Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Det är på väg men jag tror inte att det kommer kräva Cortana, iaf som jag förstått det. @Risvall, när det kommer så kräver det varken sladd eller BT utan det funkar genom att du är inloggad med samma MS-konto på dator och mobil. Typ.

Läser man denna tråden så fungerar det redan: http://forums.windowscentral.com/windows-10-mobile/408408-tex...
Men tyvärr kräver det cortana... Precis som quiet hours, VARFÖR?! Buhu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är eran batteritid nu med WP10?
På min Lumia 930 är den totalt jävla kass

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Helt okey på lumia 950 och fast insider. Men vissa appar käkar batteri mer än andra, spel är dom värsta förbrukarna.

Permalänk
Medlem

Min Lumia 830 har också rätt ok batteritid. Jag märker ingen direkt skillnad mot WP 8.1.2, som jag uppgraderade från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Min Lumia 830 har också rätt ok batteritid. Jag märker ingen direkt skillnad mot WP 8.1.2, som jag uppgraderade från.

Tack, kör också med en 830 och har inte vågat uppgradera till 10:an. Men du får mig att känna mig lite tryggare vid uppgradering

Permalänk
Medlem

Är säkraste sättet att uppgradera till win10 att första rensa sin telefon (640XL) eller fungerar det bra annars också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reckie:

Är säkraste sättet att uppgradera till win10 att första rensa sin telefon 640XL) eller fungerar det bra annars också?

Nä, inte behöver du rensa. Skulle du vilja göra det och starta nytt och fräscht så skulle det vara bättre att göra det efter en uppgradering anser jag.

Permalänk
Medlem

Okej, är inte så insatt i tillvägagångssättet. Fick för mig att man använder ett program för att nollställa telefonen och att det bara finns för win 8.1 än så länge?

Permalänk
Medlem

Efter den senaste 14295, WI, och fast, så fick jag se baksidan på att vara för het på gröten och dels köra de egna buildsen som MS egentligen inte rekommenderar, det kan bli strul, och 950 och 950 XL har ruskigt bra batteritid vanligtvis, men efter den senaste builden så gick det från fullt till helt urladdat på 3-4 timmar, och utan användning. Har aldrig varken sett eller upplevt något liknande.

Det är nog ingen dum idé att antingen köra slow, om man nu vill köra WI vilket är roligt för de har bra frekvens på sina updates, eller den vanliga varianten.

Nu kom ju en ny igår och jag ska invänta den mer igenomarbetade versionen i Slow, och testa den och se om det blir någon skillnad.

Att koppla med datorn är väl BT man ska köra med som någon nu grej och inte endast med kabel och dock-stationen, så tolkade jag det iaf.

Är nyfiken på skillnaderna i sista versionen av 10586.218, som är den vanliga, och den i WI.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Efter den senaste 14295, WI, och fast, så fick jag se baksidan på att vara för het på gröten och dels köra de egna buildsen som MS egentligen inte rekommenderar, det kan bli strul, och 950 och 950 XL har ruskigt bra batteritid vanligtvis, men efter den senaste builden så gick det från fullt till helt urladdat på 3-4 timmar, och utan användning. Har aldrig varken sett eller upplevt något liknande.

Det är nog ingen dum idé att antingen köra slow, om man nu vill köra WI vilket är roligt för de har bra frekvens på sina updates, eller den vanliga varianten.

Nu kom ju en ny igår och jag ska invänta den mer igenomarbetade versionen i Slow, och testa den och se om det blir någon skillnad.

Att koppla med datorn är väl BT man ska köra med som någon nu grej och inte endast med kabel och dock-stationen, så tolkade jag det iaf.

Är nyfiken på skillnaderna i sista versionen av 10586.218, som är den vanliga, och den i WI.

Fast problemet med slow ring är att det spelar ingen roll om den som för närvarande ligger i fast ring är buggig så skickas den likt förbannat till slow ring efter nån vecka. 14295 ligger för närvarande i slow ring till exempel. Trots att den är enormt buggig. Så syftet med slow ring är väl lite bortspolat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Efter den senaste 14295, WI, och fast, så fick jag se baksidan ....

Den senaste builden är 14322. Den är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Senaste insider builden fungerar inte
Messenger
Flashback appen
, måste ha dessa! Iallafall messenger. Får bli en återställning till original :<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Senaste insider builden fungerar inte
Messenger
Flashback appen
, måste ha dessa! Iallafall messenger. Får bli en återställning till original :<

Flashback fungerar inte för mig heller.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte riktigt på er som testar betaversioner av programvara och sen verkar kräva att allt ska fungera för er.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Förstår mig inte riktigt på er som testar betaversioner av programvara och sen verkar kräva att allt ska fungera för er.

För min del var det mer ett konstaterande att Flashback inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Köpte Lumia 650 för någon månad sen. Var väldigt nöjd med byggkvalitén förutom med bakstycket som följde med. Det kändes plastigt och satt inte fast ordentligt.
Men, nu har jag köpt ett annat bakstycke från Mozo: http://www.mobilefun.co.uk/mozo-microsoft-lumia-650-pu-back-c...
Det sitter jättebra, och höjde helhetsintrycket rejält

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är jävligt besviken på hur WM10 funkar på min L930.
Varje gång jag går in i telefonappen så får jag "Resuming.." i 2-3 sekunder. Andra appar är lite halvsega att starta också jämför med förut.
Batteritiden är bedrövlig. Från 100% 7.00 på morgonen till ~45% 16.00. Förut hade jag runt 70% på kvällen..
Finns en uppdatering också som jag inte får hem hur mycket jag än försöker.
Telefonen hittar ej på mina bilder från innan WM10 uppdateringen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Måste säga att jag är jävligt besviken på hur WM10 funkar på min L930.
Varje gång jag går in i telefonappen så får jag "Resuming.." i 2-3 sekunder. Andra appar är lite halvsega att starta också jämför med förut.
Batteritiden är bedrövlig. Från 100% 7.00 på morgonen till ~45% 16.00. Förut hade jag runt 70% på kvällen..
Finns en uppdatering också som jag inte får hem hur mycket jag än försöker.
Telefonen hittar ej på mina bilder från innan WM10 uppdateringen.

Jaha, först och främst vill man ju då veta vilken W10M-build du har. Sedan undrar man också om du har gjort några soft resets och hard resets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Jaha, först och främst vill man ju då veta vilken W10M-build du har. Sedan undrar man också om du har gjort några soft resets och hard resets?

Soft Reset och Hard Reset. Build 10.0.10586.218

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet, en urkorkad fråga:
Min Lumia 920 fick ju inte W10M och den börjar bli gammal och trött så det är förmodligen inte mer än rätt.
Men vad ska man satsa på, jag tänker absolut inte lämna Windows, så glöm det.
Jag tycker fortfarande att Lumia 950 är för dyr, vad säger ni om en Lumia 640?
Eller man ska kanske satsa på Lumia 650?
Det är kanske så att det är värt pengarna att köpa en Lumia 950?
Vet tusan inte vad jag ska göra? Några bra tankar som hjälper mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Min Lumia 920 fick ju inte W10M och den börjar bli gammal och trött så det är förmodligen inte mer än rätt.

Jag köpte själv en Lumia 650 (vit) i väntan på något bättre. Lumia 950 tyckte jag inte var värd pengarna. Om man ser till byggkvaliten, så tycker jag att 650 känns mer premium än 950, bortsett från bakstycket (det går att byta ut mot bättre).

Efter att ha laddat ner alla uppdateringar så flyter W10M på bra. Hade problem med några småbuggar i OS:et, men dessa verkar ha förvunnit med den senaste uppdateringen.
Jag är ingen stor app-användare. Använder mest sms, mail, webbläsare, swish, bank-ID, e-boksläsare, nyheter och väder, text-tv, rikslunchen, OneDrive (inkl Office) och en inofficiell app till Tidal. Alla dessa funkar bra för mig.

Så, hittills är jag väldigt nöjd med Lumia 650.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur är eran batteritid nu med WP10?
På min Lumia 930 är den totalt jävla kass

Leta runt under inställningarna efter feedback eller dyl. som skickas till Microsoft och välj "Basic".

För egen del så sabbade senaste uppdateringen telefonen - ledsen smiley under uppdatering . Blev recovery software och tillbaka till 8.1 Ärligt talat är jag rätt less på skiten vid det här laget. Oktober kan inte komma snabbt nog så jag kan lämna detta sjunkande skepp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Den senaste builden är 14322. Den är mycket bättre.

Ja du, det blev faktiskt en otrolig skillnad, iaf på min lur. Från fruktansvärt usel batteritid, från fulladdad till noll på några timmar och det utan att ha rört den. Den tiden var jobbig. Nu är det helt okej batteritid och även så blev det en del andra förbättringar. Grymt att högtalartelefonen går igång automatiskt om man vill ställa in på det, att den går igång när luren kommer en bit från örat.

Ibland när man svarar och gör annat och måste lägga undan luren, ta på sig, av sig, whatever, så slipper man tänka på det. En funktion man inte använder ofta, men när den behövs är den grym.

Det med alla förbättringar i AC var jäkligt bra och användbart. De verkar vara på gång nu.

Diggar också att de separerat sms med Skype, för det blev rörigare tycker jag. Nu blir det bättre hoppas jag.

Cortana funkar ju nu utan att man måste aktivera positionen, och det är en jäkla förbättring, på flera sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har 950xl
Farsan har 950
Mun kompis har 640

Alla flyter på lika bra i win10, 640 tar ju inga bra bilder men annars är 640 en riktigt fin telefon.

Permalänk

Någon som använder seqr? Vad tror ni om windows hello eller fingeravtryck när hp elite x3 släpps? Skulle vara smidigare än att slå koden framför alla i kassan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jag har 950xl
Farsan har 950
Mun kompis har 640

Alla flyter på lika bra i win10, 640 tar ju inga bra bilder men annars är 640 en riktigt fin telefon.

Jag kör en 735;a uppgraderad will Win10Mob hittar du den billigt på rea för under en tusing så är det ett bra köp.
Det jag gillar är att den inte är så väldigt stor.

Annars hade jag nog kört på en 650, klämde på den häromveckan när jag besökte el-chimpansen i ett annat ärende.
2000 för den telefonen känns billigt om man ska gå på kvalitetskänsla och skärm.

Hade aldrig köpt en 950 (som privatkund) idag, för dyrt och för osäker framtid för Windows Phone känner jag. Men skulle MS få fart på utvecklingen av appar så är ju konceptet med att kunna docka den riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

Jag kör en 735;a uppgraderad will Win10Mob hittar du den billigt på rea för under en tusing så är det ett bra köp.
Det jag gillar är att den inte är så väldigt stor.

Annars hade jag nog kört på en 650, klämde på den häromveckan när jag besökte el-chimpansen i ett annat ärende.
2000 för den telefonen känns billigt om man ska gå på kvalitetskänsla och skärm.

Hade aldrig köpt en 950 (som privatkund) idag, för dyrt och för osäker framtid för Windows Phone känner jag. Men skulle MS få fart på utvecklingen av appar så är ju konceptet med att kunna docka den riktigt bra.

5000 kr hos atea.

Permalänk
Medlem

Builden som kom igår är stabil! Förrförra som kom kraschade många av mina appar, men denna fungerar bra. Batteritiden är fin laddade igår vid 17:00. 81% nu. En sak jag stör mig på är att dn app är dubblerad ena fungera andra står "väntande" i applistan

.. A och w fungerar ej i edge sökfält 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ja du, det blev faktiskt en otrolig skillnad, iaf på min lur. Från fruktansvärt usel batteritid, från fulladdad till noll på några timmar och det utan att ha rört den. Den tiden var jobbig. Nu är det helt okej batteritid och även så blev det en del andra förbättringar. Grymt att högtalartelefonen går igång automatiskt om man vill ställa in på det, att den går igång när luren kommer en bit från örat.

Ibland när man svarar och gör annat och måste lägga undan luren, ta på sig, av sig, whatever, så slipper man tänka på det. En funktion man inte använder ofta, men när den behövs är den grym.

Det med alla förbättringar i AC var jäkligt bra och användbart. De verkar vara på gång nu.

Diggar också att de separerat sms med Skype, för det blev rörigare tycker jag. Nu blir det bättre hoppas jag.

Cortana funkar ju nu utan att man måste aktivera positionen, och det är en jäkla förbättring, på flera sätt.

Aha, därför Skype "inte fungerade" längre då i konverstionsdelen. Tack. Får bli att dra ner appen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

.. A och w fungerar ej i edge sökfält 😐

Skönt. Då var det inte bara min telefon.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025