"Gaming" headset vs hörlurar + mic (trådlöst)

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

@felixdahlqvist: Funderar på att köpa Samson Go mic. Verkar vara prisvärd. Har fått hem hörlurarna nu och herre jävlar vilken skillnad det är, även utan ljudkort eller DAC.

Ljudkort vs DAC? Någon som har tips på nått prisvärt under 1000kr? Gör det märkbar skillnad tror ni?

Köpte själv denna då jag ville ha lite mera kräm i dem men det finns självklart tusen bättre alternativ!

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/pc-components/sound-c...

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så har jag gjort klart min setup nu. Slutade med en Philips Fidelio x2 och en Samson Go mic.

Fick till en rätt smidig och billig lösning för att slippa ha den ståendes på bordet där den kommer plocka upp vibrationer och ljud från bl.a. tangentbordet. Köpte helt enkelt till ett billigt popfilter i metall som jag monterat micken direkt på. Tanken var först att jag skulle använda clip-on/bordsstativet som följde med för att fästa fast i popfiltret men eftersom det var för tungt för att hålla armen uppe så skruvade jag bort det och satt fast det med ett par diskreta möbeltassar. Vips så fick jag både mickstativ och popfilter i ett och ljudet är kanon när jag kan ha det framför munnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|