Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Värde på en burk från 2011?

Hej!

Brorsan har min gamla burk som jag byggde ihop 2011 men vi funderar på att sälja iväg den och hitta någon laptop istället. Vet att man inte alls får många hundralappar/tusenlappar för den men något borde man ju få?

CASE: Bitfenix Raider
CPU: Phenom II X4 955 BE 3.2GHz
KYLARE: Noctua NH-U9S
GFX: Gigabyte GeForce GTX560Ti
MODERKORT: MSI 870A-G54 AM3
PSU: Corsair VX 550W
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz
HDD: Någon ruskigt gammal Barracuda som är sjukt seg

Vad kan man begära? Givetvis vet jag att jag inte får många tusenlappar för den.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ja du, det var ju en budget-dator redan 2011... Kanske att du kan få någonstans mellan 500-1000kr för den, beroende på du hittar någon villig köpare eller ej. Om den fortfarande fungerar problemfritt så duger den ju till typ CS, DotA, LoL och andra enklare spel.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ja du, det var ju en budget-dator redan 2011... Kanske att du kan få någonstans mellan 500-1000kr för den, beroende på du hittar någon villig köpare eller ej. Om den fortfarande fungerar problemfritt så duger den ju till typ CS, DotA, LoL och andra enklare spel.

Jodå det är jag fullt medveten om! Hade tänkt mig, i runda slängar, ungefär det priset om man har tur! Tack för svaret i alla fall!

Permalänk
Entusiast

1000kr låter väl rimligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

1-1.5k med lite tur kanske? Säljs delar löst annars.