Permalänk
Medlem

Wohoo! Har nått top 100 i laget

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equadex:

Wohoo! Har nått top 100 i laget

Grattis och välkommen till topp 100

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

Woohoo! 1 000 000 poäng!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Wohooo! 2 000 000 <3

Inte så många wohoo som händer här va?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Woohoo, top 50

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Inte så många wohoo som händer här va?

Det blir ju lite längre mellan milstolparna ju längre du kommer..
Min nästa bör inträffa ca februari/mars 2017 i nuvarande tempo; 200 000 000

Permalänk
Inaktiv

Hmm... enligt http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&srt=4... är det 7813 medlemmar i Sweclockers foldinglag varav endast 111 är aktiva. Ändå ligger vi på plats 15 i världsrankingen map. Points\week av totalt 1435 team som fortfarande är aktiva. Hardware.no ligger på andra plats i team rankingen map. Points\week , jag antar att det är Norges ekonomi som ger avtryck.

Permalänk
Medlem

Woohoo! Topp 100 i laget (-: 0xf00fb10b

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem

Jag har fått igång folding på ett GTX 980 Ti - wohoo! - men måste tyvärr meddela att mina linux-maskiner inte får några folding Work Units alls längre så de kommer att omskolas till BOINC istället. Under Bigadv-tiden drog de in ca en halv miljon PPD per styck, men nu gör ett enda grafikkort likvärdigt resultat. Keep on folding!!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

@Carl_XII: Kommer att göra stor nytta med BOINC. Kör vidare med Mizcaks 4P rig till BOINC och har nu även uppgraderat denna till Opteron 6176 och följden blev raminnena fick bytas ut med + ny SSD.

Kör nu med Denis@Home och Mindmodeling@home med denna när de har workunits tillgängliga, i annat fall blir det SAT@Home och Rosetta@home.

Kan rekomendera att ansluta till Gridcoin solo/pool, fungerar utmärkt och stödjer de flesta projekt.

Hade varit underbart om tcblab ville ansluta sig till BOINC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Kör vidare med Mizcaks 4P rig till BOINC och har nu även uppgraderat denna till Opteron 6176 och följden blev raminnena fick bytas ut med + ny SSD.

Jag såg i boincstats-länken du skickade mig tidigare att maskinen vart offline ett tag, och sedan kom åter med förändring i antalet kärnor. Trevligt att den fortfarande fungerar.

SSDn hade väl några år på nacken, och den var väl bara på 32GB om jag minns rätt, så det var nog en välbehövlig uppgradering.

Jag blir dock lite nyfiken:
Gick det bra att ominstallera kylarna efter CPU-bytet, med tanke på dess fästsystem (3D-printade bitarna)?
Har du kompletterat ramen med skivor? Det gör nog en hel del för mekanisk stabilitet kan jag gissa, även om det blir varmare också..

Måhända lite off-topic, men blev glad av att läsa att den fortfarande går..

Permalänk
Medlem

@Mizcak: Tjena!

Jo jag har inte gjort något märkvärdigt med det yttre eller med chassit ännu, håller den öppen så mycket det går speciellt dessa dagar när det är så varmt. Kanske monterar en större fläkt istället vid behov i framtiden. Den har ett eget bord i dagsläget bredvid tv:n och delar med sig av sin värme.

Angående cpu kylare var det inga problem alls med, var lite mek att nå skruvarna när jag tag av/på kylaren. Det behövligt med lite ny pasta trots med dubbla kärnor blev den lite svalare.
Ser nu att jag skrev fel skulle vara Opteron 6276

Vid bytet märkte jag att SSD:n blev oerhört varm. Skulle möjligtvis vara bra att sätta den stående eller lite längre ner. Den får en hög värme av egendrift och strålningsvärme från moderkortet. Den hängde inte med efter bytet så det var dags att byta den.
Kör nu med Ubuntu 15.10 på den nya och den gamla disken får vara kvar som backup.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Woohoo! Top 40

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

1 miljon PPD, woohoo! 1070 gav en fin boost, gissar att jag kommer landa runt 1,3-1,5 miljoner när det stabiliserar sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Michaelo: Snyggt!

Är bra nyfiken vad 1070 och 1080 kan leverera i PPD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

@Michaelo: Snyggt!

Är bra nyfiken vad 1070 och 1080 kan leverera i PPD.

Mitt klockade MSI 1070 gaming x ger ca 600-800k beroende på wu

Mina tre klockade 970 ger ganska konstant totalt en miljon

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Michaelo: riktigt bra PPD var uppe i 450-500 med 980Ti med p9214 om jag minns rätt då jag körde senast för snart ett år sen.
Några har lyckaads nå 800-1M med TitanX i bästa fall. 1070 och 1080 tar nya PPD med sin effektivitet.

Hoppas på amd uppnå likvärdig nivå med deras nya krets med 400 serie och Open CL 2.0. Är lite fundersam hur de ej lyckades få högre effektivitet än Pascal. CUDA kanske har fungerat bättre än med Open CL?

Permalänk
Medlem

Har precis kommit in på topp 100 worldwide i avg PPD, WOOHOO!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Kör med två r9 390. hade även cpu igång innan men jag tycker datorn blir lite seg då så kör endast med gpu nu.
känns dock en aning meningslöst att folda då ingen stor upptäckt igentligen har gjorts, Därför startar jag bara folda på kvällarna för tillfället då jag har öppet fönster för att få in frisk luft hela natten och använder foldandet till att få lite extra värme i rummet .

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Känns dock en aning meningslöst att folda då ingen stor upptäckt igentligen har gjorts

Man kan sammanfatta det som att Folding inte används direkt till att skapa svar, utan som ett hjälpmedel för att nå fram till svar. På samma sätt hyllas inte tillverkaren av en viss miniräknare för upptäkter som beräknats med hjälp av deras hårdvara.

Följande länk kan vara läsvärd: Reddit : Has Folding@Home really accomplished anything?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Man kan sammanfatta det som att Folding inte används direkt till att skapa svar, utan som ett hjälpmedel för att nå fram till svar. På samma sätt hyllas inte tillverkaren av en viss miniräknare för upptäkter som beräknats med hjälp av deras hårdvara.

Följande länk kan vara läsvärd: Reddit : Has Folding@Home really accomplished anything?

japp har läst det, hursomhelst så den dagen det kommer ett stort genombrott, den dagen kommer jag låta datorn folda 24/7.

vet att folding bara är en miniräknare för forskarna. men jag har dåligt tålamod, vill gärna att några matematiska resultat händer fort vilket tyvärr inte såna här forskningar gör, XD

Permalänk
Medlem

Det har vart väldigt tyst i denna forumdel på sistone, men nu måste jag bryta tystnaden med ett WooHooo! 200 miljoner poäng uppnått!

Permalänk

Endelig får jeg lov til å svare her uten å svare i andre tråder.
Men byttet nettopp lag, så kjører hos dem ut uken.

Glemte å si hei, kjetil lura er mitt navn og har foldet siden 2004 juli for 37651.

Ønsker å kjøre for 3 lag. 24, 37451 og 37651.

Kjører 12 1080 hos dere nå, har lite ppd på lag 37451. Tar og setter over 5960x og 6800 til dere. De produserer mange wu(nacL)

Permalänk

@Kjetil Lura: Välkommen!

/GrodanBoll

Permalänk
Skrivet av WNDS, WNPS:

@Kjetil Lura: Välkommen!

/GrodanBoll

Takker.

Noen som skal kjøpe 1080 Ti til folding?
Jeg gjør nok ikke det, syns over 2000w er nok å bruke på folding.
Har 10 pc,

Permalänk

Ville bare si at 2 maskiner er av hos dere, på hos 37651 og 24.
Happy folding folkens.

Permalänk
Inaktiv

Woohoo, 10 miljoner tillslut.
Börjar bli så pass varmt om dagarna att det nog är slutfoldat för denna säsong. Men blir nog mer i höst skulle jag tro.

Permalänk

Jepp, her også er det varmt ute og inne. ca 16c ute, inne er det nå 28,7c
Blir varmet med 10 pc på folding, så vet ikke hvor lenge jeg holder ut varmen.

Permalänk
Medlem

Wohoo! 100 miljoner!
AMD Ryzen R7 1700 är grym att folda med.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10