Kom igen Inet, fixa er sida.

Permalänk
Medlem

Kom igen Inet, fixa er sida.

Vet inte hur många hundra tusentals kronor som handlas av er p.g.a. rekommendationer här på SWC, kanske är det t.o.m. miljoner ?
Och en stor anledning till det är att ni har haft ett bra sätt för oss att snickra ihop en varukorg som sedan fungerat bra att länka till i detta forumet, med fina bilder och allt.
Men sedan er "uppdatering" av siten så fungerar det inte längre !

Permalänk
Medlem

fungerar fint här, du får nog vara mer specifik än sådär ("Men sedan er "uppdatering" av siten så fungerar det inte längre !")

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

http://i.imgur.com/xvf4uw8.png

fungerar fint här, du får nog vara mer specifik än sådär ("Men sedan er "uppdatering" av siten så fungerar det inte längre !")

Läs tråden snälla.
Det är länkning av varukorg strular, som jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

http://i.imgur.com/xvf4uw8.png

fungerar fint här, du får nog vara mer specifik än sådär ("Men sedan er "uppdatering" av siten så fungerar det inte längre !")

Om du skapar en kundvagn och länkar den så syns inte bilderna på produkterna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

sidan funkar fint men jag skulle nog hålla med om att den gamla sidan var lättre att ta sig igenom snabbt och effektivt nuvarande sidan är en aning irriterande men funkar fortfarande bättre än många andra sidor t.ex webhallens sida är en total katastrof.

EDIT: jag trodde det var fel på min dator med kundvagnar (bilder) som inte funkar så absolut fixa bilderna inet!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Vad TS syftar på är alltså detta:

Permalänk
Medlem

Heh, trodde det var mitt Edge som miffade sig.

Permalänk
Avstängd

Jag instämmer sedan er nya release har det varit katastrof, tidigare visades inte länkade kundkorgar. Och nu när det är åtgärdat uppkommer istället bildproblemet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inet
Skrivet av Svensktiger:

Vet inte hur många hundra tusentals kronor som handlas av er p.g.a. rekommendationer här på SWC, kanske är det t.o.m. miljoner ?
Och en stor anledning till det är att ni har haft ett bra sätt för oss att snickra ihop en varukorg som sedan fungerat bra att länka till i detta forumet, med fina bilder och allt.
Men sedan er "uppdatering" av siten så fungerar det inte längre !

Hej!

Vi tar och kollar på detta direkt. Har inte sett att det felrapporterats tidigare

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

att navigera på mobilen är ju en mardröm... för varje kategori/underkategori man klickar på stänger menyn ner sig... det är det enda jag har att klaga på

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (off topic, se även "OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst"-tråden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har sidan också blivit betydligt långsammare än tidigare?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

verkar funka nu dock upplever jag att hemsidan är otroligt långsam

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

tycker bara det blinkar till så har den laddat kan inte klaga på farten där inte

Permalänk
Inet
Skrivet av Peking:

Är det bara jag eller har sidan också blivit betydligt långsammare än tidigare?

Skrivet av HaggeMan:

verkar funka nu dock upplever jag att hemsidan är otroligt långsam

Skrivet av Lauge:

tycker bara det blinkar till så har den laddat kan inte klaga på farten där inte

Vi jobbar kontinuerligt med prestandan och när vi gjort tester med nya designen så ska inte vara någon större skillnad i prestanda vad vi kan se. Vi kommer dessutom göra lite större förändringar i back-end inom närmsta veckorna som förhoppningsvis ökar prestandan ytterligare.

PS, "gnällspikar!" hälsar en av våra programmerare

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vi jobbar kontinuerligt med prestandan och när vi gjort tester med nya designen så ska inte vara någon större skillnad i prestanda vad vi kan se. Vi kommer dessutom göra lite större förändringar i back-end inom närmsta veckorna som förhoppningsvis ökar prestandan ytterligare.

PS, "gnällspikar!" hälsar en av våra programmerare

Kul att höra. Alltid roligt med förbättringar, både stora som små. Jag har faktiskt ingen aning, nu när jag testar fungerar det utan några som helst problem. Förut kunde jag tycka att sidan var långsam vid vissa tidpunkter, så det är kanske samma sak jag upplevde när jag satt och kollade för några kvällar sedan.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Inet
Skrivet av Peking:

Kul att höra. Alltid roligt med förbättringar, både stora som små. Jag har faktiskt ingen aning, nu när jag testar fungerar det utan några som helst problem. Förut kunde jag tycka att sidan var långsam vid vissa tidpunkter, så det är kanske samma sak jag upplevde när jag satt och kollade för några kvällar sedan.

Är man inne på hemsidan väldigt sent (midnatt och framåt) så är det oftast då vi gör större uppdateringar vilket kan påverka prestandan. Och ibland kan det ju även vara lite strul med linan in till servrarna som kan påverka upplevda hastigheten.

Men som sagt, vi vill ju ha en snabb hemsida och jobbar löpande med att uppdatera och finjustera prestandan.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Min macbook med safari har samma problem.