Spårning av armar, händer och fingrar för HTC Vive. Riktigt coolt!

Permalänk
Medlem

Spårning av armar, händer och fingrar för HTC Vive. Riktigt coolt!

Kommer definitivt beställa en sådan så länge det kommer spel till detta:
https://manus-vr.com/order

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Det finns ju redan Leap Motion som verkar fungera bra? Detta såg svettigt ut.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superapan:

Det finns ju redan Leap Motion som verkar fungera bra? Detta såg svettigt ut.

Det spårar bara inom ditt synfält. Du kan alltså inte greppa saker du inte ser eller röra på händerna när du inte ser dem vilket gör det ganska lame. I övrigt fungerar det bra.

Permalänk
Medlem

Wow. Är nog dags att börja spara nu.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara om det tillför så mycket. Oftast ska man bara greppa tag i något objekt och det fungerar utmärkt med Vive-kontrollerna, ännu bättre att hålla i något...

Så, vad är egentligen poängen med detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dblade:

Frågan är bara om det tillför så mycket. Oftast ska man bara greppa tag i något objekt och det fungerar utmärkt med Vive-kontrollerna, ännu bättre att hålla i något...

Så, vad är egentligen poängen med detta?

Det här kan det nog finnas rätt bra potential för. Inte minst i multiplayerspel där man får mycket bättre möjlighet att uttrycka något mer levande än stela händer. Handrörelser är ett jättebra kommunikationsmedel liksom tal men det har inte gått att bygga något kring handrörelser innan så vi är såklart inte vana vid att interface eller upplevelser har med den delen i spel ännu.

Det finns teoretisk potential här, men så länge VRheadsettillverkarna inte själva ger ut de här grejerna och får med stöd i sina SDKs så kommer det troligen inte komma så mycket spel med stöd för det här utöver några specialbeställda titlar från tillverkarna av handskarna.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Power glove 2.0?

Första Kinect till Xbox 360 hade ju lite sådär precision, version 2 till Xbox one ska ju tydligen vara betydligt bättre, men aldrig provat den själv. Borde inte något sådant annars vara ett bra alternativ för att tracka hela spelarens kropp, snarare än bara händerna? (även om man kan behöva mer än en för att hantera när användaren vänder på sig åt "fel" håll).

Permalänk
Medlem

På sikt kommer man definitivt vilja ha någon typ av spårning av händerna, frågan är om det är rätt tillfälle att slanta upp nu? Själv kommer jag vänta till dess att antingen tillverkarna av det VR-headset man har släpper en liknande produkt eller att det finns någon leverantör som är/tydligt ser ut att bli marknadsledare eller åtminstone ha en stor marknadsandel.

Naturligtvis är det viktigt att tekniken fungerar, men minst lika viktigt är att det finns stöd i de applikationer man vill använda (eller att det finns applikationer över huvud taget...)

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Medlem

Världens dyraste trädgårdshandskar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Wow!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Tycker att det är synd att man måste mounta kontrollen på handsken