Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neufar:

Blir så irriterad.. Försäkrade mig via komplett innan jag beställde att det verkligen var så att de skulle komma in vilket de sa ja till. Nu sitter man här med en nyinköpt skärm och ett skrutt kort som inte klarar att driva den i en månad..?

Sitter i samma sits, ny skärm med ett gtx 780... Väntat på mitt 1080 i 2 månader nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

I morgon blir det exakt en månad sen jag beställde mitt Gaming X från Jimms, De förväntade sig att få in kort idag men icke. Dock var det inte bekräftat. Verkkokauppa har i sin tur fått in 3 leveranser Gaming X under tiden jag har haft min beställning på Jimms medan Jimms inte ännu fått en enda leverans under tiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Cooling23:

Vad får du upp till 1080 kort till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

Sitter i samma sits, ny skärm med ett gtx 780... Väntat på mitt 1080 i 2 månader nu

Riktigt drygt, sitter med ett 760 så du kan ju tänka dig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Cooling23:

Vad får du upp till 1080 kort till?

Jag använder automatiskt överklockning med GPU Tweak 2. Det finns även manuellt om man vill.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

@Cooling23:

Okej. Inte koll på vad den klockar upp till?

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd att jag tog snabba beslutet att köpa strix a8g från inet. Avbokade min order från Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Cooling23:

Okej. Inte koll på vad den klockar upp till?

Har inte kollat ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar på mitt 1080 strix '8G' från webhallen, ska bara komma från en butik till en annan. Hur länge kan det tänkas ta? Är 1-2 dygn normalt? Vill gärna ha det till helgen

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Väntar på mitt 1080 strix '8G' från webhallen, ska bara komma från en butik till en annan. Hur länge kan det tänkas ta? Är 1-2 dygn normalt? Vill gärna ha det till helgen

Jag har kortet och kan säga att det är grymt bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför inte folk släpper sina Strix OC?
Jag väntade för länge, och sedan blev jag så sugen, så bad inet att skicka ett Icke OC istället. Fick alla saker dagen efter!
Provade direkt att överklocka och 2100Mhz och 5510Mhz är var jag lyckats uppnu än så länge.. Inte provat högre då det kändes ganska lagom

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har kortet och kan säga att det är grymt bra!

Tjohoo! Jag är så peppad, hoppas innerligen att den kommer fram imorn!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Vad i helvete @komplett

Har väntat sedan 16 juni, blev oerhört positiv när 11 augusti var bekräftat efter alla framflyttningar av datum, nu är det 2:a september. Och det är preliminärt dessutom.

Detta är skandal. Att bekräfta ett datum och sedan inte kunna hålla det är fruktansvärt dåligt.

När jag väl fått min order levererad av er kommer jag med största sannolikhet att byta till en annan ÅF.

Tråkigt för er att tappa en länge trogen kund men detta var droppen för min del.

Ni har en hel del arbete framför er om ni ska återfå mig som kund.

Extremt besviken

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Vad i helvete @komplett

Har väntat sedan 16 juni, blev oerhört positiv när 11 augusti var bekräftat efter alla framflyttningar av datum, nu är det 2:a september. Och det är preliminärt dessutom.

Detta är skandal. Att bekräfta ett datum och sedan inte kunna hålla det är fruktansvärt dåligt.

När jag väl fått min order levererad av er kommer jag med största sannolikhet att byta till en annan ÅF.

Tråkigt för er att tappa en länge trogen kund men detta var droppen för min del.

Extremt besviken

Samma här, nu blir det inet på heltid och aldrig mer komplett... Hoppas verkligen inet får in sina kort före @komplett

Permalänk
Skrivet av Mahkizmo:

Vad i helvete @komplett

Extremt besviken

Håller helt med. Bekräftat datum och nu detta. Inte ens en kommentar på ordern Riktigt dåligt Skall fundera men lutar åt avbokning

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Skrivet av Neufar:

Blir så irriterad.. Försäkrade mig via komplett innan jag beställde att det verkligen var så att de skulle komma in vilket de sa ja till. Nu sitter man här med en nyinköpt skärm och ett skrutt kort som inte klarar att driva den i en månad..?

haha same, beställde en " Swift PG348Q " i söndags och fick den igår. mitt 970 får jobba lite för att dra runt skärmen en månad då

Visa signatur

Monitor: Asus 34" PG348Q | CPU: Intel Core i7-8700K | Moderkort: ASUS z370 | RAM: DDR4 32GB | GPU: 3080ti,

Permalänk
Medlem

Väntat sedan 5 juli hos komplett på ett Asus Strix OC. Var positiv när de stått 11 augusti som lev datum två veckor nu. Idag flyttades de fram till 21 augusti. Suck.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Zotac amp! extreme 1080, helt nytt för 6500 här på marknaden... Kortet går upp till 2100 mhz från fabrik.

Är det verkligen så dålig tillgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alaska:

Väntat sedan 5 juli hos komplett på ett Asus Strix OC. Var positiv när de stått 11 augusti som lev datum två veckor nu. Idag flyttades de fram till 21 augusti. Suck.

Själv har jag väntat sedan 16 juni, med nya datumet i september blir det ca 3 månader väntetid. Skandal helt enkelt.

Hur kommer det sig att du har 21 augusti som datum och jag har 2 september då jag beställt innan dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inser när jag läser tråden att leveransproblemen fortfarande är enorma för dessa kort, vilket egentligen faktiskt är ganska bedrövligt.

Förstår att jag hade ett ganska redig skopa tur när jag kom över ett 1080-kort på Komplett direkt efter att de kommit in (innan de fanns på Prisjakt). Är sjukt nöjd med det kortet åtminstone, presterar bättre än Strix enligt vad jag läst.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem

Tur att jag beställde mitt från London, tog 2 dagar att få det, och har nu testat kortet i 2 dagar, funkar utmärkt, det är ett sådant snabbt kort så de flesta spelen känns dåliga och fula :P. Det är speciellt intressant och se hur vissa spel är dåligt optimerade, som tex. Quantum break mf. GTAV med ULTRA på grass sunkar ner 1080 till 40fps .... den detaljen rockstar lade till är för krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Tur att jag beställde mitt från London, tog 2 dagar att få det, och har nu testat kortet i 2 dagar, funkar utmärkt, det är ett sådant snabbt kort så de flesta spelen känns dåliga och fula :P. Det är speciellt intressant och se hur vissa spel är dåligt optimerade, som tex. Quantum break mf. GTAV med ULTRA på grass sunkar ner 1080 till 40fps .... den detaljen rockstar lade till är för krävande.

Det lät inte som nån hit med prestandan.

Har du provat att sätta max performance i nvidiapanelen, samt adaptiv vsync+ 1 förrenderad ruta i inställningarna där?

Likaså slå av vsync i spelen.

Kanske vara nåt att prova om du inte redan har gjort det.

Vad fick du ge för ditt 1080 och vart köpte du det?

var det ett rog strix oc kort eller var det en annan 1080 variant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Det lät inte som nån hit med prestandan.

Har du provat att sätta max performance i nvidiapanelen, samt adaptiv vsync+ 1 förrenderad ruta i inställningarna där?

Likaså slå av vsync i spelen.

Kanske vara nåt att prova om du inte redan har gjort det.

Vad fick du ge för ditt 1080 och vart köpte du det?

var det ett rog strix oc kort eller var det en annan 1080 variant?

Köpte ett MSI gtx 1080 Gaming X från www.scan.co.uk. Quantum Break är ohehört dåligt optimerat, https://www.youtube.com/watch?v=sBf7L-ZwZwE, och GTAV med grasss Ultra är svårflörtat, https://www.youtube.com/watch?v=I7eG2lEgfTI. Tack för tipset för inställnngarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Köpte ett MSI gtx 1080 Gaming X från www.scan.co.uk. Quantum Break är ohehört dåligt optimerat, https://www.youtube.com/watch?v=sBf7L-ZwZwE, och GTAV med grasss Ultra är svårflörtat, https://www.youtube.com/watch?v=I7eG2lEgfTI. Tack för tipset för inställnngarna.

Tack för infot!

Varsågod med tipsen

Brukar ställa in mitt 780Ti på det för spelen.

Hojta till om det gjorde nån skillnad, bättre/sämre?

Själv inväntar jag ett ASUS RoG Strix OC varianten som så många andra.

Ser ut som det är ASUS som har problem att leverera, de flesta andra tillverkarna verkar ha sina kort i lager nu hos ÅF (ta detta med en nypa salt, snabbscrolla igenom på komplett.se)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Tack för infot!

Varsågod med tipsen

Brukar ställa in mitt 780Ti på det för spelen.

Hojta till om det gjorde nån skillnad, bättre/sämre?

Själv inväntar jag ett ASUS RoG Strix OC varianten som så många andra.

Ser ut som det är ASUS som har problem att leverera, de flesta andra tillverkarna verkar ha sina kort i lager nu hos ÅF (ta detta med en nypa salt, snabbscrolla igenom på komplett.se)

Hoppas du får den snart. Du kommer få den bästa orgasmen när du får den sen :). Se bara till att andas in doften när du öppnar lådan sen, det ska tydligen ge en extra Hz boost :P. Detta kortet är ett väldigt stabilt 1080p kort, även 4k med vissa tweaks (OC etc.). Jag tror dock jag fick lite coil whine med min, men ytterst lite. Nägon som vet om det blir värre med tiden?

Permalänk

Strix OC

Så...då har jag avbokat efter att ha pratat med Komplett. Bra kundtjänste-man som kollade bakåt och enligt inköpare är det Asus som inte kan leverera trots tidigare bekräftelse av leverans. Asus har alltså problem vilket gjorde att jag avbeställde.

Satsar istället på: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GS
https://www.komplett.se/product/893528/datorutrustning/grafik...

Som enligt komplett skall komma in de 12/8. Men jag tror det inte för än jag ser uppdaterad orderhistorik. Det känns verkligen tråkigt att behöva ha väntat i 2 månader för ingenting. Men ett företag oavsett vilket, blir ju aldrig bättre än sina anställda eller hur...

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk

@fantomsmurfen: Beställde MSI Gaming X från Verkkokauppa 1 augusti och fick det idag. På hemsidan står det dock att de inte fått in nån leverans på över en vecka, kanske jag fick ett reserverat ex eller nått.

Permalänk
Skrivet av SpartanFi:

@fantomsmurfen: Beställde MSI Gaming X från Verkkokauppa 1 augusti och fick det idag. På hemsidan står det dock att de inte fått in nån leverans på över en vecka, kanske jag fick ett reserverat ex eller nått.

Ser ut som Jimms äntligen fick in en liten leverans idag. Antalet bokningar minskad plötsligt med 13. Och under min beställning står det "Tila: Toimitettavissa, odottaa käsittelyä ". Vet dock inte vad det stått tidigare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Inet fick in massa mellan strix oc för 1h sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Själv har jag väntat sedan 16 juni, med nya datumet i september blir det ca 3 månader väntetid. Skandal helt enkelt.

Hur kommer det sig att du har 21 augusti som datum och jag har 2 september då jag beställt innan dig?

Oj såg att jag skrev fel. Webhallen beställde jag mitt på.
Jag har bara kollat på hemsidan. I lager datumet på produkten.