Alla framtida Microsoft-spel kommer till PC

Permalänk
Medlem

Därför kör man PS4 om man kör någon konsoll. I stort sett samma spel på PC och Xbox, och de flesta spelar man hellre på PC.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Nu kommer det äntligen gå att spela Halo på PC. Äntligen.
Frågan är hur det fungerar via Store, men det är det säkerligen värt.

Första spelet kom till PC. Om det var nåt att ha är jag tveksam. Testade demot för många år sedan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AMD-FX:

Första spelet kom till PC. Om det var nåt att ha är jag tveksam. Testade demot för många år sedan

Jo, 1-2 kom till "Online for Windows", sen slutade det.
Det var några år sedan.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Kan detta betyda att vi halo-spelare äntligen får "finish the fight" (halo 3, samt remastered halo 1,2) på pc?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

@Equadex: Bara om det kommer ett Halo 3 Anniversary.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ser fram emot Gears 4, hoppas de löser Multi GPU till DX12 tills dess , inget spel jag vet har väll det stödet ännu?

Det dröjer nog ett bra tag initialt dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Microsoft gör precis allt rätt för tillfället. Ge Windows Platform lite tid så kommer den bli riktigt bra. Tom högst troligt att den blir den ledande platformen för speldistribution om ett par år. Att den ligger direkt inbakad i Windows är en så stor konkurrensfördel att den knappast kan misslyckas om MS utvecklar bort de tekniska brister den idag lider av.

Permalänk
Medlem

Detta stämmer tydligen inte, Microsoft har uppdaterat texten.

Citat:

Every new title published from Microsoft Studios that we showed onstage at E3 this year will support Xbox Play Anywhere and will be easily accessible in the Windows Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Orka med windows store ....

Orka med sådana meninglösa inlägg... ... ...

Vad är det som är så jobbigt med Windows store ?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia:
Till att börja med är vsync påtvingat för samtliga spel och går inte att stänga av, vid anniversary update av Windows 10 kommer man kunna stänga av vsync för vissa titlar. Samt att allt kallas för "app", inte fan installerar jag "appar" på min dator, jag installerar program och spel. Att använda en plattform som tvingar en att kalla allt för "appar", åt helvete med det.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Äntligen börjar till och med Microsoft inse värdet av Pc som spelplattform. En bra nyhet som kommer att gynna alla.

Med tanke på att DirectX startade på PC så är det väl inte så konstigt.. men antar att det funnits exklusiva titlar på DirectX-Box.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@fermia:
Till att börja med är vsync påtvingat för samtliga spel och går inte att stänga av, vid anniversary update av Windows 10 kommer man kunna stänga av vsync för vissa titlar. Samt att allt kallas för "app", inte fan installerar jag "appar" på min dator, jag installerar program och spel. Att använda en plattform som tvingar en att kalla allt för "appar", åt helvete med det.

Appar känns mest som någon konstig försvenskning av Applications som på svenska heter Program.
Program kallades ju Apps på engelska för bra länge sedan.

Lite som *molnet* när man kan säga servern eller något istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Fast blir det riktiga spel, eller kassa konsolportar ala 2010?

Det vet vi redan. Det blir kassa app-adaptioner istället för spelportningar. Förr drogs vi med en kass x86 portning gjord av en slarvig kodare i med snäv tidsram. Nu har i alla fall Microsoft visat ett nytt koncept med handikappade app-adaptioner av spelen. Så jag vet inte om det blivit bättre men det är skit samma faktiskt. Det är Microsoft som ensamma kommer göra dessa, resten av världen har Steam m.fl. innan ens en Windows Store App kommer på tal som plattform.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Snusfri

Underbart detta.

MS Store uppdateras och blir bara bättre och bättre och kommer att bli en värdig utmanare till Steam.
Visst finns det fortfarande en hel del att förbättra, men att redan nu gnälla om kommande titlar är bara löjligt, var istället glada att vi får fler spel till PC och gnäll eventuellt när de kommit om de är dåliga då.

Forza Apex är tex riktigt bra, fast det bara är en Beta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skribent
Skrivet av fermia:

Orka med sådana meninglösa inlägg... ... ...

Vad är det som är så jobbigt med Windows store ?

Att det inte funkar som det ska... Anmälde mig för Halo Wars 2 betan, fick en nyckel och aktiverade genom deras hemsida. Trots att jag följde instruktioner till punkt och pricka så vägrade spelet dyka upp på mitt konto i Windows 10's inbyggda store.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Jag som står och väger mellan en Xbox one eller ps4, detta tippar ju lätt skålen till Xbox fördel om jag får alla spel jag köper till min PC också...eller har jag tolkat det fel? Är det bara MS egna spel?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Hakan fick sig en törn när den slog i skrivbordet...

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk

Är bara några spel, inte Alla microsoft spel som titeln säger va ja förstår.
Dom ändrade sin text efteråt, är bara alla på E3 som är så, sen antar ja random framtida titlar.

Permalänk
Medlem

Kommer spelen att kosta lika mycket som på konsoll via storen? Borde dom göra.. Annars får man säkert inte köpa PC-versionen och få Xbox versionen utan tvärt om..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svantesson666:

Microsoft gör precis allt rätt för tillfället. Ge Windows Platform lite tid så kommer den bli riktigt bra. Tom högst troligt att den blir den ledande platformen för speldistribution om ett par år. Att den ligger direkt inbakad i Windows är en så stor konkurrensfördel att den knappast kan misslyckas om MS utvecklar bort de tekniska brister den idag lider av.

Jag tycker Microsoft gör precis tvärtom, allting blir fel. Smutskastar Sony för att de gör en VR-uppgradering av sin konsol, men gör snart därefter samma sak. Windows Store är en direkt ersättare av GFWL, som fungerar precis lika dåligt. Köpte Skype, Skype är rent skit idag. Tvingar användare till Windows 10, oavsett om användarna vill ha det eller inte, skyller på teknikaliteter. Låser spel i ett bibliotek som inte går att göra några ändringar i, skyller på teknikaliteter.

Vad har Microsoft gjort rätt, tycker du?

Jag är seriös, jag undrar faktiskt. Inget illa menat mot din åsikt, jag är bara väldigt nyfiken på vad som är bra...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Det kommer säkert funka bra framöver, men trist att man måste ha så många olika plattformar, steam , origin, uplay, gog galaxy.. blir ju helt galet till slut.

Gog Galaxy är frivilligt att använda, spelen funkar utan med.

Dessutom hade det varit ännu tristare med bara Steam. Med sin ensamrätt hade de kunnat ta €100 gör varje spel och lika mycket för Season Pass. Steam har alltid haft dessa priser, men allt annat har gått upp i pris vilket innebär en prissänkning.

Så hade det nog inte sett ut länge till med ett monopol.

Permalänk

Kommer det att släppas till PC, eller till windows? Med andra ord, kommer det att släppas till linux eller inte?

Permalänk
Medlem

UWP suger ju babian-röv, så jag ser inte att det skulle vara intressant överhuvudtaget.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Kommer det att släppas till PC, eller till windows? Med andra ord, kommer det att släppas till linux eller inte?

"Play Anywhere" innebär Xbox One och Windows 10 (Windows Store).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@fermia:

Orka gå runt och irritera sig över vad dom kallar applikationerna, att vsync ställer till det kan jag köpa, och att det i övrigt verkar fungera sådär men att klaga på vad man kallar saker känns lite långsökt

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Orka gå runt och irritera sig över vad dom kallar applikationerna, att vsync ställer till det kan jag köpa, och att det i övrigt verkar fungera sådär men att klaga på vad man kallar saker känns lite långsökt

Min tanke precis, dagens i-landsproblem... xD

Sen viktiga stöd för platformen som att stänga av/slå på vissa grejjer fixas med tiden, hur snabbt det går beror bara på hur mycket folk klagar.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Mängden folk som klagar är ju enormt.

Är det perfekt? Nej
Förlorar du något på det? Nej

Även om det inte är perfekt, så är det gain/gain på det hela. Antagligen kunde vi inte lira spelen på Windows, eller så kan vi.

Permalänk

Och Microsoft har gjort en 180* på uttalandet.

"Every new title published from Microsoft Studios that we showed onstage at E3 this year will support Xbox Play Anywhere and will be easily accessible in the Windows Store."

Ni får bara E3 spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Att det inte funkar som det ska... Anmälde mig för Halo Wars 2 betan, fick en nyckel och aktiverade genom deras hemsida. Trots att jag följde instruktioner till punkt och pricka så vägrade spelet dyka upp på mitt konto i Windows 10's inbyggda store.

ja det förklarar ditt inlägg lite bättre

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz