Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Leap motion

Någon som har tittat på detta och kanske tom testat? Har tittat på en del youtube videos och det verkar riktigt bra efter deras mars uppdatering.

http://store-eur.leapmotion.com/

Har beställt den men jag får inte min Oculus förrän i juli.

Permalänk
Medlem

Har inte en sådan men vad jag hört så är det väldigt coolt och fungerar riktigt bra

Problemet som jag ser är att det inte kommer komma massa saker som stöder det eftersom det är tredjeparts accessoar till VR headsetsen

Permalänk
Medlem

Se till att köpa från Aliexpress eller eBay. Du kan få en helt genuin Leap Motion för runt $30.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag köpte den igenom deras hemsida. Det är helt ok att betala mer ifall de skall försöka ge sig in på marknaden för tredjepart kontroller. Jag hoppas att vi kommer få till detta ihop med virtual desktop appen i en snar framtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant sätt att använda leap motion på till en Oculus för att kunna se rummet utan att ta av sig headsettet.

https://www.youtube.com/watch?v=xBcqOkT6atw

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en Leap Motion att använda till min CV1, dock inte packat upp eller testat än...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Köpte en leap när dom kickstartade, när den kom ut så var den ingen hit. Har dock legat i sin kartong sedan dess, kanske dags att koppla in och se hur den nya mjukvaran funkar.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Se till att köpa från Aliexpress eller eBay. Du kan få en helt genuin Leap Motion för runt $30.

Tackar för den Fanns en på aliexpress kostade 26 euro i originalförpackningen så verkade legit så köpte en

Vad kan man göra med en Leap? Såg video och massa när dem "kom ut" på kickstarter etc. Kan man typ styra spotify/netflix etc med handgester? Typ Play/paus etc?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Har haft en liggande oanvänd väldigt länge men provade på dk1 när mars-uppdateringen kom ut och måste säga att Blocks var väldigt häftigt. Väldigt lovande. Har inte velat limma fast den på nytt fint headset bara för att testa det lilla demot igen dock. Har något nytt kommit ut som är värt att testa?

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår ska det ju finnas stöd direkt i steam vr numera så de flesta spel som använder handkontrollers borde väl fungera med leap motion ?

Någon som testat The Lab till exempel i Rift med leap motion ?

Jag förstår ingenting av denna video men det ser ju ut att funka bra:
https://www.youtube.com/watch?v=sMWmhNpRUE8