Inget internet i över en vecka nu o Bahnhof ignorerar oss.

Permalänk
Medlem

Inget internet i över en vecka nu o Bahnhof ignorerar oss.

Vårat internet har varit nere i ca 8dagar nu och efter flera felanmälningar som blivit besvarade med att det är pga driftstörningar i vårat område (så vitt jag vet har internet fungerat hela tiden för grannar). Jag ringde supporten på stadsnätet som kollade in på det och såg att allt fungerade 100% i vårt område men när han försökte pinga våran router/omvandlare fick han inget svar o sa att jag skulle ta upp det med Bahnhof istället. Nu har Bahnhof ignorerat senaste felanmälan med information ifrån stadsnätet o jag vet inte vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att starta om fiberconvertern?

Permalänk

Du får väl helt enkelt vänta ut det, klart att de blir irriterade på dig när du spammar på med felanmälningar.
Man kan ju tycka att en räcker.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ring dom kanske, att skicka mejl till en support funkar inte i dagens läge

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Om du har fiber in i din lägenhet/hus sitter det en fiberkonverter hos dig (CPE). I de flesta nät är det stadsnätet som ombesörjer att den blir bytt och likaså lagar kabelbrott. Felanmälan ska då ske till bahnhof som i sin tur anmäler till stadsnätet.

Verkar dock lustigt när stadsnätets svar till dig går rakt emot bahnhofs. Det ska vara om bahnhof har leveransproblem som inte stadsnätet känner till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuvass:

Har du möjlighet att starta om fiberconvertern?

Ja gjorts flera gånger, även testat annan sladd mellan fiber uttaget o covnvertern.

Skrivet av Jonte[YoT]:

Du får väl helt enkelt vänta ut det, klart att de blir irriterade på dig när du spammar på med felanmälningar.
Man kan ju tycka att en räcker.

Dom har svarat på tidigare med att det inte är något fel/skyllt på driftstörningar i närheten (stadsnätet påstår att dessa inte ska påverkat oss och att de är lösta)