Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jnsson:

Det ska finnas 2 st, Nearby och sedan något som heter Sightings. Finns mer o läsa här: http://www.swedroid.se/pokemon-go-kommer-fa-nytt-system-att-s...

Sightings verkar väl vara ungefär som det var förut (fast med max en pokemon av varje typ) dock.

Permalänk

Är det bara jag som kände man tröttna väldigt fort på det här spelet? Det blir jäkligt enformigt och monotont..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagkaningenting:

Är det bara jag som kände man tröttna väldigt fort på det här spelet? Det blir jäkligt enformigt och monotont..

Tröttnade efter en dag så du är inte ensam

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Köpa upp enkla hemsidor som visar saker utvecklarna medvetet gömt. Är du allvarlig? Att man gillar hjälpmedlena är en sak, men vissa får det att låta som om Niantic inte skulle ha tänkt på att det här är information folk är intresserade av.

Eftersom de själva verkar helt oförmögna att uppdatera spelet med mer funktioner så får man antingen släppa det själva eller inleda ett samarbete. Dessa sidor ploppar ju upp för att spelet är undermåligt för vissa saker.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

Eftersom de själva verkar helt oförmögna att uppdatera spelet med mer funktioner så får man antingen släppa det själva eller inleda ett samarbete. Dessa sidor ploppar ju upp för att spelet är undermåligt för vissa saker.

Fast det där går ju rimligen mot spelidén; det är ju inte särskilt revolutionerande att visa alla monster som man själv har placerat ut? Snarare verkar det väl som att de tycker att det skall vara lite besvärligt att få tag på dem (även om man kanske inte riktigt har avgjort graden av besvärlighet än)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Fast det där går ju rimligen mot spelidén; det är ju inte särskilt revolutionerande att visa alla monster som man själv har placerat ut? Snarare verkar det väl som att de tycker att det skall vara lite besvärligt att få tag på dem (även om man kanske inte riktigt har avgjort graden av besvärlighet än)?

Fast om vi tar Pokéadvisor som exempel borde det rimligtvis vara bra att kunna se grundläggande stats för ens Pokémon. Annars blir det rent lotteri och det gynnar ingen... särskilt inte de som är mest insatta och spenderar mest tid samt pengar. Ungefär som deras trasiga levelsystem, det är tråkigt när man blir straffad ju högre level man har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wifi:

Fast om vi tar Pokéadvisor som exempel borde det rimligtvis vara bra att kunna se grundläggande stats för ens Pokémon. Annars blir det rent lotteri och det gynnar ingen... särskilt inte de som är mest insatta och spenderar mest tid samt pengar

Fast även där måste väl någon ha ansett att sådana siffror (till skillnad från längd, vikt och liknande) inte skall visas. Det hade ju inte varit svårt att presentera även dem om de finns och används av spelet så det är väl knappast en bug eller något tekniskt problem som de blir glada av att någon "löser"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Fast även där måste väl någon ha ansett att sådana siffror (till skillnad från längd, vikt och liknande) inte skall visas. Det hade ju inte varit svårt att presentera även dem om de finns och används av spelet så det är väl knappast en bug eller något tekniskt problem som de blir glada av att någon "löser"...

Självklart. Niantic har blockerat det för att de inte vill att spelarna ska ta del av det. Fast frågan till det är då varför. Varför vill de begränsa sitt spel till att enbart visa CP när tydligen annat spelar roll för gymstrider? Tråkig utveckling överlag och jag tror inte att denna studio har visionen för att spelet ska hålla i längden. Såvida de inte nu släpper egen Pokévision och Pokéadvisor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Någon annan här som upplever att spelet fryser när man fångar Pokémon? Bollen bara fryser och resten av spelet bara väntar på bollen. Sen väntar man ca 5-10 sekunder för att bollen ska fortsätta sin animation och fånga Pokémon. Sen funkar det inte att använda kameran när man fångar Pokémon. Sägs vara min GPS är för dålig eller något. Någon med liknande problem och kanske idéer om vad att göra ? Tjejen har exakt samma telefon som jag men inte samma frys problem på hennes. Använder huawei p9 lite med senaste update.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 - CPU: i7-4770k @stock - CPU Kylare: Pure Rock Be Quiet - GPU: Asus Strix GTX 970 - RAM: Kingston HyperX 16GB 1866Mhz - Nätagg: Fractal Design M Integra 550W

Permalänk
Medlem

@robotkai:
Jag tror det har med din internet uppkoppling att göra alternativt spelets servers.
Om du ser att pokeboll ikonen längst upp åt vänster snurrar så har man dålig koppling till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

@robotkai:
Jag tror det har med din internet uppkoppling att göra alternativt spelets servers.
Om du ser att pokeboll ikonen längst upp åt vänster snurrar så har man dålig koppling till spelet.

Det märkliga är att det är precis samma problem varesig jag använder mig utav WiFi eller 4G nätet.
För det andra så har min flickvän exakt likadan telefon som jag, men hennes krånglar aldrig. Inte fryst en endaste gång för henne.
Kanske bara haft otur och fått än mer rutten telefon? Jag vet inte.
Tror jag upplevde att jag kan "komma ur" fryset genom att trycka på hemknappen eller vilken knapp det nu är som gör att jag ser alla program jag har igång, och sen gå tillbaka till spelet och att spelet då återupptar där det var och fortsätter som normalt.

Hoppas då det kan fixas så man kan få spela utan att behöva uppleva att det fryser sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 - CPU: i7-4770k @stock - CPU Kylare: Pure Rock Be Quiet - GPU: Asus Strix GTX 970 - RAM: Kingston HyperX 16GB 1866Mhz - Nätagg: Fractal Design M Integra 550W

Permalänk
Medlem

Mitt spel gör så ibland också. Oftast är det efter att appen varit inaktiv ett tag och jag precis har öppnat den igen. Det verkar som att den inte lyckas återupprätta kontakten med servern. Enda lösningen är att döda appen och starta den igen.

Permalänk
Medlem

Min gör så där på varje boll oftast. Och jag har inte dålig uppkoppling. Skyller på dåligt utvecklad app!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova att rensa spelets cache.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robotkai:

Någon annan här som upplever att spelet fryser när man fångar Pokémon? Bollen bara fryser och resten av spelet bara väntar på bollen. Sen väntar man ca 5-10 sekunder för att bollen ska fortsätta sin animation och fånga Pokémon. Sen funkar det inte att använda kameran när man fångar Pokémon. Sägs vara min GPS är för dålig eller något. Någon med liknande problem och kanske idéer om vad att göra ? Tjejen har exakt samma telefon som jag men inte samma frys problem på hennes. Använder huawei p9 lite med senaste update.

Stäng av AR.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Prova att rensa spelets cache.

Har provat rensa cache, även provat att ta bort hela spelet och installera om det.
Bara sitter här och undrar om jag har någon typ av ren otur att spelet ska frysa sig, enbart när man kastar en pokéboll.
Dock måste jag inte starta om spelet, utan helt enkelt bara vänta 5-10 sekunder för att bollen ska fortsätta göra sitt.
Enormt irriterande.

Använder heller inte AR. Det funkar inte alls.
Kan inte ens se pokémon i AR.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

I Årsta finns det en liten park med 3 stycken pokestops nära varandra som folk lägger ut lures på hela tiden så där samlas en massa folk. Har nu en hel del pokemons och godis så tänkte använda ett lucky egg senare idag och evolva ca. 40 pokemon

Tänkte röra mig i de krokarna idag. Var ligger det mer specifikt? Nära Årsta torg?

Permalänk
Medlem

@robotkai:

Är det den som ligger brevid en rondell? Andra sidan av Liljeholmen?

Stannade till där i typ 10 min för att det var lures hela tiden. Awesome var det, Haha.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

har ni problem med krascher ofta med senaste uppdateringen? Stötte på en Dragonair med CP 602, snurrade bollen och fick in en Great kast med Ultraball. Så kraschade ***bort/mod*** spelet.
Hade inte detta problem på förra versionen.

Olämpligt språkbruk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

har ni problem med krascher ofta med senaste uppdateringen? Stötte på en Dragonair med CP 602, snurrade bollen och fick in en Great kast med Ultraball. Så kraschade ***bort/mod*** spelet.

Har inte haft en ända krasch ännu. Men något jag upplever är:

-Första pokebollen flyger åt helsike om jag försöker kasta rakt på en pokémon.. Jag är tvungen att curva den för att undvika det.
-Delay/lagg gör så att bollarna bara studsar/rullar förbi även när det blir en träff, gör att jag slösar massor av pokébollar.
-Pokémon verkar fly oftare

Edit: Kör på en Android, LG G4.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

***bort/mod*** Den är ändå för dålig att evolva så det enda du missade var lite candy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Den är ändå för dålig att evolva så det enda du missade var lite candy...

Jag bryr mig väl inte om Dragonair och du vet inte heller om den är dålig att evolva, sen Ninantic blockerat 33rd part för se IV.
Läs igen vad det är jag blev förbannad på.

Sen är det heller inte lite candy, 25 candy tar lång tid numera också att fixa Dratini - Dragonair - Dragonite och stardust för evolve/CP.
Sen Ninantic tagir bort tracking.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XPerion:

Jag bryr mig väl inte om Dragonair och du vet inte heller om den är dålig att evolva, sen Ninantic blockerat 33rd part för se IV.
Läs igen vad det är jag blev förbannad på.

Sen är det heller inte lite candy, 25 candy tar lång tid numera också att fixa Dratini - Dragonair - Dragonite och stardust för evolve/CP.
Sen Ninantic tagir bort tracking.

Den har en evolve multiplier på dryga 2, så jo den var för dålig för att evolve:a.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den har en evolve multiplier på dryga 2, så jo den var för dålig för att evolve:a.

Som sagt det vet du inte, eftersom du inte vet vilka IV stats eller attacker den hade, låg CP är bara låg level så det går att åtgärda om den bara har bra IV och rätt attacker.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lanbonden:

Som sagt det vet du inte, eftersom du inte vet vilka IV stats eller attacker den hade, låg CP är bara låg level så det går att åtgärda om den bara har bra IV och rätt attacker.

Attacker spelar ingen roll och vi vet vilka multipliers den har, IV kan ni räkna ut på ett ungefär och såvida den inte har nästan 100 OCH ni har mängder med candy tillgängligt, så var den för dålig för att evolve:a.
Krångligare är det inte.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns program att ladda hem som skapar en egen tracker för dig själv.
Eller om du kan det så man man hosta en egen.

Finns ett program "Pokemon GO Live map" som du skapar ett konto som sedan scannar av valt område.

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Attacker spelar ingen roll och vi vet vilka multipliers den har, IV kan ni räkna ut på ett ungefär och såvida den inte har nästan 100 OCH ni har mängder med candy tillgängligt, så var den för dålig för att evolve:a.
Krångligare är det inte.

Ska man gå in och min maxa på den nivån att man letar pokemons med hög IV så spelar självklart attackerna också roll.
Och nej, man kan inte se eller räkna ut IV innan man fångat den såvida det inte finns nån mod till spelet som gör det?

Angående vad som är värt att behålla, jag fick 2 Dratini igår, en CP ~360 och en CP ~580. Med ditt resonemang så hade det inte gjort något mer än 4 candy om jag inte fick den på CP ~360, istället visade det sig att den har IV 97% och jag räknar med att den kommer sparas väldigt länge tills jag förhoppningsvis får möjligheten att uppgradera den i framtiden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lanbonden:

Ska man gå in och min maxa på den nivån att man letar pokemons med hög IV så spelar självklart attackerna också roll.
Och nej, man kan inte se eller räkna ut IV innan man fångat den såvida det inte finns nån mod till spelet som gör det?

Angående vad som är värt att behålla, jag fick 2 Dratini igår, en CP ~360 och en CP ~580. Med ditt resonemang så hade det inte gjort något mer än 4 candy om jag inte fick den på CP ~360, istället visade det sig att den har IV 97% och jag räknar med att den kommer sparas väldigt länge tills jag förhoppningsvis får möjligheten att uppgradera den i framtiden.

Nej, attackerna ändras när man evolve:ar så de spelar ingen roll. Varför ska man räkna ut IV innan man fångat en pokemon?

Jag tror du antingen missförstått vad vi pratar om, eller citerar fel person nånstans.

Edit: max CP för dratini är 983, så de är för dåliga båda två

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Snubblade på en Snorlax på väg hem i eftermiddag. Hade rejäla problem med att bedömma avståndet så efter tio bollar (varav åtta var kurvade) så flyr den efter första träff. Lite segt då det var den första jag sett. Eevees dräller det av så alltid något.

Kläckt mina 10km ägg, ena blev en Scyther CP 580 och den andra en Electrabuzz CP 586. Blev precis level 11, går verkligen inte fort här.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (tagit bort olämpligt språkval/off topic-inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...