köpt på wii u på en 3DS om jag köper en sådan, eller måste jag löpa dem igen på 3DS:en?

Du måste tyvärr köpa dom igen.

Permalänk

110a"]
Du måste tyvärr köpa dom igen.
[/quote]

Tack för svaret. Fan va Nintendo suger på många sätt. Tur de gör bra spel, men ibland känner jag bara; Va Fan....

Permalänk
Medlem

Verkar som att Zelda TP fick bra betyg av sambon. Hon spelade klart det och började om från början direkt igen

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Vilka fler spel hoppas ni på nu i Wii U:s slutspurt?

Hade gärna sett ett Metorid Prime HD - saknar ett Metoridspel till Wii U :/.

Dessutom längtar jag till Legend of Zelda Wii U. Hoppas det kommer ut snart.

Permalänk
Skrivet av pålis:

Dom knyts till kontot men eftersom kontot är knutet till hårdvaran gör det inte så stor skillnad, dvs det är ett jävla meck att röra sig mellan hårdvara. Vet inte heller om det är möjligt att göra software-migration från 2DS:en som det går från exempelvis 3DS-> N3DS. Kort sagt: förvänta dig ett jävla meck och anta att allt du köper endast är till din nuvarande 2DS så slipper du framtida besvikelse (eller bojkotta e-shop tills Nintendo fixar sin online-skit).

Ursäkta för sent svar.

Då blir det att strunta i att köpa spel i eshop tack så mycket för förklaringen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Tack för svaret. Fan va Nintendo suger på många sätt. Tur de gör bra spel, men ibland känner jag bara; Va Fan....

Förhoppningsvis löser de detta med kommande "NX". Jag hoppas NX är någon form av kontolösning/operativsystem som kommer köras på alla deras kommande produkter, som i sin tur löser problematiken med att inte kunna koppla sina inköp till ett konto.

Men det är ju trots allt Nintendo vi pratar om. Så det går väl bara att hoppas hoppas hoppas..

Skrivet av outbox:

Vilka fler spel hoppas ni på nu i Wii U:s slutspurt?

Hade gärna sett ett Metorid Prime HD - saknar ett Metoridspel till Wii U :/.

Dessutom längtar jag till Legend of Zelda Wii U. Hoppas det kommer ut snart.

Jag hade inte tackat nej till en uppföljare till Super Metroid, har väntat i 20 år på det.

Även här är väl det bara att fortsätta att hoppas i all evighet..

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av outbox:

Vilka fler spel hoppas ni på nu i Wii U:s slutspurt?

Hade gärna sett ett Metorid Prime HD - saknar ett Metoridspel till Wii U :/.

Dessutom längtar jag till Legend of Zelda Wii U. Hoppas det kommer ut snart.

Mer av allt egentligen. Både i de stora IP'erna samt i nya. Mest Zelda "U" jag väntar på just nu. Några av de äldre, mer bortglömda serierna, hade jag också gärna sett. Ett nytt Pilotwings mer i stil med de ursprungliga titlarna. 3DS-utgåvan var okej men kändes inte helt rätt i mitt tycke. Ett 2D-Zelda i A Link to the Past-stuk är något jag hade älskat med. Helst single play men något liknande Four Swords Adventure, en "uppföljare" eller något baserat på det upplägget hade varit nice.

Sedan hoppas jag fortfarande på Gamecube VC. Det bör vara möjligt och Wii U skulle nog dessutom vara en bättre plattform för det än "NX" med tanke på arkitekturen på Wii U. NX lär ju vara x86 och GCN-baserad, finns inte så mycket annat som är rimligt att använda i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Förhoppningsvis löser de detta med kommande "NX". Jag hoppas NX är någon form av kontolösning/operativsystem som kommer köras på alla deras kommande produkter, som i sin tur löser problematiken med att inte kunna koppla sina inköp till ett konto.

Men det är ju trots allt Nintendo vi pratar om. Så det går väl bara att hoppas hoppas hoppas..

Nintendo har redan annonserat sin nya kontolösning i samarbete med DeNA fantasifullt namngivet Nintendo Account. Detta tillsammans med deras nya Nintendo Club replacement i form av My Nintendo. Man har kunnat registrera Nintendo Accounts sen typ i februari och My Nintendo lanseras tillsammans med Nintendos första mobilapp MiiTomo typ imorgon (appen släpps dock ej i Sverige än) tillsammans med en uppdaterad hemsida som tydligen ska tillåta köp av spel för "select titles" via browsern. Läs mer här.

Förstår inte Nintendos tankegång med att skapa ännu ett account-system efter att ha introducerat Nintendo Network ID för några år sen vilket iaf jag naivt nog trodde skulle vara Nintendos steg in i nutiden med unified accounts men som sedermera endast innebar ännu ett intrikat sätt att låsa digitala spel till hårdvara. Det nya account-systemet verkar inte göra några direkta förändringar på hur saker och ting fungerar på 3DS/WiiU så återstår att se hur/om Nintendo äntligen fattat vinken med unified accounts lagom till NX men som du säger är det Nintendo vi pratar om... Hela debaclet med "nya" n3DS SNES VC-titlar för bara någon månad sedan ingav inte direkt något förtroende för Nintendos uppfattning om hur en modern digital plattform ska se ut.

Skrivet av anon5930:

Mer av allt egentligen. Både i de stora IP'erna samt i nya. Mest Zelda "U" jag väntar på just nu. Några av de äldre, mer bortglömda serierna, hade jag också gärna sett. Ett nytt Pilotwings mer i stil med de ursprungliga titlarna. 3DS-utgåvan var okej men kändes inte helt rätt i mitt tycke. Ett 2D-Zelda i A Link to the Past-stuk är något jag hade älskat med. Helst single play men något liknande Four Swords Adventure, en "uppföljare" eller något baserat på det upplägget hade varit nice.

Sedan hoppas jag fortfarande på Gamecube VC. Det bör vara möjligt och Wii U skulle nog dessutom vara en bättre plattform för det än "NX" med tanke på arkitekturen på Wii U. NX lär ju vara x86 och GCN-baserad, finns inte så mycket annat som är rimligt att använda i dagsläget.

Tror du verkligen Nintendo har några oannonserade heavyhitters kvar för Wii U? Senaste Directen verkade vara en ganska givande bild av den totala bristen på kommande WiiU titlar och hur dom helt verkat sadlat om till NX och 3DS.

Snackade inte Iwata om hur man ville "absorbera" Wii U:s arkitektur på nåt sätt för att bevara BC? Inte för att jag tror att NX kommer vara PPC men det verkar iaf finnas hopp för BC och Nintendo har definitivt varit några av dom största anhängarna till att göra deras tidigare spel tillgängliga på nya konsolgenerationer. Hellre att dom släpper en GC-VC när (om) dom fixat sitt jefla account-system så man inte behöver köpa om samma spel vartannat år. Även om NX är x86 har Dolphin visat vad som går att göra på emulatorfronten gällande GC/Wii och CemU ser ganska lovande ut gällande Wii U. Förutom x86 finns den något mindre troliga möjligheten med ARM eller om dom kommer köra x86+ARM beroende på hur handheld/home strategin kommer se ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Tror du verkligen Nintendo har några oannonserade heavyhitters kvar för Wii U? Senaste Directen verkade vara en ganska givande bild av den totala bristen på kommande WiiU titlar och hur dom helt verkat sadlat om till NX och 3DS.

Snackade inte Iwata om hur man ville "absorbera" Wii U:s arkitektur på nåt sätt för att bevara BC? Inte för att jag tror att NX kommer vara PPC men det verkar iaf finnas hopp för BC och Nintendo har definitivt varit några av dom största anhängarna till att göra deras tidigare spel tillgängliga på nya konsolgenerationer. Hellre att dom släpper en GC-VC när (om) dom fixat sitt jefla account-system så man inte behöver köpa om samma spel vartannat år. Även om NX är x86 har Dolphin visat vad som går att göra på emulatorfronten gällande GC/Wii och CemU ser ganska lovande ut gällande Wii U. Förutom x86 finns den något mindre troliga möjligheten med ARM eller om dom kommer köra x86+ARM beroende på hur handheld/home strategin kommer se ut.

Läs inlägget jag kommenterade, handlar om vad man hoppas skulle släppas innan "NX" släpps. Behöver alltså inte vara fullt realistiskaa förväntningar.

Sedan är det inte säkert att Wii U försvinner bara för att en ny konsoll släpps (är ju fortfarande inte helt klart om "NX" är stationär eller portabel men verkar onekligen vara en hybrid). Det som sagts tidigare var att NX men också 3DS och Wii U skulle leva sida vid sida iallafall ett tag men återstår såklart att se vilken mjukvara som lanseras.

Och så länge "NX" inte presenterats så är det lite tidigt att förvänta sig att spel helt slutar dyka upp på Wii U. Är ju några spel till på gång. Är ju heller inte som att det forsar med spel till Xbox One och PS4 (speciellt om man räknar bort multiplat) och med just PS4 är det mesta snacket just nu kring en uppdaterad PS4 och vad det kan innebära (behöver man en ny PSFour (eller vad den nu skulle heta) för att spela nya titlar). Egentligen en annan diskussioin men värt att påpeka att det är lite skakigt även på de andra plattformarna. PS4 har sålt bra tack vare förväntningar på vad som ska komma till den, när det mer och mer börjar stärkas misstankar om att den redan kommer ersättas och att det kanske inte handlar om en simplare revision skapar osäkerhet och det är allt annat än ofarligt.

Arkitekturbyte minskar chansen för ren bakåtkompatibilitet. Bara Microsoft som lyckats bra med det hitills (Xbox One och Xbox 360-bakåtkompatibilitetsläget och i någon mån Xbox 360 och dess bakåtkompatibilitet med Xbox). Jag tvivlar på ARM, på tok för seg och begränsad för en stationär konsoll. I en mobil är den mer trolig. Beror mycket på vad NX blir men känns mer troligt att den är AMD-baserad med x86-64 och GCN-baserad grafik.

Som vanligt så kan vi bara göra antaganden så länge plattformen inte presenterats.

Permalänk
Konsolgrävare

https://my.nintendo.com/ är nu live!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Ah, nu gick det att regga våra Svenska konton med. Även om det skulle vara igång idag så räknade jag smått med att vi skulle glömmas bort eller något.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Ah, nu gick det att regga våra Svenska konton med. Även om det skulle vara igång idag så räknade jag smått med att vi skulle glömmas bort eller något.

trodde också vi skulle få vänta! Så jävla skönt att få vara med i något Nintendo relaterat också! Känns som alla vi i norden blir bortglömda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Jag vill så gärna byta namn på mitt Nintendo ID innan jag kopplar det ihop med nya kontosystemet, men det kanske är omöjligt. Någon som vet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

trodde också vi skulle få vänta! Så jävla skönt att få vara med i något Nintendo relaterat också! Känns som alla vi i norden blir bortglömda

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, gamla Stars-systemet hade trevliga prylar emellanåt.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag vill så gärna byta namn på mitt Nintendo ID innan jag kopplar det ihop med nya kontosystemet, men det kanske är omöjligt. Någon som vet?

Inte helt säker men efter du loggat in med ditt Nintendo ID kan du redigera ett par fält, blandannat email och användarnamn. Borde gå att byta där. Jag bytte mail i samma steg vilket gick bra.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo precis, gamla Stars-systemet hade trevliga prylar emellanåt.

Inte helt säker men efter du loggat in med ditt Nintendo ID kan du redigera ett par fält, blandannat email och användarnamn. Borde gå att byta där. Jag bytte mail i samma steg vilket gick bra.

Det låter intressant, kanske något att titta in på. Man har ändå inget att förlora hehe, tack!

Permalänk
Konsolgrävare

Visst är det max 310 platinum points vi i Sverige kan få idag? Om jag har förstått allt rätt

Haha har sparat massa köp inför detta. Så har nu 100 Gold Points

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag fick ihop 300 platinum points idag.