Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Kanske bara inte hunnit uppdateras än.. Relaxa lite
Intressant det där med att använda 2 telefoner.. Då lär man ju få dubbelt så mycket gjort Tar en jävla tid att kolla på evolve.

Den räknade fel även innan vill jag minnas, det ända jag kan komma fram till är att äggen kanske räknas in. Har just 8 i väskan. Så ska se om jag kan få tag på ett 9:e och se om jag får en "pokemon" till i väskan då.

Det började med att jag ibland växlar mellan telefonerna för att GPS:en buggar ur. När man gör detta är det inga problem att ha 2 spel igång samtidigt brevid varandra, dock so uppdateras inte pockestopp du tar till lila på båda lurarna utan bara på den som faktiskt tog den. Det som kan skilja är exakt vart din gubbe är och då också vilka pokestops / pokemons du når, så ibland når man mer när man kör 2 stycken.
Från detta fick jag ideen om att det borde funka att dubbel evolva och googlade frågan snabbt, mycket riktigt fungrar det (än så länge)

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Man bör nog läsa villkoren ordentligt först dock; det finns nog risk att det räknas som fusk...

Mycket möjligt. Får se om man orkar försöka. Kanske inte ens funkar på någon av mina gamla lurar

Skrivet av imo:

Den räknade fel även innan vill jag minnas, det ända jag kan komma fram till är att äggen kanske räknas in. Har just 8 i väskan. Så ska se om jag kan få tag på ett 9:e och se om jag får en "pokemon" till i väskan då.

Det började med att jag ibland växlar mellan telefonerna för att GPS:en buggar ur. När man gör detta är det inga problem att ha 2 spel igång samtidigt brevid varandra, dock so uppdateras inte pockestopp du tar till lila på båda lurarna utan bara på den som faktiskt tog den. Det som kan skilja är exakt vart din gubbe är och då också vilka pokestops / pokemons du når, så ibland når man mer när man kör 2 stycken.
Från detta fick jag ideen om att det borde funka att dubbel evolva och googlade frågan snabbt, mycket riktigt fungrar det (än så länge)

Hehe, hoppas du inte blir bannad bara

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Mycket möjligt. Får se om man orkar försöka. Kanske inte ens funkar på någon av mina gamla lurar
Hehe, hoppas du inte blir bannad bara

Jag har svårt att se att de ska banna någon för att de inte satt lås på att vara inloggad på två eller fler enheter samtidigt.
För att vara ärlig förväntade jag mig att bli utloggad från enhet 1 när jag loggade in på enhet 2 första gången jag testade det. Precis som Spotify pausar musiken på första enheten om man startar något på den andra.

Dock så är där väll en överhängade risk att de just inför något sådan spärr innom snart framtid då många har en mobil och platta (antar att plattor kan köra Pokemon Go?) och kan köra dubbel evolv hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo då, det kan det allt. Man får en klar fördel gentemot de som inte använder tjänsten. Däremot tycker jag att de kunde utveckla något liknande själva som alla hade tillgång till, innan de bara stänger hemsidan.

kanske inte exakt samma men armbandet "Pokemon go plus" är ju som på kommande, de kan ha vissa problem med att få dem sålda ifall det finns bättre gratis alternativ, inverkar ju säkert på orsaken till varför de stänger ned diverse (konkurrerande) sidor

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tchomaz:

kanske inte exakt samma men armbandet "Pokemon go plus" är ju som på kommande, de kan ha vissa problem med att få dem sålda ifall det finns bättre gratis alternativ, inverkar ju säkert på orsaken till varför de stänger ned diverse (konkurrerande) sidor

Fast pokeadvisor var väl ingen konkurrent till just det? Den visade ju bara information som borde finnas lättillgänglig i spelet.

Pokevision däremot kan jag ju förstå att de stänger ner av det skälet, det var ju bara rent fusk.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Som jag förstod det var det inte enbart att Niantic såg det som mer eller mindre fusk, utan att de även skapade ett enormt tryck på servrarna? Men håller med, de borde istället köpa upp/licensiera eller liknande med de som skapat de här sidorna/apparna.

Om de vill släppa något liknande själva så får de isf ta och rulla ut detta. Nu känns det som att spelet kommer vara så här ofullständigt rätt länge...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Som jag förstod det var det inte enbart att Niantic såg det som mer eller mindre fusk, utan att de även skapade ett enormt tryck på servrarna? Men håller med, de borde istället köpa upp/licensiera eller liknande med de som skapat de här sidorna/apparna.

Om de vill släppa något liknande själva så får de isf ta och rulla ut detta. Nu känns det som att spelet kommer vara så här ofullständigt rätt länge...

Pokeadvisor läste bara trafiken som skickas till ditt konto för att göra en lista med dina pokemons.
Gjorde det mycket enklare att få ut IVs.

IVs skickas förövrigt direkt man stöter på en pokemon. Så är lite skumt att man inte får veta det i vanliga klienten.
CatchFlee) | (Normal) Zubat Lvl: 30 CP: (462/550) IV: 42.00% | Chance: 27.33% |

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Pokeadvisor läste bara trafiken som skickas till ditt konto för att göra en lista med dina pokemons.
Gjorde det mycket enklare att få ut IVs.

IVs skickas förövrigt direkt man stöter på en pokemon. Så är lite skumt att man inte får veta det i vanliga klienten.
CatchFlee) | (Normal) Zubat Lvl: 30 CP: (462/550) IV: 42.00% | Chance: 27.33% |

Den måste skicka förfrågningar för att få svar från servern, så visst skapar det ytterligare trafik för servrarna, men det var antagligen inte i närheten av pokevision.
IV har väl för övrigt alltid varit gömt i spelen?

Lite lärorik komedi från Reddit: http://m.imgur.com/gallery/6CKbC

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den måste skicka förfrågningar för att få svar från servern, så visst skapar det ytterligare trafik för servrarna, men det var antagligen inte i närheten av pokevision.
IV har väl för övrigt alltid varit gömt i spelen?

Lite lärorik komedi från Reddit: http://m.imgur.com/gallery/6CKbC

Ja lite trafik blir det ju, samma som att själv logga in i spelet. Så när du loggar in genom pokeadvisor är du inte inne på telen.
+/- 0 imo.

IV är gömt men trafiken för det finns där.
Hur ska annars bottarna veta IV och catch % direkt man möter en pokemon?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Ja lite trafik blir det ju, samma som att själv logga in i spelet. Så när du loggar in genom pokeadvisor är du inte inne på telen.
+/- 0 imo.

IV är gömt men trafiken för det finns där.
Hur ska annars bottarna veta IV och catch % direkt man möter en pokemon?

Jag brukar vara inloggad på båda, så man vet vilka som ska kastas bort. Varför skulle man bara logga in på en?

Ja, jag sa ju att den var gömd, inte att den inte existerade?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag brukar vara inloggad på båda, så man vet vilka som ska kastas bort. Varför skulle man bara logga in på en?

Ja, jag sa ju att den var gömd, inte att den inte existerade?

Dual login sägs vara borta eftersom det var ett vanligt sätt att botta. Han som tog 40 först var inloggad på flera ställen hela tiden

Jag skrev ju också att det var gömt i kommentaren du citerade. Så antog att du menade att trafiken inte finns där heller.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Dual login sägs vara borta eftersom det var ett vanligt sätt att botta. Han som tog 40 först var inloggad på flera ställen hela tiden

Jag skrev ju också att det var gömt i kommentaren du citerade. Så antog att du menade att trafiken inte finns där heller.

Vet inte vad du menar med att det är borta, jag använde båda samtidigt. Tror ju iofs att sidan inte gjorde mer än ett anrop med tillhörande token, så man var nog aldrig "inloggad".

Ja, och jag lade bara till att det alltid varit fallet med pokemonspelen, något som även nämns i länken jag skickade
Annars hade ju inte pokeadvisor funkat alls.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar med att det är borta, jag använde båda samtidigt. Tror ju iofs att sidan inte gjorde mer än ett anrop med tillhörande token, så man var nog aldrig "inloggad".

Tidigare kunde man spela på flera ställen samtidigt. Vilket ska ha försvunnit för en vecka sen.
Du kan ju gissa hur OP det var

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av imo:

Jag har svårt att se att de ska banna någon för att de inte satt lås på att vara inloggad på två eller fler enheter samtidigt.
För att vara ärlig förväntade jag mig att bli utloggad från enhet 1 när jag loggade in på enhet 2 första gången jag testade det. Precis som Spotify pausar musiken på första enheten om man startar något på den andra.

Dock så är där väll en överhängade risk att de just inför något sådan spärr innom snart framtid då många har en mobil och platta (antar att plattor kan köra Pokemon Go?) och kan köra dubbel evolv hemma.

Iofs men samtidigt så ligger det skrivet i deras TOS att det inte är OK,. Jag gillar fair play så tror jag skippar det faktiskt. Även om den verkliga anledningen är att jag är lat..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Tidigare kunde man spela på flera ställen samtidigt. Vilket ska ha försvunnit för en vecka sen.
Du kan ju gissa hur OP det var

Jo, såg bara inte hur det relaterade till vad vi diskuterade

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nån som har problem att logga in nu ? har inte varit så på ett tag men nu är det tillbaks..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nån som har problem att logga in nu ? har inte varit så på ett tag men nu är det tillbaks..

Jag kom inte in förut, verkar dock inte vara helt offline nu https://go.jooas.com/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

Nån som har problem att logga in nu ? har inte varit så på ett tag men nu är det tillbaks..

Skrivet av Chibariku:

Jag kom inte in förut, verkar dock inte vara helt offline nu https://go.jooas.com/

Jag kommer in utan problem, de kanske är uppe igen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Suck jag råkade ut nyss för en gps spoofare eller nåt, stod ensam på torget rätt säker ingen annan var där, jag hinner gå kanske 50m ser mig om och gymmet är redan nertaget? verkligen ingen människa vad jag kan se hur fan orkar folk hålla på sådär? jävla fuskare blir så trött för min del kan gymmen lika gärna försvinna om det nu ska vara så speciellt sent på natten har svårt att se att det ska vara människor förutom mig då vid just det tillfället som man märkligt nog inte kunde se.

Permalänk
Medlem

0.33.0 verkar vissa hur nya trackern kommer se ut. De gör i alla fall något, det är jag glad över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

0.33.0 verkar vissa hur nya trackern kommer se ut. De gör i alla fall något, det är jag glad över.

Skickades från m.sweclockers.com

De... Lägger till gräs?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ponen:

De... Lägger till gräs?

Något häftigare kan den tydligen vara, men det fungerar tydligen främst i san francisco för tillfället: https://techcrunch.com/2016/08/08/this-is-the-new-nearby-trac...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men håller med, de borde istället köpa upp/licensiera eller liknande med de som skapat de här sidorna/apparna.

Köpa upp enkla hemsidor som visar saker utvecklarna medvetet gömt. Är du allvarlig? Att man gillar hjälpmedlena är en sak, men vissa får det att låta som om Niantic inte skulle ha tänkt på att det här är information folk är intresserade av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Något häftigare kan den tydligen vara, men det fungerar tydligen främst i san francisco för tillfället: https://techcrunch.com/2016/08/08/this-is-the-new-nearby-trac...

Ser hyfsat ut, mycket bättre än ingenting i varje fall. Hoppas det bara finns någon sorts stegmätare eller liknande för sightings så man har någon sorts hum om var dem kan hålla hus.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Ser hyfsat ut, mycket bättre än ingenting i varje fall. Hoppas det bara finns någon sorts stegmätare eller liknande för sightings så man har någon sorts hum om var dem kan hålla hus.

Instämmer. Det är ingen mening med vetskapen att x finns nära om man ändå inte vet åt vilket håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Elgot:
Det där kommer inte fungera överhuvudtaget om man bor ute på vischan. Finns liksom inga pokestops att ha som referenspunkt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baalex:

@Elgot:
Det där kommer inte fungera överhuvudtaget om man bor ute på vischan. Finns liksom inga pokestops att ha som referenspunkt.

Det stora problemet är väl att det inte finns pokemon där heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det stora problemet är väl att det inte finns pokemon där heller?

Finns iaf väldigt få men kommer nog inte fungera så bra där jag bor heller då det är 1-2 km mellan pokestops. Steg eller nån slags avståndsmätare hade varit mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@Elgot:
Det där kommer inte fungera överhuvudtaget om man bor ute på vischan. Finns liksom inga pokestops att ha som referenspunkt.

Det ska finnas 2 st, Nearby och sedan något som heter Sightings. Finns mer o läsa här: http://www.swedroid.se/pokemon-go-kommer-fa-nytt-system-att-s...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig