Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bobish:

någon som hört något om legendary pokemons finns att fånga?

De kommer inte förrän spelet släpts överallt, tror jag de sagt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Kan du citera vad du syftar på? Vad jag anser om spawnrate är att det är synd att det inte finns några i förorten i utkanten av stan men åker man in till gamla stan hinner man nästan inte fånga alla för att de kommer hela tiden.

Kan för övrigt bara gratulera om dina fotsteg funkat, min har hela veckan jag spelat visat 3 fotsteg 24/7, trodde det va så för alla...

långt ner på sida 36

"Tycker det är riktigt klantigt att man måste åka ifrån grönskan in till betången för att hitta "djur". Vet någon poängen med att locka in alla till stan istället för ut i den rena luften? Kan bara tänka på att det är för att gynna affärer :/ Besviken på systemet...."

Fotstegen fungerade i början innan niantic antagligen tog bort det för att minska servertrycket eller något, osäker om det fungerade när appen släpptes officiellt i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

långt ner på sida 36

"Tycker det är riktigt klantigt att man måste åka ifrån grönskan in till betången för att hitta "djur". Vet någon poängen med att locka in alla till stan istället för ut i den rena luften? Kan bara tänka på att det är för att gynna affärer :/ Besviken på systemet...."

Fotstegen fungerade i början innan niantic antagligen tog bort det för att minska servertrycket eller något, osäker om det fungerade när appen släpptes officiellt i Sverige.

Fotstegen har aldrig funkat.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

långt ner på sida 36

Tackar (y)
Jag menar inte att det bara spawnar i affärer osv. Låt mig förklara, Inet la till exempel ut ett lure varje timma under en heldagskampanj, affärer kan tjäna pengar på att pokemonstoppen är just i stan. Har även läste även att McDonalds förhandlar med Niantic om att göra alla McDonaldsrestauranger till gym eller pokestops.

Jag fick ju upp en bild av att djur lever i det fria så då måste det finnas massor av pokemon i skogarna etc, men jag har inte en enda magicarp ens vid vattnet där jag bor..... Jag fattar ju att det finns en ekonomisk aspekt som Niantic inte kan frångå så jag har ju förståelse för dem även om det biter emot att man måste ifrån skogen för att fånga pokemon. Känns upp och ned om du förstår.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Fotstegen har aldrig funkat.

Jo

http://kotaku.com/nobody-actually-knows-how-pokemon-gos-nearb...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Herp Derp:

Lite off topic har jag en fundering. Tyvärr bor man själv ute på Värmdö så man måste åka in till stan för att spela -.- efter 4 dagar har jag nu tröttnat. Tycker det är riktigt klantigt att man måste åka ifrån grönskan in till betången för att hitta "djur". Vet någon poängen med att locka in alla till stan istället för ut i den rena luften? Kan bara tänka på att det är för att gynna affärer :/ Besviken på systemet....

XM-koncentrationen från ingress verkar styra hur ofta pokemon dyker upp, och den baseras i sin tur på hur hög datatrafik (en teori i alla fall) som finns i området. Som i sin tur typiskt beror på hur mycket folk som rör sig där. Kopplingen är kanske naturligare i ingress, men den har ärvts.

Permalänk
Medlem

Förlåt...fotstegen har varit glitchade från dag ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Tackar (y)
Jag menar inte att det bara spawnar i affärer osv. Låt mig förklara, Inet la till exempel ut ett lure varje timma under en heldagskampanj, affärer kan tjäna pengar på att pokemonstoppen är just i stan. Har även läste även att McDonalds förhandlar med Niantic om att göra alla McDonaldsrestauranger till gym eller pokestops.

Jag fick ju upp en bild av att djur lever i det fria så då måste det finnas massor av pokemon i skogarna etc, men jag har inte en enda magicarp ens vid vattnet där jag bor..... Jag fattar ju att det finns en ekonomisk aspekt som Niantic inte kan frångå så jag har ju förståelse för dem även om det biter emot att man måste ifrån skogen för att fånga pokemon. Känns upp och ned om du förstår.

Jo inet körde lure på en pokestop, men pokestopen bygger ju på portaler från ingress, som visserligen mest finns inne i städer . Tyvärr verkar pokemon bara spawna nära pokestops vilket blir dubbel bestraffning för hos som bor lite utanför städerna.

Och hoppas aldrig företag kan köpa pokestops och gymplatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Var iaf mycket enklare att hitta pokemon när de hade 1-3 fotsteg.

Edit: även om den inte fungerade helt som tänkt heller.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jo inet körde lure på en pokestop, men pokestopen bygger ju på portaler från ingress, som visserligen mest finns inne i städer . Tyvärr verkar pokemon bara spawna nära pokestops vilket blir dubbel bestraffning för hos som bor lite utanför städerna.

Och hoppas aldrig företag kan köpa pokestops och gymplatser.

Håll tummarna då, förhandlingen kanske sker i denna sekund Donken har ju en hel del pengar i fickan om man säger så.....

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

Snubblade över en inofficiell Pokemon Go-klient för Windows Phone, kanske kan vara intressant för någon: https://github.com/ST-Apps/PoGo-UWP/wiki#instructions-beginne...

Fick bli en tutorial också: https://www.youtube.com/watch?v=lD41ozZf05I

Permalänk
Skrivet av monoleg:

På vilket sätt var de glitchade? Stegen gick ner när man närmade sig, och listan stämde utifrån hur långt bort från varje pokemon man var, vet inte på vilket sätt du menar att det var glitchat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

På vilket sätt var de glitchade? Stegen gick ner när man närmade sig, och listan stämde utifrån hur långt bort från varje pokemon man var, vet inte på vilket sätt du menar att det var glitchat.

För mig och många andra har det inte funkat alls sen officiella releasen i Sverige. Alla har visat 3 fotsteg hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

För mig och många andra har det inte funkat alls sen officiella releasen i Sverige. Alla har visat 3 fotsteg hela tiden.

Fungerade innan det lanserades officiellt i Sverige. Jag själv såg det innan det lanserades i EU att det fungerade som det skulle

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jnsson:

Fungerade innan det lanserades officiellt i Sverige. Jag själv såg det innan det lanserades i EU att det fungerade som det skulle

De gjorde förmodligen någon förändring för att parera den enorma belastningen för några veckor sedan. Innan fungerade det hyggligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

De gjorde förmodligen någon förändring för att parera den enorma belastningen för några veckor sedan. Innan fungerade det hyggligt.

Mjo, något måste de ha gjort. Skulle vara trevlig om det får ordning på fotstegen frammåt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Precis, det fungerade innan europa-releasen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Missade en Dragonite i det fria idag efter att jag slösat bort nästan alla mina great balls på den. CP 1300 och den slukade minst 40 bollar. Jag gav upp medan flickvännen fortsatte... och tro fan hon fångar den med vanliga bollar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Missade en Dragonite i det fria idag efter att jag slösat bort nästan alla mina great balls på den. CP 1300 och den slukade minst 40 bollar. Jag gav upp medan flickvännen fortsatte... och tro fan hon fångar den med vanliga bollar.

<10% chans att fånga något med så hög cp så är mer oväntat att någon lyckas

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jisses vad folk gnäller

Ni vet inte om pokevision är nere för gott, det kommer säkert snart upp igen.
Att de tog bort fotstegen betyder ju bara att de uppmärksammat problemet, inte att de ignorerar det. De tar väl bara bort det tills de löst problemet som fanns.

Inte särskilt konstigt att det blir problem med så många spelare för ett så litet företag, lugna er några hekton så löser det sig nog.

det är nere för gott, dom fick ett brev från niantics advokater eller nåt att sluta med sidan, varför tror du dom stängde den? för att inte bli stämda då sidan bröt mot niantics TOS och dom har även själva uttalat sig att dom inte varit speciellt förtjusta i pokevision och att man skulle förvänta sig att den skulle inte fungera speciellt länge till och det visade sig vara sant till sist.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

det är nere för gott, dom fick ett brev från niantics advokater eller nåt att sluta med sidan, varför tror du dom stängde den? för att inte bli stämda då sidan bröt mot niantics TOS och dom har även själva uttalat sig att dom inte varit speciellt förtjusta i pokevision och att man skulle förvänta sig att den skulle inte fungera speciellt länge till och det visade sig vara sant till sist.

Nä, jag tror den kommer upp igen.
Jag tror inte man blir stämd för att man bryter mot ToS, man kan nog inte bli mer än avstängd.

Vart har du sett att de fick ett brev? Deras twitter nämner inget.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

läste på reddit, såg mailet från nån firma som kontaktade dom, och som sagt utvecklarna har själva sagt att dom anser att Pokevision är som fusk mer eller mindre. varför skrev pokevision skaparna på twitter we respect niantics wishes? kan du inte läsa mellan raderna eller..

John Hanke CEO på Niantic sa detta ang pokevision

Yeah, I don't really like that. Not a fan. We have priorities right now but they might find in the future that those things may not work.

"People are only hurting themselves because it takes some fun out of the game. People are hacking around trying to take data out of our system and that's against our terms of service."

Permalänk
Medlem

Alldeles utanför arbetsplatsen, får ju lust att "avvika" en snabbis

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

läste på reddit, såg mailet från nån firma som kontaktade dom, och som sagt utvecklarna har själva sagt att dom anser att Pokevision är som fusk mer eller mindre. varför skrev pokevision skaparna på twitter we respect niantics wishes? kan du inte läsa mellan raderna eller..

Yeah, I don't really like that. Not a fan. We have priorities right now but they might find in the future that those things may not work.

"People are only hurting themselves because it takes some fun out of the game. People are hacking around trying to take data out of our system and that's against our terms of service."

Pokevision är ju resultatet av ett ickefungerande tracking system.

Permalänk
Medlem

Hej!
En kort fråga. Finns det någon lista på platser i Stockholms innerstad där Pokemons dyker upp mest?

Mvh
Regert

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Alltså vad fan? Med senaste 0.31-uppdateringen till iOS så har dom tagit bort battery saver mode?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Hej!
En kort fråga. Finns det någon lista på platser i Stockholms innerstad där Pokemons dyker upp mest?

Mvh
Regert

Kolla en eller ett par sidor tillbaka

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tjenixen.
Läste de 3 senaste sidorna men kunde inte hitta att någon snacka om detta, ber om ursäkt ifall det är dubbelpost!

Kom förbi detta google docs när jag gjorde lite googlingar på vad man bör evolva etz.

Tydligen har varje pokemon bakom sin CP (combat power) andra atribut, brukar betecknas IV (idividual value), som vi inte kan se.
Väldigt grovt försimplat kan man säga att en maxad Rattata kan vara sämre än en annan maxad Rattata då dess inviduella grund stats, IV, kan vara väldigt olika.

Men hjälp av dokumentet jag länkade matar ni bara in CP, liv, power up cost samt om ni har gjort någon power up eller ej på den pokemonen ni vill kontrollera. Då kan de sedan ge er en procentsats som säger hur nära perfekt, aka nära max stats, just den specifika pokemonen är.
Ibland får man väldigt breda spektrum, iaf när jag testa lite snabbt på mina egna, men genom att du göra en power up (som instruktionerna till vänster förklarar) kommer ni reducera specktrummet och se vart det tenderar att gå. Guiden rekommenderar att bara lägga stardust på pokemons med 80%+

Är ni bara rena samlar och skiter i battle gissar jag att detta inte spelar någon roll.

Här har ni länken till orginal sidan jag hittade länken till dokumentet i, ifall ni heldre går via original sidans länk. Där ser ni att där nämst lite folk från Reddit som jobbat med det. Sen hur sant allt är kan jag inte svara på.

Edit:
Jag är tydligt bara väldigt väldigt sen på bollen... Jag ber om ursäkt för detta och hoppas någon kan få ut ett skratt eller något av det hela. ^^

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

Jo, det kan jag, och det var därför jag tyckte att ingenting tyder på något hot om stämning. Den tweeten tyder ju också än mer på att Niantic egentligen inte kan göra något åt det, annat än att stänga ner API:et eller bara hoppas på Pokevisions goodwill.

Så jag tror och hoppas på att det kommer tillbaks, om inte Niantic löser sina egna problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså vad fan? Med senaste 0.31-uppdateringen till iOS så har dom tagit bort battery saver mode?

Skrivet av trickeh2k:

Kolla en eller ett par sidor tillbaka

Irronin när du svara på din egen fråga i det andra inlägget. Folk har just nämt det någon sida tillbaka.

Om du inte själv orkar gå tillbaka så verkar svaret vara ja.