Kostnadsfri uppgradering till Windows 10 upphör 29 juli

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Windows 10. Det är alldeles för mycket skit som kommer med för få positiva uppdateringar. Jag tror att jag kommer att köra vidare på 8.1

Sedan tycker jag att det är fullständigt idiotiskt hur man måste uppgradera hela tiden snarare än rena installationer.
Det är nog det enda som w7 faktiskt gör bättre än w8.1. Det är drygt att behöva installera w7 för att sedan uppgradera varje gång man vill göra en ominstallation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har grävt efter något definitivt om detta, men allt jag kommit fram till är att det tyvärr inte blir så. Retail konverteras till en billig sketen hårdvarulåst licens. Om någon har bevis på motsatsen, kliv gärna fram!

Det är en av anledningarna varför jag är ointresserad av gratisuppgraderingen. Jag betalar hellre för en riktig retail-licens, och därför har jag noll och ingen brådska.

Hittade många som sa att retail blir retail men det kanske inte stämmer då. Om den blir låst så ser jag inte anledningen till att uppgradera/köpa en billig W7/W8.1

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

den nya värdelösa fotovisaren där man ej kan använda vänster/höger piltangenter för att bläddra mellan bilder.

Det kan man ju visst?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Då kan det lila gärna vara då jag inte har planer på att köra w10 före 2020 iaf.

Skrivet av Zoubiey:

Hittade många som sa att retail blir retail men det kanske inte stämmer då. Om den blir låst så ser jag inte anledningen till att uppgradera/köpa en billig W7/W8.1

Grävde lite till nyss och detta står tydligen i Windows 10 EULA (understrykning/kursiv/fetstil har jag lagt till själv):

"If you acquired the software as stand-alone software (and also if you upgraded from software you acquired as stand-alone software), you may transfer the software to another device that belongs to you. You may also transfer the software to a device owned by someone else if (i) you are the first licensed user of the software and (ii) the new user agrees to the terms of this agreement. You may use the backup copy we allow you to make or the media that the software came on to transfer the software. Every time you transfer the software to a new device, you must remove the software from the prior device. You may not transfer the software to share licenses between devices."

Om det stämmer, och om jag inte missat något undantag, så verkar det som om retail (stand-alone) Windows 7 faktiskt uppgraderas till retail Windows 10, som kan "överföras" till annan hårdvara så länge som man först avinstallerar/deaktiverar på gamla hårdvaran (hur man nu egentligen gör det?).

Vore trevligt att höra från någon som faktiskt testat...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Zoubiey:

Någon som vet hur det funkar med att göra om en W7/W8.1 Retail till W10 Retail och sen faktiskt kunna flytta det mellan hårdvara?

Skrivet av backfeed:

Har grävt efter något definitivt om detta, men allt jag kommit fram till är att det tyvärr inte blir så. Retail konverteras till en billig sketen hårdvarulåst licens. Om någon har bevis på motsatsen, kliv gärna fram!

Det är en av anledningarna varför jag är ointresserad av gratisuppgraderingen. Jag betalar hellre för en riktig retail-licens, och därför har jag noll och ingen brådska.

Skrivet av backfeed:

Grävde lite till nyss och detta står tydligen i Windows 10 EULA (understrykning/kursiv/fetstil har jag lagt till själv):

"If you acquired the software as stand-alone software (and also if you upgraded from software you acquired as stand-alone software), you may transfer the software to another device that belongs to you. You may also transfer the software to a device owned by someone else if (i) you are the first licensed user of the software and (ii) the new user agrees to the terms of this agreement. You may use the backup copy we allow you to make or the media that the software came on to transfer the software. Every time you transfer the software to a new device, you must remove the software from the prior device. You may not transfer the software to share licenses between devices."

Om det stämmer, och om jag inte missat något undantag, så verkar det som om retail (stand-alone) Windows 7 faktiskt uppgraderas till retail Windows 10, som kan "överföras" till annan hårdvara så länge som man först avinstallerar/deaktiverar på gamla hårdvaran (hur man nu egentligen gör det?).

Vore trevligt att höra från någon som faktiskt testat...

Vad jag läst verkar licensen vara låst till moderkortet oavsett licens form. Men kan man flytta retail bör man kunna flytta OEM med.

Lär märkas efter 29 juli hur MS hanterar det. Borde ju kunna få flytta licensen (men är ju gratis, så ingen garanti).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Grävde lite till nyss och detta står tydligen i Windows 10 EULA (understrykning/kursiv/fetstil har jag lagt till själv):

"If you acquired the software as stand-alone software (and also if you upgraded from software you acquired as stand-alone software), you may transfer the software to another device that belongs to you. You may also transfer the software to a device owned by someone else if (i) you are the first licensed user of the software and (ii) the new user agrees to the terms of this agreement. You may use the backup copy we allow you to make or the media that the software came on to transfer the software. Every time you transfer the software to a new device, you must remove the software from the prior device. You may not transfer the software to share licenses between devices."

Om det stämmer, och om jag inte missat något undantag, så verkar det som om retail (stand-alone) Windows 7 faktiskt uppgraderas till retail Windows 10, som kan "överföras" till annan hårdvara så länge som man först avinstallerar/deaktiverar på gamla hårdvaran (hur man nu egentligen gör det?).

Vore trevligt att höra från någon som faktiskt testat...

Tror att folk hittade det där redan när Win 10 släpptes. Samtidigt fick folk konstiga besked när de frågade MS support.

Jag vet inte hur det gick för trådtradarna var gigantiska. Det sista jag såg var att enda sättet att veta var att någon måste testa och sen berätta för resten av oss hur det gick med retail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har grävt efter något definitivt om detta, men allt jag kommit fram till är att det tyvärr inte blir så. Retail konverteras till en billig sketen hårdvarulåst licens. Om någon har bevis på motsatsen, kliv gärna fram!

Det är en av anledningarna varför jag är ointresserad av gratisuppgraderingen. Jag betalar hellre för en riktig retail-licens, och därför har jag noll och ingen brådska.

Du kanske redan har fått ett svar men jag updaterade när Windows 10 kom med min gammla dator (win8.1pro) köpte en helt ny dator i december bytte ut alla delar förutom ssdn. För mig funka det, MEN jag fick installera 8.1 först och aktivera sen updatera till 10. Har blåst datorn en gång efter det och då funka det att bara köra med 10an. Sen vet jag inte hur det blir senare om man byter ut saker efter släppet. Hoppas man inte behöver installera om till 8.1 varje gång man byter nått

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Tror att folk hittade det där redan när Win 10 släpptes. Samtidigt fick folk konstiga besked när de frågade MS support.

Jag vet inte hur det gick för trådtradarna var gigantiska. Det sista jag såg var att enda sättet att veta var att någon måste testa och sen berätta för resten av oss hur det gick med retail.

Skrivet av to0shy:

Du kanske redan har fått ett svar men jag updaterade när Windows 10 kom med min gammla dator (win8.1pro) köpte en helt ny dator i december bytte ut alla delar förutom ssdn. För mig funka det, MEN jag fick installera 8.1 först och aktivera sen updatera till 10. Har blåst datorn en gång efter det och då funka det att bara köra med 10an. Sen vet jag inte hur det blir senare om man byter ut saker efter släppet. Hoppas man inte behöver installera om till 8.1 varje gång man byter nått

Skickades från m.sweclockers.com

Märks troligen när gratis perioden är över tyvärr. Supportpersonalen hade troligen varierande info hur det låg till, så räkna inte med det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Även om man inte gillar W10 i nuläget är det smart att ta en image, uppgradera, spara den imagen, och sedan återställa till W7, eller vad man nu har. Gratis är gott.

Personligen blir jag dock lite förvånad av att de slutar. Det har ju gått sämre än de väntat sig på grund av klantigheter och otydligheter (och förföljelsemani hos allmänheten) kring telemetridata de samlar in, så jag trodde faktiskt de skulle förlänga gratisperioden.

Själv hade jag Windows 10 på alla enheter som kunde få det typ andra månaden efter uppgraderingen blev tillgänglig tror jag. Ångrar mig inte. Yolo.

Det är väl så att den betalda Win7 licensen blir en Win10 licens istället.
Så man får problem när man registrerar Win7 licensen. För man har ingen giltig Win7 licens längre den gäller bara för Win10.

Jag hoppas men tveksam om att, Retail Win10 är en version utan Telemetri och övervakning samt begränsade inställningar. Även utan all bloat som Cortana, Bing, Skype, Edge och liknande OS verktyg.
Att gratis-Win10 motsvarar Win8 With Bing och betal-Win10 är mer för seriösa datoranvändare

För kräver dom 2000-2500kr för ett OS vars huvudsakligen är ett verktyg för Telemetri/Övervakning/Spioneri, så gräver Microsoft bara sin egen grav.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Om jag vill lägga in win10 på fyra st datorer i samma hushåll så billigt som möjligt men samtidigt lagligt. Hur göra? lita på kinguin och liknande sidor? Eller finns det nån licens för flera datorer?

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Det är väl så att den betalda Win7 licensen blir en Win10 licens istället.

Nej, Windows 7 licensen är fortfarande godkänd o använda, då man när som helst kan formatera om tillbaka till Windows 7 med en installations-dvd/usb med Windows 7 keyn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag läst verkar licensen vara låst till moderkortet oavsett licens form. Men kan man flytta retail bör man kunna flytta OEM med.

Lär märkas efter 29 juli hur MS hanterar det. Borde ju kunna få flytta licensen (men är ju gratis, så ingen garanti).

@Zoubiey
@backfeed

En OEM är låst till den första dator som det installeras och aktiveras på. En retail kan du flytta (dock endast ha på en dator i taget).
I källan står det utförligt vad som gäller.

Källa: Microsoft Community

Permalänk
Medlem

Kan man uppgradera till w10 till denna datorn jag har nu och sedan installera om w10 på min nästa dator utan problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Kommer vara kvar med Win7, skaffar möjligen Win10 i framtida datorköp och då är inte någon tusenlapp någe att bråka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Någon som vet hur det funkar med att göra om en W7/W8.1 Retail till W10 Retail och sen faktiskt kunna flytta det mellan hårdvara?

Du kan använda din 7/8/8.1 retail nyckel i windows 10 och den ger dig en generisk nyckel och system är registerat som retail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag läst verkar licensen vara låst till moderkortet oavsett licens form. Men kan man flytta retail bör man kunna flytta OEM med.

Lär märkas efter 29 juli hur MS hanterar det. Borde ju kunna få flytta licensen (men är ju gratis, så ingen garanti).

Med tanke på hur desperata Microsoft är så lär det förbli gratis att "uppgradera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Uppdaterade från Windows 8.1 till 10 och det har inte varit helt smärtfritt. Drivrutiner har fungerat felfritt men det är saker som de ändrat till det sämre som t ex den nya värdelösa fotovisaren där man ej kan använda vänster/höger piltangenter för att bläddra mellan bilder.

Nu till min fråga. Jag har fortfarande Windows 7 installerat på min andra ssd och om nu jag väljer att uppgradera till windows 10 hur går jag bäst tillbaka till Windows 7 igen? Skapar inte uppgraderingen till Windows 10 en ny nyckel som fungerar både till win 7 och 10? Ska jag göra en backupspegling på mitt nuvarande 7 innan jag uppgraderar?

Gamla fotovisaren får du tillbaka med hjälp av denna guiden.

http://www.howtogeek.com/225844/how-to-make-windows-photo-vie...

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk

Sen

Skrivet av FabriciusRex:

@Zoubiey
@backfeed

En OEM är låst till den första dator som det installeras och aktiveras på. En retail kan du flytta (dock endast ha på en dator i taget).
I källan står det utförligt vad som gäller.

Källa: Microsoft Community

Du får inte ta så hårt på ms licensregler. Du kan flytta oem t.ex om moderkortet går sönder.

Gratis win 10 använder moderkortet vid registrering vid retail och oem. Frågan är då efter 29 om man kan installera om Windows 10 på ny dator eller bara sitt gamla Windows. Troligen vill MS man kör win 10, då dom tillåter en köpa ny moderkort och installera om win 10 och i det läget spelar retail/oem ingen roll (retalis enda fördel är support).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

SenDu får inte ta så hårt på ms licensregler. Du kan flytta oem t.ex om moderkortet går sönder.

Gratis win 10 använder moderkortet vid registrering vid retail och oem. Frågan är då efter 29 om man kan installera om Windows 10 på ny dator eller bara sitt gamla Windows. Troligen vill MS man kör win 10, då dom tillåter en köpa ny moderkort och installera om win 10 och i det läget spelar retail/oem ingen roll (retalis enda fördel är support).

Skickades från m.sweclockers.com

Hur hårt Microsoft kommer att hålla på sina licensavtal vet väl bara de. Klart är att en retail kan man flytta runt. Vill man chansa med en OEM så är det just det. En chansning.

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Hade önskat att jag kunde uppgradera på speldatorn, gränsnittet är hemskt jämfört med W7 men det skulle jag kunna leva med (/göra anpassningar). Däremot att det inte funkar bra med ut2004 är riktigt illa. Nu kommer jag sitta med ett gammalt OS som närmar sig EOL

Du kan ta det lungt. Extended support för W7 finns kvar till jan 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Grävde lite till nyss och detta står tydligen i Windows 10 EULA (understrykning/kursiv/fetstil har jag lagt till själv):

"If you acquired the software as stand-alone software (and also if you upgraded from software you acquired as stand-alone software), you may transfer the software to another device that belongs to you. You may also transfer the software to a device owned by someone else if (i) you are the first licensed user of the software and (ii) the new user agrees to the terms of this agreement. You may use the backup copy we allow you to make or the media that the software came on to transfer the software. Every time you transfer the software to a new device, you must remove the software from the prior device. You may not transfer the software to share licenses between devices."

Om det stämmer, och om jag inte missat något undantag, så verkar det som om retail (stand-alone) Windows 7 faktiskt uppgraderas till retail Windows 10, som kan "överföras" till annan hårdvara så länge som man först avinstallerar/deaktiverar på gamla hårdvaran (hur man nu egentligen gör det?).

Vore trevligt att höra från någon som faktiskt testat...

How to Deactivate Windows 10 Product Key:
https://www.youtube.com/watch?v=3YOgl76pXYA

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Hur hårt Microsoft kommer att hålla på sina licensavtal vet väl bara de. Klart är att en retail kan man flytta runt. Vill man chansa med en OEM så är det just det. En chansning.

Att anta går att flytta win 10 är en chansning. Vill man vara säker så köper man win 10 licens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Du kanske redan har fått ett svar men jag updaterade när Windows 10 kom med min gammla dator (win8.1pro) köpte en helt ny dator i december bytte ut alla delar förutom ssdn. För mig funka det, MEN jag fick installera 8.1 först och aktivera sen updatera till 10. Har blåst datorn en gång efter det och då funka det att bara köra med 10an. Sen vet jag inte hur det blir senare om man byter ut saker efter släppet. Hoppas man inte behöver installera om till 8.1 varje gång man byter nått

Ok, ruskigt osmidigt. Men efter versionen av 10:an kom som tillåter aktivering med 7/8-nyckel så borde väl det förfarandet inte lägre krävas?

Skrivet av FabriciusRex:

En OEM är låst till den första dator som det installeras och aktiveras på. En retail kan du flytta (dock endast ha på en dator i taget).

Jepp, men frågan var om uppgradering från en retail 7 ger en äkta retail 10, eller om licensen nedgraderas på något vis.

Skrivet av sp1k3n:

How to Deactivate Windows 10 Product Key:
https://www.youtube.com/watch?v=3YOgl76pXYA

Tackar. Osmidigare får man leta efter - MS vill uppenbarligen inte att man ska göra det, annars hade de lagt in det i gui:t.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Jag har ärligt talat lite svårt att förstå diskussionen huruvida ni ska "uppgradera" till 10'an eller inte. Skapa en bootbar USB sticka med Acronis Image och dra av en image av W7 innan ni uppgraderar. Efter allt snurrar som det ska och det är aktiverat dra av en image av W10 också. HokusPokus så krävs det bara en 10min operation för att skifta mellan OS'en.., forever. Gör ni det ännu bättre kör ni med en separat partition för standalone browser, mail och liknande så är det bara tuta och köra oavsett OS version.

Jag har en fräsh install av flertalet OS + en "senaste" image som jag uppgraderar någon gång per år. Byta OS tar minuter och nyinstallation gör jag med flera års mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Du kan använda din 7/8/8.1 retail nyckel i windows 10 och den ger dig en generisk nyckel och system är registerat som retail.

Ja, men problemet är att flytta det. Någon lösning på det? Kan jag ej flytta det så är det ju inte en "vanlig" retail.

Skrivet av FabriciusRex:

@Zoubiey
@backfeed

En OEM är låst till den första dator som det installeras och aktiveras på. En retail kan du flytta (dock endast ha på en dator i taget).
I källan står det utförligt vad som gäller.

Källa: Microsoft Community

Jo, men hur flyttar man den? Man får ju ingen unik nyckel.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Skrivet av Zoubiey:

Ja, men problemet är att flytta det. Någon lösning på det? Kan jag ej flytta det så är det ju inte en "vanlig" retail.

Jo, men hur flyttar man den? Man får ju ingen unik nyckel.

Just därför jag hävdar du inte kan flytta Win 10 gratis hur som helst. Mer fasta bevis är att nyckeln kopplas med moderkortet, men du kan installera nu mer med din gamla cd nyckel (vet inte om det kommer gå även efter 29 juli på nytt moderkort).

Kan lova jag provar det efter 29 juli

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Just därför jag hävdar du inte kan flytta Win 10 gratis hur som helst. Mer fasta bevis är att nyckeln kopplas med moderkortet, men du kan installera nu mer med din gamla cd nyckel (vet inte om det kommer gå även efter 29 juli på nytt moderkort).

Kan lova jag provar det efter 29 juli

How to Transfer your Windows 10 License to a New Computer:
http://www.groovypost.com/howto/transfer-windows-10-license-n...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@backfeed

En win7/8/8.1 retail fortsätter vara retail efter uppgradering till win10.

________________

Skrivet av Zoubiey:

Jo, men hur flyttar man den? Man får ju ingen unik nyckel.

Jag var lite osäker då jag har en köpt win10 pro retail med produktnyckel. Jag grävde dock fram detta:

"Aktivera Windows 10 efter en ändring i maskinvarukonfigurationen
Om du har uppgraderat till Windows 10 med det kostnadsfria uppgraderingserbjudandet och sedan gör betydliga förändringar i maskinvaran på enheten, till exempel byter ut moderkortet, kanske inte Windows 10 är aktiverat längre. Vill du ha hjälp med att aktivera enheten kontaktar du kundsupporten.
"

Källa Microsoft Support

Permalänk
Medlem

Om de va segt att få folk att uppgradera till Windows 10 när det var gratis, så lär de bli super nu efter de börjar ta betalt. Det känns verkligen inte helt ogenomtänkt av Microsoft. Min gissning är att de kommer erbjuda gratis uppgraderingar även senare igen. 1100-1200kr är en hel del pengar för något som man kanske inte riktigt vet om man vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Har det framgått någonstans om Microsoft tänker släppa "Anniversary update" senast 29 juli så att den inkluderas i den fria uppgraderingen till Windows 10 från Windows 7/8.1 ?
29 juli är ju ettårsdagen av Windows 10 Build 10240 RTM så det borde vara den dagen då man också släpper den stora uppdateringen för alla som utnyttjat den fria uppgraderingen.
Eller så är Microsoft "listiga" och släpper "Anniversary update" 30 juli eller 1 augusti då det kostar pengar att uppgradera om man inte utnyttjat det ettåriga erbjudandet...