Permalänk

Priskoll/Värdering av datorn.

Hej,
märkligt att vi inte har en samlingstråd för det här då det känns som det skapas många trådar.

Använde mig innan av en site som kallas "Gadgetvalue.com" den gav mig en price check runt $1500 men det förstår jag ju själv att inte det stämmer.

i7 - 4990 3,6Ghz Processor
MSI B85M-E45 Moderkort
1866 HyperX 2x 8GB - RAM
AMD R9 280 3GB - Grafik
SSD 120GB 450/450 - HDD
1 TB - Lagring
Diskläsare
W10 (Äkta..)

Vad tror ni man skulle kunna få för den här stackaren?

Förresten, finns det någon "tumregel" som säger efter ~2år får man x % av köpvärdet?

Tack på förhand. Farväl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schakalen@GB:

Hej,
märkligt att vi inte har en samlingstråd för det här då det känns som det skapas många trådar.

Använde mig innan av en site som kallas "Gadgetvalue.com" den gav mig en price check runt $1500 men det förstår jag ju själv att inte det stämmer.

i7 - 4990 3,6Ghz Processor
MSI B85M-E45 Moderkort
1866 HyperX 2x 8GB - RAM
AMD R9 280 3GB - Grafik
SSD 120GB 450/450 - HDD
1 TB - Lagring
Diskläsare
W10 (Äkta..)

Vad tror ni man skulle kunna få för den här stackaren?

Förresten, finns det någon "tumregel" som säger efter ~2år får man x % av köpvärdet?

Tack på förhand. Farväl.

Tror det fanns någon (inte allt för lång) "priskolls" tråd som bumpas nån gång då och då.

~70% av nypris brukar inte vara så tokigt, men det finns just fler variabler i det hela än ålder på prylarna (hur populära grejer det är, om kvitto finns m m).

Antar att det är 4790. ~3.5k kanske?

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Tror det fanns någon (inte allt för lång) "priskolls" tråd som bumpas nån gång då och då.

~70% av nypris brukar inte vara så tokigt, men det finns just fler variabler i det hela än ålder på prylarna (hur populära grejer det är, om kvitto finns m m).

Antar att det är 4790. ~3.5k kanske?

Då har jag en liten hum..tack för ditt svar!

Skickades från m.sweclockers.com