ASUS GTX 1080 Strix OC eller stock?

Permalänk
Medlem

ASUS GTX 1080 Strix OC eller stock?

Hur stor är skillnaden i prestanda mellan ett överklockat ASUS Strix jämfört med en med stock?

Permalänk
Medlem

@Arezza: Prestanda skillnaden vet jag inte, men Strix kortet har betydligt bättre kylare.
Sen brukar nästan alla andra kort vara snabbare än "stock".

Permalänk
Medlem

Jag beställde ASUS GTX 1080 Strix OC, men fick förslag att byta till Strix fast inte överklockad. Undrar därför ifall skillnaden är stor eller liten :3

Permalänk

du lär inte märka nån störra skillnad troligtvis ne,e ju om du vill spara nån hundralapp hit o dit ju

Visa signatur

MSI Z790 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i7 14700K | EK nuclear AIO 360 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | MSI Geforce RTX 4070 | Samsung 990 PRO 2TB M.2 | ASUS 34" ROG Swift PG34WCDM OLED WQHD

Permalänk
Medlem

Pengarna är inga problem, iNet hade inget datum på nästa leverans av OC och föreslog att jag bytte. Har någon benchmarks mellan OC och vanlig?

Permalänk
Skrivet av Arezza:

Pengarna är inga problem, iNet hade inget datum på nästa leverans av OC och föreslog att jag bytte. Har någon benchmarks mellan OC och vanlig?

Nu vet jag inte hur man ska läsa av "klocken" för det är så många siffror. Men min når max 2025 och verkar vara stabil, minnena går i 11000 tror jag. Bör tilläggas att jag inte klockat på många år och vet knappt vad jag håller på med.

Asus Strix gtx 1080 non-OC
http://prnt.sc/bnbbvt

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Avstängd

Köp icke-OC versioner.. efter dragit upp klocken i afterburner presterar de typ "likvärdigt" .. det handlar mer om tur faktiskt

mitt Palit gamerock icke-OC version slår många OC versioner tex.. hade tur denna gången