Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Skönt. Då var det inte bara min telefon.

Detta är något irriterande

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Behöver svar på några frågor då jag skall ge bort min s6.

Vet någon om Microsoft kommer att tillverka nya flagship phones? Om inte när kommer Acer Jade Primeo till Sverige?

Är det värt att köpa microsoft lumia 950? Eller skall man vänta på någon annan flagship phone?

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet om det går att få Kartor-appen att visa hur fort man kör utan att ha en destination inlagd?

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Detta är något irriterande

Har märkt att "y" inte heller fungerar. Går knappt att söka på sidor alls känns det som.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Har märkt att "y" inte heller fungerar. Går knappt att söka på sidor alls känns det som.

Är det inte det ena så är det något annat

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Behöver svar på några frågor då jag skall ge bort min s6.

Vet någon om Microsoft kommer att tillverka nya flagship phones? Om inte när kommer Acer Jade Primeo till Sverige?

Är det värt att köpa microsoft lumia 950? Eller skall man vänta på någon annan flagship phone?

Microsoft kommer sannolikt inte släppa några fler telefoner alls i år, kanske kommer det en Surface Phone om ett år ungefär, men det är väldigt osäkert.

Med lite tur så kommer HP Elite X3 till sommaren, men det är också ganska osäkert, HP har inte släppt något releasedatum än, så det kan lika gärna bli i slutet av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Har märkt att "y" inte heller fungerar. Går knappt att söka på sidor alls känns det som.

Gjorde till och med en hard reset för att få bort det men icke
Jag växlar till engelskt tangentbord och sen kör jag med röststyrning på den bokstaven som saknas, ganska osmidigt men det fungerar iaf.
Tur att det endast är i edge iaf.

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Behöver svar på några frågor då jag skall ge bort min s6.

Vet någon om Microsoft kommer att tillverka nya flagship phones? Om inte när kommer Acer Jade Primeo till Sverige?

Är det värt att köpa microsoft lumia 950? Eller skall man vänta på någon annan flagship phone?

Kika in på prisjakt, det är några som säljer acers nya

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theailer:

Gjorde till och med en hard reset för att få bort det men icke
Jag växlar till engelskt tangentbord och sen kör jag med röststyrning på den bokstaven som saknas, ganska osmidigt men det fungerar iaf.
Tur att det endast är i edge iaf.

Funkar också att göra som vissa äldre gör dvs. att surfa genom att skriva addresser på Bing eller G00gle.

En annan bugg, som introducerades i den builden innan, är att det inte går att byta namn på telefonen.
Det nya namnet sparas inte.

Sen undrar jag om det är så för er som kör på svenska att mycket inne på t.ex. Inställningar inte är översatt? Eller allt så gott som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Funkar också att göra som vissa äldre gör dvs. att surfa genom att skriva addresser på Bing eller G00gle.

En annan bugg, som introducerades i den builden innan, är att det inte går att byta namn på telefonen.
Det nya namnet sparas inte.

Sen undrar jag om det är så för er som kör på svenska att mycket inne på t.ex. Inställningar inte är översatt? Eller allt så gott som.

Ja, inne på inställningar är det ett hopkok av engelska och svenska.
Även vissa appar på store visas ibland på spanska eller arabiska

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Även vissa appar på store visas ibland på spanska eller arabiska

Jag hoppas verkligen de får till detta snart. Grymt störande och det har funnits där alldeles för länge!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

(problem)

Jag har en lumia 830 med build 14328!
Min mobil hänger sej och vibrera så fort jag få ett sms och jag måste ta bort batteriet
vad kan vara problemet?

Visa signatur

Xbox Live:WhoppingRobban

Permalänk

Någon som har testat Försvarsmaktens nya app?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Någon som har testat Försvarsmaktens nya app?

Varför inte ladda ner och testa själv? Är ju bara att avinstallera om du inte gillar den.
Så har jag själv gjort med hundratals appar.

Permalänk

@stelex: Trevligt för dig!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jdarchini:

@stelex: Trevligt för dig!

Om du tycker att @stelex kommentar inte tillförde tillräckligt till diskussionen var det ännu sämre ställt med ditt. Tänk på §1 i reglerna i allmänhet och §1.6 i synnerhet. Då blir diskussionerna trevliga och mer givande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kanske finns hopp för windows mobile... Om ett år

http://m.windowscentral.com/surface-phone-slated-april-2017

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kanske finns hopp för windows mobile... Om ett år

http://m.windowscentral.com/surface-phone-slated-april-2017

Fyfanvad håller dom på med? Här har Microsoft knåpat ihop världens bästa mobila OS men dom säljer knappt några telefoner. Vad är det, två nya modeller som kommit ut sen w10?
Klart det går dåligt när dom inte har något att sälja.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Fyfanvad håller dom på med? Här har Microsoft knåpat ihop världens bästa mobila OS

Ta inte i så du spricker windows mobile är högst mefiokert och ett mobilos utan attraktiva appar är menlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Fyfanvad håller dom på med? Här har Microsoft knåpat ihop världens bästa mobila OS men dom säljer knappt några telefoner. Vad är det, två nya modeller som kommit ut sen w10?
Klart det går dåligt när dom inte har något att sälja.

Jag trot det är deras strategi, att låta tredje parts tillverkare komma med telefoner. Du har xiaomi, vaio, hp, acer och sen några andra kinesiska leverantörer, en i japan också. Mycket snack om appar, är bara snapchat jag saknar men med en riktig douchebag tilll VD så kommer vi aldrig se snapchat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att ljud pausas mitt i allt?
Jag hade inte problem med detta tidigare, men efter microsoft senaste build (för icke insiders) som skulle rätta till just problem med uppspelning så fick jag dessa problem, riktigt segt

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Nästa fråga, in-ear lurar som fungerar bra med windows mobile, har ni något tips? Ska ju såklart vara med mic och knapp så man kan svara/lägga på,gärna extra knappar för höja och sänka volym samt vinklad 3,5mm kontakt..
Mixen ska gärna vara bra, vill kunna tala "ute på stan" utan att ljud runtomkring stör..

Man ser ju ofta lurar "for android" eller "for iphone".. Så vill ha beprövat headset for windows tips?
Cdon hade ju bra priser nu på nåt headset

funderar på denna: http://cdon.se/hemelektronik/nocs-ns500a-earphones-aluminum-f...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nästa fråga, in-ear lurar som fungerar bra med windows mobile, har ni något tips? Ska ju såklart vara med mic och knapp så man kan svara/lägga på,gärna extra knappar för höja och sänka volym samt vinklad 3,5mm kontakt..
Mixen ska gärna vara bra, vill kunna tala "ute på stan" utan att ljud runtomkring stör..

Man ser ju ofta lurar "for android" eller "for iphone".. Så vill ha beprövat headset for windows tips?
Cdon hade ju bra priser nu på nåt headset

funderar på denna: http://cdon.se/hemelektronik/nocs-ns500a-earphones-aluminum-f...

Jag har inget tips direkt, men du kan kolla på lurar för Android. Knapparna funkar precis som det är tänkt.
iOS-lurar funkar bara mittenknappen på oftast, alltså inte volymknapparna.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

@johanruda: Tack för input, jag shoppade dom jag länkade, vi får se hur dom funkar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Verkar som dom har löst språket i Store nu iaf, jag ser inte arabiska och japanska/kinesiska tecken nå mer. Installerade uppdateringen till store nu på morgonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Verkar som dom har löst språket i Store nu iaf, jag ser inte arabiska och japanska/kinesiska tecken nå mer. Installerade uppdateringen till store nu på morgonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt, jag har bara sett svenska/engelska i Store, aldrig något annat. Kanske beror på att jag bara har WP8?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Märkligt, jag har bara sett svenska/engelska i Store, aldrig något annat. Kanske beror på att jag bara har WP8?

Ja det är därför.

Förövrigt dags för en uppdatering som löser problemet med att vissa bokstäver inte går att skriva in i sökfältet i Edge.
Börjar bli riktigt irriterande. Det fixades inte i senaste. Har ni som har det också skickat feedback?

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Ja det är därför.

Förövrigt dags för en uppdatering som löser problemet med att vissa bokstäver inte går att skriva in i sökfältet i Edge.
Börjar bli riktigt irriterande. Det fixades inte i senaste. Har ni som har det också skickat feedback?

Förlåt Jag skulle nog ha nämnt att det var till windows 10 mobile.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Ja det är därför.

Förövrigt dags för en uppdatering som löser problemet med att vissa bokstäver inte går att skriva in i sökfältet i Edge.
Börjar bli riktigt irriterande. Det fixades inte i senaste. Har ni som har det också skickat feedback?

Ja det är ett riktigt horribelt fel! Ni har inte sett några kommentarer eller tecken på lösning någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Ja det är ett riktigt horribelt fel! Ni har inte sett några kommentarer eller tecken på lösning någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man skriver med versaler så går det. Eller om man byter till engelskt tangentbord. Bör komma en ny build snart förhoppningsvis.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023