Hearts of Iron IV [Allmänt/frågor/söker spelare]

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron IV [Allmänt/frågor/söker spelare]

Tråden om Hearts of Iron IV för dig som söker andra att spela med, ett väldigt nishat spel och även om jag har många gamingpolare är det svårt att hitta någon med samma brinnande intresse för spelet och genren som en själv har.

Skriv gärna lite om dig, ålder, hur länge du spelat osv

Men självklart går det bra att ställa alltifrån noob till expertfrågor även här, kör hårt!

Permalänk
Medlem

Älskar paradox spel men HOI är nog det jag kört minst. Körde 3an lite grann men fick aldrig koll på allt det där med divisions och supplies. Bra mycket enklare i 4an. Har du några tips på moddar?

Permalänk
SpelClockers

Har spelat Paradox spel sedan Svea rike 3 HOI sedan 2003 ish. Jag brukar sitta på spelclokers Ts och vi är några som brukar köra spelet då och då Jag till hör de som ansåg att Hearts of iron 2 var bättre än 3. Du och ni andra är välkomna

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av stn1337:

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/394360/header.jpg?t=1465232664

Tråden om Hearts of Iron IV för dig som söker andra att spela med, ett väldigt nishat spel och även om jag har många gamingpolare är det svårt att hitta någon med samma brinnande intresse för spelet och genren som en själv har.

Skriv gärna lite om dig, ålder, hur länge du spelat osv

Men självklart går det bra att ställa alltifrån noob till expertfrågor även här, kör hårt!

Svea Rike 1 var första spelet jag spelade efter Mario Bros 3 & Fighting Falcon anno 1999.
Lirar även EU4, Stellaris mm.
Sitter precis som Azlan på Sweclockers Teamspeak men är lite otillgänglig nu under sommaren. Vi är fler på Teamspeak som lirar HoI 4 som jag vet. Finns även ett gäng på 6-8 personer som brukar sitta rätt ofta och lira EU IV som är trevliga. Går säkert att hoppa in hos dem med och lira om intresse finns!

Teamspeak.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att spela lite mp i HoI4, spelat samtliga föregångare och dom flesta andra Paradox/Target Interactive-spel sen Svea Rike. Körde en del HoI3 i multiplayer och är intresserad på att fortsätta med det i fyran.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

HOI4 Multiplayer är en hemsk upplevelse. Det märks att spelet är byggt för att spela i ensamläge.
Synd att de inte gick in för att bygga ett multiplayer spel också. Är helt övertygad om att de hade fått in en helt ny publik i spelet.
Typ en sådan som jag..

Permalänk

Jag lirar gärna HOI4 någon, kan även tänka mig att vara lärare för någon som vill

Permalänk
Medlem

Vore roligt att spela, men jag känner att jag inte är så bra på det, får storpisk av AI:n på normal...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc