Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som tycker att de bryter sig ur bollarna mycket mer efter uppdateringen? Mina första 10 igår bröt sig ur och efter att ha haft några som gick på första så började det igen. Idag har jag inte tagit några eftersom den första bröt sig ur alla bollar jag hade (sedan fick jag dra till jobbet). Bränner igenom bollar i rekordfart nu, känns som dom lade till det för att sälja fler bollar i shopen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@pigge_85: Har du gått 35 mil? Jävlar

Antar du menar mig? Gått är väl att ta i när jag till 90% använt mig av cykel.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Igår stötte jag på en Clefairy på 500, den stack som ett rökmoln efter första bollen. Lite senare stöter jag på en ny Clefairy på 600. Jag tänker att den här ska inte få fly. Så jag ger den en Razz berrie och kastar en ultra ball på den och den flyr direkt efter första ultra ballen. Hade jag kunnat gjort något annorlunda för att ta den? Skulle jag matat med två razz berries direkt eller var det för att jag inte fick ett great / excellent kast direkt?

Blev lite paff. Inte för att jag bryr mig så mycket om gårdagens Clefairys men tänker mest på den dagen när jag väl stöter på en vild dragonite på 1800 eller liknande. Om den då skulle sticka direkt efter en razz berrie och en ultra ball skulle jag bli galen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Är det någon mer än jag som tycker att de bryter sig ur bollarna mycket mer efter uppdateringen? Mina första 10 igår bröt sig ur och efter att ha haft några som gick på första så började det igen. Idag har jag inte tagit några eftersom den första bröt sig ur alla bollar jag hade (sedan fick jag dra till jobbet). Bränner igenom bollar i rekordfart nu, känns som dom lade till det för att sälja fler bollar i shopen.

Dom bryter ur sig mycket mer, absolut! Men jag har inte kopplat det direkt till uppdateringen utan att det blivit svårare allt eftersom jag levlat upp

Permalänk
Avstängd

Har 95 km gått/longboardat. Spelet har nog räknat knappt hälften till att hatcha ägg.

Nu spelar jag bara om jag ska nånstans för det blev tråkigt jävligt snabbt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på om IV på en pokemon är kvar efter evolve eller om det förändras som alla övriga stats?

Permalänk
Medlem

@Wheezymoon: Ja, pingade visst fel... men att cykla till (Stockholm-) Gävle och tillbaka är ju ingen dålig bedrift ändå

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DOGE:

Kan någon svara på om IV på en pokemon är kvar efter evolve eller om det förändras som alla övriga stats?

Det ska vara samma... Annars hade det ju inte varit någon mening med att evolve:a endast de med högst IV.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Igår stötte jag på en Clefairy på 500, den stack som ett rökmoln efter första bollen. Lite senare stöter jag på en ny Clefairy på 600. Jag tänker att den här ska inte få fly. Så jag ger den en Razz berrie och kastar en ultra ball på den och den flyr direkt efter första ultra ballen. Hade jag kunnat gjort något annorlunda för att ta den? Skulle jag matat med två razz berries direkt eller var det för att jag inte fick ett great / excellent kast direkt?

Blev lite paff. Inte för att jag bryr mig så mycket om gårdagens Clefairys men tänker mest på den dagen när jag väl stöter på en vild dragonite på 1800 eller liknande. Om den då skulle sticka direkt efter en razz berrie och en ultra ball skulle jag bli galen.

när man blir lvl 20+ blir det svårare att fånga, har inget att göra med uppdateringen, har läst dom som är lvl 25++ att det är galet svårt att fånga pokemons med låg cp kan ta väldigt många bollar eller att dom springer iväg efter första så jo det är ett märkligt spel man går upp i lvl men samtidigt blir det svårare att fånga.. jag blir inte klok på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

när man blir lvl 20+ blir det svårare att fånga, har inget att göra med uppdateringen, har läst dom som är lvl 25++ att det är galet svårt att fånga pokemons med låg cp kan ta väldigt många bollar eller att dom springer iväg efter första så jo det är ett märkligt spel man går upp i lvl men samtidigt blir det svårare att fånga.. jag blir inte klok på det.

Sub 100cp mons är inga större problem för min del på lvl 25 än, men dedär "mellanhöga", typ pidgeys 200+ och liknande är riktigt räliga, kräver 5-15 bollar för att fånga. Riktigt drygt. Finns tabeller som visar på att de faktiskt blir svårare att fånga ju högre lvl pokemonen man möter är, så no biggie, men de tabellerna visar endast på enstaka %-skillnader, känns som mycket värre sedan typ lvl 24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Igår stötte jag på en Clefairy på 500, den stack som ett rökmoln efter första bollen. Lite senare stöter jag på en ny Clefairy på 600. Jag tänker att den här ska inte få fly. Så jag ger den en Razz berrie och kastar en ultra ball på den och den flyr direkt efter första ultra ballen. Hade jag kunnat gjort något annorlunda för att ta den? Skulle jag matat med två razz berries direkt eller var det för att jag inte fick ett great / excellent kast direkt?

Blev lite paff. Inte för att jag bryr mig så mycket om gårdagens Clefairys men tänker mest på den dagen när jag väl stöter på en vild dragonite på 1800 eller liknande. Om den då skulle sticka direkt efter en razz berrie och en ultra ball skulle jag bli galen.

De dyker upp på en plats en viss tid, exempelvis 6 minuter och sedan försvinner den. Du har haft otur att hitta den strax innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

De dyker upp på en plats en viss tid, exempelvis 6 minuter och sedan försvinner den. Du har haft otur att hitta den strax innan.

Men när man väl klickar på den så har man väl "låst" den från dens spawnande. Det är väl ingen tidspress när du väl är i läget att kasta bollar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Men när man väl klickar på den så har man väl "låst" den från dens spawnande. Det är väl ingen tidspress när du väl är i läget att kasta bollar?

Inte vad jag märkt, däremot så vet jag inte hur det är med tiden. Den kanske är låst, men om tiden är ute så försvinner den kanske efter första kastet om du inte lyckas fånga den direkt. Har för mig att jag läst att det där med om den flyr är en viss % chans som ökar ju högre level pokemonen har.

Det handlar nog mest om rng. Igår fångade jag en Pinscher med cp 847 med en helt vanlig boll på första kastet utan vare sig curveball eller ens "nice". Är lvl 15. Fick en spearow som flydde som hade cp 47 med curveball och great idag på första kastet t ex.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Men när man väl klickar på den så har man väl "låst" den från dens spawnande. Det är väl ingen tidspress när du väl är i läget att kasta bollar?

Vad jag har märkt så har du en sista chans när tiden gått ut. Provade att gå runt med pokevision på en surfplatta och spelet uppe på telefonen. Den försvann från kartan, jag kastade bollen och den flydde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Res till en storstad
Gå till centrala delen av nämnda storstad
Spamma stops och fånga en miljard av samma trash pokemons(pidgeys, m.m)
Samla tillräckligt med candy så att du kan evolve:a ca 50+ pokemons
poppa ett exp ägg och spamma evolves

Det är hela spelet

Bor ju i Gbg så den biten är löst.
Aha okej, hört en liknande strat innan.
Tackar!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Vad jag har märkt så har du en sista chans när tiden gått ut. Provade att gå runt med pokevision på en surfplatta och spelet uppe på telefonen. Den försvann från kartan, jag kastade bollen och den flydde.

Håller inte med, gjorde samma sak fast med egen kartserver, kunde kasta +20 bollar på pokemons vars spawntimer redan gått ut. Så det var isåfall sammanträffande, sålänge bollfasen inleds innan timern avslutas har man samma tid på sig som annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Kan någon svara på om IV på en pokemon är kvar efter evolve eller om det förändras som alla övriga stats?

Alla som jag har evolvat har varit kvar på samma IV efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Men man kan väll inte få ett 2km monster från ett 10km ägg? Känner ingen som har fått så. Vet att typ Evee är med i alla 2,5,10km äggen. Men annars ska man ju få en special edition Pokemon från ett 10km ägg

#16279457

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Har bara läst om det ett par gånger på reddit. Och då var det alltid i en post från data dumpen som gjordes där de listade upp saker som dom hade tagit reda på via den datan dom hade.
En av dom var då att det baseras på när man får ägget och inte när det kläcks.

Om det nu stämmer vet jag inte om något har beprövat men det är allafall vad dom tycks tro efter ha gått igenom koden som dom fick tag på.

Skrivet av Dunder:

Vad du får baseras på den level du var när du fick ägget,så det finns ingen mening med att spara på dem.

Skrivet av HazZarD:

får man ett 10km ägg vid lvl 15 så är det bara att öppna det ingen ide spara det tills senare då det baseras på lvl man är när man får det och inget annat och det blir ett slöseri oavsett :/

Skrivet av kangarooster:

Verkar vara oklart när jag googlar om det man ska avvakta med 10 km ägg tills man blir högre level eller inte. Vissa hävdar att det är leveln som man får ägget på som avgör hur bra Pokémonen blir och andra påstår att det är den leveln som ägget kläcks på som avgör.

Skrivet av BergEr:

Leveln du får ägget på.

Får sticka ut hakan mot ännu en trolig urban legend. Jag kan inte hitta några belägg för det ni påstår. Tvärtom verkar rapporter visa att kläckningsögonblicket är det viktiga.

Ex:
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4udku1/egg_hat...

Källan till felet är troligen folks oförmåga att förstå sannolikhet och spridning. Bara för att man har hög level måste den ju inte kläckas till hög level. En kläckt lågt levlad pokémon vid hög trainer level tolkar då folk felaktigt som bevis för "gammalt" ägg. Ett bevis för det motsatta är dock när flera rapporterar in att deras gamla sparade 10km-ägg kläckts till mycket hög level.

Kan tyvärr inte hitta kodsnutten Elghinnarisa hänvisar till.

Permalänk

Måste bara skriva av mig och vara lite bitter nu..
Har kört spelet på en rootad Samsung galaxy S3 hyffsat smärtfritt innan, visst krashade det någon gång och så men det funkade skapligt så länge jag körde utan baksidan så telefonen blev skitvarm och inte brännhet
Då det inte går att ladda ner från appstore med telefonen körde jag från en nedladdad .apk fil och version 0.29 som jag använt i veckor fungerade fram tills i morse då jag var tvungen att uppdatera. Fixade den nya 0.31 och det gick att installera och komma in i spelet men det funkar skitdåligt nu, laggar satan och spelet krashar vid i princip vid varje pokemon (testat 6st...) och typ vart annat pokestop så det är helt ospelbart nu efter uppdateringen

Och ja, jag vet vad lösningen på problemet är, ge upp den antika reliken och köp en ny telefon...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Måste bara skriva av mig och vara lite bitter nu..
Har kört spelet på en rootad Samsung galaxy S3 hyffsat smärtfritt innan, visst krashade det någon gång och så men det funkade skapligt så länge jag körde utan baksidan så telefonen blev skitvarm och inte brännhet
Då det inte går att ladda ner från appstore med telefonen körde jag från en nedladdad .apk fil och version 0.29 som jag använt i veckor fungerade fram tills i morse då jag var tvungen att uppdatera. Fixade den nya 0.31 och det gick att installera och komma in i spelet men det funkar skitdåligt nu, laggar satan och spelet krashar vid i princip vid varje pokemon (testat 6st...) och typ vart annat pokestop så det är helt ospelbart nu efter uppdateringen

Och ja, jag vet vad lösningen på problemet är, ge upp den antika reliken och köp en ny telefon...

Same/S6 edge+.
Allt efter 0.29.3 är _helt_ värdelöst.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Vet någon vad max CP på magikarp är? Har några runt 140-144 men vet ej om man skall evolva en av dem eller vänta.

Vad jag har läst är max CP för Magikarp 262.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lasergurka:

Vad jag har läst är max CP för Magikarp 262.

Jupp, 262.7 till och med, om man kan tro IGN. Viktigare att hitta en med bra IV dock, CP kan man alltid höja i efterhand.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jupp, 262.7 till och med, om man kan tro IGN. Viktigare att hitta en med bra IV dock, CP kan man alltid höja i efterhand.

Jo, inte för att jag vet hur de tänkt att de skulle fungera, eftersom de inte visas i decimaler? De kanske tänker typ som i Battlefield 3, att man kan vara på 0% HP, fast egentligen är man 0.3%. De räknar i decimaler fast de visas inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Får sticka ut hakan mot ännu en trolig urban legend. Jag kan inte hitta några belägg för det ni påstår. Tvärtom verkar rapporter visa att kläckningsögonblicket är det viktiga.

Ex:
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4udku1/egg_hat...

Källan till felet är troligen folks oförmåga att förstå sannolikhet och spridning. Bara för att man har hög level måste den ju inte kläckas till hög level. En kläckt lågt levlad pokémon vid hög trainer level tolkar då folk felaktigt som bevis för "gammalt" ägg. Ett bevis för det motsatta är dock när flera rapporterar in att deras gamla sparade 10km-ägg kläckts till mycket hög level.

Kan tyvärr inte hitta kodsnutten Elghinnarisa hänvisar till.

Men vad tror du oddsen är att mina nio ägg råkar alla bli under level5 fast jag var lvl22 när jag kläckte dem?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Fråga till alla IV/CP gurus, vilken är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Vad är det för app så du ser det?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Är väl ganska enkelt, 91% är högre än 80%.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Fick min första Lapras, lvl22. Den ser man inte mycket utav!

Visa signatur

Grubblare