Permalänk
Medlem

Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ska du köpa skärm för 11.5k är det väl lika bra att köpa ett grafikkort i den klassen också

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vurrman:

Är väldigt tveksam, 960 klarar inte d3 i 1440p på ultra

Permalänk
Medlem

har redan GTX970, länkat överst.

vad är det som skulle kunna ställa till det? refresh rate?

Permalänk
Medlem

@Vurrman: Ska du spela på den i rätt upplösning får du bereda dig på att sänka detaljnivån rätt så ordentligt. Mitt 970 drar runt 1920x1200 ganska precis i 60 Hz med inställningarna på High i spel som Witcher 3. I den upplösningen lär du kanske komma upp i 40 fps som snitt med inställningarna på normal.

Med det sagt är det en skärm du kan behålla i massa år och när du i framtiden uppgraderar grafikkortet så kommer det gå bra. Frågan är bara vilken väg du vill gå. Personligen skulle jag väntat på 1070 och köpt en annan skärm med g-sync som är lite billigare.

Det är upp till dig vilken väg du vill gå.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

@Vurrman: Ska du spela på den i rätt upplösning får du bereda dig på att sänka detaljnivån rätt så ordentligt. Mitt 970 drar runt 1920x1200 ganska precis i 60 Hz med inställningarna på High i spel som Witcher 3. I den upplösningen lär du kanske komma upp i 40 fps som snitt med inställningarna på normal.

Med det sagt är det en skärm du kan behålla i massa år och när du i framtiden uppgraderar grafikkortet så kommer det gå bra. Frågan är bara vilken väg du vill gå. Personligen skulle jag väntat på 1070 och köpt en annan skärm med g-sync som är lite billigare.

Det är upp till dig vilken väg du vill gå.

Okej, jag lirar mer eller mindre bara Rust just nu. Ett spel som jag verkligen skulle vilja se/uppleva på en ultrawide.
Anledningen till att jag har det kortet jag har är att jag har en mini-itx burk.

Predator X34 kanske var ett långskott och jag kanske borde gå för mitt "förstaval" innan jag fick upp ögonen för X34.

Vad tror du/ni om denna? https://www.dustinhome.se/product/5010813628/s34e790c-curved

Nu är det ju inte en utpräglad gamingskärm, men det är ungefär detta jag söker.

Permalänk
Medlem

@Vurrman: Tycker inte du ska köpa en stor skärm med många pixlar utan G-sync. Du kommer få tearing på skärmen som in i helskotta! Köp hellre en 1440p "vanlig" skärm med G-sync för ca 8000:-. T.ex. https://www.dustinhome.se/product/5010884434/rog-swift-pg279q

Vill du absolut ha ultrawide så förstår jag. Själv tycker jag inte dom är så mäktiga. Har du sett en i verkligheten?

Iaf min syn på saken.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vurrman:

Okej, jag lirar mer eller mindre bara Rust just nu. Ett spel som jag verkligen skulle vilja se/uppleva på en ultrawide.
Anledningen till att jag har det kortet jag har är att jag har en mini-itx burk.

Predator X34 kanske var ett långskott och jag kanske borde gå för mitt "förstaval" innan jag fick upp ögonen för X34.

Vad tror du/ni om denna? https://www.dustinhome.se/product/5010813628/s34e790c-curved

Nu är det ju inte en utpräglad gamingskärm, men det är ungefär detta jag söker.

Jag kör på dell's ultrawide skärm som går att klocka till 80-85hz, den kan jag rekommendera. Men hursom kommer du nog måsta uppgradera din gpu oavsett

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/filter/872?sortColumn=rank&sortAscending=...

Där har du några olika val när det gäller 144Hz med upplösning 2560x1440 samt G-Sync.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på denna skärm men alla småfel man läst om är avskräckande när det handlar om så mycket pengar.

Har de lyckats få bort felen på nyligen tillverkade paneler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vurrman:

Go nuts!
Haft skärmen sedan release i batch på i december. Bästa köpet jag gjort.

Skärmen kräver helt annan prestanda.
3440 1440 p är sjukt mycket tyngre att driva. Nästan 4k. Om du kollar benchmarks kolla på 4k så får du ungefär rätt fps.

Jag kör med dubbla 980ti klockade till ca 1855 mhz(97%ascsi value kort) (evga-geforce-gtx classified)
Det drar runt witcher i allt maxat i stabilt 55-75 fps. Beroende på områden.

Det du måste förvänta dig är att dra ner inställningar en del och ta bort AA(kant utjämning) mindre ögongodis helt enkelt.
Då kommer det gå fin fint att köra.

Tänk på att Acer presenterade en ny skärm precis som heter x34p

Som ersätter x34. Så vänta på prisdump eller den nya skärmen.

Orkar du inte. Köp den nu. Ingen direkt skillnad på x34p. (meny knapp ändrad å annat fäste i bak på skärmen).

Permalänk
Skrivet av Qwal:

Jag kör med dubbla 980ti klockade till ca 1855 mhz(97%ascsi value kort) (evga-geforce-gtx classified)
Det drar runt witcher i allt maxat i stabilt 55-75 fps. Beroende på områden.

Bra input! Går också i köpetankar på en x34, men sitter idag "bara" på ett 980Ti. Sedan är jag i valet o kvalet om jag istället ska köra på en 27" med 144hz, om det blir en skönare spelupplevelse? Så jä**a svårt när man inte har möjlighet att prova...stor och mäktig bildyta vs höga uppdateringsfrekvenser och ett bättre(?) flyt i spelen.

Ja det var väl dagens I-lands problem

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

@Qwal: Tror den heter X34A

Finns här

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

@Qwal: Tror den heter X34A

Finns här

Kommer en ännu nya modell.

X34a är ersättaren till x34 då LG inte kunde leverera deras ips paneler. X34a är från Toshiba och deras likvärdiga panel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

Bra input! Går också i köpetankar på en x34, men sitter idag "bara" på ett 980Ti. Sedan är jag i valet o kvalet om jag istället ska köra på en 27" med 144hz, om det blir en skönare spelupplevelse? Så jä**a svårt när man inte har möjlighet att prova...stor och mäktig bildyta vs höga uppdateringsfrekvenser och ett bättre(?) flyt i spelen.

Ja det var väl dagens I-lands problem

Beror på spel. X34 till allt är mäktigt.
Men spel som ca go är inte gjorda för 21:9 formatet. Så vissa Apel kan se lite wonky ut. Går att lösa genom config fil självklart.

Immersion x34 alla dagar. Så sjukt mäktigt.

Ett 980ti är Ingen problem att driva den. Dra inte allt på max bara

Permalänk

Sitter på en X34 som jag kör på 100Hz med GTX 970 SLI... det är knappt dessa orkar med dagens premium spel som t.ex. Fallout 4, GTA V, Witcher 3 o.s.v. med lite lull på rent grafikmässigt.

Om du ska köpa en skärm, lägg till ett ytterligare GTX 970, eller sälj det du har och skaffa ett 1080.

Själv väntar jag till nästa vecka när förhoppningsvis de riktiga 1080'a släpps med bra kylare!
Blir 2st då med! Har vart sjukt nöjd med GTX 970 SLI de senaste 2 åren! Ytterst få saker som buggat (typ endast Assassins Creed Unity, som det dessutom fanns en enkel workaround för).

Permalänk
Medlem

Ska du köra x34 på 970? Njae skulle inte jag rekommendera
Ett 980 ti är i underkant tycker jag men det går

Spelar du mycket D3 så rekommenderar jag inte x34:an då det inte har 3440x1440 native
Antingen får man köra 2560x1440 eller windowed fullscreen i 3440x1440 och då blir det stretchat

Permalänk
Medlem

Jag har en x34 och kör med 970 just nu. Dock så har jag tänkt uppgradera till 1080 snart.
Men det jag spelar just nu vilket är Overwatch flyter på bra. Dock är det ju inte så krävande, med/high upplösning. Sen funkar ju tyvärr inte 21:9 just nu på det.

Men om du ska kunna köra high på x34 så skulle jag lätt rekommendera ett bättre kort än 970.
Tex 1080 eller 1070.
Kommer nog säkert trilla ut en hel del 980ti på marknaden snart som man kanske kan göra klipp på.
Håll dig till nVIDIA bara eftersom G-Sync bara fungerar med nVIDIA kort.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Qwal:

Beror på spel. X34 till allt är mäktigt.
Men spel som ca go är inte gjorda för 21:9 formatet. Så vissa Apel kan se lite wonky ut. Går att lösa genom config fil självklart.

Immersion x34 alla dagar. Så sjukt mäktigt.

Ett 980ti är Ingen problem att driva den. Dra inte allt på max bara

just nu är det ju mest D3, Overwatch, WoT, Division, XCOM 2 och Witcher som spelas. Det ändras ju hela tiden. Tänker att om jag skulle få för mig att slå till på en x34, så borde man försöka hitta ytterligare ett 980Ti för SLI. Folk kommer säkert dumpa dom korten för en hyfsad peng nu när 1070/1080 lanseras

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadKillZ:

just nu är det ju mest D3, Overwatch, WoT, Division, XCOM 2 och Witcher som spelas. Det ändras ju hela tiden. Tänker att om jag skulle få för mig att slå till på en x34, så borde man försöka hitta ytterligare ett 980Ti för SLI. Folk kommer säkert dumpa dom korten för en hyfsad peng nu när 1070/1080 lanseras

Dem funkar fin fint med X34an
Det gör det mesta iofs.

Låter som en sund plan.

Jag vill köra allt i max i helst 100 fps. Så jag behöver nog ett par generationer grafikkort till. Jag tvivlar att 1080ti eller 2 klarar det.

Annars blir det nog rött lag med deras nya kort sen.

Men det låter som en sund plan! 2 980ti kommer du löjligt långt på annars. Vissa av oss har bara för höga krav

Skulle aldrig i mitt liv kunna spela något under 1440p igen.

Permalänk

Kommer ännu en ny modell som heter acer x34p snyggare design bättre touch knapp på baksidan och den klarar 100hz utan överclockning

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

Kommer ännu en ny modell som heter acer x34p snyggare design bättre touch knapp på baksidan och den klarar 100hz utan överclockning

jo visst, men samtidigt innebär ju det att den äldre modellen förmodligen kommer rasa i pris Visst vore det skönt att inte behöva trixa med någon överklockning då det alltid innebär en viss risk, men det är nog priset som avgör för min del.

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Skrivet av Chamoxzqt:

Kommer ännu en ny modell som heter acer x34p snyggare design bättre touch knapp på baksidan och den klarar 100hz utan överclockning

Det jag har läst är att det är ungefär samma panel som tidigare. 60 Hz, men att Acer har helt enkelt överklockat skärmen innan de lägger ut den till försäljning. Med andra ord är det inte 100 Hz "native" skärmen körs i. Jag hade verkligen hoppats på Ultrawide-skärmar med högre frekvens skulle tillkännages på Computex. Nu blev det inte så.

Det som stör mig är att jag inte vill köpa X34a eftersom den har inte gått ner i pris på ett helt år. Med andra ord hade jag kunnat köpa skärmen för ett helt år sedan och fått använda den i ett helt år och inte varit fattigare p.g.a. det. Det är ett ologiskt tänkande, men det är det som hindrar mig från att köpa X34:an just nu.

Permalänk

@Saliciouscrumbs: Jo jag känner igen det där. Har velat fram o tillbaka sedan i vintras angående ny skärm. Hur som helst så slog jag till idag o skaffa den här "besten" Inet skickar den imorgon...can't waaaaait!

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag kör det kortet jag gör, nVidia Geforce 970 GTX Mini OC är för jag har byggt i ett Rajintek Metis. Har dock inga planer på att byta upp mig på GPU än så länge då jag mer eller mindre bara lirar Rust för tillfället. Ett spel som är relativt dåligt optimerat och fortfarande i alpha-stadiet. Jag har därför tvingats underklocka GPU:n med ca 120 mhz, för att undvika kraschar.

Därför är jag väldigt orolig att denna skärm kommer att bli för mycket...

Permalänk
Medlem

Är det inet man ska plocka upp den ifrån eller? Funderar på ifall det kanske finns något billigare ställe att beställa från i andra delar av europa. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/konsument/acer-predator-x34p-tar-valvd...

Här påstår de att de lyckats kurva den än mer. Någon som sett något CR värde?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kör GTX 970 och Predator X34A, funkar dåligt då kortet inte orkar driva grafikintensiva spel i närheten av 100fps utan att man ställer ner inställningarna ganska kraftigt. Räkna med att måsta köpa ett bättre kort om du skaffar skärmen, 980ti/1070/1080 som minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Kör GTX 970 och Predator X34A, funkar dåligt då kortet inte orkar driva grafikintensiva spel i närheten av 100fps utan att man ställer ner inställningarna ganska kraftigt. Räkna med att måsta köpa ett bättre kort om du skaffar skärmen, 980ti/1070/1080 som minst.

Det var detta svar jag väntade på, tack
Då blir det inget köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vurrman:

Det var detta svar jag väntade på, tack
Då blir det inget köp

Kan även säga att jag är grymt nöjd med skärmen, inlevelsen man får i spel är grym och i filmer är den oslagbar iom 21:9 formatet. Bästa skärmen jag ägt, men då var jag hela tiden införstådd i att jag skulle vara tvungen uppgradera grafikkortet också.