Snabb fråga till er som är SD:are.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Dessa extrema vinster är långt i från att täcka Sveriges privata skulder. När det Svenska folket inte kan betala tillbaka så får vi en ny kris värre än 90 talet. Bankerna förväntar sig i dag att regeringen återigen ska stiga in och rädda dem. Därför lånar bankarna ut pengar till det Svenska folket i en rasande takt.

När den enskilda faktorn är ett gigantiska lån som konstant ökar och inte går att betala av. Så är det inte konstigt att man är på vägg emot helvetet. Skiter staten i att rädda bankerna så står det svenska folket utan pengar till mat och boende. Går staten in igen och betalar av skulderna. Så blir de privata skulderna en statsskuld som du och framtidens barn ska betala av till varje pris.

Finns absolut ingenting som tyder på att "alla" eller för den delen en stor del av låntagarna i dagens Sverige inte skulle klara av sina lån.

Tog själv lån på en fastighet för 10 år sedan, redan då var de stentuffa för att se till att jag skulle klara av räntor på upp till 10% utan några som helst problem i privatekonomin. Idag är det ännu tuffare med större andel i kontantinsatsen och krav på amortering.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Man blir ju mörkrädd av denna tråd...

Finner noll anledning till att rösta på ett parti som inte värdesätter alla människor lika.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Finns absolut ingenting som tyder på att "alla" eller för den delen en stor del av låntagarna i dagens Sverige inte skulle klara av sina lån.

Tog själv lån på en fastighet för 10 år sedan, redan då var de stentuffa för att se till att jag skulle klara av räntor på upp till 10% utan några som helst problem i privatekonomin. Idag är det ännu tuffare med större andel i kontantinsatsen och krav på amortering.

När det belånade folket dör så måste bankerna stå för det privata skuldberget. För att ta hand om krisen 1992 så höjdes även räntan hela vägen upp till 500%. Svenskar sålde sina hus och boende för kaffepengar. En ny kris kommer att slå hårdare emot folket.

Vill du vara naiv och öka lånen så får du allt gå en kurs i ekonomi. För levnadsstandarden blir inte bättre.

Permalänk
Skrivet av tonstrom:

Jag betalar gärna skatt för att få ha fri sjukvård. Visst, mer pengar i fickan vore ju kul, men jag gör av med pengarna lika fort oavsett om jag skulle få betala lite mindre skatt.
Och jag trodde att jobbskatteavdraget va bra.

Jobbskatteavdraget låt ju bra, men det är ju ett bidrag, "som tack för att du lönearbetar och tjänar X så får du X i ett bidrag." Är man pensionär, sjuk eller arbetslös får man inte detta bidrag.

Den fria sjukvården är ju kanon, men det går inte snabbt, jag är proffs-patient och man tappar ju sugen med alla "mindre åtgärd så fallet kan skjutas upp".

Citat:

Att det skulle vara ett problem att möta nya människor på vårdcentralen kan jag inte förstå. Går man inte dit för att sluta må dåligt? Jag går iallafall inte dit för att skaffa kompisar.

När man införde husläkarsystemet så var det ju för att en läkare skulle få en kännedom och en relation till sin patient. Kanske inte över en öl eller kaffe och kaka...

Citat:

Bostadsbristen är inte invandringens fel. Att det inte byggs tillräckligt mycket nytt däremot. Men det är ju en helt annan fråga.

Problemet var att man borde sagt 2010, när SD kom in och Moderaterna bestämde sig för att åter igen öka surheten på att betala skatt genom att ingå ett mycket dyrt avtal med MP. Vi talar om runt en biljon 2010-2020 där om vi har tur vi kan få tillbaka 300 miljarder.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk

@anon185723: Äh det där låter som domedagsscenarior.
Vad som kommer att hända är att bostadsmarknaden faller och bankerna krisar rejält, det blir då bail-in, som på Cypern. Man har inte byggt så togikt denna gång som förr, jag menar, det är ingen efterfrågan på hus i Säffle. Men på 80 talet kunde det byggas nya småhusområden och BR på dylika hak. Minns att det var finansbolaget Nyckeln som fällde allt. 1,4 miljader. Kaffepengar.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

När det belånade folket dör så måste bankerna stå för det privata skuldberget. För att ta hand om krisen 1992 så höjdes även räntan hela vägen upp till 500%. Svenskar sålde sina hus och boende för kaffepengar. En ny kris kommer att slå hårdare emot folket.

Vill du vara naiv och öka lånen så får du allt gå en kurs i ekonomi. För levnadsstandarden blir inte bättre.

Om du hade läst vad jag skrev så hade du insett att jag också är för att bromsa in belåningen. Dock är skillnaden att jag inser att vi inte "är på väg till helvetet.." till skillnad från dig. Det har vidtagits åtgärder under en längre tid och de senaste är ganska hårda om man kikar på resten av Europa.

Sedan kanske du får läsa på lite hur det fungerar när man tar lån på exempelvis en fastighet. Det är ju inte direkt så att man står och dör med ingenting kvar. Säljer du fastigheten innan får du också lösa lånet eller flytta det vidare till en ny "säkerhet".

Blir aningen trött på er domedagspredikare.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Finns absolut ingenting som tyder på att "alla" eller för den delen en stor del av låntagarna i dagens Sverige inte skulle klara av sina lån.

Nej, det gör de nog utanför hotspotsen iaf.
Problemet är ju just att hotspots är typ Ronna i Södertälje numer.

Citat:

Tog själv lån på en fastighet för 10 år sedan, redan då var de stentuffa för att se till att jag skulle klara av räntor på upp till 10% utan några som helst problem i privatekonomin. Idag är det ännu tuffare med större andel i kontantinsatsen och krav på amortering.

Visst klarar du det men sen får du äta pasta med extrapriskorv. Idag är det nog så hårt att vi ser en dämpning av marknaden för att det inte finns nya köpasugna (med kapital) människor. Svårt att se saker som driver marknaden också.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Om du hade läst vad jag skrev så hade du insett att jag också är för att bromsa in belåningen. Dock är skillnaden att jag inser att vi inte "är på väg till helvetet.." till skillnad från dig. Det har vidtagits åtgärder under en längre tid och de senaste är ganska hårda om man kikar på resten av Europa.

Sedan kanske du får läsa på lite hur det fungerar när man tar lån på exempelvis en fastighet. Det är ju inte direkt så att man står och dör med ingenting kvar. Säljer du fastigheten innan får du också lösa lånet eller flytta det vidare till en ny "säkerhet".

Blir aningen trött på er domedagspredikare.

Dessa åtgärder är ett patetiskt försök att fixa ekonomin. De nya kraven för amortering är patetiska. På 90 talet så sålde banken din fastighet för kaffepengar. Sen stod du kvar med dina lån. Det finns gott om folk i dag som inte har fått skuldsanering. De lever fortfarande på existensminimum för att betala av sina lån.

Skrivet av HerrParasit:

@fxfighter: Äh det där låter som domedagsscenarior.
Vad som kommer att hända är att bostadsmarknaden faller och bankerna krisar rejält, det blir då bail-in, som på Cypern. Man har inte byggt så togikt denna gång som förr, jag menar, det är ingen efterfrågan på hus i Säffle. Men på 80 talet kunde det byggas nya småhusområden och BR på dylika hak. Minns att det var finansbolaget Nyckeln som fällde allt. 1,4 miljader. Kaffepengar.

Det slutar som sagt med bail in. Att staten lånar för att rädda. Den dagen Sverige inte kan betala av lånen med nya lån så slutar landet som med Grekland. Det är bäst att avsluta den onda cirkeln med att låna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrParasit:

Nej, det gör de nog utanför hotspotsen iaf.
Problemet är ju just att hotspots är typ Ronna i Södertälje numer.

Visst klarar du det men sen får du äta pasta med extrapriskorv. Idag är det nog så hårt att vi ser en dämpning av marknaden för att det inte finns nya köpasugna (med kapital) människor. Svårt att se saker som driver marknaden också.

Problemet med människor som ger sig på dyra fastigheter med minimal insats och utan topplån är ganska bortblåst idag med de nya reglerna. Så problemet kommer att vara ur världen om några år.

Sedan kan det säkert bli så att en liten andel inte klarar av det och bankerna får ta den lilla smällen, men det finns inget som tyder på att de inte skulle klara det.

Så någon bild av att alla långtagare i hela Sverige skulle åka dit tror jag inte ett dugg på.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av jnilssonn:

Man blir ju mörkrädd av denna tråd...

Finner noll anledning till att rösta på ett parti som inte värdesätter alla människor lika.

Håller med gillar inte heller vänsterpartiet Sedan man böjar prata om att andra mänskor har lägre intelligens och Jonas inte vill dela kopieringsmaskin med Jimmie och en massa annat O-människovärdigt man sagt/säger/Hittar på om andra människor så tycker inta jag heller om det.

Jag tycker nämligen att alla människor har samma människovärde. Och även att alla har lika dana skyldigheter om man lever i ett civiliserat samhälle med allt vad det innebär.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Skrivet av tonstrom:

Det enda jag märkt av från den hemska massinvandringen är att det gnälls på internet från folk som knappt orkar bry sig när de inte sitter vid datorn. Och att syrrans ungar fått nya kompisar. De halalslaktar nog inte ens.

Mitt liv har i övrigt inte påverkats alls.

Men det har nog varit hemskt för alla som bildar opinion via facebook. :'(

Vilken tur för dig då. I min stad har det varit bla våldtänkter, grova brott och annan kriminalitet. Det efter att ha varit en relativt lugn stad tidigare. Jag drar inte alla över en kam, men jag ser vad som händer och att det ökar.

Skrivet av jnilssonn:

Man blir ju mörkrädd av denna tråd...

Finner noll anledning till att rösta på ett parti som inte värdesätter alla människor lika.

Ja och snart kommer du att bli mer mörkrädd, om du får upp ögonen vad som eskalerar. Hur är det med könens lika värde, den respekteras oftast inte.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

@jnilssonn: Å, en idealpolitiker. Jag ser att realpolitiken återkommer till scenen igen, du tror vi kan önska oss fram? Och glatt ta de problem som kommer, egentligen i onödan?

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Problemet med människor som ger sig på dyra fastigheter med minimal insats och utan topplån är ganska bortblåst idag med de nya reglerna. Så problemet kommer att vara ur världen om några år.

Men då kan folk inte köpa hus. Dyrt är det ju överallt, men jag finner lyxvillor för 10-30 millioner rätt prisvärda mot den där trean i Husby för 1,4 miljoner. Vi har redan en avkylning på marknaden, sen kommer ju problem nummer ett: Framöver kommer hus att kosta så mycket att annan konsumtion inte får rum. Och behoven av social Housing stiger som en raket..

Citat:

Sedan kan det säkert bli så att en liten andel inte klarar av det och bankerna får ta den lilla smällen, men det finns inget som tyder på att de inte skulle klara det.

Jo, men det hände knappt ens under 90 talet, det var inte privatägare som bott 10 år i kåken som åpkte dit. Knappt några privatägare. Idag är hela Sverige bocenterat. Vår produktion sammanfattas bäst i att vi bor.

Citat:

Så någon bild av att alla långtagare i hela Sverige skulle åka dit tror jag inte ett dugg på.

Spararna ryker. Allt du har över 10 eller 100k €.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Om 5-15 år, så finns det KANSKE ett Muslimskt parti i Sverige. Dom kommer då att driva sina värderingar, likt KD.

Därför är det extra viktigt att staten är sekulär, vilket SD inte vill, SD är de ända riksdagspartiet med denna åsikt.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrParasit:

Men då kan folk inte köpa hus. Dyrt är det ju överallt, men jag finner lyxvillor för 10-30 millioner rätt prisvärda mot den där trean i Husby för 1,4 miljoner. Vi har redan en avkylning på marknaden, sen kommer ju problem nummer ett: Framöver kommer hus att kosta så mycket att annan konsumtion inte får rum. Och behoven av social Housing stiger som en raket..

Jo, men det hände knappt ens under 90 talet, det var inte privatägare som bott 10 år i kåken som åpkte dit. Knappt några privatägare. Idag är hela Sverige bocenterat. Vår produktion sammanfattas bäst i att vi bor.

Spararna ryker. Allt du har över 10 eller 100k €.

I grund och botten håller jag med dig. Den enda riktigt stora och goda investeringen vanliga människor kan göra idag är gällande bostad. Argumenten jag använt mig av i den här tråden handlar dock mer om att försöka förklara för alla domedagsprofeter att vi ligger i överkant idag gällande regler som motverkar totala kollapser m.m.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av smkr:

Därför är det extra viktigt att staten är sekulär, vilket SD inte vill, SD är de ända riksdagspartiet med denna åsikt.

Jag tror många inte vill se en religös livsåskådning som agenda, i dagens politik. Detta efter kyrkans "starka inflytande" genom århundranden, i större delen av världen.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Jag tror många inte vill se en religös livsåskådning som agenda, i dagens politik. Detta efter kyrkans "starka inflytande" genom århundranden, i större delen av världen.

Det tror inte jag heller, därför är det viktigt att belysa detta.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Man blir ju mörkrädd av denna tråd...

Finner noll anledning till att rösta på ett parti som inte värdesätter alla människor lika.

Alla människors värde? Hur menar du då?
Det är så jävla knäppt att att ha den synen när verkligheten säger något annat.
Är en IS krigare lika värd som du?
Är en president i ett land lika värd som en vanlig medborgare i samma land?
Är en våldtäktsman lika värd som en person som avskyr våld mot kvinnor?
Är en mördare lika värd som en person som inte gjort något ont mot någon människa/djur etc

Jag kan hålla på och skriva massa exempel
Så snälla vad menar du med allas lika rätt?
För verkligheten säger något helt annat i samhället

Jag kanske är helt ute o cyklar men självklart har alla människor samma värde i grund som överlevnad=rätten att leva.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicy_mama:

Hade det varit ett problem någon annan stans? Tycker det är skitjobbigt att pussa varandra på kinden när jag är utomlands. Nej personligen tycker jag att man ska göra det. Men nu är jag inte heller en MP sympatisör som vill ha fri invandring. Jag vill bara inte att SD ska dra oss ner i dyngan vi aldrig kommer resa oss ifrån. Nu har vi EUs hårdaste invandring. Vad ska SD nu gå till val på? När SD startades var det bara en önskad om minskning men sakta sakta vänds det till deportering och riktiga hot emot en majoritet som faktiskt vill och behöver en ny chans i livet. Tänk om Hitler vid tillträde skrek utu att han skulle gasa alla Judar... Nej ni är närmare dom än ni själva inser

De flesta PK'ster eller vänsteranhängare har någon form av konspirationsteori kring SD. De tror att det ligger någon dold agenda bakom allt, när det inte gör det. SD har sagt att de vill tillbaka till de nivåer som Sossar och Moderater hade på den gamla goda tiden. Före allt spårade ur.

Sedan har SD även sagt att vi ska ta hand om de som vi gemensamt har bestämmer att de har rätt att vara här. Många blir väldigt förvånade när de inser att någon är SD, men samtidigt både har kompisar/fruar/män som är invandrare eller har mycket kontakter med invandrare. Det beror på att SD är kritisk till invandringen inte invandrarna.

Personligen får jag en tår i ögat när jag tänker på vad som hände Tibet. Hur en vacker kultur helt kan raderas ut av kommunismen. Låt inte vårt språk och kultur raderas ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

De flesta PK'ster eller vänsteranhängare har någon form av konspirationsteori kring SD. De tror att det ligger någon dold agenda bakom allt, när det inte gör det. SD har sagt att de vill tillbaka till de nivåer som Sossar och Moderater hade på den gamla goda tiden. Före allt spårade ur.

Sedan har SD även sagt att vi ska ta hand om de som vi gemensamt har bestämmer att de har rätt att vara här. Många blir väldigt förvånade när de inser att någon är SD, men samtidigt både har kompisar/fruar/män som är invandrare eller har mycket kontakter med invandrare. Det beror på att SD är kritisk till invandringen inte invandrarna.

Personligen får jag en tår i ögat när jag tänker på vad som hände Tibet. Hur en vacker kultur helt kan raderas ut av kommunismen. Låt inte vårt språk och kultur raderas ut!

SD har alltså inget emot invandrarna, samtidigt som deras representanter skriver på nätet att det borde stå någon på Öresundsbron och skjuta ner alla som kommer?

Ser du problematiken?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av smkr:

Det tror inte jag heller, därför är det viktigt att belysa detta.

Samtidigt är vi ironiskt nog också en Monarki!

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

nästan all media är ju vinklad läser man sånn smörja så har man ju knappt valt själv vad man röstar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Samtidigt är vi ironiskt nog också en Monarki!

Heheh ja, och kungahuset får inte var religiöst neutralt, lite sjukt. Samtidigt kan man diskutera huruvida vi egentligen lever i en monarki, det är kanske mer på låtsas.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

SD har alltså inget emot invandrarna, samtidigt som deras representanter skriver på nätet att det borde stå någon på Öresundsbron och skjuta ner alla som kommer?

Ser du problematiken?

Problematiken ligger hos enskilda personer och det finns i alla riksdagspartier. Tyvärr uttalar sig enskilda personliga parti-företrädare väldigt olämpligt, oavsett partitillhörighet. Men väldigt många har varit från SD, det tror jag MEST är ett uttryck för frustration och besvikelse

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Jag är inneboende med 3 muslimska grabbar. Vi kommer väldigt bra överrens och respekterar varandra. Dom har sitt arv och sitt ursprung och självklart så lever dom efter sin värdegrund. Men jag ser hur stor skillnaden är, i mellan våra kulturer.

Vi svenskar är för dåliga på at släppa in och integrera flyktingar och invandare i det svenska samhället. Men samtigt är de i många fall dåliga, på att själva bli delaktiga. Dom umgås i stort sett bara med sina "egna".

Det är inte bara i Sverige, som vi ser integrations problematiken. Kulturkrocken blir nästan alltid för stor. Ett vi och dom samhälle i de segragerade samhällena. Där är det problem med bla gäng, kriminalitet och utanförskap.

Ibland så har du ett muslimsk samhälle i det svenska och där gäller deras regler och värderingar internt.

Jag vill begränsa flyktingmottagning och invandring, till Finlands nivå. Vi kan hjälpa till på andra sätt.

Sverige har under lång tid försämrat välfärden, för alla medborgare och skattebetalare. Vi behöver rusta upp sjukvård, äldreomsorg och skolan. Vi behöver fler läkare, sjuksköterskor, lärare och poliser. Vi behöver också rusta upp infrastrukturen med bla, vägarna, ny järnväg och massor av nya lägenheter.

Bara för att jag tycker och har åsikter om detta, så kan jag meddela att jag är för människors lika värde.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Problematiken ligger hos enskilda personer och det finns i alla riksdagspartier. Tyvärr uttalar sig enskilda personliga parti-företrädare väldigt olämpligt, oavsett partitillhörighet. Men väldigt många har varit från SD, det tror jag MEST är ett uttryck för frustration och besvikelse

Problematiken ligger ju i att företrädare för andra partier oerhört sällan ger uttryck för att man ska "skjuta" andra människor eller andra våldsuttryck riktat mot enskilda folkgrupper. Medan det är ganska vanligt att man ser eller hör SD-politiker göra just det, eller för den delen kalla vissa människor för "judesvin", "parasiter", "våldtäktsmän" osv..

Mitt resonemang bygger på slutsatsen att det faktiskt inte är speciellt konstigt att inga andra politiska partier vill ta i SD med tång ens. Inte ens de som rent politiskt inte står alltför långt ifrån. Det är inget märkligt, speciellt inte när ledande företrädare för just SD också sprider den här sortens hatpropaganda mot enskilda folkgrupper.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Problematiken ligger ju i att företrädare för andra partier oerhört sällan ger uttryck för att man ska "skjuta" andra människor eller andra våldsuttryck riktat mot enskilda folkgrupper. Medan det är ganska vanligt att man ser eller hör SD-politiker göra just det, eller för den delen kalla vissa människor för "judesvin", "parasiter", "våldtäktsmän" osv..

Mitt resonemang bygger på slutsatsen att det faktiskt inte är speciellt konstigt att inga andra politiska partier vill ta i SD med tång ens. Inte ens de som rent politiskt inte står alltför långt ifrån. Det är inget märkligt, speciellt inte när ledande företrädare för just SD också sprider den här sortens hatpropaganda mot enskilda folkgrupper.

Tyvärr har du delvis rätt i detta. Exakt vilka ledande företrädare syftar du på? Man lockar till sig personer med sådana åsikter, men de blir oftast utesluna. Rasism och främlingsfientlighet grundar sig ofta på okunskap och fördomar. Resultatet blir att folkgrupper blir utsatta, snarare än enskilda individer. Detta leder i sin tur ofta till konflikter, hat, våld och i vissa fall till krig.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Väldigt "underligt" ställd fråga. Är det bara SD'are som är invandringskritiska och är det bara SD'are som läser de tidningarna? Vad är det i kombinationen som gör det intressant och varför vilja veta specifika tidningar? Verkar mer som en honeypot för att röka ut vilka som är SD anhängare. I vilket fall så har jag svårt att se värdet i det...

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Väldigt "underligt" ställd fråga. Är det bara SD'are som är invandringskritiska och är det bara SD'are som läser de tidningarna? Vad är det i kombinationen som gör det intressant och varför vilja veta specifika tidningar? Verkar mer som en honeypot för att röka ut vilka som är SD anhängare. I vilket fall så har jag svårt att se värdet i det...

Alla tidningar vinklar sina artiklar, mer eller mindre. Även "språkbruket" varierar kraftigt. Jag är SD:are och jag läser bara ibland liknande "SD" tidningar för att få mer info. Det är mer genom andra personer som länkar eller genom forumet Flashback. Jag vill poängtera, att jag är väldigt noggrann och försiktig, med att bedöma den typen av info.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Tyvärr har du delvis rätt i detta. Exakt vilka ledande företrädare syftar du på? Man lockar till sig personer med sådana åsikter, men de blir oftast utesluna. Rasism och främlingsfientlighet grundar sig ofta på okunskap och fördomar. Resultatet blir att folkgrupper blir utsatta, snarare än enskilda individer. Detta leder i sin tur ofta till konflikter, hat, våld och i vissa fall till krig.

Bara att titta på hur Björn Söder uttalat sig om homosexuella t ex för att få en inblick i vilken hatkultur vissa av de ledande företrädarna står för.

Som jag även sagt innan kommer ju inte ens politiker inom KD undan med homofobi längre.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti