Live: Nästa Battlefield avslöjas klockan 22:00

Permalänk
Melding Plague

Live: Nästa Battlefield avslöjas klockan 22:00

Inom kort rullar EA och DICE igång kvällens direktsändning, där nästa Battlefield står på tapeten. Häng med och diskutera på SweClockers!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ville ha ett 2143. Men nu ser det ut som att de drog en red alert. Starwars snubben reser tillbaka till 1943 och slås med gamla hederliga vapen emot en zeppelinare. Verkar vara lite modifierad historia om man tittar på granaten. Förhoppningsvis så blir det ingen expansion till battlefront.

Permalänk
Medlem

Jag som är en gammal spelare av Battlefield serien. 1942 fick mig att älska serien, Det som förstör idag är att när man endast har någon timme då och då att man möter fuskare som förstör spelt. Jag är ett stort fan av att inte ha för mycket att välja mellan. Vill inte hya 43 saker att slänga på bössan osv Eller fan av att försöka försvara sig mot flygande små plan som kan spränga en osv, Jag vill ha tillbaka 1942/ BF2 känslan. Sen om det går att få till hangar fartygen men alla kanoner muma säger jag bara

Permalänk
Medlem

Är det såhär man tjänar extra knäck :P? Vi har tjatat om WW2, och istället får vi WW1, så ett EA kan tjäna dubbelt nu och i framtiden då WW2-tema äntligen släpps?

Hoppas de går över till 128 spelare!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Är det såhär man tjänar extra knäck :P? Vi har tjatat om WW2, och istället får vi WW1, så ett EA kan tjäna dubbelt nu och i framtiden då WW2-tema äntligen släpps?

Hoppas de går över till 128 spelare!

Skyttegravskaos med 128 spelare. Vilken syn!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

https://gyazo.com/bc9db4a9060bbbdda0fdb0110a9ffca5.png
Ville ha ett 2143. Men nu ser det ut som att de drog en red alert. Starwars snubben reser tillbaka till 1943 och slås med gamla hederliga vapen emot en zeppelinare. Verkar vara lite modifierad historia om man tittar på granaten. Förhoppningsvis så blir det ingen expansion till battlefront.

Det är WWI, så runt 1918. "granaten" är en spikklubba och han har en M18 på höften.

Permalänk
Medlem

Ett Battlefield i flera än en tidsålder är mitt hopp. Vid enbart WW1 så önskar jag dem lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mkk:

Ett Battlefield i flera än en tidsålder är mitt hopp. Vid enbart WW1 så önskar jag dem lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett battlefield utan fordon blir ju nästan som cod. Rätt väg att ta om man vill döda sin franchise. Battlefield slog igenom för att man kunde utöva krigsföring på land, vatten och i luften. Ett uppdaterat 2142 med bättre grafik och stöd för 128+ spelare är rätt väg att gå.

Permalänk
Medlem

Rykten om ett alternativt universum med WW1 tema... kan bli bra beroende på vad de väljer att behålla autentiskt och vad de väljer att lägga till.

Kommer bli intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Ett battlefield utan fordon blir ju nästan som cod. Rätt väg att ta om man vill döda sin franchise. Battlefield slog igenom för att man kunde utöva krigsföring på land, vatten och i luften. Ett uppdaterat 2142 med bättre grafik och stöd för 128+ spelare är rätt väg att gå.

Finns iofs. flera fordon att leka med; fartyg av olika slag, biplanes, tidiga tanks etc.

Föredrar faktiskt luftstriderna man hade i BF1942, dvs. långsammare takt än med jets där man bara flyger förbi.

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk
Medlem

Problemet med modernt Battlefield är att krigsföring idag är ju väldigt "slow-pacing" och taktiskt - ARMA 3 är förmodligen hur det är i verklighet.

Ju fler spelare, desto mindre taktiskt. Därför tror jag 128 spelare (och även 64 om jag ska vara ärlig) inte fungerar så bra i ett modernt tema (Hur BF2 lyckades så bra med detta beror säkert på att halva laget campade flygplan haha )

Men WW1 och WW2 var ju väldigt mycket "run and gun" och lite taktik. Därför tycker jag verkligen de bör gå över till större banor med 128 spelare, och med världskrigstemat - det passar.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Verkar som om att åtminstone en del av kampanjen (om det finns en, lol) kommer handla om det amerikanska 369:e Infanteriregementet, en av de färgade regementen.

Lite tråkigt om det blir totalfokus på bara det regementet tycker jag iofs., med tanke på att USA endast deltog i de sista månaderna i kriget. Lite intressant fakta i sammanhanget är dock att det 369:e regementet lånades ut till fransmännen och under de månaderna de slogs gjorde det tillsammans med, utrustat av och under franska 16:e divisionen.

Objektet han håller i handen är en s.k trench-club. Pistolen är en tysk Mauser C96, på höften hänger en helautomatisk Schmeisser MP18 och på andra sidan höften nån typ av prickskyttegevär.

Vet inte vad jag tycker om att de döper den till Battlefield 1 dock. BF1 hoppades förvisso över + att det handlar om WW1 men skapar ju ändå en del förvirring.

Release date 18:e oktober.

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Battlefield 1... "Med Mantel", 2016.
Ohhh vad jag har väntat att få ha den på ute på slagfältet.
Superman, Here I come.

MVH

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av RaBlack:

Battlefield 1... "Med Mantel", 2016.
Ohhh vad jag har väntat att få ha den på ute på slagfältet.
Superman, Here I come.

MVH

Det ser ut som om han bär sin fält rock som mantel

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

När man förbokar spelet får man:
- En mantel
- Mauser C96
- En handgranat med spikar

... förmodligen

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Battlefield 1... "Med Mantel", 2016.
Ohhh vad jag har väntat att få ha den på ute på slagfältet.
Superman, Here I come.

MVH

Skrivet av Azlan1:

Det ser ut som om han bär sin fält rock som mantel

Det är en regnkappa.

Permalänk
Medlem

Enligt komplett.se släpps bf5 den 3 november 2016!

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk
Medlem

urhh, kommer bli lite plågsamt med de amerikanska kommentatorer som sitter där nu och försöker berömma hardline; företagsdrönare utan egen vilja och hjärna. Nåja, man får sila skräp och hoppas på nåt göttigt blir kvar.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

https://gyazo.com/bc9db4a9060bbbdda0fdb0110a9ffca5.png
Ville ha ett 2143. Men nu ser det ut som att de drog en red alert. Starwars snubben reser tillbaka till 1943 och slås med gamla hederliga vapen emot en zeppelinare. Verkar vara lite modifierad historia om man tittar på granaten. Förhoppningsvis så blir det ingen expansion till battlefront.

Men va ...... Hoppas det inte stämmer .... Jag vill ha realism och inge superhjälte-alternativt universum skit.

Ge mig BFV med realistisk grafik och anti-fusk och jag köper en ny dator för spelet.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Vill man diskutera Amerikas och Rysslands roll i världskrigen går det bra att skapa en tråd i Övriga ämnen
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall ett steg i rätt riktning om det inte blir ett till spel som är likt BF3/BF4. Skulle verkligen bli tårta på tårta om det kom ett till likadant spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Men va ...... Hoppas det inte stämmer .... Jag vill ha realism och inge superhjälte-alternativt universum skit.

Ge mig BFV med realistisk grafik och anti-fusk och jag köper en ny dator för spelet.

Hur får du en diffus bild på en helt normal snubbe med en helt normal zeppelinare i bakom till "superhjälte alternativt universum"? BF kan lätt bli WW1 med historisk accuracy. Du har tanks, flygplan o fordon utan att vara i nåt alternativt universum. Dock så lär dom garanterat göra det action orienterat.

Själv så vill jag dock fortfarande hellre se BF1942 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Problemet med modernt Battlefield är att krigsföring idag är ju väldigt "slow-pacing" och taktiskt - ARMA 3 är förmodligen hur det är i verklighet.

Ju fler spelare, desto mindre taktiskt. Därför tror jag 128 spelare (och även 64 om jag ska vara ärlig) inte fungerar så bra i ett modernt tema (Hur BF2 lyckades så bra med detta beror säkert på att halva laget campade flygplan haha )

Men WW1 och WW2 var ju väldigt mycket "run and gun" och lite taktik. Därför tycker jag verkligen de bör gå över till större banor med 128 spelare, och med världskrigstemat - det passar.

Tvärt om, slag under ww1 tog månader, idag tar de timmar. Planeringar och logistik var därefter, och allt skedde på en större skala än militära operationer görs idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite semi-offtopic, vad heter låten dom kör på streamen nu?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

11 min kvar! Spännande!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Lite semi-offtopic, vad heter låten dom kör på streamen nu?

Battlefields signaturmelodi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Battlefields signaturmelodi?

Ja jo, men hittar inte rätt remix, eller är denna remixen gjord för just detta eventet?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

Here we come... yehaaa.

MVH

Permalänk
Medlem

180.000+ väntar spännande med 5 minuter kvar

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell