FPS drop efter formatering med bra dator!?

Permalänk

FPS drop efter formatering med bra dator!?

Hej!

Formaterade min dator för ett par dagar sedan och installerade sedan alla drivrutiner igen (senaste drivrutinerna)

Har efter detta stött på märkliga fps drop i samband med att jag sprayar med olika vapen.

Vad kan detta bero på?

Datorn jag har borde vara rätt overkill för CS.

i7 4790K (CPU)
GTX 980 (GPU)
Noctua NH-D14 (Cpukylare)
8GB (RAM)
Msi z97 gaming 5 (Moderkort)
700W (PSU)
Asus VG248QE (Skärm)

Byggt allt i ett Fractal Design Define XL och har aldrig haft problem med fps drop tidigare i något spel.

Har inget i bakgrunden som kan störa (vad jag kan se)

Några idéer eller tips på vad man kan göra eller hur jag kan kolla upp vad som stör?

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte har installerat intel integrated graphics.

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av hypertreading och se om det gör någon skillnad.
Görs vanligtvis i Bios/UEFI.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Skrivet av jamakika:

Kolla så du inte har installerat intel integrated graphics.

Tack, ska kika på detta så fort jag kommer hem!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Skrivet av Mr.Berling:

Testa att stänga av hypertreading och se om det gör någon skillnad.
Görs vanligtvis i Bios/UEFI.

Aha, aldrig hört om men ska absolut kollas upp!

Visa signatur